۱۰ نکته که باید قبل از تماشای «انتقام‌جویان: پایان بازی» بدانید

قبل از تماشای انتقام جویان پایان بازی بهتر است مواردی را بدانید تا کارهای خاصی را رعایت کنید. این موارد می‌توانند تماشای فیلم‌ را لذت‌بخش‌تر کنند.

۱.من حوادث اتفاق‌افتاده در «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» را به یاد نمی‌آورم. آیا می‌توانید به من کمک کنید به یاد بیاورم؟

قبل از تماشای انتقام جویان پایان بازی بهتر است وقایع نسخه قبل را به‌یاد آورید. در نسخه «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت»، تانوس موفق شد تمام شش سنگ ابدیت را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در دستکش خود قرار دهد و در آخر هم با یک بشکن نصف جمعیت کل عالم را از بین برد. انتقام‌جویان: پایان بازی قرار است وقایع پنج سال بعد داستان «جنگ ابدیت» را روایت کند.

۲. چه کسانی با بشکن تانوس ناپدید شدند؟

تعدادی از ابرقهرمانان با بشکن به خاکستر تبدیل شدند که شامل: تی چالا (پلنگ سیاه)، پیتر پارکر(مرد عنکبوتیدکتر استرنج، گروت، پیتر کوییل (استار-لرد)، درکس د دسترویر(درکس نابودگرمانتیس، هوپ ون دین (زنبورک)، باکی بارنز(سرباز زمستان) و واندا ماکسیمُف (اسکارلت ویچ) و همچنین نیک فیوری، ماریا هیل، هنک پیم (مرد‌ مورچه‌ای سابق) و جنت ون دین (زنبورک سابق). البته یک سری از قهرمانان قبل از حادثه نابودی به دست تانوس کشته شدند ازجمله: لوکی، گامورا و ویژن.

۳. پیش از تماشای انتقام جویان پایان بازی، به من بگو چه کسانی زنده‌اند؟

انتقام‌جویان اصلی هنوز زنده‌اند که شامل: استیو راجرز (کاپیتان آمریکا)، تونی استارک (مرد‌ آهنی)، ناتاشا رومانوف (عنکبوت سیاه)، ثور، کلینت بارتون (شاهین‌چشم)، بروس بنر (هالک) و همچنین جیمز رودس (ماشین جنگ)، راکت راکون، نبیولا و جنرال اوکویه از واکاندا، اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای) و ابرقهرمان فضایی به نام کارول دنورز(کاپیتان مارول).

پست‌های اخیر در سایت‌ها همچنین مشخص کرده‌اند که: هپی هوگان (دستیار استارک)، پپر پاتز (نامزد استارک)، زن‌عمو می و وانگ (دستیار دکتر استرنج) هم از حادثه جان سالم به دربرده‌اند.

۴. چرا مرد مورچه‌ای در انتقام‌جویان: جنگ ابدیت حضور نداشت و چگونه بعد از حادثه نابودی سالم ماند؟

نکته دیگری که قبل از تماشای انتقام جویان پایان بازی باید بدانید در مورد مرد مور‌چه‌ای است. این مورد در صحنه آخر فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک به نحوی توضیح داده شد که دیدیم در هنگام بشکن، اسکات در درون فضای کوانتومی گیر افتاده بود؛ بنابراین زمانی که هوپ، جنت و هنک گرفتار اوضاع نابودی شدند، به نحوی این بشکن روی اسکات اثر نگذاشت. این مورد به شکلی شک‌برانگیز است که آیا او به دلیل بودن در فضای کوانتومی قسر در رفت یا اینکه کلا در لیست نصف انسان‌هایی که باید نابود می‌شدند، نبود.

۵. شاهین‌چشم (هاکای) که در قسمت قبلی غایب بود، در این قسمت با لباس مشکی و متفاوت ظاهر شده است، قضیه چیست؟

درواقع این لباس، هیبت او به‌عنوان «رونین» است. این کلمه در ژاپنی به معنای «سامورایی تنها» است؛ این اسم توسط چندین شخصیت در کمیک‌های مارول به‌کاررفته است، اما کلینت بارتون فقط بعد از اتفاقات فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، به این اسم نائل شد. آخرین بار در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ما شاهد این بودیم که از مبارزه دست کشیده بود و برای خانواده، خودش را بازنشسته کرده بود. ما حدس می‌زنیم که بشکن تانوس احتمالا اعضای خانواده او را از وی گرفته است و این امر او را به بازگشت به مبارزه به‌عنوان علاجی برای غم و اندوهش و ارضای حس کینه، وا‌داشته است.

۶. چرا کاپیتان مارول در نسخه جنگ ابدیت حضور نداشت؟

همان‌طور که ما در فیلم کاپیتان مارول دیدیم، کارول در زمان جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت در کره زمین و رخداد نابودی توسط تانوس، در فضا و خارج از کره زمین بود. ما حدس می‌زنیم خبر‌های مربوط به نتیجه جنگ در واکاندا به دست نیک فیوری نرسیده بود. همان‌طور که احتمالا پیش از تماشای انتقام جویان پایان بازی می‌دانید، نیک فیوری شخصی بود که قبل از اینکه کاملا به خاکستر تبدیل شود، به کاپیتان مارول با پیجر تماس گرفت. رئیس شرکت مارول پیش‌ازاین کاپیتان مارول را «قوی‌ترین ابرقهرمان» در سری فیلم‌های مارول خطاب کرده بود. حضور او در کنار قهرمانان قوی و جنگجوی دیگر مثل ثور و هالک، قطعا باعث به وجود آمدن نوعی تعادل در مبارزه علیه تانوس می‌شود.

۷. چرا هالک در مبارزه نهایی در جنگ ابدیت حضور نداشت. چه بلایی به سر او آمده بود؟

بعدازاینکه در شروع جنگ ابدیت، هالک مثل یک اسباب‌بازی توسط تانوس به این‌طرف و آن‌طرف پرت شد، هالک به شکلی در کالبد بروس بنر قایم شد؛ به نظر می‌آید او از رویارویی مجدد با تانوس و حس تحقیری که به او القا کرده بود می‌ترسید. با توجه به اینکه هالک یکی از شخصیت‌های کلیدی در مبارزات پیشین در سری فیلم‌های انتقام‌جویان بود، من حاضرم روی حضور مجدد او در نسخه جدید به شکلی کوبنده، قبل از تماشای انتقام جویان پایان بازی، شرط ببندم.

۸. راستی؛ تانوس در حال حاضر چه می‌کند؟

خب، او در حال حاضر زره جنگی خود را به‌جایی آویزان کرده و به کشاورزی در ناکجا‌آباد مشغول است. ما هم نمی‌دانیم او دقیقا چه می‌کند، اما به‌یقین می‌توان گفت او درباره کاری که با عالم کرده کاملا حس غرور دارد.

۹. قبل از دیدن فیلم، چه چیز‌های دیگری را باید رعایت کنم؟

زمان فیلم حدود سه ساعت است، پس بهتر است قبل تماشای انتقام جویان پایان بازی برای اینکه رشته کلام فیلم پاره نشود، کار‌های عقب‌افتاده خود را انجام دهید و سر صبر، به تماشای فیلم بپردازید؛ چراکه از دست دادن هر صحنه مهیج برای طرفداران این سری فیلم، پشیمانی به بار خواهد آورد.

۱۰. کلام دیگر؟

اگر شما جزو اولین افرادی هستید که فیلم را باکیفیت پایین تهیه‌کرده‌اند و کل داستان را می‌دانند، بهتر است در نظر داشته باشید که هنوز بیشتر مردم که اتفاقا از طرفداران پر و پا قرص این سری هستند، هنوز منتظر کیفیت خوب فیلم مانده‌اند تا با لذت کامل به تماشای انتقام جویان پایان بازی بپردازند؛ پس لطفا داستان فیلم را لو نداده یا به‌قول‌معروف اسپویل نکنید. به یاد داشته باشید : #نه_به_اسپویل_پایان_بازی


منبع: The Jakarta Post

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil