محمدحسین مهدویان پیشنهاد می‌دهد: ۵ فیلم خارجی تحسین‌شده

در فیلیمو شات به سراغ سینماگران سرشناس رفته‌ایم تا مخاطبان را با پیشنهاد تماشای آثار سینمایی همراهی کنند.

در این روزها که ماندن در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا انتخابی ناگزیر برای میلیاردها نفر از ساکنان کره‌ زمین است، فیلم دیدن احتمالا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. به همین دلیل در فیلیمو شات به سراغ سینماگران ایرانی سرشناس و خوش‌سلیقه‌ رفته‌ایم تا مخاطبان را با پیشنهاد تماشای فیلم های سینمایی خارجی و داخلی، راهنمایی و همراهی کنند.
محمدحسین مهدویان در کمتر از پنج سال به یکی از نام‌های مهم در سینمای ایران تبدیل شد؛ فیلمسازی که کارش را با روایت تجربی و متفاوت «ایستاده در غبار» شروع کرد، با رویکرد جسورانه و اجرای نفس‌گیر در دو قسمت از «ماجرای نیمروز» تسلط خود را به رخ کشید و سال گذشته با فیلم تاثیرگذار و احساسات‌برانگیز «درخت گردو»، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به دست آورد.


نقد فیلم شیشلیک محمدحسین مهدویان در سی و نهمین جشنواره | شکم گشنه شعار نمی‌فهمد
مروری بر فیلم های پیمان معادی | درخشش یک ستاره


فهرست مهدویان برای تماشا در روزهای قرنطینه از پیشنهاد فیلم های خارجی و تحسین‌شده در سینمای آمریکا و اروپا تشکیل شده است:

«زندگی دیگران» به کارگردانی فلوریان هنکل فون دونرسمارک

برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و یکی از بهترین آثار ساخته‌شده درباره‌‌ آلمان شرقی و روایتگر مفهوم انسانیت که زیر بار سنگین و ویرانگر سرکوب و اختناق اشتازی (پلیس مخفی آلمان شرقی) زنده می‌ماند. تصویری حیرت‌انگیز که تاثیر دو انسان بر زندگی همدیگر را بدون هرگونه ارتباط مستقیم میان آن‌ها به نمایش می‌گذارد. (توضیح از فیلیمو شات)

زندگی دیگران

«پالپ فیکشن» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو

فیلمی که کوئنتین تارانتینو را به نخل طلای جشنواره کن و اسکار بهترین فیلمنامه رساند و علاوه بر تثبیت نام او به‌عنوان یک نابغه، با ساختارشکنی‌های پست‌مدرن جریان سینمای معاصر را تحت‌تاثیر قرار داد. چند روایت شوخ‌طبعانه و خشن از نوع غیرخطی و موازی درباره‌ زندگی روزمره‌ خلافکارها که به طرزی غیرمنتظره با هم پیوند می‌خورند. (توضیح از فیلیمو شات)

«زندگی زیباست» به کارگردانی روبرتو بنینی

روایتی شیرین و تاثیرگذار از درامی حقیقی و دردناک که برای روبرتو بنینی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم خارجی را به همراه داشت. داستان عشق و خانواده‌ای که با وجود اشغال کشور و اسیر شدن توسط سربازان آلمان نازی در جنگ جهانی دوم تلاش می‌کنند تا زیبایی‌های زندگی را از یاد نبرند. (توضیح از فیلیمو شات)

زندگی زیباست

«پرتقال کوکی» به کارگردانی استنلی کوبریک

اثری متفاوت و تفکربرانگیز از استنلی کوبریک که با نگاهی بدبینانه و آینده‌نگرانه، ریشه‌های آشوب و خشونت در ذات انسان را می‌کاود و در طول زمان همواره به‌عنوان اثری جنجالی مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است و در کارنامه کوبریک جایگاه ویژه‌ای دارد. (توضیح از فیلیمو شات)

«سرگیجه» به کارگردانی آلفرد هیچکاک

یکی از مهم‌ترین آثار آلفرد هیچکاک که بارها از سوی مجله‌های سینمایی و منتقدان به‌عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده‌است. داستان مردی (با نقش‌آفرینی جیمز استوارت) است که برای تعقیب یک زن (با نقش‌آفرینی کیم نوواک) و پیگیری ماجرایی مشکوک اجیر می‌شود و به جنون و شیدایی می‌رسد. (توضیح از فیلیمو شات)

سرگیجه

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil