اگر «خنده بر هر درد بی درمان دواست» داروهای زیر را از دست ندهید!

بهترین فیلم های کمدی خارجی

انتخاب این 58 فیلم خنده دار غیر فارسی کار سختی بود

هیچ ژانری به اندازه کمدی شامل گذر زمان نمی‌شود. یک درام عالی می‌تواند در طول زمان طنین خود را حفظ کند. یک فیلم اکشن به خوبی طراحی شده می‌تواند برای همیشه باعث شگفتی مخاطبان بشود و یک فیلم واقعا هولناک می‌تواند تا ابد مخاطبان خود را بترساند. اما آنچه که در سال ۱۹۲۲ قهقهه‌آمیز بوده ممکن است در سال ۲۰۲۲ فقط به خنده‌های خفیفی منجر شود. از طرفی دیگر، فیلمی که برای یک نفر خنده‌دار و بامزه است شاید برای دیگری حتی مضحک و مسخره بنظر برسد.‌ بنابراین ارائه لیستی با عنوان بهترین کمدی‌های تاریخ امری واقعا دشوار است.
در لیستی که در ادامه می‌بینید، سعی کردیم زیرژانرهای مختلف کمدی را در بربگیرد، اثری از کمدین‌های مشهور و بزرگ تاریخ سینما در آن باشد و کارگردان‌های شناخته شده هم نقشی در آن داشته باشند. هرچند بازهم جای خالی اسامی زیادی را در آن احساس خواهید کرد و با نظرهای شما کامل‌تر می‌شود.

فهرست کامل بهترین فیلم های خنده دار خارجی نمایش فهرست

فهرست بهترین فیلم های کمدی خارجی بر اساس سال انتشار مرتب شده‌اند؛ فیلم مهمی جا مانده است؟

فهرست بهترین فیلم های کمدی و خنده دار ایرانی

فیلم باربی | ۲۰۲۳ | Barbie

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، آمریکا فررا، کیت مک‌کینون، ایسا رای، رئا پرلمان، ویل فرل

چه باربی را دوست داشته باشیم چه نه، نه تنها یکی از کمدی‌های مطرح امسال بلکه چند سال اخیر محسوب می‌شود. بنابراین طبیعی است که جایی در این لیست به خود اختصاص بدهد. سومین فیلم بلند انفرادی گرتا گرویگ، مارگو رابی و رایان گاسلینگ را در نقش باربی و کن نه چندان پلاستیکی نشان می‌دهد. این فیلم رکوردشکن باکس‌آفیس اولین فیلم لایو اکشن شرکت تولید اسباب بازی متل است و عروسک مشهور این شرکت را درگیر یک بحران وجودی به تصویر می‌کشد. قصیده گرویگ برای باربی و دنیای صورتی او که تا پیش از انتشارش اخبار کمی از آن درز کرده بود، مطابق انتظار مخاطبان به شکل فوق‌العاده‌ای مدرن و تامل‌برانگیز است. این فیلم که تاریخچه‌ای بیش از ۶۰ سال را در بازه زمانی دو ساعته خلاصه می‌کند، مستقیم به این ایده می‌پردازد که زن بودن در دنیای امروز چگونه است، در حالیکه در طول این فرایند خنده‌های زیادی از شما می‌گیرد.

مارگو رابی و رایان گاسلینگ در فیلم باربی 2023

فیلم همه چیز همه جا به یکباره | ۲۰۲۲ |  Everything Everywhere All at Once

  • کارگردان: دن کوان
  • بازیگران: میشل یئو، استفانی هسو، که هوی کوان، جیمز هنگ، جیمی لی کرتیس

دانیل کوان و داینل شاینرت در خلق یک اتمسفر عجیب و غریب و هذیانی، طنزی تاریک و جلوه‌های کمیک بصری، مهارت ویژه‌ای دارند. همانطور که در اولین فیلم بلند خود مرد ارتشی سوئیسی از همراهی یکی مرد جوان افسرده‌ حال و یک جنازه عجیب در کنار ساحل (با بازی دنیل ردکلیف)، موقعیت‌های سورئال خنده‌دار و یک نمایش انسانی تاثیرگذار به تصویر کشیدند. این دو در همه چیز همه جا به یکباره در قالب یک داستان چندجهانی یک فیلم مولتی ژانر را ارائه داده‌اند.

این فیلمی است که در آن همه چیز پیدا می‌شود: از ملودرام و علمی خیالی و داستان بلوغ گرفته تا اکشن، ماجراجویی، عاشقانه و  فیلم‌های کونگ‌فویی و رزمی شرق آسیا و البته در راس همه آن‌ها کمدی قرار می‌گیرد. یک کمدی درام ابزود درباره یک خانواده مهاجر چینی که برای نجات خود و خانواده‌شان باید در سراسر چندجهانی با نیروهای شر به مبارزه برخیزند. ماموریت اصلی در این میان به عهده مادر خانواده با بازی میشل یئو است.

معرفی و نقد فیلم همه چیز همه جا ناگهان

همه چیز همه جا به یکباره، سرشار از شلوغ‌بازی‌ها و شیرین‌کاری‌های جذاب، صحنه‌های مبارزه خنده‌دار و پرجنب و جوش و موقعیت‌های خلاقانه و طنزآمیز است. برخی از خنده‌دارترین لحظه‌های فیلم زمان‌هایی هستند که شخصیت‌هایی برای پرش بین جهانی باید کارهای احمقانه و عجیب و غریب انجام بدهند. همچنین می‌توان به برخی موقعیت‌های ابزورد فیلم مانند دنیایی که در آن آدم‌ها انگشت‌های هات‌داگی دارند اشاره کرد. در دنیایی دیگر دو شخصیت اصلی فیلم را به شکل دو سنگ با چشمان عروسکی می‌بینیم. لحظه‌ای کمیک و ابزورد که در آن شاهد یک گفت‌وگوی عمیق و تاثیرگذار و همزمان شوخ میان اِولین و دخترش هستیم که در سکوت کامل و با زیرنویس ترجمه می‌شود.

تماشای آنلاین فیلم همه‌چیز همه‌جا ناگهان

فیلم مسئولیت سنگین استعداد فراوان | ۲۰۲۲ |  The Unbearable Weight Of Massive Talent

  • کارگردان: تام گورمیکن
  • بازیگران: نیکلاس کیج، پدرو پاسکال، تیفانی هدیش، نیل پاتریک هریس، شارون هورگان

مسئولیت سنگین استعداد فراوان یک فیلم منحصربفرد و جالب توجه است که ژانرها در هم می‌آمیزد و دیوار چهارم را پیوسته می‌شکند. اینکه نیکلاس کیج که بیش‌ترین شهرتش را مدیون بازی در مجموعه‌ای از فیلم‌های اکنش دهه نودی است، در قالب نسخه‌ای تخیلی از خودش حضور پیدا کند، در نگاه اول شاید زیادی مضحک و خودپسندانه بنظر برسد. اما فیلمنامه هوشمندانه کوین اتن و کارگردانی تام گورمیک در کنار حضور برجسته دو بازیگر اصلی آن، کیج و پدرو پاسکال، این ایده را به یک متاکمدی مفرح تبدیل کرده است.

یک فیلم کمدی اکشن خودآگاهانه که در لحظاتی ارجاعات بامزه‌ای به کارنامه‌ هنری کیج و شمایل سینمایی او دارد. آنچنان که فیلم گویی در لحظاتی به پارودی‌ای از شمایل آیکونیک کیج تبدیل می‌شود. فیلم نیکلاس کیج را در حالی به ما نشان می‌دهد که فعالیت حرفه‌ای‌اش بخاطر شکست‌های پی‌در‌پی فیلم‌هایش در گیشه با بحران مواجه شده است. از سوی دیگر زندگی خانوادگی او و رابطه با دخترش اوضاع خوبی ندارد. کیج با سرخوردگی و ناامیدی برای حضور در یک جشن تولد به اسپانیا می‌رود و در آنجا با یکی از طرفداران ثروتمندش ملاقات می‌کند. از این نقطه به بعد یک طرح داستانی شامل آدم‌ربایی و قاچاق مواد مخدر در فیلم شروع به حرکت می‌کند. به این ترتیب کیج گویی ناخواسته به درون یکی از همان الگوهای داستانی فیلم‌های اکشن دهه نودی‌اش کشیده می‌شود.

همچنین یک دوستی مردانه مفرح و جذاب مبتنی بر الگوی فیلم‌های کمدی رفاقتی میان کیج و پدرو پاسکال شکل می‌گیرد. رفاقتی میان یک ستاره سینما و یکی از طرفداران پرشورش که با مجموعه‌ای از ماجراهای عجیب و غریب و غافلگیر کننده مواجه می‌شوند. مسئولیت سنگین استعداد فراوان را شاید بتوان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن کیج در سال‌های اخیر در نظر گرفت.

دانلود رایگان فیلم مسئولیت سنگین استعداد فراوان

فیلم بنشی‌های اینیشرین | ۲۰۲۲ | The Banshees of Inisherin

  • کارگردان: مارتین مک‌دونا
  • بازیگران: کالین فارل، برندن گلیسون، کری کندن، بری کیوگن، پت شورت

تماشای همکاری مجدد کالین فارل، برندن گلیسون و مارتین مک‌دونا که از مدت‌ها پیش و از زمان فیلم بسیار موفق و کالت در بروژ (In Bruges) مشتاقانه منتظر آن بودیم، مطابق انتظار یک عیش کامل بود. در واقع بنشی‌های اینیشرین با شیوه داستانگویی هوشمندانه و دیالوگ‌‌های دقیق همزمان طعنه‌آمیز و به شکل خنده‌داری صریح که مشخصه آثار مک‌دونا هستند،  دقیقا همان نوع فیلمی است که از او انتظار داریم.

معرفی و نقد فیلم بنشی های اینیشرین

داستان این کمدی درام تاریخی در پس‌زمینه جنگ داخلی ایرلند رخ می‌دهد و داستان دو دوست صمیمی به نام پادریک (فارل) و کولم (گلیسون) را روایت می‌کند که پس از اظهارات شوکه‌کننده کولم مبنی بر اینکه دیگر نمی‌خواهد با پادریک دوست باشد، رابطه‌شان دستخوش تغییری بزرگ می‌شود. این یک فیلم غمگین و مالیخولیایی است که علی رغم برخورداری از مجموعه‌ای از لحظه‌ها و اشاره‌های طنزآمیز درخشان، کیفیتی تراژیک دارد.

دانلود فیلم بنشی‌ های اینیشرین

فیلم قطار سریع‌السیر | ۲۰۲۲ | Bullet Train

  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: برد پیت، جوئی کینگ، آرون تیلور-جانسون، برایان تایری هنری، هیرویوکی سانادا، مایکل شنون، بد بانی، ساندرا بولاک

قطار سریع‌السیر یک شیمی جذاب دوستانه میان آرون تیلور-جانسون در نقش تانجرین (نارنگی) و برایان تایری هنری در نقش لیمون (لیمو) به وجود می‌آورد. در واقع فطار سریع‌السیر یک زوج سینمایی بالقوه جذاب به ما معرفی می‌کند که انتظار می‌رود در آینده بیش‌تر آن‌ها را در کنار یک‌دیگر ببینیم. این فیلم کمدی اکشن شبه کمیک استریپ دیوید لیچ، ما را در یک قطار ژاپنی پرماجرا قرار می‌دهد. جاییکه شاهد تلاش یک آدمکش حرفه‌ای برای بازیابی چمدانی با محتوایی ناشناخته هستیم. اما از بخت بد لیدی باگ (همان قاتل کارکشته با بازی برد پیت)، او باید در این مسیر با انبوهی از رقبای آدمکش اجیر شده با انگیزه‌های پنهان، مقابله کند. اگرچه برد بیت مثل همیشه حضوری دلچسب دارد، اما این جانسون و هنری هستند که با شیمی ملموس و رابطه عشق و نفرت میانشان، بیش‌تر بار کمدی فیلم را به دوش می‌کشند.

تماشا و دانلود رایگان فیلم قطار سریع السیر

فیلم سگ | ۲۰۲۲ | Dog

  • کارگردان: رید کارولین _ جنینگ تیتوم
  • بازیگران:  چنینگ تیتوم، کیوریانکا کیلچر، امی ریور لمپمن، آکوییلا زول، کوین نش، جین آدامز

سگ جدیدترین فیلم در ژانر محبوب دوستی میان انسان و حیوان است. چنینگ تیتوم که در چند سال گذشته حضور کم‌رنگی روی پرده سینما داشت، امسال با دو فیلم کمدی سگ و شهر گمشده دوباره به کانون توجهات بازگشته است. این فیلم کمدی درام جاده‌ای، تیتوم را در نقش یک تکاور آسیب‌دیده ارتشی دنبال می‌کند که برای انجام ماموریتی با یک سگ آموزش‌دیده نظامی به اسم لولو در سراسر آمریکا سفر می‌کند.

تیتوم در طول این سفر به تدریج یاد می‌گیرد که چگونه با این سگ که در ابتدا رفتاری بد و تهاجمی دارد برخورد کند. به این ترتیب یک رابطه دوستانه میان آن‌ها به وجود می‌آید، بطوری که در انتها این سگ بلژیکی به بهترین دوست او تبدیل می‌شود. بله یک فیلم کمدی رفاقتی میان یک انسان و یک سگ است. همانطور که انتظار می‌رود تیتوم و لولو در طول این سفر درگیر موقعیت‌های عجیب و غریب و خنده‌داری می شوند. از جمله صحنه‌ای در یک هتل که در آن تیتوم در قالب یک مرد نابینا با لولو وارد یک هتل می‌شود و در آنجا لولو ناگهان به مردی حمله می‌کند.

اگرچه سگ در اغلب لحظات خود باعث خنده می‌شود، اما فیلمی غم‌انگیز نیز است و در لحظاتی مخاطب را تحت تاثیر نگاه انسانی خود قرار می‌دهد. چراکه در اینجا با داستانی روبرو هستیم که از طریق رابطه میان یک سرباز و یک سگ به موضوعاتی مانند جنگ، تروما، خانواده و مرگ می‌پردازد. فیلم نشان می‌دهد چگونه سخت‌ترین نبرد یک سرباز تازه هنگام بازگشت او به خانه آغاز می‌شود.

دانلود رایگان فیلم سگ

فیلم شهر گمشده | ۲۰۲۲ | The Lost City

  • کارگردان: آرون نی _ آدام نی
  • بازیگران: برد پیت، ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، دنیل ردکلیف، پتی هریسون، اسکار نونز

آرون و آدام نی در شهر گمشده، موفق می‌شوند تعادلی مناسب و جذاب میان یک اکشن فانتزی ماجراجویانه، کمدی و پیرنگی عاشقانه، ایجاد کنند. آن‌ها دقیقا می‌دانند که مخاطبانشان چه می‌خواهند – مانند یک رمان‌نویس عاشقانه – و یک فیلم سرگرم‌کننده لذت بخش که در نهایت به داستانی عاشقانه تبدیل می‌شود را ارائه می‌دهند.

لورتا سیج با بازی سیدنی بولاک یک نویسنده رمان‌های عاشقانه-ماجراجویی است که با مدل خوشتیپی به نام آلن (چنینگ تیتوم) – که مدل روی جلد کتاب لورتا و تجسم شخصیت اصلی آن دش است – در یک جزیره دورافتاده وارد یک ماجراجویی گروگانگیری می‌شود. یک میلیاردر عجیب و غریب با بازی دنیل ردکلیف لورتا را می‌رباید تا به کمک او بتواند گنیجه واقعی یک شهر گمشده داستانی – که در داستان لورا نیز وجود دارد – را پیدا کند. بنابراین آلن که واقعا باورش شده شخصیت اصلی کتاب یا همان دَش است و همچنین برای به دست آوردن دل لورتا به دنبال او می‌رود تا نجاتش بدهد.

شهر گمشده است ممکن است از الگوهای آشنای ژانری پیروی کند، اما به کمک فیلمنامه‌ای که با شوخ‌طبعی و موقعیت‌های جذاب و دیالوگ‌های طنزآمیز نوشته شده است و همچنین با حضور بازیگران با استعدادی مانند تیتوم و بولاک، بدل به تجربه‌ای سرگرم‌کننده می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که فیلم یک برد پیت فوق‌العاده جذاب دارد که اگرچه دقایق زیادی در فیلم حضور ندارد، اما چند موقعیت واقعا خنده‌دار و تماشایی را به نمایش می‌گذارد. این فیلمی است که برای سرگرم کردن مخاطب ساخته شده است و خوشبختانه در مدت زمان تقریبا دو ساعته آن را به خوبی انجام می‌دهد.

دانلود رایگان فیلم شهر گمشده

فیلم گزارش فرانسوی | ۲۰۲۱ | The French Dispatch

  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: تیموتی شالامی، الیزابت ماس، اوون ویلسون، سیرشا رونان، کریستف والتس، بیل موری، ادوارد نورتون، تیلدا سوئینتن، لئا سیدو، ویلم دفو

وس اندرسون اگرچه یکی از منحصربفردترین فیلمسازان سینمای معاصر به حساب می‌آید، همزمان نیز فیلمسازی مناقشه‌برانگیز است. اما طرفداران پرشمار این فیلمساز – و چه بسا حتی مخالفانش – او را بخاطر حس شوخ‌طبعی ظریف و سبک کمدی ویژه‌اش ستایش می‌کنند. گزارش فرانسوی از همان میزانسن‌های پرجزئیات و به دقت چیده شده و متقارن و تغییرات لحنی عجیب که مشخصه کل کارنامه اندرسون است بهره می‌برد. البته به نوعی بخاطر ساختار داستان در داستان خود و پرداختن به مسائل سیاسی در ادامه رویکردی که اندرسون با هتل بزرگ بوداپست آغاز کرد قرار می‌گیرد.

گزارش فرانسوی در قالب چند داستان مجزا ادای احترامی دوست داشتنی به کارکنان یک روزنامه و قصیده‌ای خنده‌دار و صمیمانه از دوران باشکوه این روزنامه است. فیلم رویکردی اپیزودیک به داستان خود دارد – گلچینی از چند فیلم کوتاه – و هر بخش به یک گزارش ویژه در یک برهه زمانی خاص اختصاص دارد. هر کدام از این داستان‌ها با طنزی زیرکانه، صحنه‌‌پردازی‌های استادانه و بازیگران بزرگ، بخشی از جذابیت فیلم را شکل می‌دهند. البته در این میان بخش دوم با عنوان شاهکار بتنی درباره یک هنرمند نقاش آدمکش، خنده‌دارترین فصل فیلم است.

علاوه بر حضور بامزه همکاران همیشگی اندرسون مانند بیل مری، اوون ویلسون، جیسون شوارتزمن، آدرین برودی و ویلم دفو، شاهد حضور غیرمنتظره و جذاب بازیگرانی مانند بنیسیو دل‌ تورو و جفری رایت در فیلم هستیم. تیلدا سوینتن، لئا سیدو، فرانسیس مک‌ دورمند، تیموتی شالامی، کریستف والتس و ادوارد نورتون، گروه بازیگران درخشان فیلم را تکمیل می‌کنند. گزارش فرانسوی، یک سیاحت جذاب و دلپذیر به سبک اندرسون است. فیلمی که حتی در میان لحظات غم‌انگیز و دراماتیکش، طنز ویژه خود را نشان می‌دهد. گزارش فرانسوی همان فیلمی است که از وس اندرسون انتظار دارید.

دانلود رایگان فیلم گزارش فرانسوی

فیلم رقابت رسمی | ۲۰۲۱ | Official Competition

  • کارگردان: گاستن دوپرات، ماریانو کوهن
  • بازیگران: آنتونیو باندراس، پنه‌لوپه کروز، اسکار مارتینس، ایرنه اسکولار، مانولو سولو

این کمدی سیاه هجوآمیز فیلمی درباره ساختن یک فیلم است. رقابت رسمی همکاری پرتنش و طنزآمیز یک کارگردان ستایش شده (کروز)، یک ستاره گیشه (باندراس) و یک بازیگر تئاتر (مارتینس) را دنبال می‌کند که برای همکاری با یک‌دیگر مجبورند از غرور و منیت خود بکاهند. این فیلم اسپانیایی‌زبان که نخستین‌بار در جشنواره ونیز سال ۲۰۲۱ توجه‌ها را به خود جلب کرد،‌ طنزی تند و گزنده دارد که اگرچه شما را می‌خنداند اما همزمان افکار و احساسات شما را نیز درگیر می‌کند.

تماشا و دانلود فیلم رقابت رسمی در فیلیمو

فیلم لیکوریش پیتزا | ۲۰۲۱ |  Licorice Pizza

  • کارگردان: پل توماس اندرسن
  • بازیگران:  کوپر هافمن، آلانا هیم

پل توماس اندرسون با درام‌های تلخ و تاریکی مانند خون به پا خواهد شد، استاد و مگنولیا شناخته می‌شود، اما برخی از بهترین آثار او فیلم‌های سبک‌تر و رهاتر او را شامل می‌شود (عشق پریشان و خباثت ذاتی). لیکوریش پیتزا در میان آثار کارنامه پربار اندرسون بیش‌تر از همه در پیوند با عشق پریشان قرار می‌گیرد. یک کمدی رمانتیک دهه هفتادی که اگرچه شاید بهترین فیلم اندرسون تا به امروز نباشد، اما قطعا شیرین‌ترین و سبکبالانه‌ترین فیلم کارنامه او است.

انرژی و شور جوانی‌ای که در این فیلم اندرسون موج می‌زند، جسورانه، دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است. اگرچه برخی از شوخی‌های فیلم ممکن است برای مخاطبان غیرآمریکایی – یا ناآشنا با حال و هوای دهه هفتاد آمریکا – ملموس نباشد، اما با اینحال لحظه‌های خنده‌دار فوق‌العاده‌ای در فیلم وجود دارد. قدرت اصلی فیلم در شیمی فوق‌العاده و دوست‌ داشتنی میان زوج اصلی آن آلانا هایم و کوپر هافمن، نهفته است. علاوه بر این می‌توان به حضور غافلگیرکننده و جذاب چهره‌هایی مانند شان پن، بردلی کوپر (که یکی از مفرح‌ترین سکانس‌های فیلم را به خود اختصاص می‌دهد) و تام ویتس در نقش‌های فرعی و کوتاه فیلم اشاره کرد.

البته در فیلم کمدی داستان بلوغ پل توماس اندرسون، حزن و اندوه بسیاری نیز وجود دارد. این تنها به این دلیل نیست که کوپر هافمن، پسر فیلیپ سیمور هافمن فقید، شخصیت اصلی فیلم است. پل توماس و سیمور هافمن همکاری‌های بزرگی با یک‌دیگر کردند و اکنون اندرسون با لیکوریش پیتزا مسیر هافمن پسر را برای قدم گذاشتن در راه پدرش هموار می‌کند.

فیلم لیکوریش پیتزا

فیلم بالا رو نگاه نکن | ۲۰۲۱ | Don’t Look Up

  • کارگردان: آدام مک کی
  • بازیگران: تیموتی شالامی، لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، کیت بلانشت، مریل استریپ، ران پرلمن

بالا رو نگاه نکن، یکی از محبوب‌ترین و پرستاره‌ترین کمدی‌های سال ۲۰۲۱ است که چهره‌های مطرحی مانند لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، جونا هیل، مارک رایلنس، تیموتی شالامی، راب مورگان، کیت بلانشت و مریل استریپ در آن حضور دارند. آدام مک‌کی که با فیلم‌هایی مانند رکود بزرگ و معاون تبحر خود را در ساخت هجویه‌های سیاسی نشان داده فیلم را کارگردانی کرده است. آخرین فیلم او، بالا رو نگاه نکن، یک کمدی در زیرژانر فاجعه است که در قالب یک داستان پیشاآخرالزمانی از برخورد قریب‌الوقوع یک شهاب‌ سنگ عظیم به زمین، مناسبات سرمایه‌داری دنیای معاصر را به هجو می‌کشاند.

همه چیز درباره فیلم بالا را نگاه نکن

فکر کنید قرار است حیات روی زمین در کم‌تر از شش ماه به پایان برسد ولی بجز آدم‌هایی معدود هیچکس به آن اهمیت نمی‌دهد. در کمدی هجوآمیز مک‌کی، ماجرای پایان دنیا در دست سیاستمدارن و صاحبان سرمایه به یک ابزار تبلیغاتی برای پیش‌ بردن منفعت‌های سیاسی و اقتصادی خودشان تبدیل می‌شود. بالا رو نگاه نکن، پر از موقعیت‌های مضحک بامزه است. از جمله جایی که دو شخصیت اصلی فیلم برای هشدار دادن درباره آنچه که در حال رخ دادن است به یک شوی تلویزیونی می‌روند، اما تقریبا هیچ‌کس آن‌ها را جدی نمی‌گیرد. چراکه رسانه به همه چیز به چشم ابزار تفریح و سرگرمی نگاه می‌کند.

البته فیلم جسارت آن را ندارد تا از درون این ایده، موقعیت‌های دیوانه‌وارتری خلق کند. همچین روند تقریبا تکراری فیلم در خلق موقعیت‌های کمیک و تاکید بیش از حد آن بر برخی کلیشه‌های دم‌دستی، مانند سیاست‌مداران و سرمایه‌داران کم‌هوش و کودن، طنز گزنده فیلم را در لحظاتی کم‌اثر می‌کنند. اما با این همه، بالا رو نگاه کن در مجموع یک کمدی سیاسی قابل قبول است که می‌تواند لحظاتی جذاب و سرگرم‌کننده برای مخاطبانش به ارمغان بیاورد.

تماشای فیلم بالا رو نگاه نکن در فیلیمو

فیلم جوخه انتحار | ۲۰۲۱ | The Suicide Squad

  • کارگردان: جیمزگان
  • بازیگران: مایکل روکر، وایولا دیویس، جوئل کینامن، ناتان فیلیون، جای کورتنی، فلووا بورگ، مارگو رابی

جوخه انتحار در میان فیلم‌های کمیکی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند، یک استنثای بزرگ محسوب می‌شود. جیمز گان با جوخه انتحار یکی از خنده‌دارترین فیلم‌های کمدی سال گذشته را عرضه کرد. فیلمی که می‌توان آن را بهترین اثر دنیای توسعه‌یافته دی‌سی در سال قبل به شمار آورد. گان در اینجا ژانر ابرقهرمانی را با یک فیلم ماجراجویانه جنگی سرگرم‌کننده در قالب طنزی افسارگسیخته و دیوانه‌وار ترکیب می‌کند.

البته گان با همان نخستین فیلم خود، کمدی ترسناک علمی خیالی خزیدن (Slither)، نشان داد که موقعیت‌های کمدی دیوانه‌وار به نوعی نیروی محرکه فیلمسازی‌اش است. طنز گستاخ و در جاهایی بی‌ادبانه گان، جوخه انتحار را به یک فیلم درجه R مفرح و لذت‌بخش تبدیل کرده است. علاوه بر این، فیلم برخی از بامزه‌ترین شخصیت‌های دنیای توسعه یافته دی‌ سی مانند صلح‌طلب و کینگ شارک را معرفی می‌کند. جان سینا در نقش صلح‌طلب، قاتلی بی‌رحم که اعتقاد دارد برای دستیابی به صلح هر خشونتی مجاز است، حضوری چشمگیر دارد.

نقد و بررسی فیلم جوخه انتحار

البته تشخیص اینکه کدام یک از ضدقهرمان‌های عجیب و غریب فیلم خنده‌دارتر و جذاب‌ترند واقعا سخت است. به عنوان مثال از میان صلح‌طلب جان سینا، کینگ شارک با صداپیشگی خنده‌دار سیلوستر استالونه، هارلی کویین مارگو رابی و یا دانیلا ملچیور در نقش شکارچی موش، کدام یک را می‌توان انتخاب کرد؟ گروه بازیگران فیلم در انتقال لحن کمدی آن و خلق شخصیت‌های بامزه خود فوق‌العاده عمل کرده‌اند. در نتیجه به راحتی نمی‌توانیم یکی را بر دیگری ترجیح بدهیم. زیرا با انتخاب هر کدام از آن‌ها، ناگهان سکانسی دیوانه‌وار که در آن شخصیت دیگری مرکز طنز آن است، در ذهنمان یادآوری می‌شود.

فیلم جوخه انتحار2

فیلم مرد آزاد | ۲۰۲۱ | Free Guy

  • کارگردان: شان لوی
  • بازیگران: تایکا وایتیتی، رایان رینولدز، جودی کومر، اوتکاراش امبودکار، کامیل کاستک، لیزی هاووک

رایان رینولدز اگر در جای درست خود قرار بگیرد به اندازه هر ستاره دیگری در هالیوود می‌تواند مخاطبان را بخنداند. مرد آزاد برای او یک چرخش بسیار متفاوت از فرانچایز کمدی گستاخانه و بدبینانه درجه R ددپول است. افراد کمی مانند رینولد می‌تواند نوعی خوشبینی خنده‌دار و مسخره را به تصویر بکشند و این نیروی محرکه این فیلم ماجراجویی الهام گرفته از بازی‌های ویدئویی است.

مرد آزاد داستان یک کارمند بانک با بازی رایان رینولدز را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود یکی از شخصیت‌های حاشیه‌ای یک بازی ویدئویی است و باید دوستان و همشهری‌های معمولی‌اش را از نابود شدن از سوی سازنده بازی نجات بدهد. او همچنین این توانایی را به دست می‌آورد که  محدودیت‌های تحمیل شده‌اش را کنار بزند و به دنیایی بزرگ‌تر گام بذارد. بنابراین فیلم بر یک ایده نسبتا هوشمندانه دست می‌گذارد (ایده‌ای که عنوان فیلم نیز به آن اشاره دارد) که از طریق احساسات کمیک و طنزآمیز رینولد به تصویر کشیده می‌شود.

شاون لوی، استاد ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده و جذاب خانوادگی است. او در اینجا از جذابیت طبیعی رینولدز نهایت بهره را می‌برد. او همچنین با استفاده از استعاره‌ها و الگوهای بازی‌های کامپیوتری و فرهنگ گیمرها دنیای بصری عجیب و غریبی خلق می‌کند که فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. جودی کومر که در کنار رینولدز رهبری فیلم را به عهده دارد نیز چند موقعیت کمدی لذت‌بخش را به نمایش می‌گذارد. او و رینولدز با اینکه از دو دنیای متفاوت هستند (یکی از دنیای بازی و دیگری بازیکنی از دنیای واقعی) رابطه‌ای دوست‌ داشتنی و باورپذیر با یک‌دیگر ایجاد می‌کنند.

تماشای مرد آزاد در فیلیمو

فیلم وداع | ۲۰۱۹ | The Farewell

  • کارگردان: لولو وانگ
  • بازیگران: آکوافینا، تزی ما، دایانا لین، ژائو شو ژن

در فیلم تاثیرگذار و کم هزینه لولو وانگ، مخاطب به کاوشی در زندگی، مرگ، شفقت و تفاوت‌های فرهنگی میان فرهنگ غربی و سنت چینی می‌پردازد. این فیلم کمدی دراماتیک، داستان نویسنده‌ای چینی-آمریکایی به نام بیلی را روایت می‌کند که می‌فهمد مادربزرگش سرطان علاج‌ناپذیر دارد و تنها چند ماه دیگر زنده است. پس از اینکه او برای اینکه کنار نای نای بیمار باشد به چین پرواز می‌کند، معلوم می‌شود که نای نای از بیماری خود خبر ندارد. زیرا خانواده‌اش بخاطر آسودگی خاطر خودش این قضیه مهم را از او پنهان کرده‌اند. فیلم وانگ که با برداشتی آزادانه از تجربیات واقعی خودش ساخته شده، یک داستان خنده‌دار لطیف، احساس انگیز و دلگرم‌کننده است.

تماشا و دانلود فیلم وداع

فیلم روزی روزگاری در هالیوود | Once Upon a Time in Hollywood | 2019

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی

مرثیه کمدی ۹۰ میلیون دلاری کوئنتین تارانتینو برای هالیوودی ازدست ‌رفته اصلا مسئلۀ خنده‌داری نیست؛ این فیلم، داستان زندگی ستارۀ فیلم‌های وسترن، ریک دالتون (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) و بدل و رانندۀ وفادار او، کلیف بوث (با بازی برد پیت) را در سال ۱۹۶۹ روایت می‌کند. این در حالی است که دالتون با گذر زمان محبوبیتش را از دست داده است و اکنون در سیلو درایو زندگی می‌کند.

شخصیت مقابل، بازیگری زیبا و محبوب به نام شارون تیت (با بازی مارگو رابی) است که با همسرش، رومن پولانسکی کارگردان زبردست، در همسایگی او زندگی می‌کنند. نقش پولانسکی را رافاو زاویِروخا ایفا می‌کند. این زن و شوهر در حال فیلم‌برداری موج پادفرهنگ آن سال‌ها در هالیوود هستند. دالتون به دلیل مصرف بیش‌ازحد الکل، متن فیلم‌نامه را فراموش می‌کند. پیت برای بازی در نقش بوث (بوث قهرمان جنگ بوده ‌است) برندۀ جایزۀ اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل شد. او از رئیسش باهوش‌تر و خطرناک‌تر است و برای حفظ موقعیتش، در برابر بروس لی (با بازی مایک مو) و طرفدران خطرناک چارلز منسن قرار می‌گیرد. فیلم‌های کمدی تارانتینو طرفداران زیادی ندارند؛ اما این فیلم نشان داد که او برای خنداندن مخاطب هر روشی را امتحان می‌کند تا بالاخره راهی پیدا کند.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود

فیلم سوگلی | ۲۰۱۸ | The Favourite

  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • بازیگران: الیویا کلمن، ریچل وایس، اما استون، نیکلاس هولت، جو آلوین، مارک گیتیس

الیویا کلمن برای اجرای خود از شخصیت ملکه آن در این کمدی سیاه تاریخی یورگوس لانتیموس، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. لانتیموس که در کارنامه‌اش فیلم‌های مطرح دیگری مانند خرچنگ (The Lobster) و کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer) دیده می‌شود، سبکی منحصر بفرد و اغلب بسیار سنجیده دارد که این مسئله به ویژه در دریالوگ‌های شخصیت‌هایش و برخی موقعیت‌های ابزورد فیلم‌هایش نمود پیدا می‌کند. سوگلی کمی ساده‌تر از این لحاظ به نظر می‌رسد و کمدی جسورانه آن واقعا دیدنی است. این فیلم داستان ملکه آن و رابطه پیچیده او با دو دستیار زن با بازی ریچل وایس و اما استون را دنبال می‌کند. وایس و استون به عنوان دو معتمد متخاصم ملکه عملکردی کاملا عالی از خود نشان می‌دهند.

فیلم سوگولی

فیلم شب بازی | ۲۰۱۸ | Game Night

  • کارگردان: جان فرانسیس دالی، جاناتان گلداستاین
  • بازیگران: جیسون بیتمن، ریچل مک‌آدامز، کایل چندلر، جسی پلمونس، جفری رایت

شب بازی مملو از سکانس‌های هیجان‌انگیز و از لحاظ بصری فوق‌العاده است و بنابراین انتظار می‌رفت که یک کمدی استودیویی موفق باشد. اما افسوس که باکس‌آفیس آن تا حدودی ناامیدکننده بود. اما آن‌هایی که هنوز این فیلم را تماشا نکرده‌اند، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند. این یک کمدی پر رمز و راز با الهام از دیوید فینچر است که داستان گروهی از دوستان را دنبال می‌کند که شب بازی آن‌ها به طور وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود. جیسون بیتمن و ریچل مک‌آدامز به عنوان یک زوج علاقه‌مند به بازی که در جستجوی برادر بیتمن و همچنین در تلاش برای حل و فصل مسائل رابطه‌شان هستند، حضوری دلچسب دارند. البته کل گروه بازیگران در این کمدی جذاب و سرشار از غافلگیری فرصتی برای درخشیدن پیدا می‌کنند. از جمله جسی پلمونس که یک اجرای فرعی به یاد ماندنی ارائه می‌دهد.

تماشا و دانلود رایگان فیلم شب بازی

فیلم مرگ استالین | The Death of Stalin | 2017

  • کارگردان: آرماندو یانوچی
  • بازیگران: استیو بوشمی، سایمون راسل بیل، روپرت فرند، جفری تامبر، مایکل پیلین و جیسون آیزکس

در اولین تماشای مرگ استالین آنقدر مشغول خندیدن بودیم که متوجه نشدیم این طنز سیاسی استالینیستی آرماندو یانوچی واقعا چقدر تاریک است. مرگ استالین با بهره‌مندی از گذشته‌نگری، بسیار بیش‌تر از خانه حیوانات (Animal House) به مزرعه حیوانات (Animal Farm) شباهت دارد. سیاستمداران فاسد و بدجنسی که در بازی مار و پله برای قدرت با هم رقابت می‌کنند. جایی که بازنده در نهایت سروکارش به گولاگ می‌افتد ( گولاگ نام نهادی است که در زمان استالین اردودگاه‌های کار اجباری را در نواحی دورافتاده اتحاد جماهیر شوروی از جمله سیبری اداره می‌کرد). دنیایی که در آن مارشال گئورگی ژوکوف با بازی جیسون آیزکس همچون یک قهرمان بنظر می‌رسد، زیرا او حداقل به اندازه کافی صادق است که روان‌پریشی و جنون خود را پنهان نکند. البته مرگ استالین به معنای واقعی کلمه خنده‌دار و سرگرم‌کننده است.

دانلود رایگان فیلم مرگ استالین

فیلم هنرمند فاجعه | ۲۰۱۷ | The Disaster Artist

  • کارگردان: جیمز فرانکو
  • بازیگران: جیمز فرانکو، دین فرانکو، ست روگن، الیسون بری، آری گرینر، جاش هاچرسون، نیتان فیلدر

این داستانی آشنا است: فیلمسازی همه کار انجام می‌دهد تا پروژه شخصی خود را به هر شکلی که می‌شود با کمک گروهی از بازیگران و عوامل آماتوری روی پرده بزرگ سینما ببرد. اما چه می‌شود اگر رویای او برای به تصویر کشیدن تخیل خود برای مخاطبان، به یکی از بدترین فیلم‌های تمام دوران تبدیل شود. این فیلم براساس کتاب غیرداستانی گرگ سسترو درباره فرایند تولید فیلم کالت شده بدنام تامی وایزو به نام اتاق (The Room)، داستانی است درباره اینکه چگونه سسترو (دیو فرانکو) و تامی وایزو بدترین فیلم قرن بیست و یک را خلق کردند. این فیلم با حضور گروهی از ستاره‌های برجسته کمدی به شما نشان می‌دهد که چگونه انگیزه و تلاش بدون استعداد باعث ایجاد طنزی ناخواسته می‌شود!

تماشا و دانلود رایگان فیلم هنرمند فاجعه

فیلم لیدی برد | Lady Bird | 2017

  • کارگردان: گرتا گرویگ
  • بازیگران: سیرشا رونان، لاری میت ‌کالف، تریسی لتس، لوکاس هجز و تیموتی شالامی

شیوۀ منحصربه‌فرد گرتا گرویگ در کارگردانی ا‌ست که وی را کاندید جایزۀ اسکار برای عنوان بهترین کارگردانی می‌کند. از سوی دیگر، بازی در نقش کریستین مک‌فرسون در فیلم لیدی برد برای بازیگر ایرلندی سیرشا رونان این فرصت را فراهم کرد تا برای بار سوم نامزد جایزۀ اسکار شود. در این فیلم، او نقش دختری را بازی می‌کند که به رشتۀ هنر علاقه‌مند است و قصد دارد از مدرسۀ کاتولیکی ساکرامنتو انصراف دهد و در رشتۀ مورد علاقه‌اش تحصیل کند. مک‌فرسون به دنبال کالجی مناسب برای دنبال کردن رؤیاهایش می‌گردد. در این حین، مادرش (با بازی لاری میت ‌کالف) چنان او را آشفته و عصبانی می‌کند که باعث می‌شود وی خودش را از ماشین در حال حرکت به بیرون پرت کند! تریسی لتس نقش پدر خانواده را بازی می‌کند؛ پدری که افسرده، اما دوست‌داشتنی است. در عین حال، دخترک با لوکاس هجز و تیموتی شالامی رابطه‌ای پیچیده و عاشقانه را تجربه می‌کند.

از سوی دیگر، رابطۀ این مادر و دختر، خنده‌دارترین رابطۀ مادر-دختری در میان فیلم های کمدی بعد از فیلم شرایط مهرورزی Terms of Endearment است. با وجود این، صحنه‌های خنده‌داری که از مشاجره‌های آن‌ها می‌بینیم عمق رابطه‌شان را زیر سؤال نمی‌برد. شوخ‌طبعی گرویگ طنز بی‌نظیری را به فیلم اضافه می‌کند؛ سکانس آخر فیلم یا سکانس به‌یاد‌ماندنی بیرون‌پریدن از ماشین،‌ در عین کمدی‌بودن، هیجان‌انگیز هم است.

فیلم Lady Bird

فیلم تونی اردمان | ۲۰۱۶ | Toni Erdmann

  • کارگردان: مارن آده
  • بازیگران: پیتر زیمونیشک، ساندرا هولر، تریستان پوتر، اینگرید بیسو، الکساندر پاپودوپل

اگرچه شاید کمی دور از انتظار به نظر برسد، اما یکی از بهترین کمدی‌های دو دهه اخیر، فیلمی ۱۶۲ دقیقه‌ای از آلمان است. مارن آده که نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به عهده داشته است، بخش زیادی از زمان فیلم را صرف به تصویر کشیدن رابطه شکننده میان دو شخصیت اصلی خود می‌کند. فیلم داستان اینس کنرادی، یک مشاور تجاری جدی که تمام وقت خود را صرف کار می‌کند، و پدر مسخره‌باز اصلاح ناپذیرش وینفرید است که او در یک سفر تجاری به بخارست دنبال می‌کند.

پس از اینکه آن‌ها با یک‌دیگر مشاجره و قطع ارتباط می‌کنند، وینفرید یک کلاه‌گیس بد شکل به سر می‌گذارد و به عنوان یک مربی زندگی بی‌نزاکت به نام تونی اردمان دوباره وارد زندگی او می‌شود. فیلم یک‌ پایان‌بندی درخشان و تاثیرگذارد، اما آده تنها از طنز عجیب اروپایی بهره نمی‌برد. چراکه بسیاری از موقعیت‌های کمیک فیلم به ویژه در یک ساعت پایانی با هر چیزی در جهان جاد اپتاو آمریکایی برابری می‌کند.

فیلم تونی اردمان

فیلم ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند | ۲۰۱۶ | Popstar: Never Stop Never Stopping

  • کارگردان: آکیوا شافر، جورما تاکونی
  • بازیگران: اندی سمبرگ، آکیوا شافر، جورما تاکونی، مایا رودولف

ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند، بدون شک یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌های دهه گذشته است. در حالیکه برخی آن را به شکل ناعادلانه‌ای به عنوان هجوی از جاسیتن بیبر نادیده گرفتند، آن‌هایی که واقعا فیلم را دیده‌اند می‌دانند که این یک شاهکار خنده‌دار در سطح فیلم‌هایی مانند برادران ناتنی (Step Brothers) و گوینده (Anchorman) است. گروه کمدی سه نفره د لنلی آیلند (سمبرگ، شافر و تاکونی)، از طریق قالب مستندساختگی داستان انتشار فاجعه‌آمیز آلبوم جدیدی از یک موسیقیدان بسیار معروف را روایت می‌کنند.

آکیوا شافر و جورما تاکونی، با استفاده از یک سبک بصری واقعا سینمایی باعث می‌شوند که شیطنت‌های عجیب و غریب فیلم بسیار خنده‌دارتر بنظر برسند. اندی سمبرگ در نقش شخصیت کانر یکی از بهترین اجراهای کمدی دهه اخیر را ارائه می‌دهد و شخصیتی دوست داشتنی خلق می‌کند. علاوه بر همه این‌ها، موسیقی متن فیلم واقعا خارق‌العاده است.

فیلم ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند

فیلم هر کی یک چیزی می‌خواد | ۲۰۱۶ | Everybody Wants Some

  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر
  • بازیگران: بلیک جنر، زوئی دویچ، رایان گوزمن، تایلر هوچلین، وایت راسل، گلن پاول

ریچارد لینکلیتر در این دنباله معنوی فیلم کلاسیک شده خود مات و مبهوت (Dazed and Confused) که داستان آن در سال ۱۹۷۶ اتفاق می افتاد، نقطه عطف دیگری را در زندگی برخی جوان‌های تگزاسی به تصویر می‌کشد. لینکلیتر در اینجا بجای ثبت آخرین روز دبیرستان در دویستمین سالگرد تاسیس آمریکا، ما را با تعدادی از بازیکنان بیسبال در اولین آخر هفته کالج در حدود سال ۱۹۸۰ همراه می‌کند. ما در طول این چند روز شاهد تفریحات، بازی‌ها و ماجراجویی‌های این چند جوان ورزشکار هستیم، در حالیکه آن‌ها با یک‌دیگر آشنا می‌شوند و تلاش می‌کنند بفهمند که چهار سال آینده چه کسی خواهند بود. حتی وقتی که لینکلیتر یادآوری می‌کند که اوقات خوش برای همیشه دوام نخواهند داشت، فیلم فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذاب است.

فیلم هر کی یک چیزی می‌خواد

فیلم ددپول | ۲۰۱۶ | Deadpool

  • کارگردان: تیم میلر
  • بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باکارین، اد اسکرین، تی جی میلر، جینا کارانو، برایانا هیلدبرند

یک فیلم کمدی درجه R (زیر ۱۷ سال با همراهی والدین) محبوب دهه ۲۰۰۰ را با موفق‌ترین ژانر دهه ۲۰۱۰ – فیلم ابرقهرمانی – ترکیب کنید، حاصل آن ددپول یکی از موفق‌ترین فیلم‌های رتبه R در گیشه می‌شود. فیلمنامه خود ارجاعی و سبک بصری ددپول به لطف بازی عالی رایان رینولد به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد، در حالیکه فیلم نسبت به نمونه‌های مشابه خود با بودجه بسیار کم‌تری ساخته شده بود. در اینجا به شکل طنزآمیزی شخصیت اصلی از حضور خود در یک فیلم ابرقهرمانی اطلاع دارد و این مسئله به سازندگان اجازه می‌دهد تا به روش‌های جذابی با ژانر ابرقهرمانی بازی کنند. به این این ترتیب آن‌ها این ژانر را در مسیرهای تازه‌ای قرار می‌دهند. البته اگر انتخاب بازیگران درست نبود، هیچ کدام از این شوخی‌ها احتمالا نتیجه نمی‌دادند. بنابراین ددپول گواهی برای جذابیت و تیزهوشی رینولدز است که باعث شده است فیلم همانطور که باید خنده‌دار و سرگرم‌کننده باشد.

تماشا ودانلود فیلم ددپول 3

فیلم آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم | ۲۰۱۴ | What We Do in the Shadows

  • کارگردان: تایکا وایتیتی، جامین کلمنت
  • بازیگران: تایکا وایتیتی، جامین کلمنت، ریس داربی

در این فیلم کمدی مستندنما، ما با خون‌آشام‌های احمقی آشنا می‌شویم که سعی دارند به زندگی خود در دنیای مدرن پیرامونشان ادامه بدهند. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جامین کلمنت و نابغه کمدی تایکا وایتیتی بقدری موفق بود که نه تنها جایگاه وایتیتی را در هالیوود تثبیت کرد و او را به پروژه‌های عظیم‌تر کشاند، بلکه یک مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۹ به همین نام براساس آن ساخته شد. نمایش تلویزیونی نیز به همان اندازه درخشان است، اما نسخه اصلی نیز جایگاه ویژه خود را در میان کمدی‌های برجسته دهه اخیر دارد. آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم، زندگی روزمره و ماجراجویانه خون‌آشام‌هایی همخانه را در ولینگتون نیوزلند به تصویر می‌کشد. این یک کمدی فوق‌العاده خوش ساخت است که با شوخی‌های عجیب و غریب و بازی‌های جنون‌آمیز خود ما را در لحظاتی به قهقهه می‌اندازد.

فیلم آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم

فیلم هتل بزرگ بوداپست | ۲۰۱۴ | The Grand Budapest Hotel

  • کارگردان: وس اندرسن
  • بازیگران: ریف فاینز، تونی ریوولوری، اف. موری آبراهام، آدرین برودی، ویلم دفو، سرشه رونان، تیلدا سوینتن، ادوارد نورتون، ماتیو آمالریک، جف گلدبلوم، هاروی کایتل، تام ویلکینسون، جود لا، بیل مری، جیسون شوارتزمن، لئا سیدو، اوون ویلسون

هتل بزرگ بوداپست با نه نامزدی اسکار (از جمله در رشته‌های بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه غیراقتباسی) و کسب چهار جایزه (از جمله بهترین موسیقی)، نه تنها یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اندرسن تا به امروز محسوب می‌شود، بلکه همچنین خنده‌دارترین آن‌ها است. این داستان چندلایه با اجرایی تمام عیار از ریف فاینز در مرکز آن، دوستی میان یک متصدی و پادوی جوان یک هتل اعیانی را در یک کشور اروپایی خیالی و جنگ‌زده، روایت می‌کند.

اگرچه فیلم همه آنچه که از یک کمدی عامه‌پسند انتظار دارید را به شما ارائه می‌دهد – از جمله کمدی‌های فیزیکی‌ای مانند یک تعقیب و گریز اسکی سرعت -، اما از دید عدسی اندرسن هر جنبه‌ای از فیلم منحصربفرد به نظر می‌رسد. هتل بزرگ بوداپست یک لذت تمام و کمال است. فیلمی که به شکل بی‌عیب و نقصی ساخته شده و احساسی از اندوه در تاروپود آن تنیده شده است. ذکر این نکته که هتل بزرگ بوداپست شاید بهترین فیلم اندرسن باشد، به معنای دست کم گرفتن دیگر فیلم‌های او نیست، بلکه تاکیدی بر ارزش و اهمیت آن است.

تماشای فیلم هتل بزرگ بواداپست

فیلم فرانسیس ها | ۲۰۱۲ | Frances Ha

  • کارگردان: نوآ بامباک
  • بازیگران: گرتا گرویگ، مایکل زیگن، میکی سامنر، آدام درایور، پاتریک هویزینگر

ما به صداهای زن بیش‌تری در سینما نیاز داریم و این موضوع شامل فیلم کمدی هم می‌شود. اگرچه نوآ بامباک فرانسیس‌ها را کارگردانی کرده، اما این شریک زندگی و نویسنده همکار او گرتاچ گرویگ است که فیلم را حول محور خود پیش می‌برد. گرویگ در نقش قهرمان زن جوان فیلم، حضوری فوق‌العاده همدلی‌برانگیز و طراوت‌بخش دارد. این یک فیلم هوشمندانه و خنده‌دار درباره دوستی‌ها، قرار ملاقات گذاشتن‌ها، گشت‌وگذار در یک شهر بزرگ و خلا‌ء‌های احساسی است. همکاری گرویگ و بامباک در اینجا به تسکین لحن گزنده فیلم‌های قبلی او (مانند گرینبرگ در سال ۲۰۰۹)، کمک می‌کند، بدون آنکه بینش عمیق او را تحت‌تاثیر قرار بدهد. و این مطمئنا تاثیر گرویگ است که اکنون چهره‌‌ای مهم در میان سینماگران زن در هالیوود محسوب می‌شود.

فیلم فرانسیس ها

فیلم در بروژ | In Bruges | 2008

  • کارگردان: مارتین مک‌دونا
  • بازیگران: کالین فارل و برندن گلیسون

کارگردان ایرلندی استعداد‌های هم‌وطن خود کالین فارل را کشف کرد. نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان، مارتین مک‌دونا، اولین کارگردانی خود را با این فیلم کمدی سیاه شروع کرد. (و نامزد دریافت اسکار برای بهترین نمایش‌نامه شد.) او ایفای بهترین نقش کمدی را به دست فارل سپرد، فارل نقش قاتلی افسرده را بازی می‌کند. ری (با بازی فارل) وقتی‌که پارتنرش کن (با بازی برندن گلیسون) را در بلژیک، ملاقات می‌کند از یک گنگستر به مردی مهربان و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. او قصد دارد از تبهکاری دست بکشد، اما این تصمیم باعث ایجاد ترس و وحشت در او می‌شود.

تماشای فیلم در بروژ در فیلیمو

فیلم شان مرده ها | Shaun of the Dead | 2004

  • کارگردان: ادگار رایت
  • بازیگران: سایمون پگ، نیک فراست و کیت اشفیلد

فیلمی آنقدر بدیع و خلاقانه که به نوعی پایه‌گذار ژانر جدیدی به نام کمدی زامبی رمانتیک شد (به عنوان یک نمونه برجسته دیگر: سرزمین زامبی‌ها Zombieland). ادگار رایت، سایمون پگ و نیک فراست در شان مردگان، استعدادشان را در نوشتن شخصیت‌های بازنده دوست‌داشتنی و پیچش‌های ژانری خلاقانه به نمایش گذاشتند. شان و دوست صمیمی و همشگی‌اش اد در میان یک آخرالزمان زامبی سعی می‌کنند کسانی که دوستشان دارند را نجات بدهند. نقشه‌های خنده‌دار و احمقانه، اسلحه‌های عجیب آن‌ها و رهبری آشفته‌شان لحظات واقعا خنده‌داری را خلق می‌کند. اما راز موفقیت شان مردگان در ادای احترام به منبع اصلی خود است؛ این یک پارودی نیست. بلکه یک ادای احترام دوست‌داشتنی  از دنیای جورج رومرو است که تفسیر اجتماعی زیرکانه خود را پشت شوخی‌ها و صحنه‌های خون و خونریزی پنهان می‌کند.

دانلود رایگان فیلم شان مرده ها

فیلم تننبام های باشکوه | The Royal Tenenbaums | 2001

  • کارگردان: وس اندرسون
  • بازیگران: جین هکمن، دنی گلاور، آنجلیکا هیوستون و بیل موری

سومین فیلم بلند وس اندرسون داستان سه کودک نابغه را دنبال می‌کند که به فرسودگی و سرخوردگی بزرگسالی مبتلا شده‌اند. زمانی که آن‌ها بخاطر پدر در حال مرگشان به نیویورک بازمی‌گردند. گوئینت پالترو، لوک ویلسون و بن استیلر در دنیای آشنای به شدت سبک پردازی شده اندرسونی با سایه‌های رنگی خفیفش، نقش این سه خواهر و برادر را بازی می‌کنند. فیلمنامه (به خصوص روایتگری الک بالدوین)، سرشار از شوخ‌ طبعی زیرکانه است، اما این داستان شیرین و غم‌انگیز فیلم درباره عشق و ناامیدی است که به آن جادو می‌بخشد. فیلمی که همر از نظر بصری و هم از لحاظ احساسی زیبا است و بعد از این همه سال همچنان می‌توان از آن به عنوان بهترین دستاورد اندرسون یاد کرد.

دانلود رایگان فیلم تننبام‌های باشکوه

فیلم ای برادر تو کجایی؟ | O Brother, Where Art Thou | 2000

  • کارگردان: جوئل و ایتن کوئن
  • بازیگران: جورج کلونی، جان تورتورو، تیم بلیک نلسون، جان گودمن و…

این بهترین فیلم کمدی خارجی پر از قطعات موسیقی‌ای است که هیچ‌گاه از ذهنتان پاک نمی‌شوند. این فیلم کمدی را برادران کوئن در سال‌های ۱۹۳۰ و با برداشتی آزاد از کتاب اودیسه هومر ساخته‌اند. داستان درباره گروهی از زندانیان کودن است که با کمک و رهبری اورت مک‌گیل (با بازی جرج کلونی) از زندان فرار کرده‌اند. مک‌گیل کسی است که می‌خواهد خودش را تسلیم کند و به خانه و نزد همسرش برگردد. نقش همسر او را هالی هانتر بازی می‌کند که ستاره فیلم بزرگ ‌گردن آریزونا (Raising Arizona) بوده است.

موسیقی این فیلم ای برادر کجایی یکی از پرفروش‌ترین آهنگ‌های تی به ون برنت است و توانست جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم از آن خود کند؛ همچنین راجر دیکینز، فیلم‌بردار فیلم، برای پیشگام بودن در استفاده از صنعت دیجیتال در این حرفه و صنعت نورپردازی، کاندید جایزه اسکار شد. اما مثل همیشه همکاری کلونی، هانتر، تیم به لیک نلسون، جان تورتورو و جان گودمن بود که باعث خنداندن افراد بی‌شماری شد و فراموش نکنیم که هدف اصلی چیزی جز این نبوده است.

فیلم ای برادر کجایی

فیلم لبوفسکی بزرگ | The Big Lebowski | 1998

  • کارگردان: جوئل و ایتن کوئن
  • بازیگران: جف بریجز، جان گودمن و جولیان مور

لبوفسکی بزرگ را می‌توان به عنوان نسخه برادران کوئن از دنیای نوآر ریموند چندلر در نظر گرفت. جف بریجز در نقش جف لبوفسکی ملقب به The Dude همچون فیلیپ مارلو در دل یک معمای پرپیج‌وخم حرکت می‌کند. هنگامی که او با یک میلیونر محلی اشتباه گرفته می‌شود خود را ناگهان در یک ماجراجویی بزرگ می‌بیند. او در این مسیر با آدم‌ربایی، دزدی و اختلاس، یک زن مرموز و گروهی از نهیلیست‌ها برخورد می‌کند، در حالی که فقط به دنبال غرامت قالیچه‌اش بود. البته تیم بولینگ جف او را در این ماجراجویی همراه می‌کنند. جف زمان‌های زیادی را با جان گودمن کهنه‌سرباز دیوانه جنگ ویتنام و استیو بوشمی ساده‌لوح به بولینگ بازی کردن می‌گذارند که به رویارویی‌های جذاب این سه نفر با جان تورتورو (یک بولینگ‌باز حرفه‌ای و یک منحرف جنسی) منجر می‌شود.

دانلود رایگان فیلم لبوفسکی بزرگ

فیلم احمق و احمق‌تر | Dumb And Dumber | 1994

  • کارگردان: پیتر فارلی و باب فارلی
  • بازیگران: جیم کری و جف دانیلز

در اولین فیلم برادران فارلی که حماقت را بیش‌تر از هر چیز دیگری به رخ می‌کشد، نوع خاصی از پوچ‌گرایی در جریان است. این پوچ‌گرایی به این دلیل نیست که فارلی‌ها می‌خواهند از ابله بودن در مقابل باهوش بودن تجلیل کنند، بلکه به این علت است که بنظر می‌رسد آن‌ها هیچ نوع عواقبی در جهالت و نادانی لوید (جیم کری محبوب) و هری (جف دانیلز در بهترین نقش کارنامه خود) نمی‌بینند. موضوعی که از لحاظ اخلاقی صحبت درباره این دو شخصیت‌ را بحث‌برانگیز می‌کند. کری و دنیلز در نقش دو دوست به شکل عجیبی احمق که هیچ امیدی به موفقیتشان نیست یک سفر جاده‌ای را در سراسر کشور آغاز می‌کنند تا کیف یک زن را به او بازگردانند. احمق و احمق‌تر فیلمی است که بدون هیچ شرمی مجموعه‌ای از شوخی‌های تهاجمی، گستاخانه و جوک‌های توالتی و جنسی ارائه می‌دهد.

دانلود رایگان فیلم احمق و احمق‌تر جیم کری

فیلم روز موش خرما | Groundhog Day | 1993

  • کارگردان: هارولد رامیس
  • بازیگران: بیل موری و اندی مک‌داول

نزدیک به سی سال از زمانی که بیل موری در نقش یک گزارشگر بدبین هواشناسی در شهر کوچکی در پنسلوانیا در یک حلقه زمانی گیرافتاد می‌گذرد. جایی که او مجبور بود یک روز را بارها و بارها تجربه کند. اما روز گراندهاگ در طول زمان حتی کمی هم کهنه و قدیمی نشده است. شاید به این دلیل که ورای طنز بسیار خنده‌دار آن حقایقی غیرقابل انکار وجود دارد. از جمله اینکه زندگی مانند روز گراندهاگ، پر از تکرارهای کسل‌کننده است، اما کمی عشق و محبت می‌تواند رهایی‌بخش و کمک‌کننده باشد. تماشای بیل موری خسته و افسرده‌حال مثل همیشه لذت‌بخش است، اما او در اینجا شمایلی از یک بازیگر رومانتیک شگفت‌انگیز نیز از خود نشان می‌دهد. جزئیات آنچه که برای او اتفاق می‌افتد هرگز توضیح داده نمی‌شود (خوشبختانه برخی توضیحات مزخرف درباره نفرین وودو  حذف شده است) و مدت زمانی که او در برزخ سپری می‌کند به تفسیر فردی بستگی دارد. رامیس گفته از ده سال تا ۱۰ هزار سال است، به همان تعداد دفعاتی که می‌توانید فیلم را بدون قدیمی شدن تماشا کنید.

دانلود رایگان فیلم روز موش خرما

فیلم این اسپنال تپ است | This Is Spinal Tap | 1984

  • کارگردان: راب رینر
  • بازیگران: راب رینر و کریستوفر گست

این راکیومنتری (مستند راک) جذاب و مستندنمای راب رینر براساس آخرین والس (The Last Waltz) مارتین اسکورسیزی ساخته شده است. فیلمی که هم تصویری درخشان از موسیقی ارائه می‌دهد و هم یکی از بهترین‌ کمدی‌های تمام دوران محسوب می‌شود که در آن اعضای یک گروه موسیقی راک با موهای عجیب و غریب و شلوارهای جین تنگ در آن جلوه‌گری می‌کنند. ثمره صدها ساعت تصاویر خام و بداهه‌پردازی‌های زیاد، یک ماکیومنتری (مستند ساختگی) است که واقع‌نمایی آن خیره‌کننده است. در واقع اسپینال تپ به نوعی یک ژانر کامل را پایه‌‌گذاری کرد (ماکیومنتری) که از سریال کمدی موقعیتِ اداره (The Office) تا فیلم‌های ترسناک واقع‌نمایی مانند پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) را در بر می‌گیرد.

این اسپنال تپ است

فیلم سلطان کمدی | The King of Comedy | 1982

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: رابرت دنیرو، جری لوئیس و ساندرا برنهارد

مارتین اسکورسیزی هرگز بخاطر کمدی شناخته نمی‌شود، هرچند او در سال ۲۰۱۳ با کمدی گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street) به موفقیتی بزرگ دست پیدا کرد. گرگ وال استریت شاید از هر جهت خنده‌دارترین فیلم او تا به امروز باشد. سلطان کمدی که در سال ۱۹۸۲ و پس از گاو خشمگین (Raging Bull) ساخته شده، یک کمدی سیاه درخشان است که لحظه‌های خنده‌دار ناخوشایند و ناراحت‌کننده‌ای را به تصویر می‌کشد. شخصیت جامعه‌ستیز و متوهم روپرت پاپکین رابرت دنیرو برای آنکه به یک استندآپ کمدین تبدیل شود تلاشی مذبوحانه می‌کند (عم رغم اینکه آشکارا فاقد استعداد است). او در این مسیر آنقدر ناامید و سرخورده می‌شود که نقشه یک آدم‌ربایی دیوانه‌وار را می‌کشد. او تصمیم می‌گیرد مجری یک برنامه گفت‌وگو محور تلویزیونی، جری لانگ‌فورد با بازی جری لوئیس را بدزدد. این یک فیلم سرگرم‌کننده، بامزه و البته بطور جدی ناراحت کننده است.

تماشای فیلم سلطان کمدی

فیلم هواپیما! | Airplane! | 1980

  • کارگردان: جیم آبراهامز، جری زاکر و دیوید زاکر
  • بازیگران: لسلی نیلسن، رابرت هیز، جولی هاگرتی

جری و دیوید زاکر و آبراهامز با شاهکار خود با بی‌رحمی تمام رفتار می‌کردند. آن‌ها نسخه‌های اولیه زیادی از فیلم را برای تماشاگران دانشجو پخش کردند و هر صحنه و شوخی‌ای که خنده زیادی نمی‌گرفت را درآوردند. بنابراین نتیجه نهایی این فیلم زیر‌ژانر فاجعه که داستانش در یک هواپیما روایت می‌شود، یک کمدی صد در صد خالص است. فیلمی با میزان حدودی سه شوخی خنده‌دار در دقیقه و ترکیبی عالی از سورئالیسم، شوخ‌طبعی، پارودی و شرین‌کاری‌های فیزیکی الهام‌بخش که حتی برای لحظه‌ای به شما استراحت نمی‌دهد. هواپیما! از زمانی که برای اولین‌بار روی پرده آمد تا به همین امروز الهام‌بخش میلیون‌ها شوخی و نقل قول و ادای احترام بوده است. اما هنوز هیچ‌کدام از مقلدانش نتوانسته‌اند با آن برابری کند.

نمایی از فیلم هواپیما

فیلم آنی هال | Annie Hall | 1977

  • کارگردان: وودی آلن
  • بازیگران: وودی آلن و دایان کیتن

آنی هال خط جداکننده میان فیلم‌های خنده‌دار اولیه وودی آلن (هر اسمی که می‌خواهید روی آن بگذارید) و فیلم‌های بعدی او است. آنی هال مولفی را نشان می‌دهد که در مقایسه با فیلم‌هایی مانند پول را بردار و فرار کن (Take The Money And Run) و موزها (Bananas) که به دنبال خلق آثاری روشنفکرانه‌تر و تفکربرانگیزتر است. البته این بدان معنا نیست که با لحظه‌های خنده‌دار کم‌تری روبرو خواهیم بود. اما در رابطه میان آلوی سینگر (وودی آلن) و آنی دایان کیتن و همچنین آغاز رابطه عاشقانه آلن با نیویورک (که به نوعی با آنی هال رقم می‌خورد)، حس و حال عاشقانه غم‌انگیزی نیز وجود دارد. آلن عنوان آنهدونیا را برای فیلم ترجیح می‌داد. عبارتی که به معنای ناتوانی در لذت بردن از چیزهایی است که معمولا دلپذیر و لذت‌بخش تلقی می‌شوند. هرچند فیلم ظاهرا اشاره‌هایی به زندگی واقعی آلن دارد (از جمله اینکه دایان کیتن واقعا همسر سابق آلن بوده)، اما طبق گفته خودش این یک فیلم زندگی‌نامه‌ای نیست.

دانلود رایگان فیلم آنی هال وودی آلن

فیلم مانتی پایتون و جام مقدس | Monty Python and the Holy Grail | 1975

  • کارگردان: تری گیلیام و تری جونز
  • بازیگران: تری گیلیام، تری جونز، جان کلیز، گراهام چاپمن، اریک آیدل و مایکل پیلین

جام مقدس اولین فیلم واقعی از گروه طنز سورئال انگلیسی مانتی پایتون است که حاوی برخی از الهام‌بخش‌ترین قطعه‌های کمدی است. جایی که شاه آرتور و شوالیه‌های وفادار خود در جست‌وجوی جام مقدس سفر اکتشافی عجیبی را آغاز می‌کنند که در آن با موانع خنده‌دار زیادی روبرو می‌شوند. البته ممکن است برخی از شوخی‌های درخشان فیلم بخاطر تکرار بیش از حد در فیلم‌های دیگر (مثل مواجهه با توده آدم‌های احمق) تازگی و طراوت خود را از دست داده باشند. اما با اینحال شوخی‌های جدیدی را خواهید دید که به اندازه موقعیت‌های طنزی که همه می‌شناسیم، تازه و دیوانه‌وار هستند. جام مقدس در میان مجموعه فیلم‌های مانتی پایتون بیش‌ترین لحظات خنده‌دار را ارائه می‌دهد. اگرچه جام مقدس با بودجه‌ای بسیار کم ساخته شده است (حدود ۴۰۰ هزار دلار)، اما این مسئله باعث شده که تیم به اوج تخیل بیش‌تری برسد که حاصل آن برخی از خنده‌دارترین لحظه‌های فیلم است. (به عنوان نمونه: استفاده از نارگیل بجای سم اسب)

دانلود رایگان فیلم مانتی پایتان و جام مقدس

فیلم فرانکشتاین جوان | Young Frankenstein | 1974

  • کارگردان: مل بروکس
  • بازیگران: جین وایلدر، پیتر بویل و مارتلی فلدمن

فرانکشتاین جوان در میان فیلم‌های پارودی دهه هفتاد مل بروکس در ادای احترام و ستایش نسبت به منبع خود کم نمی‌گذارد. به عنوان نمونه فیلم از تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی مشابه فیلم ۱۹۳۱ بهره می‌برد. اما با اینحال مل بروکس برای ارائه شوخی‌های هجوآمیز از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. فیلمی که بخاطر موقعیت‌های خنده‌دار و هجو‌آمیز بسیارش بهترین پارودی ژانری مل بروکس محسوب می‌شود، اما همزمان نامه‌ای عاشقانه به فیلم‌های کلاسیک فرانکشتاین در دهه ۳۰ است.

فیلمبرداری فرانکشتاین جوان آنقدر برای بروکس و عواملش لذت‌بخش بود که او و نویسنده‌اش نزدیک به پایان تولید فیلم صحنه‌هایی را اضافه کردند تا بتوانند فیلمبرداری را ادامه بدهند. هرچند این امر منجر به یک نسخه اولیه بسیار طولانی شد که برای رسیدن به مدت زمان استاندارد و مناسب به یک تدوین اساسی نیاز داشت (فیلم در تدوین نهایی به ۱۰۶ دقیقه رسید). فرانکشتاین جوات با طنز فیزیکی درخشان، دیالوگ‌های بازیگوشانه و شوخی‌های خلاقانه با قراردادهای ژانری، همچنان باطراوت و لذت‌بخش است.

نمایی از فیلم فرانکشتاین جوان

فیلم آمارکورد | Amarcord | 1973

  • کارگردان: فدریکو فلینی
  • بازیگران: برونو زانین، ماگلی نوئل، پوپلا ماجو، ژوزیان تانزیلی، آرماندو برانچا و آنتونینو فا دی برونو

آمارکورد با اختلاف یکی از بهترین کمدی درام‌های تمام دوران و یکی از الهام‌بخش‌ترین آن‌ها است. بهترین کمدی فلبنی که پر از شخصیت‌های عجیب و غریب است. روایتی هزل‌آمیز و هوشمندانه از ایتالیای فاشسیت که در آن مقادیر زیادی شوخی‌های هتاکانه و کنایه‌های صریح و نمادین به چشم می‌خورد. آمارکورد اگرچه به عنوان یک کمدی درام طبقه‌بندی می‌شود، اما می‌توان آن را یک کمدی تلخ با لحظات دراماتیک در نظر گرفت. لحظات طنز فیلم از نوعی شوخ‌طبعی جادویی و خیالبافانه بهره می‌برند که بر زیبایی و عظمت آن افزوده‌اند. فیلمی که همچنین از برخی عناصر اتوبیوگرافیک و تا حدودی سورئال بهره می‌برد. ماجراهای آمارکورد در دهه ۳۰ و زمان ظهور رژیم فاشیستی موسولینی اتفاق می‌افتد و داستان پسر جوانی به نام تیتا را به تصویر می‌کشد که در شهر کوچک بورگو سن جولیانو زندگی می‌کند. در فیلم از موسولینی اغلب به شکل طعنه‌آمیزی به عنوان نجات‌دهنده و محبوب اکثر مردم شهر یاد می‌شود. ما از دیدگاه تیتا با داستان خانواده‌اش و آدم‌های عجیب و غریبی که در شهر زندگی می‌کنند همراه می‌شویم.

دانلود رایگان فیلم آمارکود

فیلم پارتی | The Party | 1968

  • کارگردان: بلیک ادواردز
  • بازیگران: پیتر سلرز، بادی لستر و کلودین لونژه

پیترز سلرز و بلیک ادواردز، پس از یک مشاجره و جدایی کوتاه مدت با پارتی که برای آن زمان یک فیلم تجربی محسوب می‌شد دوباره در کنار یک‌دیگر قرار گرفتند. فیلمی که گویی منحصرا در خدمت استعداد بداهه‌پردازی فوق‌العاده سلرز است. پیتر سلرز در این کمدی فردی در موقعیت اشتباهی (فیلم‌هایی که در آن یک شخصیت در موقعیتی اشتباه قرار می‌گیرد) نقش یک بازیگر سیاهی لشکر هندی را ایفا می‌کند که تصادفا از یک مهمانی شام مجلل هالیوودی سر در می‌آورد و بخاطر ناآگاهی از فرهنگ غربی موقعیت‌های خنده‌دار و مضحکی را خلق می‌کند. پارتی علم رغم لحن نژادی‌اش، فیلم مورد علاقه نخست وزیر سابق هند ایندیرا گاندی بود. اجرای خلاقانه، بازیگوش و بداهه سلرز پارتی را به یک فیلم کالت قدرتمند تبدیل کرده است.

نمایی از فیلم پارتی محصول سال 1968

فیلم زنگ تفریح | Playtime | 1967

  • کارگردان: ژاک تاتی
  • بازیگران: ژاک تاتی و راینهارد کولدهوف

مشهورترین فیلم ژاک تاتی که مورد تحسین منتقدان و عموم مخاطبان قرار گرفته است. وقت بازی، چهارمین فیلم تاتی، یکی از بهترین کمدی‌های تمام دوران به حساب می‌آید. تاتی علاوه بر کارگردانی در نقش مخلوق مشهور خود یعنی موسیو اولو در فیلم بازی می‌کند. شخصیت اولو تاتی در اینجا در یک سیاحت ۲۴ ساعته در یک پاریس سورئال و به سختی قابل تشخیص بطور متناوب با گروهی از زنان آمریکایی برخورد می‌کند. شاهکار بزرگ آنارشیک تاتی از هر جنبه‌ای اثری رادیکال است. تاتی در وقت بازی هر قاعده روایی‌ای را زیر پا می‌گذارد و میزانسنی خیره کننده خلق می‌کند که بعد از گذشت بیش‌ از نیم قرن همچنان بی‌نظیر باقی‌مانده است. فیلمی که چشم‌اندازی جسورانه و بدیع از فرانسه صنعتی و مدرن دهه ۶۰ ارائه می‌دهد. وقت بازی فیلمی شگفت‌انگیز است که شما را وادار می‌کند که جهان را به گونه‌ای مشاهده کنید که پیش از این هرگز تجربه‌اش را نداشته‌اید.

دانلود رایگان فیلم زنگ تفریح

فیلم دکتر استرنج لاو | Strangelove | 1964

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • بازیگران: پیتر سلرز، جرج سی. اسکات و استرلینگ هادین

کمدی سیاه استنلی کوبریک با یک پیتر سلرز بسیار عالی که با بداهه‌ پردازی‌های اغراق‌آمیز در سه نقش مجزا بازی می‌کند. او در نقش افسر کوته‌فکر بریتانیایی لیونل ماندریک، رئیس جمهور ناکارآمد ایالت متحده مرکین مافلی و یک افسر کاریکاتوری سابق نازی و متخصص در جنگ هسته‌ای دکتر استرنجلاو، حضور دارد. همچنین سلرز قرار بود نقش سرگرد نیروی هوایی تگزاس تی‌جی کینگ کونگ را بازی کند، اما خود را مجروح کرد و نتوانست در کابین هواپیمای جنگنده کار کند (اسلیم پیکنز جای او را گرفت). دکتر استرنجلاو با طنزی گزنده و لحنی سرد و بی‌روح، یکی از تاریک‌ترین پایان‌های قابل تصور را دارد. کمدی سیاهی درباره بمب اتم که ساختن آن فقط از نابغه بدبین و فیلمساز چیره دستی مانند کوبریک برمی‌آمد.

دانلود رایگان فیلم دکتر استرنجلاو

فیلم طلاق به سبک ایتالیایی | Divorce Italian Style | 1961

  • کارگردان: پیترو جرمی
  • بازیگران: مارچلو ماسترویانی، دانیلا روکا و استفانیا ساندرلی

این برنده جایزه اسکار و بهترین فیلم پیترو جرمی، یک داستان عالی را با یک طنز بسیار هوشمندانه ترکیب می‌کند. فیلمی مملو از کمدی فیزیکی، کنایه‌های زیرکانه و موقیت‌های بامزه که بخش زیادی از قدرت خود را مدیون فیلمبرداری هنرمندانه و اجرای عالی مارچلو ماسترویانی است. ماسترویانی در نقش دون فردیناندو اشراف‌زاده‌ای است که به حدی از همسر خسته‌کننده‌اش تنفر دارد که آرزوی مرگش را دارد. او می‌خواهد با آنجلا، زن جوان معصومی که دوستش دارد ازدواج کند و به این ترتیب نقشه‌ای می‌کشد تا به امن‌ترین شکل ممکن از شر همسرش راحت شود. خوشبینی فردیناندو و حماقت‌ها و گستاخی‌هایش که گاهی با حرکات فیزیکی درخشان ماسترویانی همراه است، لحظات کمدی فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کند. همراهی فیلم با نقشه‌های شرورانه ماسترویانی و صراحت درخشان آن، طلاق به سبک ایتالیایی را از دیگر کمدی‌های هم‌زبان خود در آن سال متمایز می‌کرد.

نمایی از فیلم طلاق به سبک ایتالیایی

فیلم بعضی‌ها داغشو دوست دارن | Some Like It Hot | 1959

  • کارگردان: بیلی وایلدر
  • بازیگران: مریلین مونرو، تونی کرتیس و جک لمون

همه می‌دانند که مریلین مونرو شگفت‌انگیز بود، اما مخاطبان به توانایی او در بازی در فیلم‌های کمدی اعتبار چندانی نمی‌دهند. این استعداد او در کمدی در بعضی‌ها داغشو دوست دارن به شکل درخشانی نمایش داده می‌شود. مطمئنا کار کردن با او روی صحنه یک کابوس بوده است. شخصیتی به لحاظ احساسی آشفته که در بیان ساده‌ترین دیالوگ‌ها به چندین برداشت نیاز داشت. اما بیلی وایلدر با سماجت و اصرار زیاد در گرفتن برداشت‌های متوالی سرانجام توانست تصویری ویژه و منحصربفرد از او ارائه بدهد.

البته این یک نمایش تکنفره زنانه نیست. بازیگران مرد نیز کار بزرگی انجام می‌دهند. جک لمون در بهترین فرم خود حضور دارد و تونی کرتیس هرگز خنده‌دارتر از این نبوده است. لمون و کرتیس در نقش دو نوازنده جاز در حالی که از دست گروهی جنایتکار می‌گریزند با پوشش زنانه در یک گروه موسیقی دخترانه خود را پنهان می‌کنند. ایده مردان زن پوش شاید ترفندی ساده و سطحی برای خنداندن باشد، اما این قله مطلق فرم سینمایی است. وایلدر و بازیگرانش در بعضی‌ها داغشو دوست دارند یک کمدی جنسی کم‌ارزش را به یک کمدی لوده‌گری پرانرژی و بی‌عیب و نقص تبدیل می‌کنند.

نمایی از فیلم بعضی‌ها داغشو دوست دارند ساخته بیلی وایلدر

فیلم معامله بزرگ در خیابان مدونا | Big Deal on Madonna Street | 1958

  • کارگردان: ماریو مونیچلی
  • بازیگران: ویتوریو گاسمن، آنتونیو دِ کورتیس (توتو)، کلودیا کاردیناله، مارچلو ماسترویانی و نینو مارکتی

از این شاهکار ماریو مونیچلی معمولا به عنوان نقطه شروع ژانر کمدی ایتالیایی یاد می‌شود. در حالی که سینمای ایتالیا تا آن زمان بیشتر با کمدی دارم‌های واقع‌گرایانه شناخته می‌شد. فیلم مونیچلی اگرچه از بینش دراماتیک چندان قوی‌ای برخوردار نیست، اما کاراکترهای خود را با عمق زیادی به تصویر می‌کشد و آن‌ها را به کانون لحظات طنز فیلم تبدیل می‌کند. معامله بزرگ در خیابان مدونا در حقیقت پاردوی‌ای از فیلم نوآر ژول داسن ریفیفی (Rififi) است که بازسازی نه چندان افسانه‌ای از صحنه سرقت مشهور ۳۰ دقیقه‌ای فیلم داسن ارائه می‌دهد. در معامله بزرگ که با عنوان آدم‌های ناشناس هم شناخته می‌شود برخی از مطرح‌ترین ستاره‌های آینده سینمای ایتالیا از جمله مارچلو ماسترویانی، کلودیا کاردیناله و ویتوریو گاسمن که در آن زمان هنوز تقریبا ناشناخته بودند، حضور دارند.

نمایی از فیلم معامله بزرگ در خیابان مدونا

فیلم آواز در باران | Singin’ in the Rain | 1952

  • کارگردان: جین کلی و استنلی دانن
  • بازیگران: جین کلی، دانالد اوکانر و دبی رینولدز

آواز در باران اگرچه در زمان اکران خود موفقیت چندانی به دست نیاورد، اما به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به عنوان بهترین فیلم موزیکال تمام دوران شناخته شد. این فیلم برداشتنی کمدی از گذار دشوار و پردردسر فیلم صامت به عصر صدا در دهه ۲۰ است. جین کلی در نقش یک ستاره محبوب عصر صامت (و البته رقصنده) و جین هیگن به عنوان همبازی آزاردهنده و احمق او لینا حضور دارد. استودیو با اینکه آن دو در واقعیت رابطه‌ای پرتنش با‌ یک‌دیگر دارند، مدام آن‌ها را به عنوان یک زوج عاشق در کنار هم قرار می‌دهد.

۱۰ فیلم موزیکال برتر تاریخ سینما

اگرچه آواز در باران به عنوان یک فیلم موزیکال شناخته می‌شود، اما به عنوان پاردوی‌ای از هالیوود قدیم و مصائب بامزه آن در گذار به دوران صدا، از بسیاری از فیلم‌هایی که به عنوان کمدی خالص تبلیغ می‌شوند، خنده‌دارتر است. لینا با رفتار زننده خود و صدای به شکل خنده‌داری گوشخراشش که برای سینمای ناطق نامناسب محسوب می‌شود و کازمو براون (دانالد اوکانر)‌ با نیش و کنایه‌های مداومش، لحظه‌های مفرح و بامزه‌ زیادی را میان قطعه‌های موزیکال فیلم به وجود می‌آورند.

نمایی از فیلم آواز در باران

فیلم هاروی | Harvey | 1950

  • کارگردان: هنری کاستر
  • بازیگران: جیمز استیوارت و جوزفین هال

«دو راه برای خوب زندگی کردن وجود دارد: شما می‌توانید باهوش باشید یا یه آدم خوش‌مشرب. من سال‌ها با ذکاوت زندگی کردم و  خوش‌مشرب بودن را توصیه می‌کنم». این فلسفه الوود پی داود (جیمز استیورات)، شخصیت مرکزی عجیب و غریب فیلم هاروی است. خانواده او از دوستی صمیمی او با یک خرگوش به ظاهر خیالی شش فوتی به اسم هاروی که فقط الوود می‌تواند او را ببیند، ناراضی و شوکه هستند. هاروی یک کمدی فانتزی عجیب با گرما و صمیمیتی دلنشین است. شخصیت الکلی و عجیب الوود به شکل قابل توجهی از آدم‌های معمولی و به هنجار پیرامونش شادتر است. این یک فیلم سرخوش است، اما قدرت خالص کاریزمای جیمز استیوارت می‌تواند هرچیزی را متقاعده‌کننده و جذاب بسازد. حتی اگر آن چیز یک خرگوش مخفی باشد.

نمایی از فیلم هاروی

فیلم بودن یا نبودن | To Be or Not to Be | 1942

  • کارگردان: ارنست لوبیچ
  • بازیگران: کارول لمبارد، جک بنی و رابرت استاک

ساختن یک کمدی درباره نازی‌ها به ویژه زمانی که هنوز جنگ جهانی دوم در جریان بود، به هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست. اما با اینحال، کارگردان مشهور ارنست لوبیچ در بودن یا نبودن این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد. کارول لمبارد و جک بنی نقش دو بازیگر اصلی یک گروه تئاتر لهستانی را ایفا می‌کنند که مجبور می‌شوند از تمام مهارت‌های بازیگری خود برای فریب دادن نازی‌هایی که به آن‌ها حمله کرده‌اند بهره ببرند. نبوغ بودن یا نبودن در این است که سعی نمی‌کند نازی‌ها را صرفن به عنوان موجودات خوفناک و شیطانی ترسیم کند. بلکه گارد حمله آلمان نازی را در قالب بوروکرات‌های بی‌کفایتی نشان می‌دهد که توسط مافوق‌های خود برای اینکه فریب بازیگران زیرک و خوش‌فکر را نخورند به شدت ترسانده می‌شوند.

نمایی از فیلم بودن یا نبودن

فیلم سفرهای سالیوان | Sullivan’s Travels | 1941

  • کارگردان: پرستون استرجس
  • بازیگران: جوئل مک‌کری و ورونیکا لیک

سفرهای سالیوان را احتمالا امروزه بیش‌تر به عنوان فیلم الهام‌بخش ای برادر، کجایی؟ (O Brother, Where Art Thou?) برادران کوئن می‌شناسند. اما این فیلم بزرگ درباره معنای زندگی سزاوار خیلی بیش‌تر از این‌ها است. فیلمی که شوخ‌طبع، بازیگوش، فریبنده و هوشمندانه است و پرستون استرجس را در نقطه اوج فعالیت هنری‌اش نشان می‌دهد. سفرهای سالیوان نه فقط یک سرگرمی سرکش هالیوددی بلکه یک بررسی هوشمندانه تند و تیز (و به شکل چشمگیری سیاسی) در مورد اینکه چرا کمدی اصلا اهمیت دارد، ارائه می‌دهد. اثری نبوغ‌آمیز و رک و ساده که از یک ورونیکا لیک شگفت‌انگیز بهره می‌برد.

سفرهای سالیوان

فیلم منشی همه‌کاره او | His Girl Friday | 1940

  • کارگردان: هاوارد هاکس
  • بازیگران: کری گرانت، روزالیند راسل و رالف بلامی

اگر سلیقه شما در کمدی رمانتیک‌ها بیش‌تر از شوخی‌ها و تماس‌های بدنی به حاضرجوابی‌های هوشمندانه و شیمی عشوه‌گرانه، متمایل است، این فیلم کلاسیک هاوارد هاکس گزینه‌ای ایده‌آل برای شما محسوب می‌شود. کری گرانت در نقش والتر برنز کاریزماتیک، از اینکه خبرنگار حرفه‌ای‌اش هیلدی جانسون (روزالیند راسل) در آستانه ازدواج است و شاید او را از دست بدهد، نگران است. هرچند تمام تلاشش را می‌کند که نگرانی و ترس خود را پنهان کند. اما ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانید هیلدی همسر سابق او است. به این ترتیب هاوارد هاکس، یکی از فتنه‌انگیزترین و در عین حال پراحساس‌ترین دوئل‌های جنگ جنسیت‌ها را در تاریخ سینما به تصویر می‌کشد. منشی همه کاره او با بازی‌های درخشان و فیلمبرداری ماهرانه‌اش، بیش‌ترین قدرت طنز خود را از شوخی‌های فوق‌العاده و کنایه‌های برق‌آسای شخصیت‌هایش می‌گیرد.

نمایی از فیلم منشی همه کاره او ساخته هاوارد هاکس

فیلم داستان فیلادلفیا | The Philadelphia Story | 1940

  • کارگردان: جرج کیوکر
  • بازیگران: کری گرانت، کاترین هپبورن و جیمز استیوارت

آیا باورتان می‌شود که زمانی در هالیوود از کاترین هپبورن به عنوان یک ستاره شکست‌خورده در گیشه یاد می‌شده است؟ اما این اقتباس از نمایشی موفق در برادوی دورباره هپبورن را پس از چند فیلم شکست‌خورده به مسیر حرفه‌ای خود بازگرداند. عملکرد هپبورن در نقش تریسی لُرد ناسازگار و سرد در این کمدی ازدواج مجدد قدرتمند است. کری گرانت نقش همسر سابق رِند و دغلکار او را ایفا می‌کند. جیمز استیوارت که به تریسی علاقه‌مند شده و روث هاسی به عنوان دو خبرنگار در لباس مبدل، جمع بازیگران فیلم را تکمیل می‌کنند. بنظر شما کدام یک از این دو مرد قلب کاترین هپبورن را در آستانه عروسی‌اش با یک تاجر ابله و کسل‌کننده به دست خواهد آورد؟ شما شاید در پایان از انتخاب او راضی نباشید، اما نمی‌توانید با این واقعیت مخالفت کنید که این یک فیلم زیرک و فریبنده و یک کمدی واقعا عالی است.

دانلود رایگان فیلم داستان فیلادلفیا

فیلم به سوی غرب | Way Out West | 1937

  • کارگردان: جیمز دبلیو هورن
  • بازیگران: استن لورل و اولیور هاردی

داستان غرب وحشی لورل و هاردی از متفاوت‌ترین فیلم‌‌های آن‌ها و یکی از بهترین آثار کارنامه‌شان است. لورل و هاردی  در اقدامی نابخردانه یک سند ملکی ارزشمند را بجای اینکه به دست وارث یک آدم مرده برسانند به اشتباه به یک کافه‌دار شیاد تحویل می‌دهند. در نتیجه، تلاش‌ آن‌ها برای جبران اشتباهی که کرده‌اند موقعیت‌های خنده‌دار زیادی را به وجود می‌آورد. مجموعه‌ای از موقعیت‌های بامزه در کنار چند قطعه موزیکال جذاب قدیمی و برخی شوخی‌های بصری سورئال (از جمله اینکه هاردی از انگشت شصت خود بجای فندک استفاده می‌کند)، از به سوی غرب یک طلای ناب ساخته است.

دانلود رایگان فیلم لورل هاردی به سوی غرب

فیلم عصر جدید | Modern Times | 1936

  • کارگردان: چارلی چاپلین
  • بازیگران: چارلی چاپلین، پولت گادرد، هنری برگمن و تاینی سندفورد

شورش‌های پرهرج و مرج در زندان، شیطنت‌های بامزه در کارخانه و اسکیت سواری با چشم بسته برخی از چیزهایی هستند که در این اثر کلاسیک شلوغ و قهقهه‌آمیز چارلی چاپلین دیده می‌شوند. چاپلین در اینجا نقش یک کارگر خط مونتاژ را بازی می‌کند که از پیشرفت تکنولوژی عقب مانده است. عصر جدید مربوط به دوره‌ای از کارنامه چاپلین می‌شود که او هنوز با جدیت ظهور صدا را نادیده می‌گرفت. فیلمی که پس از چند سال عدم فعالیت برای چاپلین نوعی بازگشت محسوب می‌شد، هرچند او نشان داد که چیزی از دست نداده است. منتقدان، عصر جدید را به عنوان کنایه‌ای طنزآمیز از صنعت به طور کلی و هالیوود به طور خاص تعبیر کردند. هرچند در واقع همان ایده همیشگی فیلم‌های چاپلین یعنی تقابل ولگرد با سیستم را به تصویر می‌کشد.

دانلود رایگان فیلم عصر جدید چارلی چاپلین

فیلم در یک شب اتفاق افتاد | It Happened One Night | 1934

  • کارگردان: فرانک کاپرا
  • بازیگران: کلارک گیبل و کلودت کولبرت

اگر از یک تاریخدان سینما درباره اولین کمدی رمانتیک بپرسید به احتمال زیاد آن‌ها از این کمدی اسکروبال دلچسب فرانک کاپرا نام خواهند برد. کلارک گیبل یک روزنامه‌نگار دغلبار است که در اتوبوسی به سمت نیویورک با دختر لوس یک مرد ثروتمند (کلودت کولبرت) برخورد می‌کند. او برای ازدواج با مردی شیاد که به ثروتش چشم دارد از دست پدرش فرار کرده است. در اینجا همه عناصری که از یک کمدی رمانتیک انتظار دارید را پیدا خواهید کرد. عناصر و مولفه‌‌هایی که از زمان ساخت در یک شب اتفاق افتاد، فیلمنامه‌نویسان کمدی رمانتیک‌ها از آن‌ها پیروی می‌کنند؛ زن و مردی که در برخورد اول نمی‌توانند یک‌دیگر را تحمل کنند و جدل‌های بی‌وقفه و تندوتیزی با هم دارند، اما در نهایت پی‌ می‌برند که در دام عشق هم افتاده‌اند.

دانلود رایگان فیلم در یک شب اتفاق افتاد

فیلم سوپ اردک | Duck Soup | 1933

  • کارگردان: لئو مک‌کری
  • بازیگران: گروچو مارکس، هارپو مارکس، چیکو مارکس، زپو مارکس

آخرین فیلم برادران مارکس برای پارامونت، نقطه اوج کارنامه هنری آن‌ها و یکی از بهترین فیلم های کمدی است. یک شاهکار کاملا صیقل‌یافته پیش از آنکه آن‌ها همکاری خود را با مترو گلدوین مایر شروع کنند. زمانی که آن‌ها به سمت فیلم‌هایی با داستان‌های فرعی تحمیلی عاشقانه و میان‌پرده‌های موزیکال افراطی گرایش پیدا کردند. در اینجا گروچو را در نقش روفوس تی. فایرفلای می‌بینیم که از سوی دشمن همیشگی خود مارگارت دومانت به عنوان رهبر کشور در حال فروپاشی فریدونیا منصوب می‌شود. اتفاقی که کشور را وارد جنگی پرهرج و مرج با کشور همسایه خود سیلوانیا می‌کند. سوپ اردک یک طنز جنگی گزنده غافلگیرکننده و همچنین یک کمدی بزن‌بکوب کاملا خنده‌دار است. فیلمی که احتمالا بیش‌تر بخاطر سکانس مشهور آینه گروچو و هارپو شناخته می‌شود (زمانی که آن دو جای خود را با یک‌دیگر عوض می‌کنند و لحظه‌های بسیار خنده‌داری را مقابل یک آینه خلق می‌کنند)، اما چیزهای بسیار بیش‌تری در آن وجود دارد.

سوپ اردک ساخته برادران مارکس

فیلم ژنرال | The General | 1926

  • کارگردان: باستر کیتون، کلاید براکمن
  • بازیگران: باستر کیتون، ماریون مک و جو کیتون

باستر کیتون به عقیده بسیاری نه تنها بهترین کمدین سینمای صامت بلکه بزرگ‌ترین بازیگر کمدی است که تاکنون روی پرده نقره‌ای سینما ظاهر شده است. همچنین او را به عنوان یک فیلمساز در پانتئون بزرگان سینما در کنار نام‌هایی چون فریتس لانگ، کارل درایر، رنوار، میزوگوچی، ژان ویگو و اسامی انگشت‌شمار دیگری قرار می‌دهند. او در زمانی که خبری از جلوه‌های ویژه نبود و چیزی با عنوان قوانین ایمنی و سلامت در محیط‌های فیلمبرداری وجود نداشت، به معنای واقعی کلمه جان خود را به خطر می‌انداخت تا برخی از شگفت‌انگیزترین شوخی‌های تصویری که سینما به خود دیده است را به تصویر بکشد. شلیک گلوله توپ، حرکت روی ریل راه‌آهن در حالی که قطار نزدیک می‌شود و سقوط یک لوکوموتیو کامل از روی پل، تنها بخشی از شیرین‌کاری‌های ترسناک و البته خنده‌دار او در ژنرال هستند.

دانلود رایگان فیلم ژنرال

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

23 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    عالی بود فیلم گزارش فرانسوی از همه باحالتر بود مخصوصا جوونای ژیگول

  2. علی می‌نویسد

    قطار سریع السیر اصلا کمدی نیست دروغگو ها

  3. Zahed.paveh می‌نویسد

    شما فیلمهایی رو ک خودتون یدید رو نظر بدید روزی روزگاری هالیود اصلا کمدی نیست فیلمهای جیم کری رو ننوشتی فیلمهایی کوره ای که عالی ترین کمدی ها هستن

  4. zahrdghadri@gmail.com می‌نویسد

    شما فیلمهایی رو ک خودتون یدید رو نظر بدید روزی روزگاری هالیود اصلا کمدی نیست فیلمهای جیم کری رو ننوشتی فیلمهایی کوره ای که عالی ترین کمدی ها هستن

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      نویسنده بر اساس ژانربندی فیلم در سایت‌های سینمایی نوشته شده. و در این ژانربندی، روزی روزگاری هالیوود هم کمدی است. نظر شما رو به اطلاع نویسنده می‌رسونیم تا در آپدیت بعدی، رعایت بشه.

  5. هدی می‌نویسد

    آخه باربی که اصلا کمدی نیست

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      والا ما هم مسئله داریم با همین. ولی ژانرش رو ببینید در سایت‌های سینمایی. همه جا خورده کمدی درام. ولی به‌زودی به سلیقه خودمون تغییرش میدیم.

  6. Bob می‌نویسد

    فیلم های کمدی عالی هستن که اینجا چیزی ازشون گفته نشده
    بیشتر اومدین فیلم های کمتر شناخته شده رو گذاشتین

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      این مطلب به زودی به‌روز میشه. ولی شما نظری دارید که فیلمی اضافه بشه، پیشنهاد بدید بهمون. مرسی

  7. فرزانه می‌نویسد

    اصلا فیلم معجون زمان۱و۲ جومانجی ۱و۲خاطرات بچه چلمن ۴ یا فیلمهای جیم کری و خیلی از فیلمهای کمدی دیگه ای که واقعا خنده ی از ته دل میکنیم پای این فیلمها هیچکدوم جزء لیست نبود حتی کمدین های معروف هم هیچکدوم بازیگر این فیلمها نبودن

  8. xxx می‌نویسد

    فیلم روز و روزگاری در هالیوود به هیچ وجه کمدی نیست حداقل فیلم هایی فیلم هایی رو که دیدین در موردشون بنویسید

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      متاسفانه جز شما، بقیه سایت‌های سینمایی (از جمله IMDB) این فیلم رو کمدی می‌دونند.

  9. سمانه می‌نویسد

    من خیلی فیلمهای این لیست رو دیدم، واقعا به نظرم معنی کمدی رو بد متوجه شدید 🥴

  10. negar می‌نویسد

    با عرض پوزش و درکمال احترام ولی شما فقط از ی مقاله ی خارجی کپی برداری کردین اخه انصافا خودتون تاحالا این فیلمارو دیدین ینی مثلا یکی از فیلم های شاه کار جیم کری کمدین نابغه چند دهه نباید تو این لیست باشه یا مثلا کمدینای قدیمی تر لورل هاردی یا حتی چارلی چاپلین؟ لطفا یا مقاله نزارین یا یه مقاله ی واقعی با توجه به سلایق و فرهنگ ایرانی از خودتون بنویسید بزارید ن ترجمه ی مقاله خارجی چون قطعا دید اونا از کمدی با توجه به فرهنگشون خیلی با یه مخاطب ایرانی تفاوت داره بهرحال ممنون

  11. امیر می‌نویسد

    سلام …اینا فیلم کمدی نیستن که واقعا

  12. مصطفی می‌نویسد

    فیلم دیکتاتور ۲۰۱۱ و بردران گریمزبی و احمق احمق ترو نذاشتی؟؟؟؟؟ /:

  13. Ripkingkong می‌نویسد

    پس جانی انگلیش کو؟؟؟؟ یا مستر بین؟؟؟.؟

  14. Abel می‌نویسد

    کمدی که حتما نباید کودن بازی باشه و یا ضایع باشه که کمدیه بعضی وقتها فیلم کمدی نیست ولی ارتباطات بین اشخاص و یا دیالوگ ها باعث می شه روی لبتون لبخند ایجاد بشه مثل فیلم Parasite و Knives Out که کمدی نیستند ولی به همین دلایل که گفتم در بعضی مواقع باعث ایجاد خنده می شه و حتی در سایت IMDb هم جز فیلم های کمدی قرار گرفته اند.

  15. Nima می‌نویسد

    منم میخواستم همین را بگم اخه knives out کمدی 😑

  16. Fallah می‌نویسد

    واقعا باید گفت متاسفانه بدترین فیلم های کمدی رو معرفی کردید
    یعنی اینهمه سال اینا بهترین فیملمای کمدی هستن؟؟!!!!!
    اصلا این مطلب مناسب نبود

  17. عابدینی می‌نویسد

    سلام و عرض ادب
    واقعا من تو بیشتر فیلمها اصلا کمدی ای نمیبینم
    حتی توضیحاتتون هم قانعم نکرد

  18. Z می‌نویسد

    لطفا اول معنی فیلم کمدی و خنده دار رو متوجه بشید بعد فیلم معرفی کنید

  19. .. می‌نویسد

    ممنون عالی بود . سایت خوبی دارید

fosil