نه به سلیقه ما؛ بلکه بر اساس آرای کاربران سایت IMDb

بهترین سریال های کمدی تاریخ

این 10 سریال بر اساس ژانر این سایت سینمایی مرتب شده‌اند نه خنده داری آنها!

درست مثل دیگر قلمروهای سرگرمی، سریال‌های کمدی‌ای که از گذر زمان جان سالم به‌در می‌برند و ارزش دیدن یا تماشای دوباره را دارند، در زمان خودشان حرفی حسابی زده‌اند که نسل‌های بعدی تماشاگران هم به توصیه بزرگ‌ترهای خود به دیدن آن‌ها نشسته‌اند؛ و البته که در طول زمان، ایده‌آل افلاطونی از یک سریال کمدی هم تغییر کرده است.
به هر حال، آنچه در ادامه می‌خوانید فهرستی از سریال های کمدی محبوب است که بر اساس آرای کاربران پرمخاطب‌ترین سایت سینمایی جهان تدارک دیده شده است (فقط محدودیتی برای تعداد کاربران در نظر گرفته نشد و برای همین است که سریال‌های کمدی جدیدی که چند هزار امتیاز بیشتر ندارند – اما امتیازشان بالا است – نیز در این فهرست جای گرفته‌اند؛ آثاری که شاید در سال‌های آتی، دیگر در میان محبوب‌ترین سریال‌های کمدی قرار نگیرند).

فهرست بهترین سریال های کمدی و خنده دار بر اساس امتیاز کاربران IMDb مرتب شده‌اند

فهرست بهترین فیلم های ژانر کمدی خارجی

سریال ریک و مورتی | ۲۰۱۳ تا امروز | Rick and Morty

  • کارگردان: جاستین رویلند و دن هارمِن
  • امتیاز میانگین ۵۸۵ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۹.۱ از ۱۰

این کمدی موقعیت (سیت‌کام) علمی‌تخیلی و بزرگسالانه انیمیشن، حادثه‌های ناگوار و بدشانسی‌های یک دانشمند دیوانه بدبین به نام ریک سانچز و نوه خوش‌قلب اما جوشی‌اش مورتی اسمیت را دنبال می‌کند؛ زندگی این دو میان زندگی معمولی خانوادگی و ماجراهای بینابُعدی – که در شمار نامحدودی از واقعیت‌های موازی و معمولا با سفر به دیگر سیاره‌ها و ابعاد زمانی همراه‌اند – تقسیم می‌شود.

جالب این‌که صداپیشه دو شخصیت اصلی داستان، خود جاستین رویلند است که با دن هارمن این سریال را خلق هم کرده‌اند؛ و بامزه این‌که «ریک و مورتی» بر اساس فیلم کوتاهی شکل گرفت که رویلند به عنوان پارودی بر سری فیلم‌های بازگشت به آینده Back to the Future ساخت و به جشنواره فیلم کوتاه هارمن با عنوان «چنل ۱۰۱» فرستاد! «ریک و مورتی» از همان اولین فصل با تحسین منتقدان مواجه شد و به‌خصوص فیلمنامه، اصالت، خلاقیت و شوخ‌طبعی‌هایش ستایش شده‌اند. این سریال کمدی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ برنده جایزه امی پرایم‌تایم برنامه انیمیشن برجسته شد و هر از گاه به پربیننده‌ترین سریال کمدی بزرگسالان در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال بدل می‌شود. گفتنی است که محبوبیت «ریک و مورتی» فرنچایزی صد میلیون دلاری را به وجود آورده است.

سریال ریک و مورتی Rick and Morty در حال حاضر در رتبه ۱۶ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

انیمیشن ریک و مورتی

سریال اداره | ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ | The Office

  • کارگردان: گرِگ دنیلز
  • امتیاز میانگین ۶۸۵ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۹ از ۱۰

این سریال کمدی موقعیتِ مستندنما (ماکیومنتری) که زندگی روزمره کارمندان اداره‌ای در شهر اسکرنتِن ایالت پنسیلوانیا را به تصویر می‌کشد در قالب نُه فصل تولید و عرضه شد. «اداره» بر اساس یک سریال انگلیسی به همین نام، محصول سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ شکل گرفته است که ریگی جِروِیس و استیون مِرچِنت خالقان آن هستند. گرگ دنیلز، خالق نسخه آمریکایی «اداره»، نویسنده کهنه‌کاری است که آثار تلویزیونی شاخصی چون برنامه زنده شنبه شب Saturday Night Live و سیمپسن‌ها The Simpsons را در کارنامه دارد.

سریال اداره Office مثل نسخه انگلیسی‌اش با یک دوربین و بدون حضور تماشاگران استودیویی یا صدای خنده ساخته شد تا شمایل یک مستند واقعی را پیدا کند. فصل اول کوتاه «اداره» نقدهای مثبت و منفی متفاوتی گرفت اما فصل‌های بعدی از سوی بیشتر منتقدان تلویزیونی تحسین شدند، به‌خصوص برای بازی استیو کارل و برای تغییر کردن چشمگیر شخصیت‌ها، محتوا، ساختار و لحن در قیاس با سریال انگلیسی منبع اقتباس. این فصل‌ها بجز کسب جوایز معتبری چون امی پرایم‌تایم، گلدن گلوب و اتحادیه بازیگران، در فهرست برترین‌های پایان سال چند منتقد هم قرار گرفتند. قسمت پایانی سریال، در اولین نمایشش، توسط حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تماشاگر دیده شد. «رولینگ استون» در سال ۲۰۱۶ «اداره» را به عنوان یکی از صد سریال برتر تاریخ تلویزیون برگزید.

سریال اداره The Office در حال حاضر در رتبه ۲۶ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

سریال اداره

سریال فقط احمق‌ها و اسب‌ها | ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ | Only Fools and Horses

  • کارگردان: جان سالیوِن
  • امتیاز میانگین ۵۶ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۹ از ۱۰

این کمدی موقعیت (سیت‌کام) انگلیسی که در قالب ۷ فصل و ۶۴ قسمت تولید و عرضه شد در محله کارگری پِکام در جنوب شرقی لندن می‌گذرد و دیوید جِیسِن نقش یک بازاری به نام دِرِک تروتِر را بازی می‌کند و نیکلاس لیندهِرست به نقش رادنی تروتر، برادر جوان‌تر اوست. داستان فراز و فرود زندگی این دو برادر را دنبال می‌کند و به‌خصوص تلاش‌های آن‌ها برای پولدار شدن را به تصویر می‌کشد. «فقط احمق‌ها و اسب‌ها» بجز کسب محبوبیت و تحسین منتقدان، جوایز پرشماری شامل بفتا را هم نصیب سازندگانش کرد.

این سریال در نظرسنجی سال ۲۰۰۴ «بی‌بی‌سی» به عنوان بهترین سریال کمدی موقعیت بریتانیا شناخته شد. جالب این‌که «فقط احمق‌ها و اسب‌ها» بلافاصله مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار نگرفت ولی در نهایت به جایی رسید که قسمت «زمان در دستان ما» که قرار بود آخرین قسمت سریال باشد، به پربیننده‌ترین قسمت از یک سریال کمدی موقعیت در تاریخ بریتانیا بدل شد و حدود ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بیننده را جذب کرد.

سریال فقط احمق‌ها و اسب‌ها Only Fools and Horses در حال حاضر در رتبه ۳۵ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

سریال فقط احمق‌ها و اسب‌ها

سریال کارفرما | ۲۰۱۵ تا امروز | Taskmaster

  • کارگردان: الکس هورن
  • امتیاز میانگین ۱۸ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۹ از ۱۰

این کمدی انگلیسی که خالقش الکس هورنِ کمدین و موسیقی‌دان است تا امروز در قالب ۱۶ فصل و ۱۴۸ قسمت (شامل برنامه‌های ویژه) تولید و عرضه شده است. گروهی پنج‌نفره از چهره‌های سرشناس، اغلب کمدین، می‌کوشند چالش‌هایی را کامل کنند و در این میان، هورن در هر چالش، نقش سرداور را دارد و گرگ دیویس (که عنوان سریال به نقش او اشاره دارد) قاضی اصلی است که در نهایت به اجرای شرکت‌کننده‌ها امتیاز می‌دهد.

سریال کارفرما پس از موفقیت در تلویزیون انگلیس، صاحب نسخه‌های متعددی در سایر کشورها شد از جمله در استرالیا، بلژیک، دانمارک، نروژ، پرتغال، کانادا (کِبِک)، سوئد، اسپانیا و ‌ایالات متحده. علاوه بر این، یک بازی تخته‌ای، دو کتاب و یک بازی واقعیت مجازی هم بر اساس این سریال تولید و عرضه شده‌اند.

سریال کارفرما Taskmaster در حال حاضر در رتبه ۵۳ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

سریال کارفرما

سریال هندوانه چشمک‌زن | ۲۰۲۳ تا امروز | Twinkling Watermelon

  • کارگردان: سون جونگ-هیون
  • امتیاز میانگین ۳ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۹ از ۱۰

فصل اول این سریال کره جنوبی که در قالب ۱۶ قسمت تولید و عرضه شد، داستان یک پسر کودا (CODA: فرزند والدینی ناشنوا) را روایت می‌کند که استعدادی خدادادی در موسیقی دارد. او در زمان سفر می‌کند و به سال ۱۹۹۵ می‌رود و عضو گروهی می‌شود که پدرش هم در آن حضور دارد. او در ادامه یک گروه موسیقی به نام «واترمِلون شوگر» را با دوستان تازه‌اش شکل می‌دهد؛ دوستانی که او به‌واسطه موسیقی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

فصل اول این سریال کمدی فانتزی – که با بودجه‌ای ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون وونی تولید شد – در دوازده منطقه شامل ایالات متحده، کانادا، انگلیس، آلمان، هلند، دانمارک، عربستان سعودی و سوئد در رتبه اول از پربیننده‌ترین سریال‌ها قرار گرفت که در زمان نمایش قسمت آخرش بیشتر هم شد. علاوه بر این، «هندوانه چشمک‌زن» در ۶۴ کشور جهان در میان پنج سریال پربیننده قرار گرفت.

سریال هندوانه چشمک‌زن

سریال ساینفلد | ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ | Seinfeld

  • کارگردان: لری دیوید و جری ساینفلد
  • امتیاز میانگین ۳۴۵ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۸.۹ از ۱۰

این سریال کمدی موقعیت (سیت‌کام) آمریکایی در قالب ۹ فصل و ۱۸۰ قسمت روی آنتن رفت. داستان روی جری ساینفلد در نقش نسخه‌ای داستانی و ساختگی از خودش و زندگی خصوصی او با سه تن از دوستانش تمرکز دارد؛ دوست صمیمی‌اش جرج (جیسن الکساندر)، دوست‌دختر سابقش اِلین (جولیا لویی-درایفِس) و همسایه‌اش در آپارتمان روبه‌رو کازمو (مایکل ریچاردز). «ساینفلد» که ماجراهایش بیشتر در آپارتمانی در منطقه آپر وست سایدِ منهتن در شهر نیویورک می‌گذرد، به عنوان «سریالی درباره هیچ» توصیف شده است چون اغلب به جزییات کوچک زندگی روزمره می‌پردازد.

سریال ساینفلد که در زمره سریال‌های محبوب اغلب منتقدان هم قرار می‌گیرد از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ یکی از دو سریال برتر از نگاه مخاطبان بود و در نهایت هم با بالاترین میزان استقبال بینندگان به کارش پایان داد (فقط دو سریال دیگر به نام‌های «من لوسی را دوست دارم» و «شوی اندی گریفیث» نمایش‌شان در اوج استقبال به پایان رسیده است). روی‌هم‌رفته خیلی‌ها «ساینفلد» را یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین سریال‌های تاریخ تلویزیون می‌دانند و از همین رو است که تا امروز در فهرست‌های برتر نشریه‌هایی مثل «انترتینمنت ویکلی» و «رولینگ استون» هم جای گرفته است. در سال ۲۰۱۳ اتحادیه نویسندگان آمریکا، «ساینفلد» را به عنوان دومین سریال برتر به لحاظ نویسندگی برگزید (پس از «سوپرانوها» / Sopranos). علاوه بر این‌ها، نقل قول‌های پرشماری از این سریال در فرهنگ عامه جا افتاده‌اند.

سریال ساینفلد Seinfeld در حال حاضر در رتبه ۳۹ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

سریال ساینفِلد

سریال وراثت | ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ | Succession

  • کارگردان: جسی آرمسترانگ
  • امتیاز میانگین ۲۵۲ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۸.۹ از ۱۰

این سریال کمدی هجوآمیز، محصول «اچ‌بی‌او»، داستان خانواده روی را روایت می‌کند که مالکان یک شرکت خوشه‌ای جهانی در زمینه رسانه و سرگرمی هستند با عنوان «وِی‌استار روی‌کو»؛ و پیکار آن‌ها برای کنترل کردن شرکت در شرایطی به نمایش درمی‌آید که وضعیت سلامت پدرسالار خانواده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هر چهار فصل «وراثت» مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و به‌خصوص نویسندگی، بازیگری، شوخ‌طبعی، موسیقی متن، کارگردانی و ارزش‌های تولیدی‌اش مورد تمجید قرار گرفت.

نقد و بررسی و اطلاعات سریال وراثت

سریال وراثت جوایز متعددی را هم نصیب سازندگانش کرده است از جمله کسب جوایز گلدن گلوب بهترین سریال درام و امی پرایم‌تایم سریال درام برجسته در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲. جالب این‌که جسی آرمسترانگ ابتدا می‌خواست به جای این سریال یک فیلم بلند درباره خانواده مِرداک بسازد اما فیلمنامه‌اش هرگز به تولید نرسید. به هر حال، بعدها که سریال ساخته شد یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم به نام فرنک ریچ در مصاحبه‌ای گفت که شنیده است اعضای خانواده مرداک، «وراثت» را سریالی «جالب» و حتی «مفرح» ارزیابی کرده‌اند.

سریال وراثت Succession در حال حاضر در رتبه ۵۰ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

تماشا و دانلود سریال وراثت

سریال دوستان | ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ | Friends

  • کارگردان: دیوید کرِین و مارتا کافمن
  • امتیاز میانگین ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۸.۹ از ۱۰

این سریال کمدی موقعیت (سیت‌کام) بسیار محبوب، ده فصل با ترکیب بازیگران اصلی‌اش روی آنتن رفت. جنیفر آنیستن، کورتنی کاکس، لیسا کودرو، مت لِبلانک، متیو پری و دیوید شویمر در قالب شش دوست بیست‌وچندساله یا کمی بزرگ‌تر بازی کرده‌اند که زندگی و رفاقت‌شان در منهتن نیویورک دنبال می‌شود. کافمن و کرین، کار روی این سریال را از ماه‌های نوامبر و دسامبر ۱۹۹۳ شروع کردند که آن زمان «کافه بی‌خوابی» (Insomnia Cafe) نام داشت.

پیشنهاد بهترین قسمت های سریال فرندز

سریال دوستان که نامزد ۶۲ جایزه امی پرایم‌تایم شد و سال ۲۰۰۲ جایزه سریال کمدی برجسته را برای فصل هشتم خود برنده شد، جوایز پرشماری را کسب کرده و در فهرست‌های معتبر متعددی از برترین سریال‌های تاریخ تلویزیون قرار گرفته است. قسمت پایانی سریال که ششم مه ۲۰۰۴ پخش شد تقریبا ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماشاچی آمریکایی داشت که آن را در تاریخ تلویزیون، به پنجمین قسمت آخر پربیننده بدل کرد و البته پربیننده‌ترین قسمت آخر یک سریال در دهه ۲۰۰۰.

سریال دوستان Friends در حال حاضر در رتبه ۵۱ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

سریال فرندز

سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است | ۲۰۰۵ تا امروز | It’s Always Sunny in Philadelphia

  • کارگردان: راب مک‌اِلهِنی
  • امتیاز میانگین ۲۴۷ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۸.۸ از ۱۰

این سریال کمدی موقعیت (سیت‌کام) از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ برای شبکه «اِف‌اِکس» و از آن موقع (و آغاز فصل نهمش) تا امروز برای «اف‌اکس‌اکس» تولید می‌شود. چارلی دِی، رابرت مک‌الهنی، گلِن هاوِرتِن، کِیتلین اولسِن و دنی دِویتو از بازیگران اصلی سریال هستند؛ و نقش گروهی از دوستان خودشیفته و جامعه‌ستیز ملقب به «گَنگ» (دارودسته) را بازی می‌کنند که در فیلادلفیای جنوبی یک بار ارزان‌قیمت ایرلندی را اداره می‌کنند؛ البته آن‌ها بیشتر وقت آزادشان را در حال نوشیدن، بحث کردن با هم، توطئه و کشیدن نقشه‌های شیادانه برای دیگران – و گاهی یکدیگر – سپری می‌کنند تا منافع شخصی‌شان تامین شود و مثلا عایدی مالی‌ای کسب کنند یا انتقامی گرفته باشند یا اصلا خیلی ساده‌تر، به منظور رفع ملال یا از سر مستی. «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» با فصل پانزدهمش به طولانی‌ترین سریال کمدی موقعیت آمریکایی غیرانیمیشن بدل شد و جایگزین «ماجراهای آزی و هریئت» (The Adventures of Ozzie and Harriet) شد که در قالب ۱۴ فصل و ۴۳۵ قسمت در خلال سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۶ پخش می‌شد.

این سریال محبوب – که خیلی‌ها آن را برای بازی‌ها و طنز سیاهش ستوده‌اند – در دسامبر ۲۰۲۰ هم قرار شد چهار فصل دیگر تولید شود که فصل شانزدهم آن در ۲۰۲۳ عرضه شد. جالب این‌که روس‌ها در سال ۲۰۱۴ نسخه خودشان را بر اساس این سریال ساختند. علاوه بر این، کتابی هم در ژانویه ۲۰۱۵ بر اساس این سریال عرضه شد، با عنوان طولانی «دارودسته کتابی برای کمک به خودش می‌نویسد: هفت راز بیدار کردن غول چهارساعته، امروز» (The Gang Writes a Self-Help Book: The 7 Secrets of Awakening the Highly Effective Four-Hour Giant, Today).

سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است It’s Always Sunny in Philadelphia در حال حاضر در رتبه ۵۶ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

سریال فیلادلفیا همیشه آفتابی است

سریال تد لاسو | ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ | Ted Lasso

  • کارگردان‌ها: جیسِن سودِی‌کیس، برندن هانت، جو کلی و بیل لورنس
  • امتیاز میانگین ۳۲۸ هزار کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی»: ۸.۸ از ۱۰

این سریال کمدی-درام ورزشی بر اساس شخصیتی شکل گرفت که جیسن سودی‌کیس اولین بار در یک سری ویدیوهای تبلیغاتی برای شبکه «ان‌بی‌سی اسپورتس» از آن بهره‌برداری کرد. داستان «تد لاسو» درباره یک مربی فوتبال آمریکایی در سطح دانشکده است که برای هدایت یک تیم انگلیسی استخدام می‌شود. در حالی که انتظار می‌رود بی‌تجربگی حرفه‌ای او به شکست‌های پیاپی و سقوط ختم شود، اما رهبری دوستانه و خوش‌بینانه او به شکلی غیرمنتظره موفقیت‌آمیز از کار درمی‌آید.

همه چیز درباره سریال تد لاسو

سریال تد لاسو مورد تحسین منتقدان قرار گرفت به‌خصوص برای بازی‌ها (به‌ویژه سودی‌کیس، هانا وادینگهم، فیل دانستِر، برِت گولدستاین و جونو تِمپل)، شوخ‌طبعی، نویسندگی، مضامین و لحن نشاط‌بخشی که دارد. سریال جوایز و افتخارهای متعددی دارد شامل بیست نامزدی برای فصل اولش در جوایز امی پرایم‌تایم که «تد لاسو» را در تاریخ جوایز امی رکورددار بیشتر تعداد نامزدی برای فصل اول یک سریال کمدی کرد. علاوه بر این، «تد لاسو» به پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی در «اپل تی‌وی پلاس» بدل شد.

سریال تد لاسو Ted Lasso در حال حاضر در رتبه ۷۹ از محبوب‌ترین سریال‌های سایت «آی‌ام‌دی‌بی» قرار دارد.

دانلود و تماشای رایگان سریال تد لاسو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil