رتبه‌بندی بهترین قسمت‌های هری پاتر از نظر امپایر

فیلم های هری پاتر را با بهترین دوبله ببینید

دقیق ترین ترجمه و با کیفیت ترین نسخه در فیلیمو

شاید پس از نزدیک به ۲ دهه از ساخت سری فیلم‌های هری پاتر پرسش اصلی که برای هر مخاطبی به وجود می‌آید این است که چرا هری پاتر هنوز هم اینقدر محبوب است؟ فیلیمو به تازگی و در راستای احترام به مخاطب، اقدام به دوبله مجدد مجموعه فیلم‌های هری پاتر کرده است. در این مطلب ضمن اینکه به این سئوال پاسخ می‌دهیم که چرا هری پاتر هنوز هم محبوب است، نگاهی می‌اندازیم به ابتکار عمل جدید فیلیمو برای پخش مجدد هری پاتر با دوبله جدید که می‌تواند مخاطبان و طرفداران این فیلم دیدنی را حسابی شگفت‌زده کند.

لیست بهترین فیلم های فانتزی

هری پاتر با دوبله جدید در فیلیمو

برای دوبله جدید سری فیلم های هری پاتر، فیلیمو سراغ اساتید هنر دوبله ایران رفته است و توانسته با جمعی از بهترین صداپیشه‌های ایران، این نسخه یگانه و درجه یک را با مدیریت دوبلاژ مینا قیاسپور منتشر کند. همکاری ده‌ها صداپیشه درجه‌یک، اتفاقی تاریخی و کم‌نظیر است که دوبله جدید هری پاتر را به بزرگ‌ترین پروژه دوبله نمایش خانگی بدل می‌کند. کافی است فقط اسامی دوبلورهای جدید سری فیلم های هری پاتر را بخوانید تا برای دیدن دوباره هنرنمایی‌شان وسوسه شوید:

استاد اکبر منانی، استاد محمود قنبری، استاد ثریا قاسمی، استاد ناهید امیریان، استاد تورج مهرزادیان، استاد محمد رضا دیباج، استاد جواد پزشکیان، استاد عباس نباتی، استاد مهوش افشاری، استاد تورج نصر و مهین برزویی، مریم صفی‌خانی، زهرا سوهانی، اردشیر منظم، همت مومیوند، امیر محمد صمصامی، علیرضا باشکندی، فریبا رمضان‌پور، نرگس فولادوند، منوچهر زنده‌دل، افشین زی‌نوری، سعید شیخ زاده، رضا آفتابی، کسری کیانی، کتایون اعظمی، مهسا عرفانی، سمیه رهنمون، مهناز ابادیان، زهره اسدی، مینا قیاسپور، حسین سرابادانی، امیر بهرام کاویانپور، سارا جعفری، بابک اشکبوس، لادن سلطان‌پناه، نغمه عزیزی، آزاده اکبری، علیرضا اوحدی، محمدرضا فصیحی‌نیا، فرزاد احمدی، سعید داننده، ارسلان جولایی، مهیار مهرتاش، مهدیار زمانی‌فر، سارا گرجی، سعید میری، سحر صدرایی و علیرضا محسنی.

ویژگی نسخه جدید سری فیلم‌های هری پاتر علاوه بر دوبله آن، کیفیت بالای فیلم‌ها و همچنین بهره‌گیری از ترجمه دقیق و پر وسواس آن است. هرقدر هم که فن هری پاتر باشید و فیلم‌هایش را از بر، باز هم تماشای این سری را از دست ندهید. کافی است روی بنر زیر کلیک کنید و به صفحه اختصاصی هری پاتر در فیلیمو بروید.

تماشای آنلاین و دانلود سری فیلم های هری پاتر با دوبله جدید

نکته هایی درباره هری پاتر و اسپین‌آف هایش

درست است که سال‌ها از روزهای ساخت و پخش این سری فیلم های هری پاتر گذشته ولی خواندن این نکته‌ها کهنه نمی‌شود؛

  • دنیای جادوگری هری پاتر در یونیورسال اورلاندو در ۱۵ جولای ۲۰۱۴ افتتاح شد.
  • از ۷ کتاب اصلی که جی کی رولینگ نوشت، ۸ فیلم بر اساس این داستان‌ها ساخته شده‌اند.
  • برای ساخت این ۸ فیلم، ۴ کارگردان مختلف حضور داشته‌اند.
  • در حالی که رولینگ هنوز مشغول نوشتن بقیه مجموعه‌های هری پاتر بود، فیلم‌ها در حال تولید بودند.
  • این فیلم‌ها یکی از بهترین گروه بازیگران، کارگردانی شگفت انگیز، جلوه‌های ویژه مسحورکننده را داشتند و به یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های فیلم تبدیل شده‌اند.
  • سریال هری پاتر در دوران راهنمایی و دبیرستان ۳ دانش‌آموز اتفاق می‌افتد که مراحل رشد آنها در هر فیلم قابل مشاهده است!
  • تغییر لحن شخصیت‌ها و متفاوت بودن نوع رفتار آن‌ها یکی از عواملی بود که مخاطبان همواره به عنوان یکی از نقاط ضعف سری فیلم‌های هری پاتر از آن یاد می‌کنند. شاید تنها پاسخی که می‌توان به این انتقادها داشت تکثر کارگردانان آن و سلیقه‌های متفاوت آن‌ها برای ساخت سری‌های مختلف داستان است.
  • هری پاتر و سنگ جادو و هری پاتر و تالار اسرار هر دو توسط کریس کلمبوس کارگردانی شده‌اند. این کلمبوس بود که توانست به فیلم‌ها حس جادوی عجیب و غریبی بدهد که تماشای آن برای تمام خانواده سرگرم کننده بود.
  • دومین کارگردانی که سری فیلم های هری پاتر را بر عهده گرفت، آلفونسو کوارون بود که با هری پاتر و زندانی آزکابان شروع شد. با سبک بصری منحصربه‌فرد کوارون، او توانست گذر از معصومیت دوران کودکی را به اولین درک اینکه همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، تحمیل کند. این فیلم به دلیل تغییراتی که کوارون در رابطه بین هری پاتر، سیریوس بلک و ریموس لوپین ایجاد کرده بود، جنجالی‌ترین فیلم در بین طرفداران بود. همچنین این تنها فیلم هری پاتر کوارون بود.
  • هری پاتر و جام آتش توسط مایک نیول کارگردانی شد که سریال را به رنگ‌های تیره عمیق سوق داد.
  • کارگردان نهایی دیوید یتس بود که پس از هری پاتر و جام آتش، فیلم‌های باقیمانده را کارگردانی کرد.

قابل توجه ترین اسپین آف هری پاتر که ساخته شده است، سری فیلم‌های جانوران خارق‌العاده است که با «جانوران خارق‌العاده؛ کجا می‌توان آن‌ها را پیدا کرد» در سال ۲۰۱۶ شروع شد. فیلم اول ۱۸۰ میلیون دلار بودجه داشت و در مجموع ۸۰۰ میلیون دلار فروخت. در سال ۲۰۱۸، دنباله «جانوارن خارق‌العاده: جنایات گریندل والد» اکران شد و بودجه بیشتری نسبت به فیلم قبلی داشت. با وجود بودجه ۲۰ میلیون دلاری بیشتر، این فیلم تنها ۱۵۹ میلیون دلار در داخل و ۶۵۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

اگرچه مجموعه جانوران شگفت‌انگیز ممکن است محبوب‌ترین/پرفروش‌ترین اسپین‌آفی باشد که  از داستان‌های رولینگ ساخته شده است، اما تنها اسپین‌آف هری پاتر نیست. برخی از محبوب‌ترین اسپین‌آف‌های رولینگ عبارتند از: هری پاتر و کودک نفرین شده، کوئیدیچ در طول دوران، داستان‌های بیدل بارد، و داستان‌های زیادی بر اساس هاگوارتز و دنیای جادوگری که مدرسه را احاطه کرده است.

معرفی مسابقه هری پاتر: مسابقات گروهی هاگوارتز

رتبه بندی بهترین فیلم های هری پاتر

نزدیک به دو دهه از اکران اولین فیلم هری پاتر می‌گذرد و شاید همه‌ ما چندین بار تک‌تک فیلم‌های این مجموعه را دیده باشیم؛ اما چرا این داستان نه تکراری می‌شود و نه خسته‌کننده؟ موفقیت مجموعه فیلم های هری پاتر تا حد زیادی مدیون دنیای غنی و جذابی است که جی. کی. رولینگ، نویسنده کتاب‌های Harry Potter، خلق کرده است. ماجراجویی‌های هری پاتر و نیوت اسکمندر در جهان شگفت‌انگیز جادو الهام‌بخش بسیاری از انسان‌ها شده‌اند؛ ماجرا‌هایی که هنوز هم می‌توانند برای مخاطبان جدید سینما هیجان‌انگیز باشند. از مدرسه هاگوارتز و خانه خانواده ویزلی گرفته تا کوچه دیاگون و هاگزمید، فیلم های هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز فضایی برای غرق شدن در زمان خلق کرده‌اند؛ فضایی مملو از ماجرا‌های پر رمز و راز، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و حماسه تقابل خیر و شر. اما بهترین فیلم این دنیا کدام است؟

۸- فیلم هری پاتر و تالار اسرار

درست همانند قسمت اول، Harry Potter and the Chamber of Secrets سرشار از جذابیت‌های کودکانه است. پرواز رون و هری با ماشین پرنده، آشنایی با دوبی، و کنت برانا در نقش استاد گیلدوری لاکهارت باشکوه و البته لاف‌زن، تنها بخش‌های کوچکی از دومین رمان سرگرم‌کننده جی. کی. رولینگ هستند.

تالار اسرار با ۱۶۱ دقیقه، طولانی‌ترین قسمت مجموعه فیلم‌های هری پاتر است اما نتوانسته تمام موضوعاتی که در کتاب مطرح شده را روایت کند. درواقع، این اثر آخرین فیلم این مجموعه بود که سعی داشت داستان را کاملاً مطابق با اتفاقات کتاب جلو ببرد. اگرچه در این فیلم هاگوارتز از همیشه صمیمی‌تر است اما ماجرای تالار و باسیلیسک به‌خودی‌خود برای مجذوب‌کردن مخاطب کافی هستند؛ جذابیتی که تا حد زیادی مدیون جیسون آیزکس برای بازی در نقش لوسیوس مالفوی و صداپیشگی باسیلیسک است.

  • کارگردان: کریس کلمبوس
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن
  • نویسنده فیلمنامه: استیو کلاوز (بر پایه «هری پاتر و تالار اسرار» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، شان بیگرستف، جان کلیز، رابی کالتران، وارویک دیویس، ریچارد گریفیتس، ریچارد هریس، جیسون ایساکس، مگی اسمیت، سالی مورتمور
  • موسیقی: جان ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۶۱ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: ۱۰۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۸۷۹٫۵ میلیون دلار

هری پاتر و تالار اسرار در فیلیمو

۷- فیلم هری پاتر و سنگ جادو

باید اعتراف کرد کریس کلمبوس به‌اندازه کافی در طول دوران حرفه‌ای‌اش مورد تحسین قرار نگرفته است، به‌خصوص برای ساخت اولین فیلم هری پاتر. او به خوبی توانست الگویی برای ادامه مسیر ترسیم کند و دنیای جادویی جی. کی. رولینگ را با وضوح تمام و به طرزی دوست‌داشتنی به تصویر بکشد. Harry Potter And The Philosopher’s Stone شاید داستانی‌ترین فیلم این مجموعه باشد که مضامینی همچون شادی و تحقق آرزوها را برجسته می‌کند.

اگرچه دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون در آن زمان بازیگر حرفه‌ای نبودند اما تماشای آنها در نقش هری، رون و هرماینی قلب بیینده را سرشار از حسی لذت‌بخش می‌کند. از همان ابتدا، کلمبوس سنگ‌بنای این مجموعه را به شکلی دقیق بنا کرد: حس مدرسه هاگوارتز، درخشندگی قطار هاگوارتز اکسپرس و اولین آشنایی با کوچه دیاگون؛ تمام این‌ها همراه با موسیقی بی‌نظیر جان ویلیامز معرکه از آب در آمده است. نتیجه‌ این ترکیب، فضایی گرمتر از آتش شومینه سالن عمومی گروه گریفیندور در قلب این سه کودک است که ما را به پیگیری داستان آنها در آینده دعوت می‌کند.

  • کارگردان: کریس کلمبوس
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن
  • فیلمنامه‌نویس: استیو کلاوز (بر پایه «هری پاتر و سنگ جادو» اثر جی. کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، ریچارد هریس، آلن ریکمن، مگی اسمیت، تام فلتون، ایان هارت
  • موسیقی: جان ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۵۲ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: ۱۲۵ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۹۷۵٫۱ میلیون دلار

هری پاتر و سنگ جادو در فیلیمو

۶- فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ | قسمت اول

قسمت اول هری پاتر و یادگاران مرگ سعی دارد تمام آن‌چه طی شش فیلم ابتدایی هری پاتر مطرح شده بود جمع‌بندی کند. اما چیزی که کمبود آن در این فیلم حس می‌شود عدم رخ دادن اتفاقات مهم است و باید گفت این قسمت بیشتر سعی دارد فضا را برای اتمام حماسه هری پاتر مهیا کند. اگرچه این موضوع شاید از برخی جهات یک نقطه‌ضعف محسوب شود اما از جهات دیگری به داستان کمک کرده است؛ حالا زمان برای شخصیت‌پردازی بیشتر کاراکترها فراهم شده است. سازندگان مجموعه فیلم‌های هری پاتر تصمیم گرفتند کتاب هری پاتر و یادگاران مرگ را به دو قسمت مجزا تقسیم کنند و باید گفت این تصمیم نتیجه بسیار خوبی داشته است. با اضافه شدن زمان، مخاطب بهتر می‌تواند احساسات این سه دوست در جستجوی راه نجات، بدون آن که بدانند گام بعدی‌شان چیست، را درک کند.

همانند کتاب، فیلم نیز از ساختار روایی، دور از مدرسه هاگوارتز رنج می‌برد اما در غوطه‌ور ساختن سه قهرمان محوری داستان در یک حماسه گسترده چنان کیفیتی ارائه می‌دهد که در هیچ‌کدام از مجموعه فیلم های هری‌پاتر شاهدش نیستیم. علاوه بر این، Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 چند سکانس استثنائی دارد: سکانس انیمیشنی داستان سه برادر که به طرزی جادویی خیره‌کننده است؛ سکانس خوردن معجون تغییرشکل که یکی از خنده‌دارترین صحنه‌های این مجموعه فیلم محسوب می‌شود؛ و سکانس پایانی مربوط به ابرچوبدستی که یکی از ترسناک‌ترین صحنه‌های هری پاتر است.

  • کارگردان: دیوید ییتس
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن، دیوید بارون، جی.کی. رولینگ
  • نویسنده فیلمنامه: استیو کلاوز (بر پایه «هری پاتر و یادگاران مرگ» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر، رالف فاینس، آلن ریکمن، مایکل گمبون
  • موسیقی: الکساندر دسپلات
  • مدت زمان: ۱۴۶ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: کمتر از ۲۵۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۹۶۰/۳ میلیون دلار

هری پاتر و یادگاران مرگ- قسمت اول در فیلیمو

۵- فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه

هری پاتر و شاهزاده دورگه روایتگر ماجراهای این دنیا، قبل از کتاب آخر است؛ جایی که ما رفته‌رفته از محوریت مدرسه هاگوارتز خارج می‌شویم و با قدرت‌گیری دوباره لرد ولدمورت، تاریکی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. با گذشت پنج فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر، حالا سه قهرمان ما به بلوغ رسیده‌اند. اگرچه این موضوع باعث می‌شود گاهی از فضای شیرین کودکی خارج شویم اما در هر سنی که باشید از این داستان لذت خواهید برد.

در Harry Potter and the Half-Blood Prince ما در کلاس‌های معجون‌سازی پروفسور اسلاگهورن شرکت می‌کنیم، شاهد مسابقات کوئیدیچ بیشتری هستیم و سعی داریم سر از کار دراکو مالفوی در اتاق نیازمندی‌ها دربیاوریم. اگرچه بخش‌های مربوط به خانه گانت و گذشته تام ریدل در فیلم نمایش داده نشده‌اند اما دیوید ییتس، کارگردان چهار قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر و جانوران شگفت‌انگیز، چشم‌اندازی رضایت‌بخش به قسمت‌های اصلی داستان ارائه داده است. در پایان این قسمت شاهد مرگی دلخراش هستیم که نه‌تنها جسارت قاتل، بلکه جسارت کارگردان در نمایش آن ستودنی است.

  • کارگردان: دیوید ییتس
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن، دیوید بارون
  • نویسنده فیلمنامه: استیو کلاوز (بر پایه «هری پاتر و شاهزاده دورگه» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، مایکل گمبون، آلن ریکمن، هلنا بونهام کارتر، جیم برودبنت، مگی اسمیت، رابی کالتران، دیوید تیولیس
  • موسیقی: نیکلاس هوپر
  • مدت زمان: ۱۵۳ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: ۲۵۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۹۳۴/۴ میلیون دلار

هری پاتر و شاهزاده دورگه در فیلیمو

۴- فیلم هری پاتر و محفل ققنوس

دیوید ییتس در ادغام زندگی بدبختانه هری در میان مشنگ‌ها و ماجراجویی‌هایش به‌عنوان یک جادوگر، استعداد بی‌نظیری دارد. محفل ققنوس اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های هری پاتر است که توسط استیو کلاوز نوشته نشده و مایکل گلدنبرگ در عوض او وظیفه نویسندگی فیلمنامه را بر عهده داشته است. در این فیلم شاهد تشکیل دوباره محفل ققنوس هستیم؛ محفلی که برای مبارزه با لرد ولدمورت ایجاد شده است. همچنین در این قسمت با وزارت سحر و جادو آشنا می‌شویم؛ وزارتی که برخلاف وظایفش، آن‌چنان که باید بازگشت ولدمورت را جدی نگرفته و همین موضوع باعث اتفاقاتی هولناک در خانواده هری می‌شود.

یکی از سوالاتی که همیشه ذهن هواداران دنیای جادوگری جی. کی. رولینگ را مشغول کرده مقایسه قدرت جادوگری ولدمورت و دامبلدور است. در پایان این فیلم، شاهد دوئل آنها بودیم؛ دوئلی که یکی از جذاب‌ترین سکانس‌های این فیلم و شاید کل مجموعه فیلم‌های هری پاتر را خلق کرده است. علاوه بر این، بازی بی‌نقص ایملدا استنتون در نقش دلورس آمبریج ما را با یکی از منفورترین کاراکتر‌های تاریخ سینما روبرو کرده است؛ یک زن روانی با لباسی صورتی که شاید بیشتر از ولدمورت منفور باشد. بیش از این قصد نداریم داستان را لو دهیم اما Harry Potter And The Order Of The Phoenix یکی از بهترین آثار اقتباسی از روی یک کتاب لقب گرفته است.

  • کارگردان: دیوید ییتس
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن، دیوید بارون
  • نویسنده فیلمنامه: مایکل گولدن‌برگ (بر پایه «هری پاتر و محفل ققنوس» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر، رابی کالتران، وارویک دیویس، رالف فاینس، مایکل گمبون، برندن گلیسون، گری الدمن، آلن ریکمن، مایلز جاپ، اسپنسر وایلدینگ، نیکلاس بلین
  • موسیقی: نیکلاس هوپر، جان ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۳۸ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: ۱۵۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۹۳۹/۸ میلیون دلار

هری پاتر و محفل ققنوس در فیلیمو

۳- فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ | قسمت دوم

هفت فیلم قبلی تمام سعی خود را کردند تا فضا را به خوبی برای نبرد نهایی آماده کنند و خوشبختانه هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم آنها را ناامید نکرده است. صرف‌نظر از فرار مهیج از بانک گرینگوتز به‌وسیله اژدها، محور اصلی این فیلم حول نبرد هاگوارتز می‌چرخد؛ جایی که انبوهی از جادوگران سیاه به قلعه‌های هاگوارتز حمله‌ور شده‌اند و در حالی که هری، رون و هرماینی با ناامیدی به دنبال آخرین جان‌پیچ هستند، دیگر قهرمانان ما باید از هاگوارتز دفاع کنند. از داستان غم‌انگیز سوروس اسنیپ گرفته تا شجاعت نویل، Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2 لحظات تأثیرگذار را تنها به هری پاتر اختصاص نداده است.

برخلاف اکثر فیلم های هری پاتر، این قسمت می‌توانست زمان بیشتری داشته باشد تا شاهد مرگ ناگهانی برخی از شخصیت‌های محبوبمان نباشیم.

  • کارگردان: دیوید ییتس
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن، دیوید بارون
  • نویسنده فیلمنامه: استیو کلاوز، جی.کی. رولینگ (بر پایه «هری پاتر و یادگاران مرگ» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، هلنا بونهام کارتر، رالف فاینس، آلن ریکمن، مایکل گمبون، شان بیگرستف، اسپنسر وایلدینگ
  • موسیقی: الکساندر دسپلا
  • مدت زمان: ۱۳۰ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: کمتر از ۲۵۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۱٬۳۴۱٬۵۱۱٬۲۱۹ دلار

هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم در فیلیمو

۲- فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان

هری پاتر و زندانی آزکابان یکی از بهترین قسمت‌های این مجموعه است اما دلیل آن تنها این واقعیت نیست که ماجرای این قسمت برخلاف آثار قبلی و بعدی، پیرامون لرد ولدمورت روایت نمی‌شود. آلفونسو کوارون نامی است که می‌تواند به‌تنهایی سطح یک فیلم را چندین درجه ارتقا دهد. او پس از ساخت فیلم‌هایی همچون آرزو‌های بزرگ (Great Expectations) و پرنسس کوچک (A Little Princess) به‌عنوان کارگردان سومین قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر انتخاب شد. فیلم او ظرافت‌های بیشتری نسبت به دو قسمت قبلی دارد و حسی ناخوشایند از استعداد و طنز را در روح هاگوارتز و ساکنانش دمیده است.

نوآوری‌های بصری کوارون، برای مثال اتوبوس شوالیه در ابتدای فیلم، تأثیر زیادی در شخصیت‌پردازی کاراکتر‌ها دارد. ماجراهایی که بین هری و پروفسور لوپین (با بازی دیوید تیولیس) رخ می‌دهد به خوبی توسط هر دو بازیگر اجرا شده‌اند. دمنتور‌ها هنوز هم همانند گذشته وحشتناک هستند؛ گری اولدمن به خوبی از پس نقش سیریوس بلک برآمده و اقتباس از سفر زمانی فیلم بازگشت به آینده قسمت ۲ هوشمندی و هیجان فیلم را دوچندان کرده است. البته اشکالاتی هم وجود دارند؛ برای مثال آنچنان که باید در مورد هویت گرگینه‌ها، پیتر پتیگرو، پدفوت (سگ سیاهی که سیریوس بلک به آن تبدیل می‌شد) و پرونگز (گوزن نورانی که نماد جیمز پاتر بود) توضیح داده نشده است. اما بااین‌حال، Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این مجموعه است.

  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن، کریس کلمبوس
  • نویسنده فیلمنامه: استیو کلاوز (بر پایه «هری پاتر و زندانی آزکابان» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، مایکل گامبون، گری اولدمن، اسپنسر وایلدینگ، برانسن وب
  • موسیقی: جان ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۴۲ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: ۱۳۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۷۹۶/۱ میلیون دلار

هری پاتر و زندانی آزکابان در فیلیمو

۱- فیلم هری پاتر و جام آتش

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های هری پاتر یک سروگردن هیجان‌انگیزتر از بقیه است. در این قسمت، شاهد برگزاری یک مسابقه پر از صحنه‌های اکشن هستیم: چند اژدها، گروهی از پری‌های دریایی و رابرت پتینسون با موهای جذابش می‌توانند قلب هر تماشاگری را تسخیر کنند و جام آتش تمام این‌ها را در خود جای داده است. تک‌تک سکانس‌های اکشن این فیلم، متمایز از بقیه در فاصله‌ای منظم بیننده را به تحسین وا می‌دارند. مایک نیوول، کارگردان آثاری همچون چهار عروسی و یک تشییع جنازه (Four Weddings and a Funeral) به خوبی توانسته از تجربیاتش برای خلق فضاهای رمانتیک و بامزه استفاده کند و ما را درگیر مسائل عشقی بین هرماینی، رون، هری و چو چانگ کند.

صحنه پایانی هری پاتر و جام آتش که طی آن شاهد تولد دوباره لرد ولدمورت هستیم تمام اتفاقات چهار فیلم بعدی را به جریان می‌اندازد؛ سکانسی دلهره‌آور که رالف فاینز در نقش لرد ولدمورت از چهره خود پرده‌برداری می‌کند. از دیگر بازیگران موفق این قسمت می‌توان به برندون گلیسون در نقش مودی چشم باباغوری اشاره کرد. Harry Potter and the Goblet of Fire را می‌توان نقطه عطف این حماسه نامید؛ جایی که هری پاتر دیگر یک بچه نیست و حالا باید برای نجات دنیا مبارزه کند.

  • کارگردان: مایک نیوول
  • تهیه‌کننده: دیوید هیمن
  • نویسنده فیلمنامه: استیو کلاوز (بر پایه «هری پاتر و جام آتش» اثر جی.کی. رولینگ)
  • بازیگران: دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، مایکل گامبون، رالف فاینس، برندن گلیسون، دیوید تننت، ایان وایت، مگی اسمیت، تیموتی اسپال، مارجری میسن
  • موسیقی: پاتریک دویل، جان ویلیامز
  • مدت زمان: ۱۵۷ دقیقه
  • هزینهٔ ساخت: ۱۵۰ میلیون دلار
  • فروش گیشه: ۸۹۶٫۳ میلیون دلار

منبع: Empire Online

هری پاتر و جام آتش در فیلیمو

معرفی کلی شخصیت های داستان

در حالی که هری پاتر قهرمان اصلی داستان‌های رولینگ است ولی شخصیت‌های دیگر هم در کنار او مورد علاقه طرفداران هستند. اینجا قصد نداریم شخصیت‌های این سری کتاب/فیلم را بررسی کنیم ولی برای آنهایی که کمتر با این فضای فانتزی آشنا هستند، یک معرفی کلی آورده‌ایم. پس اگر فن هری پاتر هستید، لازم نیست اینجا را بخوانید!

هری پاتر؛ کودک مستقل

هری پاتر به لطف گذشته پر دردسر و زندگی منحصربه‌فردش، بهترین شخصیت سریال است. هنگامی که او یک نوزاد بود، هر دو والدینش به قتل رسیدند و او مجبور شد با اعضای خانواده‌ای زندگی کند که حتی نمی‌خواستند او در کنارشان باشد. طرفداران عاشق تماشای این بودند که هری با وجود شرایط سختی که تحمل کرد، تبدیل به شخصیتی شد که همه می‌توانند به او تکیه کنند.

هرماینی گرنجر؛ عاقل

هرمیون گرنجر یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های هری پاتر است. او باهوش‌ترین فرد در گروه دوستانش است و اغلب به‌عنوان صدای عقل عمل می‌کند و از هری و رون جلوگیری می‌کند تا آسیب نبینند یا دچار مشکل شوند. هرمیون یک دانش آموز فداکار است، با وجود اینکه به خاطر داشتن والدینی غیر جادوگر مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

رُنالد ویزلی؛ وفادار

خیلی‌ها دوست دارند دوستی مانند رن ویزلی داشته باشند، کسی که در مورد ایده‌های جدید یا بالقوه دردسرساز مردد است، اما به لطف وفاداری بی‌دریغ خود، همیشه همراه گروه دوستان هست و هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد. رن از آن دسته دوستانی است که دوستان خود را به عنوان خانواده دوست دارد و آن‌ها را به اندازه یک خواهر یا برادر به خود نزدیک می‌بیند.

دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت

پروفسور سوروس اسنیپ

یکی دیگر از شخصیت های مورد علاقه طرفداران پروفسور سوروس اسنیپ است که استاد معجون‌سازی است و البته بیشتر سریال را با سوءتفاهم و بدبینی کامل سپری می‌کند. او شخصیتی است که برای کسی زندگی می‌کند و می‌میرد که هرگز او را دوست نداشت.

پروفسور آلبوس دامبلدور

مورد اعتمادترین، امن‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت داستان هری پاتر است. مدیر مدرسه هاگوارتز، در کشاکش داستانی، بسیار به کمک هری پاتر و دوستانش می‌آید. و البته دورادور همیشه حواسش به خطرهایی که پاتر را تهدید می‌کند، هست.

هاگرید

یک غول دوست‌داشتنی و یک هیولای انسانیِ فوق‌العاده مهربان که همیشه همراه هری پاتر و تیمش است و در تنگناها به کمکشان می‌آید. او هر حیوان جادویی دارد ولی بیرون مدرسه زندگی می‌کند و یکجورهایی بابای مدرسه هاگوارتز محسوب می‌شود!

 

سریال هری پاتر ساخته می‌شود؟

این سوالی است که بسیاری از طرفداران هری پاتر و آثار رولینگ می‌پرسند. ما سعی می‌کنیم به این سوالات در این لینک پاسخ بدهیم و تمامی خبرهای مربوط به آن را پوشش دهیم. پس پاسخ احتمالی شما اینجاست؛

آنچه درباره سریال هری پاتر می‌دانیم

نکاتی درباره کتاب های جی کی رولینگ

  • مجموعه رمان‌های هری پاتر پرفروش‌ترین سری رمان‌های تاریخ است. جی کی رولینگ حداقل ۵۰۰ میلیون نسخه از مجموعه کتاب‌هایش فروخته است.
  • پرفروش‌ترین کتاب از این مجموعه کتاب هری پاتر و سنگ جادو است که بسته به اینکه نسخه انگلیسی یا آمریکایی داشته باشید به عنوان هری پاتر و سنگ فیلسوف نیز شناخته می‌شود.
  • کتاب هری پاتر و سنگ جادو از زمان انتشار در ۳۰ جولای ۱۹۹۷ به تنهایی ۱۲۰ میلیون نسخه فروخته است. در دوم جولای سال بعد، رولینگ هری پاتر و تالار اسرار را منتشر کرد.
  • هری پاتر و تالار اسرار بیش از ۷۷ میلیون نسخه فروخته شده است که بیشتر آن‌ها پس از انتشار آن در سال ۱۹۹۸ اتفاق افتاده است.
  • هری پاتر و زندانی آزکابان اولین کتاب این مجموعه بود که همزمان با آمریکا در سال ۱۹۹۹ در بریتانیا منتشر شد. تنها از این کتاب بیش از ۶۵ میلیون نسخه فروخته شده است.
  • تا زمانی که هری پاتر و جام آتش منتشر شد، تعداد طرفداران کتاب‌ها فروش اولیه را در مقایسه با کتاب قبلی بیش از دو برابر کرد.
  • در سال ۲۰۰۰، زمانی که کتاب هری پاتر و جام آتش در ابتدا منتشر شد، ۱.۵ میلیون نسخه در بریتانیا و ۳.۸ میلیون نسخه در ایالات متحده فروخته شد.
  • هری پاتر و جام آتش اولین کتابی بود که از زمان انتشار اولیه به روند فروش ۶۵ میلیون نسخه ای ادامه داد.
  • کتاب بعدی این مجموعه هری پاتر و سفارش ققنوس در سال ۲۰۰۳ بود که در مجموع ۸.۵ میلیون نسخه فروخت.
  • هری پاتر و شاهزاده دورگه به محض انتشار ۱۳.۸ میلیون نسخه فروخت.

فهرست بهترین فیلم‌های اقتباسی

نویسنده‌ای که یک شبه ره صد ساله رفت

مجموعه هری پاتر نوشته جی کی رولینگ یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های رمان‌های کودک و نوجوان است که تاکنون پدید آمده و به سرعت با فیلم‌هایش، محبوب‌تر هم شد. اگرچه این مجموعه فیلم برای نوجوانان در نظر گرفته شده بود، اما دنیای جادوگرانه هری پاتر شعله‌ای جادویی در قلب بزرگترها هم ایجاد کرد.

از زمانی که مجموعه هری پاتر منتشر شد، رولینگ به اندازه بازیگرانی که در این فیلم‌ها ایفای نقش کردند، پرکار شد. در حالی که برخی از منتقدان بر این باور بودند که عشق به مجموعه فیلم‌های هری پاتر چند سال پس از بزرگتر شدن کودکانی که با کتاب‌ها و فیلم‌ها بزرگ شده‌اند از بین می‌رود اما واقعیت این است که  نسل‌های جدید همچنان عاشق مجموعه هری پاتر هستند.

هری پاتر به دلیل شخصیت‌ها، محیط، ماهیت آسان کتاب‌ها و همچنین فیلم‌های دیدنی ساخته شده موفق شده است برای همه نسل‌ها مانا باشد. البته تنوع زیاد کالاهای حاشیه‌ای و جاذبه‌های واقعی نیز در محبوبیت بی‌پایان سریال نقش دارند.

چرا کتاب‌های پاتر خواندنی و باورپذیر است؟

دنیای جادوگرانه هری پاتر چیزی است که هر عاشق فانتزی آرزوی داشتن آن را دارد. در حالی که هاگوارتز مدرسه رویایی برای هر دانش آموز است، دنیای جادوگری بیرون از دیوار هاگوارتز به همان اندازه جادویی و خواستنی است. اگرچه مجموعه هری پاتر بسیار طولانی‌تر از سایر رمان‌های کودک و نوجوان  است، اما شیوه نگارش آن و ادبیاتی که رولینگ در نوشتن رمان به کار گرفته است باعث شد خواندن آن‌ها برای بچه‌ها بسیار آسان‌تر شود.

باوجود ماهیت ساده‌تر واژگان مورد استفاده، رولینگ این توانایی را دارد که ماجراهای هری پاتر و دوستانش را در ذهن خواننده به خوبی ترسیم کند. در واقع قدرت خیال خواننده با خواندن کتاب‌های هری‌پاتر تقویت شده و برای همین شخصیت‌های کتاب جزوی از باور علاقه‌مندان آن شده است.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. آریا محرابی می‌نویسد

    اگر طرفدار هری پاتر هستید و اول کتاب هری پاتر را خوانده باشید به قطع متوجه شده اید در هری پاتر وشاهزاده دورگه زمانی که پرفوسور اسنیپ پرفوسور دامبلدول رو به قتل میرساند به مقدار قابل توجهی از جذابیت فیلم کاسته میشود اما در کتاب به صورت جداگانه و واضحی معلوم میشود سوروس اسنیپ این عمل را برای حفاظت از جان خود انجام داده و البته که اینمجموعه جبران میکند

  2. Zubair ansari می‌نویسد

    Harry Potter

  3. Zubair ansari می‌نویسد

    هری پاتر

  4. محمدرضا می‌نویسد

    واقعا افرادی که کتاب رو نخوندن هیچوقت متوجه نشدن که غارتگران دقیقا کی بودند.باید توی فیلم این رو نشون میداد.

fosil