یک بازگشت شکوهمند که همه منتظرش بودند

همه چیز درباره فیلم بتمن ۲۰۲۲

فیلم بتمن The Batman یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ است که بر اساس کاراکتر بتمن داستان‌های کمیک DC ساخته شده و تولید و پخش آن را کمپانی Warner Bros بر عهده داشته. این فیلم در واقع ادامه‌ای بر فیلم‌های قبلی بتمن است و کارگردانی آن بر عهده «مت ریوز» بوده که فیلمنامه آن را با همکاری «پیتر کریگ» نوشته است. رابرت پتینسون در نقش بروس وین در کنار زوئه کراویتز، پل دانو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس و کالین فارل در فیلم جدید بتمن ایفای نقش می‌کنند. اینجا درباره این فیلم بیشتر نوشته‌ایم؛ از معرفی داستان تا نقدهای خارجی به این فیلم مهم امسال.

بتمن ۲۰۲۲ The Batman در یک مارس در مرکز لینکلن نیویورک نمایش داده شد و در ۴ مارس در سراسر جهان اکران شد. به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ تاریخ اکران اولیه فیلم که ژوئن ۲۰۲۱ بود، دوبار به تعویق افتاد. فیلم در مقابل بودجه ۱۸۵ تا ۲۰۰ میلیون دلاری خود، حدود ۷۱۷ میلیون دلار فروخت که آن را به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ تبدیل کرد و برای بازی‌ها، فیلمبرداری، کارگردانی، سکانس‌های اکشن و داستان مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، اگرچه برخی به مدت زمان طولانی فیلم انتقادهایی وارد کردند.

نقد یحیا نطنزی بر فیلم بتمن ۲۰۲۲

خلاصه داستان فیلم بتمن ۲۰۲۲

اگر می‌خواهید داستان فیلم بتمن ۲۰۲۲ لو نرود، این مطلب را تا بعد از عکس، نخوانید! در روز هالووین شهردار شهر گاتهام «میچل جونیور» به دست فردی که خود را «ریدلر» می‌نامد به قتل می‌رسد پس از این قتل تنها پلیس گاتهام سیتی نیست که بر روی این جنایتکار می‌کند بلکه بروس وین، یک میلیاردر بی‌حاشیه که در مدت دوسال اخیر «بتمن» بوده است نیز به تحقیق درمورد این قتل مشغول می‌شود. در صحنه جنایت، ستوان «جیمز گوردون» پیامی را پیدا می‌کند که ریدلر برای بتمن گذاشته است. کمی بعد، ریدلر کمیسر «پیت ساوج» را می‌کشد و پیام دیگری برای بتمن می‌گذارد. شواهد دیگری که در ادامه در خودروی میچل پیدا می‌شوند بتمن و گوردون را به یک کلوپ شبانه به نام (Iceberg Lounge) می‌رسانند، جایی که توسط افرادی به نام فالکون و پنگوئن اداره می‌شود.

در این کلوپ بتمن متوجه می‌شود که سلینا دوست آنیکا (زنی که عکسش در کنار میچل پیدا شده بود) به عنوان پیشخدمت در این کلاب کار می‌کند و کمیسر ساوج هم مانند دادستان منطقه «گیل کولسون» از حقوق بگیران فالکون بوده است. در ادامه بتمن و گوردون با دنبال کردن سرنخ‌ها به ویرانه‌های یک یتیم‌خانه که توسط والدین کشته‌شده بروس، توماس و مارتا وین، تامین مالی می‌شده، می‌رسند، و در آنجا متوجه می‌شوند که ریدلر از خانواده وین کینه‌ای عمیق دارد که ریشه در اقدامات پدر بروس، توماس دارد.

