از جادوگران هاگوارتز تا ادوارد دست‌قیچی منتظر شما هستند

بهترین فیلم های فانتزی سینما

15 فیلم برتر فانتزی به پیشنهاد شما کامل می‌شود

فیلم‌های فانتزی برای تماشاگر فرار از واقعیت روزمره را فراهم می‌سازد و معمولا آن‌ها را به سرزمین‌های دور با نیروهای برتر، موجودات و مخلوقات جادویی می‌برند. عمیق‌ترین فانتزی‌های ذهن انسان در داستان‌های مختلفی که در رده فانتزی قرار می‌گیرند، آشکار می‌شوند. در این داستان‌های ماجراجویانه واژه «خارق‌العاده» از معنی واقعیش تهی می‌شود! بهترین فیلم‌های فانتزی که تا به حال ساخته شده داستان‌هایی دارند که اغلب الهام‌بخش چندگانه‌های پرهزینه سینمایی هستند، و جنبه‌های بدیعی را به دنیای فیلم‌های فانتزی معرفی می‌کنند، یا آنقدر تاثیرگذار و خاطره‌انگیز هستند که برای سال‌ها در خاطره جمعی تماشاگران باقی می‌مانند.

فهرست بهترین فیلم های فانتزی سینما بر اساس امتیاز مرتب شده است و با پیشنهاد شما به‌روز می‌شود

فیلم جادوگر شهر از | ۱۹۳۹ |  The Wizard of Oz

جادوگر شهر از ساخته ویکتور فلمینگ، داستان پرماجرا دوروتی و سگش توتو است که در کانزاس زندگی می‌کنند. فیلم یک اثر کلاسیک و محبوب است. جودی گارلند نقش دوروتی گیل را بازی می‌کند که خود و سگ شیطونش، توتو، را یک گردباد به سرزمینی دور می‌برد. او با شخصیت‌های جالبی در شهر از آشنا می‌شود که دوروتی را به یاد شخصیت‌هایی در خانه می‌اندازد. در حالی که تنها آرزوی دوروتی بازگشت به خانه است، دوستان جدیدش همگی اعتراف می‌کنند که آن‌ها هم آرزوهایی دارند. مترسک مغز می‌خواهد، مرد حلبی قلب می‌خواهد، و شیر ترسو دوست دارد شجاعت پیدا کند. این سه نفر با هم در جاده آجری زرد در جستجوی جادوگری بزرگ حرکت می‌کنند تا بتواند خواسته‌های آن‌ها را برآورده سازد.

تماشای آنلاین فیلم حادوگر شهر از

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها | ۲۰۰۱ – ۲۰۰۳ |   Trilogy_The Lord of the Rings  v

سه‌گانه ارباب حلقه‌ها یکی از محبوب‌ترین چندگانه‌های فانتزی است و به یک پدیده جهانی برای آنچه که فانتزی می‌توان نام نهاد، تبدیل شده است. این سه‌گانه داستان حماسی و روایت گروهی از قهرمانان است که با هم متحد می‌شوند تا جهان را از شر در حال فزونی نجات دهند. هابیتی جوان به نام فرودو حلقه را به ارث می‌برد (یک شیء قدرتمند که آینده هستی را کنترل می‌کند) و باید قبل از اینکه دشمن آن را به چنگ آورد در آتش کوه هلاکت حلقه را نابود کند. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها ساخته پیتر جکسون براساس کتاب‌هایی نوشته جی. آر. آر تالکین است.

بهترین اقتباس‌ها از دنیای ارباب حلقه ها

سه گانه ارباب حلقه‌ها

مجموعه فیلم‎های هری پاتر | ۲۰۰۱ – ۲۰۱۱ | The «Harry Potter» Film Series

هیچ سری فیلم فانتزی وجود ندارد که جادوگری و فنون جادوگری را بهتر از فرنچایز هری پاتر به تصویردرآورد. هری پاتر پایگاه طرفداران سفت و سختی در سرتاسر جهان دارد و براساس هفت کتاب نوشته‌ی جی. کی. رولینگ است که نه تنها این نویسنده فقیر و گمنام را به شهرت و ثروت رساند بلکه در دنیای سینما نیز برای کمپانی برادران وارنر سود کلانی به ارمغان آورد. داستان درباره پسری به نام هری پاتر است که متوجه می‌شود یک جادوگر است (و تنها کسی است که می‌تواند لرد ولدمورت شیطان را شکست دهد). او به یک مدرسه شبانه روزی جادوگری به نام هاگوارتز منتقل و با یک سری چالش روبرو می‌شود، از رویارویی با تبهکاران گرفته تا کلاس معجون‌سازی. چندگانه هری‌پاتر یکی از بهترین مجموعه فیلم‌های فانتزی تاریخ سینما است که نسخه تئاتری داستان هری‌پاتر نیز بارها روی صحنه رفته است.

درجه بندی بهترین فیلم های هری پاتر

تماشای آنلاین فیلم هری پاتر

فیلم ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی | ۱۹۷۱ | Willy Wonka & the Chocolate Factory

فیلمی است که تماشاگر (پیر و جوان) را به سفری جادویی و غیرقابل پیش‌بینی می‌برد، ویلی وانکا و کارخانه شکلات‌سازی به کارگردانی مل استوارت، فیلم کلاسیک فانتزی و تحسین‌شده منتقدان است و بدون شک بهترین اقتباس از رمان رولد دال است. داستان درباره کودک فقیری به نام چارلی باکت (پیتر اوستروم) است که یک بلیت طلایی را در یک بسته شکلات پیدا می‌کند که بلیت ورود به کارخانه شکلات‌سازی ویلی وانکا (جین وایلدر) است. فیلم تماشاگرانش را مجذوب نگه می‌دارد و آن‌ها را تشویق می‌کند که به شگفتی‌های دوران کودکی فکر کنند (و اینکه چرا این احساسات هنوز در سنین بالاتر اهمیت دارند). استفاده درخشان از موسیقی، طنز و جلوه‌های بصری، دنیای جادویی خیره‌کننده‌ای می‌آفریند که احتمالاً هنوز در قلب مخاطبان جای دارد.

فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی

فیلم هزارتوی پن | ۲۰۰۶ |  Pan’s Labyrinth

هزارتوی پن، یک فیلم فانتزی تلخ است که گی‌یرمو دل تورو کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مشترک آن را برعهده داشته. داستان در دوران جنگ داخلی اسپانیا اتفاق می‌افتد و درباره دختری به نام اوفلیا است. ناپدری اوفلیا، یک نظامی وحشتناک و فاشیست است. اوفلیا به یک هزارتو و دنیای فانتزی ترسناک فرار می‌کند. اوفلیا در هزارتو با «فان» دوست می‌شود و فان از او مراقبت می‌کند. اگر خواهان دیدن یک فیلم فانتزی متفاوت باشید، هزارتوی پن گزینه درستی است.

تماشای فیلم هزارتوی پن در فیلیمو

فیلم ادوارد دست قیچی | ۱۹۹۰ |  Edward Scissorhands

ادوارد دست‌قیچی ساخته تیم برتون درباره یک انسان نما مصنوعی به نام ادوارد دست‌قیچی (با بازی جانی دپ) است که سال‌ها پس از مرگ ناگهانی مخترع و خالق تنهایش (با بازی وینسنت پرایس) در انزوا زندگی می‌کند. وقتی پگی مهربان (دایان ویست) او را پیدا می‌کند، ادوارد را به خانه می‌برد و ادوارد به زودی با دختر پگی، کیم (وینونا رایدر) دوست می‌شود. ادوارد دست قیچی هم زمان فیلمی غم انگیز، عاشقانه و مسحورکننده، و داستانی درباره پذیرش است، داستان کسانی که به دلیل متفاوت بودن طرد شده‌اند.

فیلم ادوارد دست‌قیچی با بازی جانی دپ و آلن آرکین

فیلم عروس شاهزاده | ۱۹۸۷ |  The Princess Bride

عروس شاهزاده (عروسی شاهدخت) ساخته راب راینر، یک فیلم کمدی ماجراجویانه و فانتزی است که به عنوان یک فیلم فانتزی کلاسیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. عروس شاهزاده اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ویلیام گلدمن، درباره یک کارگر مزرعه به نام وستلی (با بازی کری الوز) است که، باید عشق واقعی خود با بازی رابین رایت را (که اتفاقاً یک شاهزاده خانم است) از چنگ یک شاهزاده شیطان صفت نجات دهد.

دانلود فیلم عروس شاهزاده در فیلیمو

فیلم چه زندگی شگفت‌انگیزی | ۱۹۴۶ | Its a Wonderful Life

چه زندگی شگفت‌انگیزی فیلم محبوب و کلاسیک مشهور کریسمس به کارگردانی فرانک کاپرا است که داستان شخصیتی به نام جورج بیلی (جیمز استوارت) را دنبال می‌کند، مردی مهربان که در شب کریسمس فکر خودکشی به سرش می‌زند. در تاریک‌ترین لحظات زندگی، فرشته‌ای به نام کلارنس (هنری تراورز) در برابر او ظاهر می‌شود. کلارنس به جورج نشان می‌دهد که اگر هرگز به دنیا نمی‌آمد زندگی به چه می‌مانست. جورج به واسطه کلارنس به ارزش زندگی خود پی می‌برد. تجربه جورج بیلی، اهمیت اجتماع، تأثیری که یک نفر می‌تواند بر دیگران بگذارد، و عشق و حمایتی که همه در زندگی‌شان به آن نیاز دارند، به مخاطبان یادآوری می‌کند.

فیلم چه زندگی شگفت‌انگیزی

فیلم سرگذشت نارنیا | ۲۰۰۵-۲۰۱۰ |  The Chronicles of Narnia

چندگانه سرگذشت نارنیا براساس مجموعه کتاب‌هایی نوشته سی. اس لوئیس در فواصل سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در کمپانی والت دیزنی به تولید رسید. داستان درباره چهار بچه به نام‌های پیتر، سوزان، ادموند و لوسی در دوران جنگ جهانی دوم است که از طریق کمدی به سرزمین نارنیا که تحت سلطه جادوگر سفید است وارد می‌شوند، سرزمینی که به خاطر طلسم جادوگری همیشه فصل زمستان است. آن‌ها باید نارنیا را در این سرزمین نجات بدهند.

تماشای فیلم سرگذشت نارنیا در فیلیمو

فیلم مری پاپینز | ۱۹۶۴ |  Mary Poppins

مری پاپینز با بازی جولی اندروز، یکی از نمادین‌ترین و جادویی‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما است. او پس از پیدا کردن آگهی کار برای یک پرستار بچه‌ی شیرین و مهربان، به ایوان اقامتگاه خانواده بنکس می‌رسد. دو فرزند خانواده بنکس، جین و مایکل با کمک مری پاپینز با دنیای فانتزی و خیالی آشنا می‌شوند. با حضور کاراکتری مانند مری پاپینز هیچ لحظه‌ی کسل‌کننده نخواهد بود. جولی اندروز بخاطر بازی در مری پاپینز ساخته رابرت استیونسون برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست شد.

فیلم مری پاپینز

فیلم آلیس در سرزمین عجایب | ۲۰۱۲ |  Alice in Wonderland

آلیس پس از درگذشت پدرش و خواستگاری لرد هانریش شاید خوش شانس است که دنیای شگفت‌انگیزی را در سرزمین عجایب پیدا می‌کند. حتی اگر ورود او به سرزمین عجایب ناخواسته باشد و کلمات معنایی پیچیده‌تری داشته باشد. آلیس (میا واشیکوفسکا) در این اقتباس تیم برتن از داستان معروف لوئیس کارول با دنیای شگفت‌انگیز این سرزمین هماهنگ می‌شود و با موجوداتی عجیبش رفاقت می‌کند.

 فیلم آلیس در سرزمین عجایب

فیلم جومانجی | ۱۹۹۵ |  Jumanji

هیچ چیز مانند یک سفر به درون دنیای یک بازی همراه با رابین ویلیامز به عنوان راهنما جذاب نیست. هنگامی که جودی و پیتربه طور ناخواسته جعبه بازی اسرارآمیزی را پیدا می‌کنند، وارد دنیای بازی می‌شوند و باید بازی را به پایان برسانند تا نفرینی را که بازیکنان قبلی را گرفتار کرده و در بازی گیر کرده اند، باطل شود.

تماشای فیلم جومانجی در فیلیمو

فیلم جایی که موجودات وحشی هستند | ۲۰۰۹ | Where the Wild Things Are

اقتباس صمیمانه اسپایک جونز از کتاب محبوب و کودکانه موریس سنداک به مکس، پسری تنها می‌پردازد که با کشتی به جزیره «موجودات وحشی» می‌رود که او را به عنوان پادشاه خود برمی‌گزینند. در این داستان معنوی در مورد شادی و شگفتی کودک درون ما، سبک بصری خاص جونز موفقیت‌آمیز است. او دنیای بصری تماشایی از موجودات پشمالو و مناظر دیدنی را می‌آفریند.

دانلود فیلم جایی که موجودات وحشی هستند در فیلیمو

فیلم زندگی پی | ۲۰۱۲ |  Life of Pi

تصور می‌شد که رمان زندگی پی نوشته یان مارتل کتابی غیرقابل اقتباس است، اما آنگ لی با این اثر خیره‌کننده و از نظر بصری چشم‌نواز خلافش را ثابت کرد. زندگی پی یک فیلم فانتزی با تعاریف متداول نیست، اما یک ماجراجویی حماسی، شکل گیری پیوند نامحتمل بین یک پسر نوجوان به نام پی و ببر بنگال با اسم ریچارد پارکر و لحظات عجیبی از رئالیسم جادویی است. زندگی پی نامزد یازده جایزه اسکار شد و یکی از فیلم‌های موفق سال ۲۰۱۲ است.

فیلم زندگی پی

فیلم مسیر سبز | ۱۹۹۹ |  The Green Mile

مایکل کلارک دانکن فقید نقش خاطره‌انگیزی را در نقش جان کافی مردی درشت اندام اما شیرین در مسیرسبز ساخته فرانک دارابانت به یادگار گذاشت. در دوران رکود اقتصادی در آمریکا، جان متهم به جنایت وحشتناکی است که مرتکب نشده و در زندان محکومین است. جان با توجه به هیکل و رنگ پوستش می‌داند که مبارزه با اتهامات نادرست یک بن بست قضایی است. او با پذیرش سرنوشت خود، کمک به اطرافیانش را برگزیده. جان با استفاده از توانایی‌های ماوراء طبیعی خود، بیماری‌های زندانیان را درمان می‌کند و حتی یک موش محبوب را به زندگی برمی گرداند. شاید محل وقوع داستان ماهیت خارق‌العاده‌ای نداشته باشد، اما قدرت‌های خاص جان یک داستان فانتزی باورنکردنی و خاطره‌انگیزی را در مسیر سبز می‌سازد.

فیلم مسیر سبز

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. دیزنی:) می‌نویسد

    به نظر من مجموعه های جومانجی و هری پاتر خیلی قشنگ هستن و فیلم هایی مثل کروئلا،سیندرلا،آلیس در سرزمین عجایب،چارلی و کارخانه شکلات سازی،دیو و دلبر خیلی قشنگ هستن و انیمیشن های فانتزی اکثرا انیمیشن های قدیمی با این ژانر وجود دارن…

  2. Alireza می‌نویسد

    لطفا فیلمای متفاوت تری معرفی کنین بیشتر فیلمایی که تو لیستای تاپ اومده رو دیدم
    و دیگه برام جذابیتی نداره دنبال فیلمیم که جالب باشه تو ژانر فنتزی درام
    فیلم هری پاتر و فرزند نفرین شده هم که میگم تا یک سال دیگه میاد ولی فیلمای بیشتری تو این ژانر میخوام

  3. ارشین می‌نویسد

    من نارنیا و هری پاتر و خیلی فیلم دیگه رو دیدم نارنیا عالی حطما این دوتا فیلم رو ببینید به خصوص نارنیا

fosil