در جست‌وجوی خفاشان شب در بین فیلم‌های مهم تاریخ سینما

بهترین فیلم ها درباره قاتل های سریالی

آیا وجود یک قاتل زنجیره‌ای می‌تواند مفید باشد؟ پاسخ سینمادوستان این است که «بله»! چون زندگی قاتلین زنجیره‌ای حقیقی یا خیالی، دستمایه ساخت تعداد زیادی فیلم سینمایی و سریال هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده شده است. بعید است طرفدار فیلم‌های جنایی یا ترسناک باشید و از فیلم‌هایی که تعقیب و گریز موش‌وگربه‌وار کارآگاهان پلیس و قاتلان زنجیره‌ای را روایت می‌کنند، لذت نبرید.
در این فهرست قرار است بهترین فیلم‌هایی را که با موضوع قاتل‌های زنجیره‌ای ساخته شده به شما معرفی کنیم و خلاصه داستان آن‌ها را به شما بگوییم.

بهترین فیلم های قاتل سریالی یا زنجیره ای بر اساس سال انتشار مرتب شده‌اند

فهرست کامل ترسناک ترین فیلم های جهان

فیلم زودیاک | ۲۰۰۷ | Zodiac

شاهکار دیگری از دیوید فینچر در این فهرست، آخرین فیلم مورد نظر ماست. زودیاک در این فهرست فیلم یگانه‌ای است، درست مثل شخصیت قاتلی که فیلم براساس زندگی و قتل‌های او ساخته شده است. زودیاک نام مستعار یک قاتل زنجیره‌ای مذکر در شمال کالیفرنیا بود که طی یک دهه بین ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، حدود ۳۷ نفر را به قتل رساند و هیچ‌گاه دستگیر یا حتی شناسایی هم نشد. او در طول زمان فعالیتش چهار نامه رمزگذاری‌شده برای پلیس فرستاد که برخی از آن‌ها حاوی علامت‌های «زودیاک» بودند و به همین خاطر این قاتل ناشناس به «زودیاک» مشهور شد. پلیس نه در آن زمان، که در سال‌های بعد به کمک ابرکامپیوترها توانست دو نامه را چند دهه بعد از ناپدید شدن زودیاک رمزگشایی کند.

فیلم فینچر فیلمی است درباره ناکامی. در فیلم شاهد تلاش‌های دو کارآگاه پلیس برای شناسایی یک قاتل بسیار باهوش و تلاش همزمان یک خبرنگار برای پیگیری ماجرا و رمزگشایی از نامه‌های زودیاک هستیم. حضور مثلث طلایی «رابرت داونی جونیور»، «مارک رافالو» و «جیک جیلهنال» در دل فضای عمداًتیره‌ای که فینچر خلق کرده، بسیار تماشایی است.

تماشای آنلاین فیلم زودیاک

فیلم جایی برای پیرمردها نیست | ۲۰۰۷ | No Country for Old Men

رسیدیم به فیلم مورد علاقه نگارنده در این فهرست جایی برای پیرمردها نیست. شاهکار مشترک برادران کوئن براساس رمانی به همین نام نوشته «کورمک مک‌کارتی». یک کلانتری محلی تگزاس و دستیارش بعد از رخ دادن سلسله‌جنایات وحشتناکی با یک سلاح عجیب در منطقه تحت‌الحفظ‌شان، باید دنبال قاتلی روانی و فراری بگردند که یک‌بار دستگیر شده و با قتل مامور پلیس توانسته از کلانتری محلی بگریزد. به احتمال زیاد، شخصیت «آنتوان شیگور» با بازی بی‌نقص «خاویر باردم»، احتمالا بهترین قاتل روان‌پریش تاریخ سینماست.

کوئن‌ها با فیلمبرداری درخشان «راجر دیکینز»، در دل طبیعت خشک و وحشی تگزاس فیلمی تلخ با طنزی سیاه و طعنه‌آلود ساخته‌اند که بعد از دیدنش مدت‌ها در فکر خواهید بود.

فیلم جایی برای پیرمردها نیست

فیلم بی‌خوابی | ۲۰۰۲ | Insomnia

زمانی که «کریستوفر نولان» هنوز در نقش یک فیلسوف پیچیده‌نگر فرو نرفته بود، فیلم‌های سرراست و قابل هضمی می‌ساخت مثل فیلم بی‌خوابی! فیلم داستان جذاب و پرتعلیق اعزام یک کارآگاه پلیس با بازی «آل پاچینو» را روایت می‌کند که برای تحقیق در مورد قتل یک دختربچه، راهی یک دهکده در ایالت آلاسکا شده و به خاطر تفاوت طول روز و شب در این منطقه با جاهای دیگر کشور، دچار بی‌خوابی و نوعی نشئگی ناشی از بی‌خوابی می‌شود. این بی‌خوابی وقتی بحرانی می‌شود که کارآگاه یک بار در جنگلی مه‌آلود، به اشتباه همکار خودش را به جای قاتل با گلوله از پای درمی‌آورد و حالا این راز را فقط او می‌داند و قاتل که در محل حضور داشته است!

دانلود دوبله فیلم بی‌خوابی

فیلم کار خون | Blood Work | 2002

فیلم کار خون اقتباس جذاب «کلینت ایست‌وود» از رمانی به همین نام، یکی از آن فیلم‌های پلیسی درجه یک است. «تری مک کالب» بازپرس پلیس در آخرین روزهای خدمتش با پرونده یک سری قتل زنجیره‌ای روبرو شده است که قاتل پرونده پس از هر قتل برای وی پیغام می‌گذارد. در طول تحقیقات فدرال پیرامون قتل، «تری مک‌کالب» هنگام یک کنفرانس مطبوعاتی ناگهان قاتل را میان جمعیت می‌بیند و می‌دود سمت او. در این تعقیب‌وگریز قاتل زخمی می‌شود، اما تعقیب به خاطر حمله قلبی «مک‌کالب» ناکام می‌ماند. پس از دو سال تری با عمل پیوند قلب نجات پیدا می‌کند، اما بلافاصله پس از ترخیص از بیمارستان با زنی به نام «گرسیلا» آشنا می‌شود که مدعی است قلب خواهرش در سینهٔ تری می‌تپد و از تری می‌خواهد که قاتل خواهرش را پیدا کند. همین خط داستانی جذاب برای ترغیب شدن شما به دیدن فیلم کافی نیست؟

دانلود دوبله فیلم کار خون

فیلم هفت | ۱۹۹۵ | Seven

«دیوید فینچر» فیلم خوب زیاد دارد، اما احتمالا می‌توان فیلم هفت را بهترین فیلم او تلقی کرد. فیلم درباره تلاش‌های ۲ کارآگاه پلیس با بازی‌های «مورگان فریمن» و «برد پیت» برای دستگیری یک قاتل زنجیره‌ای مذهبی است که قربانیانش را براساس هفت گناه کبیره ذکر شده در انجیل انتخاب می‌کند و می‌کشد. سکانس پایانی فیلم یکی از نفس‌گیرترین، تاثیرگذارترین و غم‌انگیزترین پایان‌بندی‌های تاریخ سینماست. از بازی قاتل فیلم هم که چیزی نگوییم! چون ممکن است فیلم را ندیده باشید، اسم بازیگر قاتل را لو نمی‌دهیم که عیش‌تان با ظهور او در دقایق پایانی فیلم تکمیل شود.

دانلود دوبله فیلم هفت

فیلم سکوت بره‌ها | ۱۹۹۱ | The Silence of the Lambs

اگر مطالب فهرست‌‌وار ما را دنبال کرده باشید، می‌دانید که شاهکار ساخته «جاناتان دمی» تابه‌حال در چندین فهرست مختلف در رتبه نخست قرار گرفته و این‌جا هم در بهترین فیلم درباره قاتل سریالی یا زنجیره ای به مدال طلا رسیده است و حقیقتا بهترین فیلم درباره قاتل های سریالی یا زنجیره ای است!

فیلمی بسیار خوش‌ساخت و جنایی با بازی‌های درخشان «آنتونی هاپکینز» و «جودی فاستر» در مورد تلاش یک مامور خانم و تازه‌کار اف‌بی‌آی برای دستگیری یک قاتل سریالی زنان با کمک گرفتن از یک روان‌پزشک آدم‌خوار!

تماشای آنلاین فیلم سکوت بره‌ها

فیلم جانیِ بوستون | The Boston Strangler | 1968

آه! فیلم جانی بوستون چه شاهکار قدرنادیده‌ای! با کشته شدن زنجیره‌ای از زنان در شهر بوستون، کارآگاه «باتملی» (هنری فوندا) ریاست گروهی را برای پیدا کردن قاتل به عهده می‌گیرد. باتملی یک مظنون در اختیار دارد که شدیدا منکر ارتباط با قتل‌هاست. اما کارآگاه سعی می‌کند شواهد لازم را ولو با هیپنوتیزم کردن مظنون و بازجویی‌های تحت فشار از او به دست آورد. آنچه در پایان نمی‌دانیم این است که آیا «آلبرت دِسالوو» (تونی کرتیس) واقعا قاتل بوده یا نه؟ فیلم براساس داستان واقعی و قتل ۱۳ زن در شهر بوستون در دهه ۶۰ میلادی ساخته شده است.

دانلود دوبله فیلم جانی بوستون

فیلم راهی برای درمان یک بانو نیست | ۱۹۶۸ | No Way to Treat a Lady

یک قاتل زنجیره‌ای روان‌پریش به اسم «کریستوفر گیل» (راد استایگر) که نسبت به مادر مرحومش حساسیت زیادی داشته است، شروع می‌کند به کشتن تمام زنانی که او را یاد مادرش می‌اندازند! او برای جلب قربانیان خود دائم لباس مبدل می‌پوشد و بعد از انجام هر قتل، کارت ویزیتش را که رویش جای بوسه‌ای با ماتیک قرمز حک شده است در محل قتل قرار می‌دهد. یک اقتباس جانانه از رمانی با همان نام فیلم که توسط «جک اسمایت» کارگردانی شده و هر بار آن را تماشا کنید، تازه و دیدنی است!

فهرست بهترین سریال های جنایی و تبهکاری

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. شهرام می‌نویسد

    با سلام فیلمی درباره قاتلی که بعد از کشتن مقتولانش به جای آنها تا مدتی زندگی می‌کرد متاسفانه اسمش رو فراموش کردم اگر امکان داره راهنمایی کنید ممنون

  2. گلی می‌نویسد

    اسلحه برهنه

  3. لیلا بابایی می‌نویسد

    سلام یه فیلم اسمشو نمیدونم میشه راهنمایی کنید
    مال سال های ۲۰۰۰یا قبل یا بعد .کره ای یا چینی نمیدونم چند دختر بچه توی سن ۱۰سال حدوداً دزدیده میشن و به جزیره برده میشن و از این حدود ۲۰ دختر ۳ نفر زنده میمونند که باید برن در جامعه و آدماهای مهم رو بکشن

  4. مهسان می‌نویسد

    اسم فیلمی می خوام که یک مردی بود چند نفرو در یه خانه به قتل رسوند فقط یه دختر بچه در اون فیلم زنده موند هر پلیسی میومد قاتل می کشتش اسمششششششششش

  5. امیر می‌نویسد

    دقیقا. من ندیدم و اسپویل شد برام.

  6. ققنوس می‌نویسد

    زودیاک رو اسپویل کردید که گفتید قاتله هیچ وقت دستگیر نشد. من دیدم فیلم رو ولی کسی که ندیده باشه کل داستان براش مشخص شده دیگه.

fosil