فیلم بتمن 2022

بازیگران بتمن جدید

تا ماه می‌۲۰۱۹، رابرت پتینسون، نیکلاس هولت، آرمی همر و آرون تیلور جانسون در فهرست نهایی برای جایگزینی افلک در نقش بتمن قرار گرفتند در حالی که پتینسون در این بین پیشتاز بود. ریوز پس از دیدن بازی او در Good Time (2017)، فیلمنامه را با در نظر گرفتن پتینسون برای نقش بتمن نوشت، اما هنوز مطمئن نبود که آیا او به این همکاری علاقه‌مند خواهد بود. این در حالی بود که پتینسون از یک سال قبل‌تر بسیار به این ایفای این نقش علاقه‌مند شده بود و اخبار پیرامون این فیلم را با دقت دنبال می‌کرد. به عنوان یکی از طرفداران قدیمی بتمن، او ایده‌های بسیار خوبی درباره چگونگی ارائه تصویری منحصربه‌فرد از رابطه بین فعالیت‌های ابرقهرمانی بتمن و هویت او به عنوان بروس در مقایسه با فیلم‌های اقتباسی قبلی داشت و اینکه شخصیت بتمن برخلاف فیلم‌های قبلی فاقد ابرقدرت‌های مختلف بود را بسیار می‌پسندید.

در نهایت پتینسون و هولت وارد لیست نهایی شدند. ریوز قبل از ملاقات با آن‌ها در ماه آوریل، ساعت‌ها به بررسی آثار قبلی‌شان پرداخت. آن‌ها تنها مدعیان این نقش تا ۲۰ می بودند، و هر دو برای تست دادن به کالیفرنیا آمدند. پتینسون در طول تست خود لباس وال کیلمر از Batman Forever (1995) را پوشید زیرا این تنها لباسی بود که اندازه او بود. آزمون، آزمایشی چالش‌برانگیز بود زیرا کت و شلوار کوچک بود و حرکت را برای پتینسون دشوار کرده بود، اما ریوز و پتینسون هر دو از این تست راضی بودند و پتینسون در ۳۱ می با حقوق ۳ میلیون دلار برای نقش بتمن انتخاب شد.

 

نظر منتقدان درباره فیلم بتمن ۲۰۲۲

Variety | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

این فیلم نوآور، بسیار پرهیجان و تقریباً سه‌ساعته در میان بهترین‌های این ژانر ثبت می‌شود. چیزی که فیلم را بسیار عالی می‌کند، تمایل آن برای از بین بردن و به چالش کشیدن مفهوم ابرقهرمانان است.

LarsenOnFilm | امتیاز ۸۸ از ۱۰۰

صحنه‌های جذاب زیادی در فیلم وجود دارد و به نظر من نقطه قوت فیلم بازی پتینسون و کراویتز است که هیجان فیلم را دو چندان می‌کند. اکثر صحنه‌هایی که هردوی آن‌ها حضور دارند درخشان هستند.

فیلم بتمن 2022

Movie Nation | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

خیلی طولانی است و شاید انتقادهایی در مورد ریزش موهای پتینسون روی یک چشم وجود داشته باشد. اما از اولین فریم تا آخرین فریم، ریوز از دو جنبه مهم با استاد کریستوفر نولان مطابقت دارد. مانند آخرین «شوالیه تاریکی» نولان، این بتمن با یک شهر و مؤسساتش که در حال از هم پاشیدن هستند، درگیر شده و تقریباً در این کار غرق شده است و مانند «شوالیه‌های» نولان، این فیلم حماسی به نظر می‌رسد، حرف‌هایی برای گفتن دارد و بیننده را درگیر می‌کند.

Paste | امتیاز ۶۸ از ۱۰۰

بتمن در این فیلم بسیار بلندپرواز است و دنیا را از دیدگاه خودش نگاه می‌کند اما علی‌رغم وجود برخی ویژگی‌های بسیار واضح، بتمن نمی‌تواند در نقش بهترین کارآگاه جهان ظاهر شود و ما در واقع فرد منحصربه‌فردی را نمی‌بینیم بلکه فقط یک بتمن دیگر را می‌بینیم که خیلی هم با قبلی‌ها متفاوت نیست که بتوان او را یک فرد جدید و متمایز دانست.

امتیاز منتقدان درباره فیلم بتمن ۲۰۲۲

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ثبت‌نام‌کرده ۸.۳ از ۱۰ ۳۱۹۲۳۴
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۷۲ از ۱۰۰ ۶۸
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۷.۶۰ از ۱۰ ۴۵۷

دوبله اختصاصی بتمن جدید در فیلیمو

اما بخوانید از تیم حرفه‌ای و ویژه‌ای که برای دوبله فیلم بتمن ۲۰۲۲ شبانه‌روزی تلاش کردند تا همزمان با پخش جهانی آن، نسخه با کیفیت و دوبله درجه یک از این فیلم برای ایرانیان به نمایش دربیاید.

ابولحسن تهامی، ژرژ پطرسی، عباس نباتی، شروین قطعه‌ای، کسری کیانی، میرطاهر مظلومی، بهمن هاشمی، مینا قیاسپور، علی منانی، شهریار ربانی، امیربهرام کاویانپور، سارا جعفری، نغمه عزیزی، محمدرضا فصیحی‌نیا، علیرضا اوحدی، فرزاد احمدی، سعید میری، سورنا حدادی، همایون میرعبداللهی، مرجان امینی و سارا گرجی تیم دوبلاژ فیلیمو برای فیلم بتمن ۲۰۲۲ هستند.

ترجمه هم کاری از گروه تراژ است، مدیریت دوبلاژ را مینا قیاسپور به عهده داشته و نگین زارع‌اصل و علیرضا اوحدی در امور فنی و باند و میکس فعالیت کرده‌اند. صدابرداران دوبله هم حمید محمدی و محمدرضا اوحدی هستند.

 

داستان تولید فیلم جدید بتمن

شروع با بن افلک

در ماه اگوست سال ۲۰۱۳ بن افلک برای بازی در نقش بروس وین/ بتمن در چندین فیلم به ساخته DC Extended Universe (DCEU) انتخاب شد. او اولین بازی خود را در Batman v Superman: Dawn of Justice (۲۰۱۶) و قبل از حضور در Suicide Squad (۲۰۱۶) و Justice League (2017) انجام داد. در اکتبر ۲۰۱۴ کمپانی برادران وارنر تصمیم خود را برای ساخت یک فیلم مستقل از بتمن با بازی بن افلک اعلام کردند و همچنین مذاکراتی با افلک در جریان بود تا کارگردانی و نویسندگی فیلم را نیز با همکاری «جف جانز» بپذیرد. طبق برنامه انتظار می‌رفت که مراحل تولید پس از اتمام کار افلک در Live by Night (2016) شروع شود. افلک و جانز در مارچ ۲۰۱۶ نسخه اولیه فیلمنامه را به پایان رساندند که یک نسخه مستقل اما الهام گرفته شده از المان‌های داستان‌های کمیک بتمن و Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth (1989) و (۱۹۹۲-۱۹۹۴) Nightfall و همچنین بازی‌های ویدیویی بتمن بود. روبرت ریچاردسون که قرار بود فیلمبردار این کار باشد، تایید کرد که در متن اولیه داستان در تیمارستان آرکام (Arkham asylum) می‌گذشت و قرار بود که یک بدگرل (bad girl) در کنار بتمن به او کمک کند. علاوه بر این، جانز اعلام کرد که این فیلم همچنین به بررسی مرگ رابین می‌پردازد که در فیلم بتمن علیه سوپرمن (Batman v Superman) به آن اشاره شده بود.

کمپانی برادران وارنر در ماه آوریل ۲۰۱۶ اعلام کردند که افلک کارگردانی کار را نیز به عهده خواهد داشت و «جرمی آیرون» نقش آلفرد پنی ورث (در بتمن علیه سوپرمن) و «جو مانگالینو» نقش دث استروک را ایفا خواهند کرد. با این حال افلک درمورد پذیرش کارگردانی فیلم تردیدهایی داشت که نهایتا او را از پذیرفتن این وظیفه منصرف کرد. او در ژانویه ۲۰۱۷ اعلام کرد که دیگر کارگردانی فیلم را به عهده نخواهد داشت اما در تولید و بازی فیلم همچنان مشارکت خواهد کرد. او در ابتدا گفت که از سمت خود کناره‌گیری کرده تا بتواند بر روی بازی خود در نقش بتمن تمرکز کند اما بعد از مدت کوتاهی اظهار کرد که چون نتوانسته فیلمنامه را به شکل دلخواهش پیش ببرد این فرصت را در اختیار دیگران گذاشته تا شانس خود را امتحان کنند. او همچنین اضافه کرد که فکر نمی‌کرده از کارگردانی فیلم لذت ببرد و بنابراین خواسته کارگردانی فیلم به عهده کسی باشد که با علاقه به این کار بپردازد. در آن زمان، به گفته هالیوود ریپورتر، کمپانی برادران وارنر در حال ارزیابی مجدد رویکرد خود به فیلم‌های ابرقهرمانی پس از انتشار فیلم «بتمن علیه سوپرمن» بود که باعث شد فیلم افلک به حاشیه رانده شود.

فیلم بتمن 2022

وقتی مت ریوز جانشین افلک شد

مت ریوز، مت راس، ریدلی اسکات، گاوین اوکانر، جورج میلر، دنیس ویلنوو و فده آلوارز همگی به عنوان جایگزین افلک به عنوان کارگردان در نظر گرفته شده بودند. ریوز که یکی از طرفداران قدیمی و دوآتشه بتمن بود، به سرعت در صدر لیست نهایی قرار گرفت و در فوریه ۲۰۱۷ با برادران وارنر وارد مذاکره شد. آن‌ها یک نسخه از متن اولیه را برای ریوز فرستادند اما نظر او این بود که بتمن مورد نظر افلک اگر چه فیلمی مهیج است اما فیلمی نیست که او به ساختنش علاقه‌مند باشد. بنابراین در همان ابتدای کار نظرات و ایده‌های خود را با کمپانی در میان گذاشت که مدیران وارنر را تحت تاثیر قرار داد.

اگر چه در ابتدا مشکلاتی درباره  توافق بر مقدار دستمزد او وجود داشت اما به زودی تمام مشکلات رفع شد و ریوز رسما در ۲۳ فوریه برای ساخت فیلم بتمن استخدام شد. در این زمان با توجه به اینکه ریوز در پروژه Planet of the Apes مشغول به کار بود از کمپانی درخواست کرد که مراحل تولید را تا اتمام کارش به تعویق بیاندازند که این درخواست با موافقت کمپانی روبه‌رو شد. ریوز کار روی فیلمنامه را در مارچ ۲۰۱۷ شروع کرد و تصمیم گرفت از بازیگر جوان‌تری برای نقش بتمن استفاده کند. در جولای ۲۰۱۷ افلک برای حل مشکلات مرتبط با سومصرف الکل به مرکز توانبخشی رفت و بنابراین بعید به نظر می‌رسید که بتواند نقش خود را در فیلم تکرار کند. نهایتا در ژانویه ۲۰۱۹، برادران وارنر ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ را به عنوان تاریخ اکران بتمن تعیین کرد و افلک تأیید کرد که دیگر در این فیلم بازی نخواهد کرد. افلک در این باره توضیح داد که چندین مساله مختلف مانند طلاقش از «جنیفر گارنر»، سومصرف الکل و عدم اشتیاقش به بازی در نقش بتمن منجر به این تصمیم شده‌ است.

شیوه نگارش فیلمنامه مت ریوز

ریوز از ابتدا می‌دانست که داستانش بتمنی را به تصویر خواهد کشید که در تلاش برای شکار یک قاتل سریالی است و در خلال این تلاش رابطه افراد بلند مرتبه شهر با قاتل را فاش خواهد کرد. او بعد از اینکه شباهت‌هایی بین قاتل سریالی مورد نظرش با زودیاک (قاتل سریالی معروف دهه ۱۹۶۰ در کالیفرنیا) پیدا کرد تصمیم گرفت از ریدلر به عنوان قاتل سریالی‌اش استفاده کند. ریوز تصور می‌کرد که تحقیقات بتمن باعث می‌شود او با چهره‌های دیگری از اسطوره‌های کتاب کمیک روبه‌رو شود، که منجر به معرفی شخصیت‌هایی مانند Catwoman، پنگوئن، و کارمین فالکون می‌شود. با این حال، مت ریوز به دنبال این بود که اطمینان حاصل کند که بتمن در کانون داستان باقی می‌ماند و بنابراین سعی می‌کرد او را در تمام صحنه‌ها وارد کند.

برخلاف فیلم‌های قبلی بتمن، این فیلم بر مهارت‌های کارآگاهی بتمن تمرکز می‌کند و ریوز آن را به‌عنوان «نسخه کارآگاهی و تقریباً نوآورانه از بتمن» توصیف می‌کند که بر قلب و ذهن شخصیت بیشتر تأکید دارد. او گفت که این فیلم ژانرهای پلیسی، اکشن، ترسناک و هیجان‌انگیز و روانشناختی را در هم آمیخته است و به نظر او نسبت به اقتباس‌های قبلی به کمیک نزدیک‌تر است. او همچنین برای انتقال حس ناامنی بتمن، صحنه‌ای را با الهام از Manhunter (1986) اضافه کرد که نشان می‌دهد او برای یافتن مشخصات ریدلر در حال ملاقات با جوکر است. ریوز همچنین قصد داشت با به تصویر کشیدن جوکر نشان دهد که مشکلات گاتهام سیتی پس از دستگیری ریدلر پایان نخواهد یافت.

فیلم بتمن 2022

طراحی صحنه و لباس فیلم بتمن ۲۰۲۲

با توجه به اینکه مت ریوز دید کاملا واضحی از دنیای جدید بتمن داشت از تیم طراحی خواست کار بر روی خودرو (Batmobile) و محل اختفای بتمن (Batcave) را قبل از اتمام فیلمنامه شروع کنند. Batcave در یک ایستگاه قطار زیرزمینی قرار دارد که در گذشته خانواده‌های ثروتمند از آن برای جابه‌جایی استفاده می‌کردند و ظاهر تقریبا تخریب شده آن نشان‌دهنده بی‌توجهی بتمن به گذشته خانواده ثروتمندش است. برای ساخت گاتهام سیتی، ریوز و طراح او «جیمز چینلاند» از مکان‌های واقعی بسیاری الهام گرفتند. برای طراحی Batmobile آن‌ها از یک طرح دست‌ساز و واقعی‌تر نسبت به خودروی بتمن در شوالیه تاریکی استفاده کردند و از طرح تانک مانندی که خودروی بتمن در شوالیه تاریکی داشت فاصله گرفتند.

«ژاکلین دورن» مدیریت طراحی صحنه و لباس را برعهده داشت و طراحان بنام و حرفه‌ای بعد از یکسال کار توانستند لباس بتمن را برای پتینسون آماده کنند. آن‌ها علاوه بر فیلم‌ها و لباس‌های قبلی بتمن از لباس سربازان جنگ ویتنام هم برای این کار بسیار ایده گرفتند. خود پتینسون درطراحی این لباس بسیار کمک کرد زیرا او می‌خواست که این لباس بر خلاف لباس‌های قبلی برای جنب و جوش و حرکات زیاد او راحت باشد.

فیلمبرداری بتمن ۲۰۲۲ از چه زمانی آغاز شد؟

فیلمبرداری اصلی در ژانویه ۲۰۲۰ در لندن شروع شد و بخش‌هایی از آن در گلاسکو و لیورپول انجام شد. برخی از نماهای بیرونی و صحنه‌های بدلکاری در شیکاگو فیلمبرداری شدند. «گریگ فریزر» به عنوان مدیر فیلمبرداری، این پروژه را به عنوان «یکی از چالش برانگیزترین کارهای نورپردازی که تا به حال انجام داده» توصیف کرد. به ویژه فیلمبرداری پتینسون در لباس خفاش بسیار دشوار بود زیرا او نمی‌خواست سایه‌ها جزئیات لباس را پنهان کنند.

پتینسون هنگام اجرای یک شیرین کاری در ابتدای تولید مچ دست خود را شکست و به دلیل دشواری‌های فیلمبرداری در شب به او اجازه درآوردن لباس داده نشد و فیلمبرداری به همان شکل ادامه پیدا کرد. برای صحنه‌های مبارزه، ریوز می‌خواست از سکانس‌های «جنبشی و پر کات» که کارگردان‌های قبلی بتمن مانند تیم برتون و نولان فیلمبرداری کرده بودند، فاصله بگیرد. او می‌خواست بینندگان «در واقع ببینند چه اتفاقی می‌افتد… به روشی که کاملاً متقاعد کننده است». پتینسون فیلمبرداری در طول همه‌گیری را به یک عملیات نظامی تشبیه کرد. برخی از صحنه‌ها با استفاده از دوربین کنترل از راه دور فیلمبرداری شده‌اند، و افراد سر صحنه با گوشی با یکدیگر ارتباط داشتند.

تاثیرات شیوع کرونا بر تولید فیلم بتمن

دو ماه پس از شروع فیلمبرداری، تولید به دلیل همه گیری COVID-19 مختل شد. وقتی همه‌گیری شروع شد، برادران وارنر برخلاف دیگر استودیوهای بزرگ، برنامه‌ای برای تعلیق فیلمبرداری نداشت. با این حال، سرانجام این کار را در ۱۴ مارس ۲۰۲۰ انجام داد. برادران وارنر اظهار داشت که این وقفه فقط برای دو هفته خواهد بود، اما ریوز در ۲۵ مارس اعلام کرد که فیلمبرداری برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآمده است و بعید بود که تولید حداقل تا اواسط ماه مه از سر گرفته شود. در ۱ آوریل، مربی فن بیان فیلم، اندرو جک، بر اثر عوارض ناشی از کووید درگذشت.

تقریبا یک چهارم از فیلم قبل از توقف آن به دلیل پاندمی فیلمبرداری شده بود و بنابراین این وقفه فرصتی شد تا ریوز بتواند بار دیگر ادامه داستان را مرور کند و برای آن برنامه‌ریزی کند. مدتی بعد دولت انگلستان به فیلم‌هایی که فیلمبرداری‌های طولانی مدت داشتند اجازه داد تا در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار خود را از سر بگیرند اما بعد از چند روز تست کووید پتینسون (بازیگر نقش بتمن) مثبت شد و مجددا کار را به تعطیلی کشاند و کل تیم را برای دوهفته به قرنطینه برد. نهایتا وقتی که تیم پس از منفی شدن تست‌ها به صحنه بازگشتند تقریبا ۳ ماه از فیلمبرداری باقی مانده بود. و انتظار می‌رفت تا پایان سال ۲۰۲۰ به پایان برسد. فیلمبرداری به انگلستان محدود شد و کارکنان ملزم بودند که در نزدیکی منطقه تولید زندگی کنند و تا پایان تولید منطقه را ترک نکنند. این تاخیرها باعث به تعویق افتادن اکران فیلم به ۴ مارس ۲۰۲۲ شد.

همه چیز درباره فیلم بتمن محصول سال 2022

اکران و فروش بتمن ۲۰۲۲

اکران‌های ویژه در پاریس در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ و لندن در ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ برگزار شد. اولین نمایش جهانی بتمن در مرکز لینکلن در شهر نیویورک در ۱ مارس ۲۰۲۲ همراه با ۳۵۰ نمایش IMAX پیشرفته در سراسر ایالات متحده برگزار شد. این درحالی بود که در ابتدا برای اکران در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود اما به دلیل اوج گرفتن پاندمی به اول اکتبر ۲۰۲۱ و در نهایت به مارس ۲۰۲۲ منتقل شود. بتمن اولین فیلم ابرقهرمانی بود که پس از Wonder Woman (۱۹۸۴) در چین اکران شد و برادران وارنر در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، پخش این فیلم را در روسیه لغو کرد.

از ۱۰ آوریل ۲۰۲۲، بتمن ۲۰۲۲ حدودا ۳۵۹ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و ۳۷۶ میلیون دلار در سایر مناطق به فروش رفته است که مجموعاً ۷۳۵ میلیون دلار در سراسر جهان است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲، و همچنین پرفروش‌ترین فیلم درباره یک قاتل سریالی است. این فیلم در ۱۷ مارس با فروش جهانی ۵۰۵.۸ میلیون دلار به فروش ۵۰۰ میلیون دلاری دست یافت. در ایالات متحده و کانادا، بتمن در آخر هفته افتتاحیه خود از ۴۴۱۷ سینما ۱۱۵ تا ۱۷۰ میلیون دلار و برای کل باکس آفیس داخلی خود حدود ۳۳۰ تا ۴۷۵ میلیون دلار فروش داشت.

 

تیزر فیلم بتمن جدید ۲۰۲۲

 

پوستر فیلم بتمن ۲۰۲۲

پوستر فیلم بتمن جدید

پوستر فیلم بتمن 2022

پوستر رسمی فیلم بتمن 2022

تماشای آنلاین فیلم بتمن 2022

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil