پیشنهاد فیلم بهنام بهزادی برای آخر هفته؛ پنج فیلم، پنج نوع سینما

در فیلیمو شات به سراغ سینماگران سرشناس رفته‌ایم تا مخاطبان را با پیشنهاد تماشای آثار سینمایی همراهی کنند.

در این روزها که ماندن در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخابی ناگزیر برای میلیاردها نفر از ساکنان کره‌ زمین است، فیلم دیدن احتمالا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. به همین دلیل در فیلیمو شات به سراغ سینماگران ایرانی سرشناس و خوش‌سلیقه‌ رفته‌ایم تا مخاطبان را با معرفی فیلم برای آخر هفته راهنمایی و همراهی کنند.
بهنام بهزادی یکی از سینماگران مستقل ایرانی است که آثارش همچون «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» و «قاعده تصادف» تحسین منتقدان را برانگیخت و از جشنواره فجر نیز جایزه گرفت و با «وارونگی» حضور در بخش نوعی نگاه جشنواره کن را نیز تجربه کرده‌است. بهزادی امسال نیز با «من می‌ترسم» در جشنواره فجر حضور موفقی داشت. پیشنهاد فیلم بهنام بهزادی برای آخر هفته، پنج فیلم از پنج گونه و جریان سینمایی مختلف را در بر می‌گیرد.


«اجاره‌نشین‌ها» به کارگردانی داریوش مهرجویی

«یکی از بهترین‌ها و حتی شاید بهترین کمدی تاریخ سینمای ایران. فکر کنم تماشای آن برای این روزها گزینه خوبی باشد، مخصوصا چون بخش عمده‌ای از داستان آن در یک ساختمان می‌گذرد.»

«زیر درختان زیتون» به کارگردانی عباس کیارستمی

«برعکس، داستان این یکی در دل طبیعت می‌گذرد و تماشای آن می‌تواند حال و هوای مخاطبان را عوض کند. اگر قرار بود یک فیلم دیگر از آقای کیارستمی انتخاب کنم، باید می‌گفتم «کلوزآپ».»

«میدان جوانان سابق» به کارگردانی مینا اکبری

«این مستند نگاهی دارد به گوشه‌هایی از تاریخ سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی ما که بد نیست همگی در این خلوت دوباره ببینیمش و به آن فکر کنیم.»

«درباره جسم و روح» به کارگردانی ایلدیکو انیدی

«بیش از هر چیز، یک فیلم عاشقانه و شاعرانه است که تماشای آن در چنین روزهایی به مخاطب حس و حال خوبی را منتقل می‌کند.»

«دزدان فروشگاه» به کارگردانی هیروکازو کوره‌ایدا

«این فیلم که دو سال قبل نخل طلای جشنواره کن را برده، نمونه‌ای از یک سینمای داستانگو با ظرافت‌های بسیار است که تماشاگر را با جنسی تازه و متفاوت از سینمای بدنه و جریان اصلی در سطح جهان آشنا می‌کند.»


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil