کلینت ایستوود در فیلم «گریه کن ماچو»

کلینت ایستوود در حال برنامه‌ریزی است تا در فیلم «گریه کن ماچو» نه‌تنها به‌عنوان تهیه کننده فعالیت کند، بلکه کارگردانی و نقش‌آفرینی در آن را نیز بر عهده بگیرد.

کلینت ایستوود در حال برنامه‌ریزی است تا در فیلم داستانی – ماجراجویی جدید کمپانی برادران وارنر با نام «گریه کن ماچو» (با عنوان اصلی Cry Macho) نه‌تنها به‌عنوان تهیه کننده فعالیت کند، بلکه کارگردانی و نقش‌آفرینی در آن را نیز بر عهده بگیرد. برای اطلاع از جزییات بیشتر،‌ با فیلیمو شات همراه باشید.


علاوه بر ایستوود دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم آل رودی، جسیکا می‌یر و تیم مور در ساختن آن با کمپانی تولید کننده فیلم مالپاسو همکاری می نمایند که متعلق به استودیو برادران وارنر است. این فیلم بر اساس داستان کتابی با همین نام ساخته خواهد شد که در سال ۱۹۷۵ به چاپ رسیده است؛ ان ریچارد نش (نویسنده کتاب) در نگارش متن فیلمنامه با نیک اشنک همکاری کرده است.
در سال ۲۰۱۱ برای اولین باراز پروژه فیلم «گریه کن ماچو» در فستیوال فیلم کن رونمایی شد. در آن زمان نشریه نیویورک تایمز با انتشار مطلبی اعلام کرد که آرنولد شوارتزنگر قرار است در فیلم جدیدی که رودی تهیه خواهد کرد بازی کند. مکان فیلمبرداری این فیلم نیومکزیکو عنوان شد و از برد فورمن به‌عنوان کارگردان آن نام برده شد. پیش از آن، ایستوود برای کارگردانی و بازی در این فیلم ابراز علاقه کرده بود؛ اما با شروع پروژه فیلم قدیمی «فهرست مرگ» (با نام اصلی The Dead Pool)، کلینت ایستوود از این کار منصرف شد تا به شخصیت قدیمی خود در این فیلم یعنی هری کالاهان بپردازد که در اجرای آن سابقه‌ای طولانی دارد. اما پروژه «گریه کن ماچو» با حضور شوارتزینگر هیچگاه وارد مرحله اجرایی نشد.

داستان فیلم، روایت تعلیم‌دهنده اسبی است که به کهنسالی رسیده. او برنامه‌ای را طراحی می‌کند تا با دزدیدن پسربچه‌ای از مادرش در مکزیکوسیتی و تحویل دادن او به پدرش که در تگزاس زندگی می کند و رئیس سابق این پیرمرد نیز هست، ۵۰ هزار دلار پول نقد به دست آورد.
ایستوود که در ماه می نود ساله شد به ساختن فیلم‌هایش در کوتاه‌ترین زمان ممکن شهرت دارد؛ چنان که گفته می‌شود او از هر صحنه یک و یا در نهایت دو برداشت انجام می‌دهد و بدین‌ترتیب، در زمان و البته بودجه فیلم صرفه‌جویی می‌نماید.
ایستوود در سال ۲۰۱۸ در فیلم «مول» (با نام اصلی The Mule) که خود کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت، بازی کرد و در سال گذشته نیز فیلم «ریچارد جول» (با نام اصلی Richard Jewell) را کارگردانی نمود. در این فیلم اخیر، ایستوود داستان واقعی پل والتر هاوزر را روایت می کند. هاوزر که یک مامور امنیتی است در حادثه تروریستی بمب‌گذاری بازی‌های المپیک آتن در پارک المپیک در سال ۱۹۹۶، یک کوله پشتی مشکوک پیدا می‌کند که رها شده. او در لیست مظنونین احتمالی این اتفاق قرار می‌گیرد و همین موضوع، زندگی او را برهم می‌زند.


روایت جذاب ایستوود از داستانی واقعی؛ مامور امنیتی المپیک یا مظنون عملیات تروریستی؟!


ایستوود در طول زندگی حرفه‌ای خود چهار بار برنده جایزه اسکار شده است. او برای فیلم «دختر میلیون دلاری» (با نام اصلی Million Dollar Baby) دو جایزه برای کارگردانی و تهیه کنندگی و برای کارگردانی و تهیه‌ کنندگی فیلم «نابخشوده» (با عنوان اصلی Unforgiven) نیز دو جایزه دیگر آکادمی اسکار را به خود اختصاص داده است. او هفت نامزدی دیگر جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد: جایزه بهترین فیلم برای فیلم های «رودخانه مرموز» (با نام اصلی Mystic River)، «نامه‌هایی از ایوو جیما» (با نام اصلی Letters From Iwo Jima) و «تک تیرانداز آمریکایی» (با نام اصلی American Sniper)، و جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول مرد برای فیلم‌های «دختر میلیون دلاری» و «نابخشوده» و همچنین جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «رودخانه مرموز» و «نامه‌هایی از ایوجیما».

کلینت ایستوود به یقین اسطوره ای در دنیای سینماست؛ به نظر شما کدام‌یک موفق‌تر بوده‌اند: کلینت ایستوود بازیگر یا کلینت ایستوود کارگردان؟ شما کدامیک از آثار او را می‌پسندید؟


منبع: Variety

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. محسن میلادی می‌نویسد

    کلینت ایستوود فیلمسازی فوق العاده و بی نظیر است دیدن فیلمهایش و شخصیت ش و داستان زندگی ش و این اندازه روحیه بالا در ۹۰ سالگی به همگان امید به زندگی می دهد … فیلم رودخان مرموز نابخشوده دختر میلیون دلاری ؛ بچه اشتباهی ؛ فرار از آلکاتراز و ریچارد جول ووو نمونه بی نظیر کارنامه این فیلمساز بزرگ است .

fosil