۲۷ سوال مهم که می خواهیم در فصل دوم سریال “دارک” پاسخ داده شوند

پس از به‌پایان رسیدن فصل اول سریال دارک کلی سوال بدون پاسخ در ذهن مخاطبان شکل گرفت به همین دلیل خیلی‌ها منتظر جواب این سوالات در فصل دوم سریال دارک باشند.

اینجا می‌خوانید نهفتن فهرست

قسمت نهایی فصل اول اولین سریال کاملا آلمانی نتفلیکس با عنوان “دارک” احتمالا ذهن اکثریت بینندگان تلویزیونی را به خود مشغول ساخته و سوالات زیادی برای آنها ایجاد کرده است. ما هر چیزی که باید در مورد رابطه رمزآلود نوآ وکلودیا بدانیم را به طور جامع تحلیل کرده‌ایم، اما اجازه دهید به مبحث سوالات بی‌جواب بازگردیم. فصل دوم سریال دارک در ۲۱ ژوئن از نتفلیکس منتشر خواهد شد، بنابراین ما امیدواریم برخی از این رمز و راز ها به زودی در فصل دوم سریال دارک حل شوند. با فیلیمو شات همراه باشید.


هشدار: این مطلب موجب اسپویل شدن فصل اول سریال “تاریک” خواهد شد.

چرا مایکل خودکشی کرد؟ جوناس از یادداشت خودکشی او چه چیزی را باید متوجه می‌شد؟

فصل دوم سریال دارک
 ما هیچگاه درک نکردیم که مایکل به عنوان یک فرد بالغ چه مشکلاتی دارد. 

مایکل هنوز هم یکی از شخصیت‌های بسیار مرموز سریال “دارک” است. طبق گفته جوناس او به دلیل سال‌های سخت زندگی‌اش “مریض” شده است – آیا ممکن است که او با دیدن تولد و بزرگ شدن خود دیوانه شده باشد؟

اما او چرا آن نقشه از غارها را طراحی کرده بود؟ و چگونه لحظه دقیق ناپدید شدن خود را می‌دانست؟ چرا هر بار که مایکل در رویاهای جوناس ظاهر می‌شد، غرق در چیزی مانند جوهر یا روغن بود؟

مایکل سه بار در رویاها به‌طور واضح دیده شد و همیشه آغشته به مایعی سیاهرنگ مانند جوهر بود.

در طول این ده قسمت، جوناس پدر خود مایکل (شخصیت بزرگسال) را سه بار مشاهده کرد. هر سه بار مایکل در رویا دیده می‌شد و آغشته به مایعی سیاهرنگ بود. از آنجا که به نظر می‌رسید مایکل یک نقاش است، شاید این مایع رنگ نقاشی بوده باشد، اما هدف از این نمادگرایی چیست؟

مایکل چگونه به سال ۱۹۸۶رفت؟ ما دیدیم که او از غارها بیرون میآید اما هیچگاه ندیدیم که او وارد غار یا در پورتال شده باشد.

فصل دوم سریال دارک

هنگامی که جوناس و مایکل در میان جنگل می‌دویدند، جوناس زمین خورد و دیگر مایکل را ندید. او کجا رفت؟ آیا به سمت غارها بازگشت؟ یا فردی مثل «هلگ» او را پیدا کرد و به سمت غارها برد؟ اگر اینگونه است، پس چرا هلگ به او اجازه داده وارد غار ۱۹۸۶ شود؟ چرا او را به پناهگاه نبرده است؟

اگر آن فرد هلگ نبوده است، پس آیا کرم چاله دیگری در میان درختان وجود دارد؟

چه کسی در رابط میان پورتال غارها را ساخته است؟

همانطور که ما در تحلیل خود از روابط مهم قسمت نهایی اشاره کردیم، کلمات حک شده روی در به خالکوبی کمر نوآ مرتبط است (که از لوح زمردین اقتباس شده است – همان جایی که منشاء عبارت «و بدینگونه جهان خلق شد» است).

به نظر می رسد نوآ پیرو شاخه‌ای از دین و مکتب فلسفی به نام «هرمتیسیزم» است، که با لوح زمردین ارتباط دارد. اما آیا این بدین معنا است که او در را ساخته است؟ یا پس از کشف در و پورتال پیرو مکتب هرمتیک شده است؟

نوآ چه زمانی متولد شده است؟ آیا او با شخصیت‌های شناخته شده رابطه‌ای دارد؟

فصل دوم سریال دارک

ما چیز زیادی در مورد نوآ نمی دانیم، به غیر از آن که او می خواهد سفر در زمان را کنترل کند، پسران جوان را ربوده و آنها را بکشد، و به نظر می رسد سن و سال او تغییر نمی کند.  

اما چه می‌شد اگر عدم تغییر سن او به دلیل استفاده وی از پورتال غار باشد؟ چه می‌شد اگر او  در سال ۲۰۱۹ متولد شده باشد، و از آینده آمده باشد؟ یا آیا او نامیرا است؟

آیا او همان شوهر مرده‌ای است که اگنس نیلسون در سال ۱۹۵۳ به آن اشاره می‌کند؟

اگنس گفت: «او یک پیشوای روحانی بود، اما نمی‌توانم بگویم که با ایمان بود. او انسان خوبی نبود.» این جملات به نظر مربوط به نوآ هستند. و اگر اینطور باشد، آنگاه نوآ پدربزرگ اولریک و جد مایکل خواهد بود.

چه کسی ترونته را در زمان کودکی آزار می داد؟ مادرش اگنس؟ یا نوآ؟

در این صحنه، ما ترونته نیلسون جوان را می‌بینیم که آستین لباس خود را بالا می‌دهد و مجموعه‌ای از آثار سوختگی‌های وحشیانه روی دستش دیده می شود – احتمالا این آثار از خاموش کردن سیگار روی دست او به وجود آمده‌اند. چه کسی اینگونه وحشیانه او آزار داده است؟ مادرش؟ یا پدرش نوآ؟ شاید به همین خاطر باشد که اگنس به دروغ می‌گوید نوآ مرده است؟

آیا نوآ خود شیطان است یا تنها با مسیحیت دشمنی دارد؟

فصل دوم سریال دارک

در حالی که بحث اهمیت عدد ۳۳ در ارتباط با حلقه‌های زمانی مطرح است، جوناس می‌گوید که عدد ۳۳ همان سنی است که ضد مسیح سلطنت خود را آغاز می‌کند. نوآ تقریبا ۳۳ ساله به نظر می‌رسد و با توجه به داستان فاوست (در مورد مردی که روح خود را به شیطان فروخت)، او ممکن است واقعا ضد مسیح باشد.

معیار انتخاب قربانیان آدم ربایی نوآ چه بود؟ 

ما مشاهده کردیم که نوآ و هلگ تنها برای دزدیدن پسران جوان بین سنین ۱۰ و ۱۵ سال همکاری داشتند. چرا نوآ الیزابت، دختر شارلوت را انتخاب نکرد؟ چرا فقط پسران؟ آیا رابطه‌ای ناشناخته بین قربانیان وجود دارد؟

اعدادی که نوآ پس از تمیز کردن خون یاسین از کف زمین روی دیوار پناهگاه نوشت چه مفهومی داشتند؟

سریال ترسناک دارک

پس از آن که دیدیم نوآ خون را از کف پناهگاه پاک کرد، او به سمت دیوار رفت و “۹.۱۱.۱۹۵۳” را نوشت. این تاریخ ها چه اهمیتی دارند؟ و چرا هلگ در سال ۱۹۵۳ هنگامی که یک پسربچه بود آنها را دید؟ علاوه بر سفر در زمان، دیوار پناهگاه چه قدرت هایی دارد؟

چرا نوآ یک ساعت با نوشته‌های حک شده روی آن را به دختر شارلوت داد؟ آیا رابطه‌ای میان آن دو وجود دارد؟

هنگامی که الیزابت برای چند ساعت گم شده بود، او به خانه برگشت و به مادرش شارلوت (رئیس پلیس) گفت که او با مردی به نام نوآ آشنا شده است. او یک ساعت جیبی طلایی به الیزابت داده است که روی آن نوشته شده است: «تقدیم به شارلوت».

ساعت به نظر قدیمی است، اما شارلوت هیچگاه توضیح نمی‌دهد که آیا این ساعت را می‌شناسد یا خیر. نوآ با این ساعت چه کاری انجام می داد؟ چرا نوآ با الیزابت صحبت کرده اما او را ندزدیده است؟ آیا سازنده ساعت، اچ. جی تانهاوس، این ساعت را در سال ۱۹۵۳ ساخته است؟

پیشنهاد نوآ به بارتوش چه بود؟

نمایی از سریال دارک

هر دو بار که بارتوش سوار ماشین نوآ شد، بحث آن‌ها مبهم و بریده بریده بود. نوآ دقیقا چه چیزی به بارتوش گفت تا او را در این جنگ با خود هم پیمان کند؟ بازی نهایی بین آنها چه خواهد بود؟

برخی فکر می کنند که نوآ و بارتوش در واقع یک نفر هستند. اما رنگ چشمان آنها متفاوت است و شخصیت بسیار متفاوتی دارند. به هر حال آیا آنها رابطه ای با هم دارند؟

کلودیا پس از پیدا کردن سگ خود و خواندن کتاب «سفر در زمان» چه کرد؟

در انتهای فصل اول، ما فهمیدیم که کلودیا در ۱۹۸۶ تحقیق راجع به فیزیک زمان و فضا را آغاز کرده است و به شکلی عجیب در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۵۲ بر سر کنترل سفر در زمان درگیر جنگ با نوآ شده است. اما چه اتفاقی بین اکتشاف گرچن در غارها و سال ۲۰۱۹ برای او رخ داده است؟

همچنین – پودل، سگ او چگونه از پورتال غار عبور کرده است؟ آیا کس دیگری آن را با خود برده است؟ یا آیا کرمچاله دیگری وجود دارد که ما از آن بی‌خبریم؟

چرا هلگ کتاب را به کلودیا داد؟ آیا این کار را به دستور نوآ انجام داد؟

بررسی سریال دارک

مولف کتاب، تانهاوس، گفته بود که تنها ۵۰۰ نسخه از این کتاب فروخته شده است. این نسخه چگونه به دست هلگ رسیده است، و چرا او آن را به کلودیا می‌دهد؟ آیا نوآ عمدا کلودیا را وارد جنگ خود بر سر کنترل زمان کرده است؟

بوریس یا الکساندر از کجا (یا از چه زمانی) آمده است؟ آیا او از آینده آمده است؟ چه کسی به او شلیک کرد؟

ما اولین‌بار الکساندر جوان (نام واقعی او بوریس نیوالد است) را در حال دویدن در میان جنگل در سال ۱۹۸۶ دیدیم. او یک ماسک سیاه روی صورتش داشت، و شانه‌اش زخمی شده بود. صدای سگ‌ها و هلیکوپتر‌هایی که به دنبال او بودند شنیده می‌شد.

چرا او فرار می‌کرد؟ آیا او یک مجرم است؟ آیا احتمال دارد او از سال ۲۰۵۲ آمده باشد و به دستور کلودیا به سال ۱۹۸۶ فرستاده شده باشد تا از دخترش، رجینا، محافظت کرده باشد؟

به نظر می‌رسد او وقتی در سال ۱۹۸۶ در دفتر کلودیا (با استفاده از یک گذرنامه تقلبی) مشغول به کار شد، اعتماد به نفس بالایی داشت. چرا؟ قطعا چیز های بیشتری در مورد او وجود دارد که ما باید از آنها مطلع شویم.

کلودیا واقعا چه چیزی می‌خواهد؟ چرا او در مقابل نوآ قرار داده شده است؟ 

سریال دارک

ما هنوز نمی دانیم که چرا کلودیا به حفظ حلقه زمانی کمک می‌کند یا چرا او دستورالعمل ساخت ماشین ایجاد کرم چاله را به اچ. جی. تانهاوس داده است؟ اصلا او این دستورالعمل را از کجا آورده است؟ چرا نوآ فکر می‌کند او به «سایه» تعلق دارد؟

آیا بیش از یک دفترچه یادداشت با نشان گره تثلیث وجود دارد؟ به نظر می‌رسد هم نوآ و هم کلودیا در یک زمان این دفترچه را در اختیار دارند. 

دفترچه یادداشت نوآ به نظر پر از اطلاعات، زمان‌ها، و تاریخ‌های مهم مربوط به حلقه زمانی است. اما ما در صحنه هتل دیدیم که این دفترچه در دست جوناس بود و در صحنه‌ای دیگر نیز کلودیا در سال ۲۰۱۹ نسخه‌ای از آن که نصف صفحه هایش پاره شده است را به ترونته و پیتر می‌دهد.

آیا بیش از یک نسخه از این دفترچه وجود دارد؟ یا این که تنها یک نسخه از دفترچه وجود دارد و ما در حلقه‌های زمانی مختلفی آن را در دست افراد مختلف دیده‌ایم؟ (همانطور که یادداشت قبل از خودکشی مایکل در یک زمان، در دو جای مختلف دیده شد.

چگونه هلگ پس از لمس جوناس از طریق کرم چاله به سال ۱۹۵۳ بازگشت؟

سریال ترسناک دارک
جوناس به سال ۲۰۵۲فرستاده شد، جایی که ما فکر می‌کنیم با کلودیا ملاقات خواهد کرد و حلقه زمانی متناقض خود را تکمیل خواهد کرد.

هلگ و جوناس از طریق یک کرمچاله در پناهگاه همدیگر را لمس کردند، و ظاهرا هر دو به سال‌های متفاوتی منتقل شده‌اند. هلگ در سال ۱۹۸۶ در پناهگاه بیدار شد – پس چگونه به سال ۱۹۵۳ بازگشت؟ ما حدس می‌زنیم نوآ او را پیدا کرده است و رابطه آنها از این زمان شکل گرفته است؛ اما بهتر می‌شد اگر حدس ما در فصل‌های آینده تایید می‌شد.

مادر پیتر داپلر، به عبارت دیگر همسر/معشوقه هلگ چه کسی است؟

ما می‌دانیم که پیتر فرزند هلگ است – اما مادر او کجاست؟ اگر هلگ ازدواج کرده باشد، این ازدواج چه زمانی رخ داده است؟ با توجه به اهمیت ارتباطات خانوادگی، این پنهان کاری در سریال باید تعمدی باشد. آیا او شخصیت مهمی است؟ آیا ما همین حالا هم از نام او با خبریم، اما از ارتباط او با هلگ خبر نداریم؟

آیا اولریک پس از زندانی شدن در سال ۱۹۵۳می‌میرد؟ بعد از زندانی شدن چه اتفاقی برای او رخ خواهد داد؟

سریال دارک
آخرین باری که ما اولریک را دیدیم توسط پلیس در سال ۱۹۵۳ مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

ما آخرین بار اولریک را در سلول زندان در سال ۱۹۵۳دیدیم. او اعتراف کرد که قصد کشتن هلگ را داشته است و پلیس فکر می‌کند که او نیز در جریان پیدا شدن دو جسد ناقص شده در روز گم شدن هلگ نقش داشته است؟

آیا او در سال ۱۹۵۳ به دادگاه فرستاده می‌شود؟ آیا ممکن است او برای همیشه در گذشته زندانی شود؟ یا به نحوی آزاد خواهد شد؟

آیا تمامی افرادی که در ویندن حضور داشتند به دلیل انفجار نیروگاه هسته‌ای یا ایجاد کرمچاله کشته شده‌اند؟ یا این حادثه تنها برخی نواحی جنگل را تحت الشعاع قرار داده است؟ امیدواریم در فصل دوم سریال دارک پاسخ این سریال را دریافت کنیم.

هنگامی که جوناس در قسمت نهایی به سال ۲۰۵۲ می رود، دقیقا در کنار جنگل و نیروگاه هسته‌ای ظاهر می‌شود. به وضوح مشخص است که نیروگاه هسته‌ای در حادثه‌ای شبیه به حادثه چرنوبیل منفجر شده است – اما آیا شهر نیز نابود شده است؟ چرا این محوطه شبیه به مناطق جنگی است؟ 

اگر کسی زنده مانده است، چه بلایی سر آنها آمده است؟ افرادی که جوناس را پیدا کردند چه کسانی هستند؟

سریال دارک
آیا او فرزند یکی از دوستان جوناس در سال ۲۰۱۹ است؟

شارلوت، مارتا و دیگران در سال ۲۰۵۲ کجا هستند؟ افرادی که ظاهرشان شبیه به فیلم «مکس دیوانه» است و جوناس را پیدا کردند چه کسانی بودند؟ آیا این زن می تواند فرزند کسی باشد که جوناس را می‌شناخته است؟ شاید مارتا و بارتوش؟ یا مگناس و فرانسیکا؟ آیا این سوال در فصل دوم سریال «دارک» پاسخ داده خواهد شد؟

یکی دیگر از سوالاتی که باید در فصل دوم سریال دارک به آن پاسخ داده شود این است که نوآ و کلودیا چگونه قصد دارند حلقه زمانی را بشکنند؟ یا تنها می‌توانند در آن نقش داشته باشند؟

تاکنون تمام اتفاقاتی که در فصل اول سریال «دارک» مشاهده کردیم یک حلقه/پارادوکس زمانی بزرگ است. همه‌چیز باهم در ارتباط هستند و آینده بر گذشته اثرگذار است و بالعکس. آیا واقعا تغییر این موضوع برای نوآ یا کلودیا امکان‌پذیر است؟ همان‌طور که تانهاوس گفت: «آیا زمان یک هیولای ابدی است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را شکست دهد؟»

برای دانستن جواب این سوال ها باید منتظر فصل دوم سریال دارک باشیم.


بررسی پایان‌بندی فصل دوم سریال «تاریک» را در فیلیمو شات بخوانید

سریال دارک

منبع: Insider

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. بارتوش می‌نویسد

    فصل سه به همه ی این سوالات جواب داد
    خخخخ

  2. حامد شفائی می‌نویسد

    خیلی خوب بود
    لطفا نقد و بررسی فصل دوم رو هم بزارید

  3. سارا می‌نویسد

    مطالب جالبی دارید

fosil