بن استیلر و دارن آرونوفسکی به جمع سازندگان آثار اقتباسی از استیون کینگ اضافه شدند

پس از انتشار کتاب «اگر خون‌ریزی کند» نوشته استیون کینگ، حالا فیلمسازان زیادی خواستار ساخت آثار اقتباسی از استیون کینگ هستند.

شاید بهتر است همین روزها به فکر راه‌انداختن یک سرویس پخش اینترنتی برای آثار اقتباسی از استیون کینگ باشیم. تابه‌حال فیلم‌های زیادی بر اساس رمان‌های استیون کینگ ساخته شده‌اند و به نظر می‌رسد که تعداد این آثار روزبه‌روز افزایش می‌یابد. هفته گذشته خبر ساخت اقتباسی جدید بر اساس یکی از داستان‌های کوتاه مجموعه جدید او به نام «اگر خون‌ریزی کند» (با عنوان اصلی ‫If It Bleeds‬) اعلام شد و حالا قرار است دو اقتباس دیگر هم از آن کتاب ساخته شود: «موش» (با نام اصلی Rat) که توسط بن استیلر ساخته می‌شود و «زندگی چاک» (با نام اصلی The Life of Chuck) که شرکت دارن آرونوفسکی تهیه‌کننده آن است. با گذشت زمان، حتی احتمال شنیدن خبر ساخته‌شدن فیلم جدیدی بر اساس این مجموعه داستان نیز وجود دارد. با فیلیمو شات همراه باشید.


هفته گذشته گزارشی مبنی بر ساخت فیلم «تلفن آقای هریگان» (با عنوان اصلی Mr. Harrigan’s Phone) توسط رایان مورفی برای نتفلیکس و بلوم هاوس منتشر شد. این فیلم، اقتباسی از رمان جدید «اگر خون‌ریزی کند» نوشته استیون کینگ خواهد بود. اما به نظر می‌رسد این تنها داستانی نیست که از این کتاب به فیلم تبدیل می‌شود؛ بنا به گزارش خبرگزاری ددلاین، سه داستان دیگر هم از این کتاب در شرف اقتباس هستند.

اول‌ازهمه، حق اقتباس از داستان «موش» به بن استیلر واگذار شده است. او قرار است در آینده بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم باشد. «موش» با عنوان اصلی «Rat» که دومین داستان خوب کتاب است (به عقیده بنده حقیر، داستان «تلفن آقای هریگان» بهترین داستان این کتاب است) در مورد نویسنده‌ای در حال تقلاست که تصور می‌کند ناگهان ایده محشری برای نوشتن یک رمان به ذهنش رسیده است. او برای نوشتن کتاب و اجتناب از حواس‌پرتی از خانواده‌اش جدا می‌شود و به کلبه‌ای دورافتاده می‌رود. اما پس از مدتی حضور در آنجا، دچار بیماری شدیدی می‌شود و در توهمات خود یک موش سخن‌گو را می‌بیند. آیا این واقعاً توهم است؟ موش به نویسنده پیشنهاد می‌دهد که در نوشتن کتاب به او کمک کند، و از آن‌جایی که نویسنده این داستان استیون کینگ است، این پیشنهاد عواقب ناخوشایندی به همراه دارد. «موش» داستان عجیب و بامزه‌ای است و قابلیت بسیار زیادی برای تبدیل‌شدن به یک فیلم سرگرم‌کننده دارد. انتخاب استیلر برای ساختن فیلم از روی آن قطعاً انتخاب جالبی خواهد بود.


نقد و بررسی سریال «بیگانه» که با اقتباس از آثار استیون کینگ ساخته شده را در فیلیمو شات بخوانید


بعدازآن داستان، نوبت به داستان «زندگی چاک» می‌رسد که شرکت پروتوزوآ، متعلق به دارن آرونوفسکی، روی آن کار خواهد کرد. در حال حاضر، آرونوفسکی تنها به‌عنوان تهیه‌کننده همراه این پروژه است. این داستان یکی از تجربی‌ترین داستان‌های کتاب است و من واقعاً نمی‌توانم بدون آن‌که قسمتی از داستان را خراب کنم چیز زیادی برایتان تعریف کنم. فقط این را بگویم: داستان با واقعه‌ای شروع می‌شود که به نظر می‌رسد یک رویداد آخرالزمانی است و روایت داستان از آن زمان به گذشته بازمی‌گردد.

و درنهایت نوبت سراغ داستان «اگر خون‌ریزی کند» می‌رویم که برای عنوان کتاب انتخاب شده است. جزئیات این اقتباس کمی مبهم است، اما این تصور وجود دارد که اچ‌بی‌او ممکن است برای اقتباس از این داستان نقشه‌هایی در سر داشته باشد. این موضوع منطقی به نظر می‌رسد زیرا داستان «اگر خون‌ریزی کند» دنباله مستقیمی از رمان «بیگانه» (با عنوان اصلی The Outsider) استیون کینگ است که مینی‌سریال آن توسط اچ‌بی‌او ساخته شده است. شخصیت اصلی این داستان شخصی به نام هولی گیبنی است؛ یک کارآگاه خصوصی که از وسواس رنج می‌برد و احتمال این نیز وجود دارد که توانایی غیب‌گویی داشته باشد. در مینی‌سریال «بیگانه»، سینتیا اریوو نقش این شخصیت را بازی می‌کند.


منبع: SlashFilm

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil