تام کروز ۶۰ ساله همچنان در حال انجام کارهای تام کروزی!

اطلاعات و نقد فیلم ماموریت غیرممکن ۲۰۲۳

اسم کامل این ماموریت غیرممکن، روزشمار مرگ قسمت اول Mission Impossible: Dead Reckoning Part One است

فیلم‌های ماموریت غیرممکن که تاریخچه آن به سال ۱۹۹۶ بازمی‌گردد، با تام کروز و بدلکاری‌های شگفت‌انگیزش تعریف می‌شوند. آویزان شدن از یک سیم، بالا رفتن از برج خلیفه و چسبیدن به بدنه هواپیما در حین بلند شدن، از ماندگارترین صحنه‌های بدلکاری کروز در این مجموعه هستند. علی‌رغم نزدیک شدن کروز به ۶۰ سالگی، فیلم‌های ماموریت غیرممکن ظاهرا فیلم به فیلم بهتر می‌شوند. به عنوان نمونه، ششمین فیلم این مجموعه، ماموریت: غیرممکن؛ فال‌اوت (Mission: Impossible: Fallout ) نه تنها با استقبال بسیار خوبی از جانب منتقدان همراه شد، بلکه بیشترین فروش را در میان فیلم‌های این فرانچایز به دست آورد. بنابراین بنظر می‌رسد که ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ – قسمت اول با یک داستان اکشن و حماسی دیگر، این فرانچایز را به جایگاهی بالاتر ارتقا بدهد. در اینجا، همه آنچه که باید درباره ماموریت غیرممکن ۷ بدانید، گردآوری شده است.

فهرست بهترین فیلم های اکشن تاریخ سینما

خلاصه داستان ماموریت غیرممکن ۷ Mission Impossible; Dead Reckoning Part One

در فیلم ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ  Mission Impossible; Dead Reckoning Part One ایتن هانت (تام کروز) و تیم صندوق بین‌المللی پول، خطرناکترین ماموریت خود را شروع می‌کنند. آن‌ها باید یک سلاح جدید و وحشتناک را قبل از اینکه به دست آدم‌های نامناسب بیفتد، ردیابی کنند. جاییکه ایتن در مواجهه با یک دشمن مرموز و فوق‌العاده قدرتمند، مجبور می‌شود به این موضوع فکر کند که هیچ‌چیزی نمی‌تواند از ماموریت او مهمتر باشد، حتی زندگی کسانی که به آن‌ها اهمیت زیادی می‌دهد.

 

بازیگران و عوامل سازنده ماموریت غیرممکن جدید

دیدار با چهره‌های آشنا و جدید در روزشمار مرگ

مانند هر فیلمی در این فرانچایز از زمان شروع آن در سال ۱۹۹۶، تام کروز نقش شخصیت ایتن هانت، مامور صندوق بین‌المللی پول را به عهده دارد. شخصیت هانت، یکی از شناخته‌شده‌ترین نقش‌های تام کروز در کارنامه بازیگری‌اش است که شامل‌ فیلم‌هایی مانند تاپ گان و تاپ گان: ماوریک، تجارت پرمخاطره Risky Business و جری مگوایر Jerry Maguire، می‌شود. در حالیکه تصور می‌شد پس از معرفی جرمی رنر در ماموریت: غیرممکن – پروتکل شبح Mission: Impossible – Ghost Protocol، کروز این فرانچایز را به رنر می‌سپارد، اما او همچنان به عنوان نیروی محرک و ثابت فرانچایز باقی ماند (رنر بعد از ماموریت غیرممکن: ملت یاغی، فرانچایز را ترک کرد).

وینگ ریمز، به عنوان تنها بازیگر دیگری که در همه فیلم‌های فرانچایز حضور داشته است، در کنار سایمون پگ در نقش بنجی دان، ربکا فرگوسن در نقش ایلسا فاوست، آنجلا باست در نقش اریکا اسلون و ونسا کربی در نقش آلانا میتسوپولیس، از دیگر چهره‌های آشنای  ماموریت غیرممکن جدید هستند. علاوه بر این‌ها، بازگشت هنری چرنی در نقش مدیر سابق صندوق بین‌المللی پول یوجین کیتریج که آخرین بار در اولین ماموریت غیرممکن دیده شد، برای طرفداران اتفاقی هیجان‌انگیز است.

از میان بازیگران جدید، هایلی اتول نقش شخصیت مرموزی به نام گریس را بازی کرده است. اسای مورالس در نقش شخصیت شرور فیلم حضور دارد. همچنین پام کلمنتیف، ستاره نگهبانان کهکشان بخش ۳، یکی از آنتاگونیست‌های فیلم است. کری الویس، ایندیرا وارما، شیا ویگهام، راب دلینی و مارک گیتیس، از دیگر بازیگران جدید ماموریت غیرممکن ۷ هستند.

دانلود فیلم ماموریت غیرممکن روزشمار مرگ از فیلیمو

کارگردان ماموریت غیرممکن روزشمار مرگ

چهار فیلم اول فرانچایز ماموریت غیرممکن را چهار فیلمساز مختلف شامل برایان دی‌پالما، جان وو، جی. جی. آبرامز و برَد بِرد، کارگردانی کرده‌اند. با اینحال، از زمان ماموریت: غیرممکن – ملت یاغی Mission: Impossible – Rogue Nation کریستوفر مک‌کوری، کارگردانی این فرانچایز را به عهده داشته است. او کارگردانی هر دو ماموریت غیرممکن ۷ و ۸ را نیز انجام داده است.

اگرچه مک‌کوری قبلا تام کروز را در فیلم جک ریچر Jack Reacher کارگردانی کرده بود، اما او با مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن خود را به عنوان یک فیلمساز مطرح ساخت. مک‌کوری که اولین فیلمش را در سال ۲۰۰۰ با عنوان راه اسلحه The Way of the Gun ساخته است، قبل از اینکه به یک کارگردان تبدیل شود، بیش‌تر به عنوان یک نویسنده شناخته می‌شد. او فیلمنامه آثار مطرحی مانند مظنونین همیشگی The Usual Suspects و دیگر فیلم‌های تام کروز مانند والکیری Valkyrie، جک ریچر و لبه فردا Edge of Tomorrow را به نگارش درآورده است. همچنین مک‌کوری، فیلمنامه همه فیلم‌های ماموریت: غیرممکن که کارگردانشان بوده را نوشته است.

سایر عوامل سازنده فیلم

مک‌کوری و خود استاد تام کروز، این فیلم را تهیه‌ کرده‌اند. دیوید الیسون، دانا گلدبرگ و دان گرینجر از اسکای‌مدیا در کنار تامی گورملی، از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم هستند. لورن بالفه که موسیقی متن فیلم قبلی را ساخته بود، آهنگسازی روزشمار مرگ را انجام داده است. فریزر تاگارت به عنوان فیلمبردار و ادی همیلتون نامزد اسکار نیز به عنوان تدوینگر، در این پروژه مشارکت داشته‌اند.

 

بدلکاری تام کروز در ماموریت غیرممکن ۷

تام کروز همچنان به انجام بدلکاری‌های خود در ماموریت غیرممکن هفت ادامه داده است (و احتمالا در تمام فیلم‌های ماموریت غیرممکن در آینده). او در اینجا بدلکاری‌های خود را به سطح کاملا جدیدی می‌رساند. پارامونت پیکچرز در جریان سینماکان ۲۰۲۱ از ویدئویی رونمایی کرد که خود کروز از آن به عنوان «خطرناک‌ترین بدلکاری‌ای که تاکنون انجام شده» یاد می‌کند. این سکانس شامل موتورسواری روی یک سطح شیب‌دار و پایین آمدن از یک کوه و پریدن از موتور و سپس فرود آمدن روی زمین با چتر است.

کروز جهت آماده شدن برای این سکانس، ظاهرا ۵۰۰ ساعت تمرین چتربازی و ۱۳۰۰ پرش با موتورسیکلت انجام داده است. طبق گزارش‌ها، کروز بدلکاری این سکانس را قبل از اینکه کاملا درست انجام بدهد، ۶ بار اجرا کرده است.

 

آیا ماموریت غیرممکن روزشمار مرگ ۲۰۲۳ دنباله دارد؟

ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم، به همراه هفتمین فیلم فرانچایز معرفی شد. برنامه اولیه این بود که هر دو فیلم پشت سر هم فیلمبرداری شوند و همچنین قرار بر این بود که روزشمار مرگ بخش دو در ۵ اوت ۲۰۲۲ روی پرده سینماها بیاید. اما متاسفانه، شیوع پاندمی برنامه‌ها را بهم ریخت و اکران هشتمین فیلم فرانچایز به ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ و پس از آن در نهایت به ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ منتقل شد.

 

تولید پرفراز و نشیب و حاشیه های ماموریت غیرممکن ۲۰۲۳

طبق برنامه‌ریزی‌ها، فیلمبرداری روزشمار مرگ قسمت اول قرار بود در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ در ونیز شروع شود. این فیلم قرار بود به مدت ۳۰ روز در ونیز و پس از آن ۴۰ روز در رم مقابل دوربین برود. با اینحال، تولید بخاطر شیوع پاندمی در ایتالیا متوقف شد. در ژوئیه ۲۰۲۰، بریتانیا به گروه اجازه داد تا بدون گذراندن قرنطینه اجباری ۱۴ روزه، فیلمبرداری را آغاز کنند. بلافاصله پس از آن، مجوز مشابهی برای فیلمبرداری در نروژ صادر شد. فیلمبرداری بطور جدی در ۶ سپتامبر ۲۰۲۰، شروع شد. در اکتبر ۲۰۲۰، پس از  مثبت اعلام شدن تست کووید ۱۲ نفر از اعضای گروه، تولید دوباره در ایتالیا متوقف شد. اما اینبار تنها پس از گذشت یک هفته، دوباره فیلم جلوی دوربین رفت.

در فوریه ۲۰۲۱، تولید در خاورمیانه پایان یافت. در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱، فیلمبرداری در دهکده کوچک لویشام در یورک‌شر شمالی بریتانیا، بخاطر ضبط یک صحنه قطار، شروع شد. در ژوئن ۲۰۲۱، پس از مثبت اعلام شدن تست کووید یکی از اعضای تولید، فیلمبرداری دوباره به مدت ۱۴ روز متوقف شد. در اوت ۲۰۲۱، عوامل فیلمبرداری را در ایستگاه بزرگ مرکزی بیرمنگام آغاز کردند. گزارش شده بود که تولید در اوایل سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان رسیده، اما احتمالا بعد از آن نیز فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم ادامه داشته است. زیرا آخرین گزارش‌ها خبر از پایان تولید نهایی فیلم در ۲۹ آوریل ۲۰۲۳ می‌دادند.

Mission Impossible

اکران ماموریت غیرممکن ۲۰۲۳ بعد از مدت‌ها انتظار

ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول، بصورت رسمی از روز چهارشنبه ۱۲ ژوئیه در آمریکا و از دو روز قبل آن در بریتانیا، اکران خود را شروع کرده است. هفتمین فیلم فرانچایز ماموریت غیرممکن از مدت‌ها قبل در مسیر اکران بوده است. ماموریت: غیرممکن – فال‌اوت در سال ۲۰۱۸ اکران شد و انتظار می‌رفت که فیلم بعدی در ژوئیه ۲۰۲۰ روی پرده سینماها بیاید. با اینحال، در روزهای ابتدایی شیوع پاندمی، تاریخ اکران از ژوئیه ۲۰۲۰ به دسامبر ۲۰۲۰ تغییر یافت. بعد از آن نمایش فیلم دوباره به ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ و سپس به ۲۷ مه ۲۰۲۲ و سپس دوباره به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ و در نهایت به تاریخ اکران کنونی آن، تابستان ۲۰۲۳، موکول شد.

بخشی از علت این تاخیرها، به دلیل چالش‌های تولید در طول همه‌گیری بود. تولید فیلم چندین‌بار، ابتدا در اوایل شیوع پاندمی و سپس در سال ۲۰۲۱ به علت ابتلای برخی از عوامل سر صحنه، متوقف شد. با تغییر تاریخ اکران روزشمار مرگ قسمت اول، اکران قسمت دوم نیز از تاریخ قبلی خود یعنی ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ به ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ منتقل شد.

این فیلم پس از اکران در سینماها از طریق پارامونت پلاس برای تماشا در دسترس قرار می‌گیرد. آخرین فیلم تام کروز، تاپ گان: ماوریک، برخلاف بزرگ‌ترین اکران‌های پارامونت در سال ۲۰۲۲ مانند لبخند (Smile)، شهر گمشده (The Lost City) و سونیک خارپشت ۲ (Sonic the Hedgehog 2)، ۲۵۹ روز بعد از اکران سینمایی سرانجام در پارامونت پلاس نمایش داده شد. بنابراین انتظار می‌رود که ماموریت غیرممکن ۷ نیز از روند مشابهی پیروی کند و به این ترتیب احتمالا تا اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴، شاهد عرضه آن نخواهیم بود.

طولانی‌ترین فیلم فرانچایز ماموریت غیرممکن

ماموریت غیرممکن ۷ اگرچه از لحاظ زمانی از فیلم‌های بلاکباستری حدودا سه ساعته اخیر، مانند جان ویک: بخش ۴، آواتار: راه آب و اوپنهایمر، کوتاه‌تر است، اما با مدت زمان ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه‌ای خود – بدون احتساب تیتراژ -، طولانی‌ترین فیلم فرانچایز تاکنون محسوب می‌شود.

فیلم ماموریت غیر ممکن 8

نقد و بررسی منتقدان درباره ماموریت: غیرممکن: روزشمار مرگ قسمت اول

تلگراف | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

رابی کالین | کروز و کارگردانش کریستوفر مک‌کوری و همکارانشان در اینجا بسیار آگاهانه براساس یک سنت قدیمی – تغییر چهره‌ها، بمب‌های ساعتی، قطارهای افسارگسیخته -، کار می‌کنند تا شاید از این طریق نشان بدهند که تجارت و هنر مسحور کردن مخاطبان – اگر بخواهیم – همچنان می‌تواند مانند گذشته باشد.

انترتینمنت ویکلی | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

مورین لی لنکر | این واقعیت که مک‌کوری و تام کروز بطور معمول استانداردی طلایی برای فیلم‌های اکشن تعیین می‌کنند و سپس آن را ارتقا می‌دهند، علت گیرایی و جذبه این فرانچایز است. اما این شخصیت‌ها و نقطه ضعف‌ها و شوخ‌طبعی‌ها و انسانیت عمیق‌شان هست که برگ برنده ماموریت غیرممکن را تشکیل می‌دهد.

اسکرین رنت | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

گریم گوتمن | ماموریت غیرممکن ۷ یک فیلم کامل و بی‌عیب و نقص نیست – یک اشتباه بزرگ در آن وجود دارد که مطمئنا باعث تفرقه خواهد شد -، اما تقریبا نزدیک به یک اثر کامل است.

شیکاگو تریبون | امتیاز: ۸۸ از ۱۰۰

مایکل فیلیپس | ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول، چه یک فیلم بسیار موفق باشد و یا صرفا یک موفقیت، با اطمینان می‌توان گفت که فیلم اکشن فرانچایز سال است. فیلمی که از ابتدا تا انتها واقعا هوشمندانه و استادانه عمل می‌کند.

Film Threat | امتیاز: ۸۵ از ۱۰۰

آلن ان‌جی | کروز و مک‌کوری فیلم اکشنی را نوید داده بودند که شبیه هیچ فیلم دیگری نیست و آن‌ها به این قول خود عمل کرده‌اند.

کلایدر | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

راس بونیم | روزشمار مرگ قسمت اول، بسیار سرگرم‌کننده و یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تابستان است. اما باتوجه به اینکه این هفتمین فیلم فرانچایز پنج سال بعد از فال‌اوت می‌آید، شاید کمی ناامیدکننده بنظر برسد.

تایم | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

استفانی زاکارک | کروز همچنان شیفته آن چیزی است که فیلم‌های جریان اصلی بزرگ سابقا بودند. او اکنون به یک رویاپرداز دلیر تبدیل شده است که با اراه و پشتکار خود تلاش دارد تا بقای این فیلم‌ها را تضمین کند. امری که شاید بتواند از پس آن بربیاید و شاید هم نتواند. اما حداقل می‌توانید از تماشای تلاش او لذت ببرید.

یو‌اس‌ای تودی | امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰

برایان ترویت | هفتمین فیلم ماموریت غیرممکن که یکبار دیگر توسط کریستوفر مک‌کوری کارگردانی شده، مملو از سکانس‌های بدلکاری باشکوه و دیوانه‌وار و بازیگران آشنا و جدید است. همچنین تام کروزی را می‌بینیم که به معنای واقعی کلمه مدام از یک مکان بین‌المللی به مکانی دیگر با سرعت در حال جابجا شدن است.

هالیوود ریپورتر | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

دیوید رونی | گروه بازیگران قدرتمند، جلوه‌های فنی پر زرق و برق و اکشن هیجان‌انگیز همیشگی فرانچایز، به دفعات حواس ما را از کاستی‌ها و نقص‌های داستان پرت می‌کنند.

آبزرور | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

دیلن راث | جاسوس حرفه‌ای، ایتن هانت، بنظر می‌رسد که در اینجا تحت‌الشعاع عطش بی‌پایان ستاره آن تام کروز برای بالا رفتن از ساختمان‌ها، چسبیدن به هواپیما و دویدن روی پشت‌بام‌ها، قرار دارد. فیلمی که اگرچه برای شما یک تجربه عالی در سینما رقم می‌زند، اما لزوما یک فیلم عالی نیست.

لیتل وایت لایز | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

آدام وودوارد | اگر به دنبال یک اکشن ناب هستید، در اینجا صحنه‌های نفسگیر زیادی برای بالا بردن ضربان قلبان شما وجود دارد. کروز و همکار قدیمی کارگردانش، کریستوفر مک‌کوری، یکبار دیگر سکانس‌های واقعا دیوانه‌واری را طراحی کرده‌اند.

ماموریت غیرممکن 7

نقد مفصل فیلم ماموریت:‌غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول برگرفته از سایت Slash Film

کریس اوانجلیستا | فیلم‌های ماموریت: غیرممکن، تبدیل به رویدادهای مهمی شده‌اند. این مسئله نه لزوما به دلیل سرگرمی لذت‌بخش آن بلکه همچنین بخاطر شیوه‌ای است که تام کروز برای سرگرم کردن ما، بطور مدام زندگی‌ خود را به خطر می‌اندازد. با عرض پوش از هیو جکمن، تام کروز بزرگ‌ترین شومن است. هر زمانیکه فیلم جدیدی از این مجموعه عرضه می‌شود، گفتگوها بلافاصله به سمت هنرنمایی‌های مرگبار تازه‌ای که تام کروز و گروهش برای ما تدارک دیده‌اند، معطوف می‌شوند. به همین دلیل، فیلم‌های ماموریت غیرممکن، اغب براساس سکانس‌های اکشن ساخته می‌شوند. در واقع، آن‌ها ابتدا اکشن را تدارک می‌بینند و سپس داستانی پیرامون آن ایجاد می‌کنند. این می‌تواند یک دستورالعمل فاجعه‌آمیز باشد، اما تاکنون اغلب جواب داده است. به این ترتیب از ماموریت غیرممکن می‌توان به عنوان بهترین فرانچایز اکشن مدرن یاد کرد. بله، بهتر از مجموع همه فیلم‌های سریع و خشمگین و دنباله‌های جان ویک. اما چرا؟ زیرا فیلم‌های ماموریت غیرممکن برخلاف این دو فرانچایز به دلایل مختلف، واقعی و ملموس بنظر می‌رسند. جاییکه کروز مدام خود را در معرض خطر قرار می‌دهد، در حالیکه ما مبهوت صفحه نمایش شده‌ایم.

این بار، کروز در کوه موتورسواری می‌‌کند و این هنرنمایی به همان اندازه که تریلرهای فیلم نشان می‌دهند، هیجان‌انگیز است. ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول، یکی دیگر از فیلم‌های مهیج این فرانچایز محسوب می‌شود؛ فیلمی که تجربه تماشایش مانند یک سواری هیجان‌انگیز در یک ترن هوایی بزرگ و پرهیاهو  است که بطور بی‌امان و بدون لحظه‌ای مکث، ادامه می‌یابد. مدت زمان تقریبا سه ساعته آن با سرعتی فوق‌العاده می‌گذرد. اما شکاف‌ها از همان ابتدا در حال شکل‌گیری هستند. روزشمار مرگ، بیش از هر فیلم قبلی فرانچایز، مانند فیلمی بنظر می‌رسد که در بین سکانس‌های بزرگ آن، سرهم بندی شده است. ما از اکشن فیلم شگفت‌زده می‌شویم، اما منفصل و گسسته بنظر می‌رسد، در حالیکه در سایر قسمت‌ها چنین اتفاقی نمی‌افتد. روزشمار مرگ یک گام پایین‌تر از فیلم قبلی، ماموریت:‌غیرممکن – فال‌اوت، قرار می‌گیرد. اما این بدین معنی نیست که فیلم شما را میخکوب نمی‌کند.

ایتن هانت کیست؟‌ البته می‌دانیم که او یک جاسوس جسور است، اما بیشتر از آن، او مردی متعهد به تیم و ماموریتش است. او به شکل شکوهمندی حاضر است برای آن‌ها بمیرد. در عین حال، او مستعد این است که همان دوستان را در معرض خطری جدی قرار بدهد. این مسئله آشفتگی درونی ایتن هانت را توضیح می‌دهد. او از شکست خودداری می‌کند، حتی اگر به معنای به خطر انداختن مردم باشد و البته از به خطر انداختن آن‌ها نیز متنفر است. این پارادوکس نشان می‌دهد ایتن شخصیتی بسیار پیچیده‌تر از آن است که تصورش را می‌کنید.

چرا ایتن اینگونه است؟ چرا او به شکل شیداگونه‌ای به دوستانش احساس تعهد می‌کند؟ شاید همه چیز به اولین ماموریت غیرممکن برمی‌گردد. جاییکه کل گروه هانت در همان ابتدای فیلم کشته شدند. شاید او از سندرم احساس گناه بازمانده رنج می‌برد. او یکبار حلقه‌ای از دوستان خود را از دست داده است و هرگز نمی‌خواهد دوباره این اتفاق رخ بدهد. یا شاید پای چیزهای دیگری در میان است. روزشمار مرگ، برای اولین‌بار در این مجموعه، سرنخ‌هایی از زندگی ایتن هانت قبل از پیوستن به صندوق بین‌المللی پول، ارائه می‌دهد. بنظر می‌رسد که او گذشته‌ای ناخوشایند و تاریک دارد. گذشته‌ای که شامل شخصیتی مرموز و بدجنس به نام گابریل می‌شود (با حضور اسای مورالس که به وضوح از ایفای نقش این شخصیت شرور لذت می‌برد).

گابریل جدیدترین تهدید هانت و تیم صندوق بین‌المللی پول است که علاوه بر هانت، شامل وینگ ریمز در نقش لوتر استیکل، سایمون پگ در نقش بنجی دان و ربکا فرگوسن در نقش ایلسا فاوست، می‌شود. بنظر می‌رسد که گابریل با چیزی به نام انتیتی مخلوط شده است. انتیتی شکلی از یک هوش مصنوعی فوق‌العاده حساس است که قدرت تغییر هر چیزی را دارد. بله، وضعیت هوش مصنوعی آنقدر جدی شده است که اکنون در آخرین فیلم ماموریت غیرممکن به عنوان یک تهدید عمل می‌کند. در حقیقت، هیچ‌کس واقعا نمی‌داند که انتیتی چیست یا چگونه کار می‌کند. آن‌ها تنها می‌دانند که این یک مشکل جدی است. آیا می‌توان آن را کنترل کرد؟ آیا می‌توان آن را متوقف کرد؟ شاید با یک کلید. یک کلید صلیبی شکل دو تکه که مانند یک جعبه پازل بهم چفت می‌شوند تا چیزی را باز کنند. فیلم عمدا درباره همه این‌ها مبهم عمل می‌کند، زیرا این تنها یک مک‌گافین یا یک چیز تزیینی است. طرح صرفا در اینجا به عنوان یک قاب نازک که می‌توان صحنه‌های اکشن را روی آن سوار کرد، عمل می‌کند.

فیلم ماموریت غیرممکن 7

ایتن پس از فرستاده شدن به آخرین ماموریتش توسط دوست و رقیب قدیمی‌اش کیتریج (هنری چرنی)، با دزدی به نام گریس (هیلی اتول) روبرو می‌شود. گریس هیچ ایده‌ای ندارد که وقتی نیمی از کلید را از ایتن می‌دزدد، چه چیزی انتظارش را می‌کشد. بنابراین او به زودی خواه ناخواه در ماجراجویی غرق می‌شود. ماموریت شامل گرفتن نیمه دوم کلید است. این بدان معنا است که ایتن و گریس از موقعیت‌های مهیج متعددی، شامل یک سکانس طولانی تعقیب و گریز ماشین و موارد دیگر، سر در می‌آورند. گریس به شکل قابل درکی، نمی‌خواهد هیچ سهمی در این جنون داشته باشد و به تلاش برای فرار ادامه می‌دهد، اما او به این راحتی از این وضعیت خارج نخواهد شد. او وارد  صندوق بین‌المللی پول و زد و بندهای آن‌ها شده است و چاره‌ای جز سازش یا مرگ ندارد.

صحنه‌های اکشن فیلم بزرگ و هیجان‌انگیز هستند. سکانس اوج طولانی فیلم که شامل اورینت اکسپرس (یا قطار سریع‌السیر شرق)‌ می‌شود، آنقدر پرتنش و هیجان‌انگیز است که ضربان قلب را بالا می‌برد. اما اکشن هرگز به اندازه فیلم‌های قبلی حیرت‌آور نیست. در حالیکه کریستوفر مک‌کوری کارگردان دقیقا می‌داند که چگونه صحنه‌های اکشن قدرتمندی ارائه بدهد، اما ماهیت آشفته فیلم به تدریج تاثیر منفی خود را می‌گذارد.

شاید من انتظار زیادی دارم. شاید همین سکانس‌های مجزای تماشایی هستند که اهمیت دارند. اما روزشمار مرگ همچنین تلاش می‌کند تا مقداری وزن عاطفی به اتفاقات ببخشد، اما از آن نتیجه‌ای نمی‌گیرد. با اینحال، این هنوز قسمت اول است و این عناصر ضعیف‌تر ممکن است در فیلم بعدی کاملا ارتقا پیدا کنند. هرچند که باز هم این ضعف‌ها در اینجا توجیه نمی‌شوند. ماموریت:‌ غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول، با گشت و گذاری هیجان‌انگیز از مکانی به مکانی دیگر در سراسر جهان و به بار آوردن ویرانی‌های پیاپی، یک نمایش پرشکوه و ناب است. این یک فیلم استادانه برای دیدن در بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن است. ما باید به احترام کریستوفر مک‌کوری و تام کروز بابت تلاش‌های مداومشان برای تولید چنین فیلم‌های اکشن عظیمی که مردم را مجاب به بازگشت به سینماها می‌کنند، کلاه از سر برداریم. اما نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که فرانچایز شروع به تحلیل رفتن کرده است. البته من پیشنهاد نمی‌کنم که فرانچایز باید به پایان خود برسد، زیرا تا زمانیکه آن‌ها این فیلم‌ها را می‌سازند، از تماشای آن‌ها فوق‌العاده خشنود خواهم بود. اما روزشمار مرگ، علی رغم همه هیجان و تعلیقی که دارد نمی‌تواند کاملا با پروتکل شبح یا فال‌اوت، رقابت کند.

روزشمار مرگ با ارجاعات و اشاره‌های فراوان به فیلم‌های قبلی فرانچایز و دو لحظه بزرگ که تام کروز خود را به خطر می‌اندازد، به وضوح در حال بازپخش موفقیت‌های خود است. اما آدم گاهی دلش می‌خواهد آهنگ جدیدی بشنود. با اینحال، شک ندارم که ایتن هانت به مبارزه برای دوستانش ادامه می‌دهد و در عین حال آن‌ها را به شیوه‌هایی خودسرانه و سرگرم‌کننده در معرض خطر قرار می‌دهد. بنابراین تنها امیدوارم که روزشمار مرگ قسمت دوم، کمی بهتر باشد.

 

امتیازهای فیلم ماموریت غیرممکن ۲۰۲۳

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۸ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۸.۳ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۹۶ درصد بر اساس ۳۸۵ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۹۴ درصد
منتقدان متاکریتیک ۸۱ درصد براساس ۶۶ نقد

مصاحبه با تام کروز

این دنباله همه چیزهایی که در فیلم‌ها عاشقشان هستم را دارد

  • آن‌ها {کسانیکه تازه با این فرانچایز آشنا شده‌اند} می‌توانند با این فیلم شروع کنند تا ببینند و بفهمند که همه این‌ها واقعی است. همه سکانس‌های اکشن واقعی و ملموس هستند. این یک فیلم ماجراجویی حماسی است. این فیلم بسیار باشکوه، پر از سکانس‌های اکشن واقعی و لوکیشن‌های شگفت‌انگیز است.
  • این دنباله همه چیزهایی که در فیلم‌ها عاشقشان هستم را دارد. این فیلم زیردریایی، صحرا، رم و لوکیشن‌های زیبایی در ابوظبی و نروژ دارد. همچنین اکشن در قطار و یک داستان بسیار گیرا با یک گروه بازیگری واقعا زیبا، شگفت‌انگیز و بسیار کاریزماتیک دارد. تصور می‌کنم وقتی این فیلم را تماشا می‌کنید، واقعا به شما نشان می‌دهد که من درباره سینما چه فکر می‌کنم.
  • من در درجه اول به عنوان یک مخاطب و بعد همچنین یک فیلمساز، فیلم‌هایم را برای تماشاگران می‌سازم. اما طیف وسیعی از سینما را دوست دارم، بنابراین همیشه می‌خواستم خودم را در طیف گسترده‌ای از ژانرها و سبک‌ها برای درک هر یک از آن‌ها، به چالش بکشم. بنابراین وارد آن‌ها می‌شدم و در حین ساخت درباره هر کدام مطالعه می‌کردم و توانایی‌هایم را آزمایش می‌کردم.
  • من سعی می‌کنم همه چیزهایی که در تمام دوران کاری‌ام، از لحاظ ساختار، داستان‌گویی و توسعه شخصیت‌ها، یاد گرفته‌ام را بردارم و با خود به فیلم بعدی (و همینطور بعدی)‌ ببرم. به عنوان یک تهیه‌کننده نیز اینکه چگونه فیلم را تولید کنم، یا چگونه می‌توانم بازیگران و گروهم را برای ماجراجویی‌ای که در حال انجام آن هستیم، بهتر آماده کنم. بنابراین این‌ها چیزهایی هستند که من بهشان فکر می‌کنم. من همیشه خودم را به چالش می‌کشم. من هر روز هم یک دانش آموز، هم مدام در حال یادگیری و هم یک معلم هستم.

 

تیزر، پوستر و عکس فیلم ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول

پوستر فیلم ماموریت غیرممکن؛ روزشمار مرگ - ماموریت غیرممکن 2023

تام کروز در فیلم ماموریت غیرممکن روزشمار مرگ - ماموریت غیرممکن 2023 تام کروز در فیلم ماموریت غیرممکن روزشمار مرگ - ماموریت غیرممکن 2023

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil