وقتی تام هنکس پدر ژپتو می‌شود

اطلاعات و معرفی لایو اکشن پینوکیو جدید

درباره پینوکیو 2022 چه می‌دانید؟

اگر دلتنگ پینوکیو هستید باید به شما مژده بدهیم یک پینوکیوی جدید در راه است! و این بار تام هنکس؛ پدر ژپتوی پینوکیو خواهد بود. تریلر انیمیشن پینوکیو توسط دیزنی منتشر شد. این انیمیشن که به کارگردانی رابرت زمیکس تهیه شده محصول آمریکاست و در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. فیلمنامه این اثر را رابرت زمیکس به همراه کریس وایتز به رشته تحریر درآورده‌اند و کمپانی والت دیزنی پیکچرز مسئول تولید این انیمیشن است.

فیلم جدید پینوکیو ساخته سال ۲۰۲۲ یک موزیکال فانتزی آمریکایی به کارگردانی رابرت زمکیس بر اساس فیلمنامه‌ای از زمکیس و کریس ویتز است. این فیلم که توسط والت دیزنی پیکچرز تهیه شده است، اقتباسی از انیمیشن سال ۱۹۴۰ والت دیزنی به همین نام است که خود بر اساس کتاب ایتالیایی «ماجراهای پینوکیو ۱۸۸۳» اثر کارلو کولودی ساخته شده است. کمپانی دیزنی تریلر انیمیشن جدید پینوکیو را منتشر کرد؛ این انیمیشن در ژانر درام، فانتزی و موزیکال قرار می‌گیرد و خبرها حاکی از آن است که در اواخر سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. موسیقی لایو اکشن پینوکیو جدید را آلن سیلوستری ساخته و کریس ویتز و اندرو میلانو تهیه‌کنندگان این اثر هستند.

بهترین انیمیشن های جهان

خلاصه داستان انیمیشن پینوکیو جدید

لایو اکشن پینوکیو روایتی از ماجرای همان عروسک چوبی است که همه ما آن را در خانه اول حافظه‌مان پیدا می‌کنیم. قصه با یک پیرمرد نجار شروع می‌شود که با عشق عروسکی چوبی را خلق می‌کند، عروسک به حرف می‌آید و مونس تنهایی پیرمرد می‌شود. عروسک چوبی اما یک آرزوی بزرگ دارد و آن تبدیل شدن به یک پسربچه واقعی است. آرزوی عروسک به حقیقت می‌پیوندد و پینوکیو به یک پسر بچه واقعی تبدیل می‌شود اما یک ویژگی انسانی در او زنده است که پیش از این از وجود آن خبر نداشت، وجدان در پینوکیو شکل گرفته و حالا او از انجام دادن کارهای اشتباه و شیطنت‌آمیز احساس گناه می‌کند و تلاشی عجیب را برای بهبود وضعیت خود از سر می‌گیرد تا پسر خوبی برای پدر ژپتوی پیر باشد. داستان پیوکیو از رمان مشهور کلودی اقتباس شده و از عشق و ناامیدی توامان سخن می‌گوید.

 

بازیگران لایو اکشن پینوکیو ۲۰۲۲

  • تام هنکس در نقش پدر ژپتو
  • سینتیا اریوو در نقش پری آبی
  • لوک ایوانز در نقش مربی (مالک و مجری حیله‌گر جزیره لذت)

صداپیشگان پینوکیو جدید

  • بنجامین ایوان اینسورث در نقش پینوکیو
  • جوزف گوردون لویت در نقش جیمینی کریکت (وجدان پینوکیو)
  • کیگان-مایکل کی در نقش گربه نره و روباه مکار
  • لورین براکو در نقش سوفیا مرغ دریایی

موسیقی لایواکشن پینوکیو

آلن سیلوستری، یکی از همکاران همیشگی زمکیس، موسیقی متن فیلم را خواهد ساخت. سیلوستری و گلن بالارد قرار است آهنگ‌های جدیدی را برای این پروژه بنویسند که شامل آهنگ‌هایی از فیلم اصلی نیز می‌شود. از جمله «When You Wish Upon a Star» که توسط سینتیا اریوو در نقش پری آبی اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط: انیمیشن های کمپانی وارنر بروس

سینتیا اریوو در فیلم پینوکیو

انتخاب بازیگران فیلم پینوکیو ۲۰۲۲

در نوامبر سال ۲۰۱۸ اعلام شد که تام هنکس قرار است نقش پدر ژپتو را ایفا کند اما بعد از انصراف کینگ از کارگردانی فیلم او نیز کناره‌گیری کرد. مجددا در اگوست ۲۰۲۰ تام هنکس به پروژه پیوست. طبق گفته‌ها، هنکس بعد از خواندن فیلمنامه با زمکیس تماس گرفته و با توجه به سابقه همکاری آن‌ها در در فیلم‌های فارست گامپ (۱۹۹۴)، دور افتاده (۲۰۰۰) و قطار سریع السیر قطبی (۲۰۰۴)، بازی در این نقش را پذیرفته است.

در ژانویه ۲۰۲۱، لوک ایوانز بای بازی در نقش مربی به پروژه پیوست و اوکس فگلی برای بازی در نقش لمپویک (Lampwick) شروع به مذاکره کرد اما در نهایت لوین لوید برای این نقش انتخاب شد. در ماه مارس، بنجامین ایوان آینزورث برای نقش اصلی (پینوکیو) انتخاب شد و سینتیا اریوو، جوزف گوردون لویت، کیگان مایکل کی و لورین براکو نیز پی از او به پروژه اضافه شدند.

اریوو نقش پری آبی‌رنگ را در فیلم پینوکیو ۲۰۲۲ بازی می‌کند، در حالی که گوردون لویت، کِی و براکو به ترتیب صداپیشگی جیمینی کریکت، جان راستگو و شخصیت جدیدی به نام سوفیا مرغ دریایی را بر عهده خواهند داشت.

 

تیزر رسمی پینوکیو ۲۰۲۲

این شما و این تیزر رسمی پینوکیو جدید به کارگردانی رابرت زمکیس بزرگ که توسط دیزنی تهیه شده است.

مروری بر نظر منتقدان درباره فیلم لایو اکشن پینوکیو

ریچارد روپر از شیکاگو سان تایمز | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

هر فریم از پینوکیو پر از جزئیات فراوان و غنی است – گاهی اوقات تقریبا شبیه یک فیلم سه بعدی بنظر می‌رسد – و اجراها، چه به صورت لایو اکشن و چه صداپیشگی، در سطح جهانی عالی هستند.

آدریان هورتون از گاردین | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

فیلم پینوکیو ۲۰۲۲ به شیوه‌ ماهرانه‌ای طراحی شده است،بازی‌ها دقیق و متعهدانه هستند و به وضوح با شور و حرارت کار شده، اما با اینحال مانند ستاره‌اش فاقد قلبی تپنده است.

مارک فینی از بوستون گلوب | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

یک بازسازی ملال‌انگیز و بی‌روح که بیش از حد از چیزهای مختلف انباشته شده است. همچنین زمان آن ۱۷ دقیقه بیش‌تر از نسخه اصلی سال ۱۹۴۰ است، گیریم که هشت دقیقه از آن تیتراژ پایانی را شامل بشود. دماغ پینوکیو در اینجا آنقدر چوبی و خیلی بلند نیست.

ایمی نیکلسون از نیویورک تایمز | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

فیلمنامه زمکیس و کریس وایتز یک تکه چوب بی‌جان است.

کریستی لمیر از راجر ایبرت | امتیاز: ۳۸ از ۱۰۰

ترکیبی آشفته و درهم و برهم که در برخی لحظات خود پرشور و خنده‌دار است، بدون آنکه هرگز منحصر بفرد و استثنایی باشد.

تام هنکس در انیمیشن پینوکیو جدید

نقد بلندی بر لایو اکشن پینوکیو ۲۰۲۲ از سایت امپایر

الکس گادفری | زمانی بود که والت دیزنی پیکچرز شروع به تولید بازسازی‌های معروف به لایو اکشن انیمیشن‌های کلاسیک خود کرد. دیو و دلبر، شیر شاه (The Lion King)، کتاب جنگل (The Jungle Book) و علاء‌الدین (Aladdin)، برخی از این نمونه‌ها هستند. آن‌ها آنقدر این روند را ادامه دادند که فراموش کردیم که چیزی به نام پویانمایی دستی وجود داشته است. پیچیدگی‌های فنی لایو اکشن و عملی بودن آن، آنقدر ذهن آن‌ها را مشغول کرده بود که اصلا به این فکر نکردند که آیا ضروتی برای انجام آن وجود دارد یا نه.

امروزه پویانمایی رایانه‌ای این فرصت را برای شخصیت‌های انیمیشنی فراهم کرده است که واقعی بنظر برسند. با اینحال همه این‌ها کمی مشوش کننده هستند. برداشت خلاقانه و پرزرق و برق کارگردان ایتالیایی متئو گارونه در سال ۲۰۱۹ از کتاب سال ۱۹۸۳ کارلو کلودی یک پسر واقعی را در نقش پینوکیو – با پروتزهای حیرت‌انگیزی که او را واقعا شبیه به شخصی کرده که از چوب ساخته شده است – به تصویر می‌کشد. در حالی که فیلم رابرت زمکیس باعث می‌شود که بنظر برسد او واقعا از سی‌جی‌آی (CGI) ساخته شده است.

آیا این یک خوانش بیجا و بی‌مورد است؟ شاید. در اینجا، پینوکیو دقیقا مانند نسخه اصلی یک شی کوچک بامزه با چشمانی باز – و در اندازه یک عروسک – است. او بسیار خوب بنظر می‌رسد. این کاری باورنکردنی و قطعا نقطه فروش فیلم است: اینکه آن پسر چوبی آیکونیک زنده می‌شود. با اینحال این دلیلی به اندازه کافی متقاعد کننده برای وجود فیلم نیست.

فیلم اصلی سال ۱۹۴۰ یک ماجراجویی شگفت‌انگیز و زیرکانه است. از لحاظ لحن، فیلم زمکیس با اثرات گاه و بیگاه جذاب خود به آن ادای احترام می‌کند. فیلمنامه او که با کریس وایتز نوشته شده است (که همچنین روی فیلمنامه سیندرلا کنت برانا کار کرده) به تدریج در لحظاتی به آن جلوه‌ای معاصر می‌بخشد و همچنین تلاش می‌کند مقداری بار احساسی به آن اضافه کند. ژپتوی تام هنکس، در حالی که به شکل قابل اعتمادی دوست داشتنی بنظر می‌رسد اکنون با اندوهی آغشته شده است. او نه تنها به این دلیل که پسری می‌خواهد بلکه به این دلیل که پسری را از دست داده است عروسک را می‌سازد. این یک ایده دلچسب و تاثیرگذار است که افسوس در ادامه هرگز بطور کامل مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، احتمالا به این دلیل که زمکیس نمی‌تواند به شکل شایسته‌ای داستانی درباره یک بچه مرده را درون نسخه بازسازی شده پر از رقص و آواز پینوکیو پنهان کند.

پینوکیو در حال رقص و آواز در فیلم جدید پینوکیو

همه این‌ها بین ایده‌های قدیمی و جدید در نوسان هستند. جوزف گوردون لویت بازخوانی بامزه‌ای از جیمینی کریکت نسخه اصلی ارائه می‌دهد؛ کیگان مایکل-بی نسخه‌ای سرزنده و پرجنب و جوش از جان صادق قدیمی به تصویر می‌کشد؛ سینتیا اریوو عالی است اما به عنوان پری دریایی کم‌تر از ظرفیت خود مورد استفاده قرار گرفته است. لورین براکو نقش یک مرغ دریایی به نام سوفیا را بازی می‌کند که بنظر می‌رسد  فقط اینجاست تا جیمینی را به اطراف ببرد. لوک ایوانز نسخه‌ای پرهیاهو و مهارنشدنی از مربی و مالک جزیره لذت است که با خواندن یک آهنگ جدید برجسته به ریه‌هایش یک تمرین اساسی می‌دهد.

همه این موارد را می‌توان پذیرفت. اما با زیبایی‌شناسی التقاطی فیلم – یک تام هنکس که واقعی است، یک عروسک گرافیکی که واقعی بنظر می‌رسد و یک گربه کامپیوتری که اینطور نیست – و این بهم ریختگی و عدم انسجام نمی‌توان چندان کنار آمد. شخصیت‌های فرعی مانند شیلا اتیم و جیمی دیمیتریو به شکل گیج‌کننده‌ای حضوری کوتاه دارند، به گونه‌ای که تعجب می‌کنید که آن‌ها کجا رفته‌اند. اما بزرگ‌ترین مشکل فیلم به خود داستان آن مربوط می‌شود که به سختی می‌توان درستش کرد. داستان کلودی به شکل اپیزودیک نوشته و در قالب پاورقی منتشر شده بود و با گذشت زمان تکمیل می‌شد. در نتیجه هر اقتباسی از آن تقریبا با لغزش و کاستی همراه است. فیلم ۱۹۴۰ برخی چیزها را ساده و برخی دیگر را حذف کرد و خطوط حل نشده‌ای نیز باقی گذاشت که در اینجا هم حل نشده باقی می‌مانند. سرمایه‌گذاری کردن روی رابطه ژپتو و پینوکیو سخت است، آنهم وقتی که آن‌ها به ندرت زمانی را با هم می‌گذرانند.

در نهایت، همه چیز کمی تخت و یکنواخت است و شبیه یک تمرین بنظر می‌رسد. برداشت تاریک‌تر و سیاسی گیرمو دل تورو از این داستان برای نتفلیکس نیز در راه است. طرحی که برای سال‌ها در دست ساخت بوده است و به عنوان یک پروژه بسیار پر شور از آن یاد می‌شود. ادعایی که مطرح کردن آن در اینجا (برای فیلم زمکیس) دشوار خواهد بود.

امتیازهای فیلم پینوکیو (تا زمان انتشار مطلب)

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۵.۱ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۲.۲ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۲۷ درصد بر اساس ۱۶۳ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۳۰ درصد
منتقدان متاکریتیک ۳۸ درصد براساس ۳۶ نقد

 

مصاحبه با بازیگران و کارگردان فیلم پینوکیو ۲۰۲۲

رابرت زمکیس: فکر کردم این یک پروژه ارزشمند برای انجام دادن است

والت دیزنی واقعا باهوش بود. او همیشه به دنبال ساخت فیلم از داستان‌هایی بود که تهیه آن‌ها به عنوان فیلم‌های لایو اکشن تقریبا غیرممکن بود. داستان‌هایی که در قالب انیمیشن می‌توانستند بسیار شگفت‌انگیز باشند، زیرا او قادر بود داستان‌هایی درباره حیوانات سخنگو، عروسک‌ها، پری‌ها و کوتوله‌ها و چیزهایی که انجام آن‌ها در لایو اکشن غیرممکن بود خلق کند. پینوکیو نیز یکی از زیباترین – اگر نگوییم زیباترین – فیلم‌های انیمیشن تمام تاریخ است. اما اکنون از زمانی که سینمای دیجیتال ظهور کرده است، عروسک می‌تواند بسیار سه بعدی باشد و به ذهنم رسید که شما می‌توانید نسخه بسیار قابل قبولی از پینوکیو را به عنوان یک فیلم لایو اکشن بسازید. من فکر کردم این یک پروژه ارزشمند برای انجام دادن است.

تام هنکس:‌ بخاطر ایده باب آن را پذیرفتم

متوجه شدم که باب (زمکیس) دور پینوکیو می‌چرخد. مدتی صبر کردم و بعد از او پرسیدم آیا واقعا قرار است پینوکیو را کارگردانی کنی؟ او در پاسخ گفت آره دارم بهش فکر می‌کنم. من گفتم اگر ژپتو نداری و مایل هستی که با من کار کنی، به من اطلاع بده. اما باب یکی از فیلمسازانی است که نمی‌تواند کاری را انجام دهد که قبلا انجام شده است. گفتم چرا ما این کار را نمی‌کنیم باب؟ و او گفت خب، هرکسی می‌تواند این کار را انجام بدهد. او همیشه باید کاری را انجام بدهد که بتواند با فرایند خلاقانه اجرای آن بازی کند. او هرگز من را با مسئولیتی که در روند فیلمسازی کاملا جدید به حساب بیاید به چالش نکشیده است. بنابراین من بخاطر ایده باب – پذیرش هر چیزی که به این اثر کلاسیک محبوب و ارزشمند دیزنی معنی می‌دهد بعلاوه چیزهای جدیدی که قرار بود از آن بیرون بیاید – آن را پذیرفتم. این آثار کلاسیک بزرگ نه تنها فرصتی دارند که به روز شوند، بلکه فکر می‌کنم شاید بازتابی از زمان‌های مختلف باشند.

بنجامین ایوان اینسورث: به پینوکیو دیکی جونز زیاد گوش دادم

برای بازی در فیلم پینوکیو ۲۰۲۲ اول از همه تست را انجام دادیم. بعد زمان زیادی را صرف بررسی صدای نسخه اصلی دهه ۴۰ کردم. فکر می‌کردم بسیار مهم است که به آن وفادار بمانم، بنابراین به پینوکیو دیکی جونز زیاد گوش دادم. سپس خوشبختانه فراخوانده شدیم. بعد یک جلسه در زوم در زمان شیوع پاندمی برگزار کردیم. یک کمد را عایق صدا کردم و توانستم خودم را تطبیق بدهم. بنابراین صدا می‌توانست بهترین باشد. ما موفق شدیم زوم را در آنجا پیاده کنیم: چند ساعت پرهیجان و تلاش برای انجام این کار در قالب یک زوم ده دقیقه‌ای، اما ارزشش را داشت.

دانلود فیلم پینوکیو از فیلیمو

مطالب مرتبط: انیمیشن های کمپانی دریم ورکس

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. امیررضا می‌نویسد

    منتظرم امیدوارم مثل پینوکیو های قبلی خوب باشه و گند نزند بهش

  2. امیررضا می‌نویسد

    منتظرم امیدوارم مثل پینوکیو های قبلی خوب باشه و گند نزند

  3. امیررضا می‌نویسد

    منتظرم امیدوارم مثل پینوکیو های قبلی خوب باشه

fosil