بهترین فیلم‌های در حال اکران؛ لحظه‌شماری برای مولان، به پیش و شکار

بهترین کار در ایام قرنطینه تماشای فیلم‌ و سریال است. ما در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم‌ های ماه مارس را معرفی کنیم.

فصل بهار آغازشده و حالا که در ایام قرنطینه به سر می‌بریم بهترین کار تماشای فیلم‌ و سریال است. در روزهای پیش رو فیلم‌های جذابی اکران خواهند شد و ما انتظار دیدنشان را می‌کشیم؛ از آخرین فیلم اکشن بازسازی‌شده دیزنی گرفته تا یکی از بحث‌برانگیزترین فیلم‌های ترسناک سال؛ در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم‌ های در حال اکران در ماه مارس ۲۰۲۰ را معرفی کنیم. در این ماه قرار است فیلم لایو اکشن مولان از شرکت دیزنی، انیمیشن به پیش از شرکت پیکسار و فیلم ترسناک شکار از یونیورسال استودیوز اکران شوند. در این ماه قسمت جدید فیلم موفق یک مکان ساکت نیز اکران خواهد شد. همچنین فیلمی کمدی در مورد رابطه دو مرد مرزنشین و یک گاو، یک فیلم ورزشی و فیلم دیگری که قرار بود در سال ۲۰۱۹ منتشر شود، اکران عمومی خواهند شد. در ادامه با معرفی بهترین فیلم‌ های در حال اکران با فیلیمو شات همراه باشید.


۱- نارنجی سوخته با عنوان اصلی «The Burnt Orange Heresy»

تاریخ اکران : ۶ مارس
زمانی که بحث اقتباس در میان باشد، چارلز ویلفورد، نویسنده داستان‌های کمدی جنایی، رکوردی تقریباً دست ‌نیافتنی دارد. فیلم‌های موفق خروس ‌جنگی با عنوان اصلی «Cockfighter»، «میامی بلوز» با عنوان اصلی «Miami Blues» و «هوس ‌باز» با عنوان اصلی «The Woman Chaser» از آثار او اقتباس‌شده‌اند. فیلم نارنجی سوخته اقتباسی از رمان نوآر این نویسنده در سال ۱۹۷۱ است که به نظر می‌رسد موفقیت کتاب را تکرار خواهد کرد. کلیس بنگ (که در سریال جدید نت ‌فلیکس به نام «دراکولا» با عنوان اصلی «Dracula» حضور دارد) نقش یک منتقد هنری را ایفا می‌کند که در مضیقه مالی قرارگرفته است. این موضوع، او را به هدفی مناسب برای گرفتار شدن در دام یک بازی خطرناک تبدیل کرده است؛ این بازی بین یک مجموعه‌دار آثار هنری، یک نقاش ماهر و زنی افسونگر رخ می‌دهد. الیزابت دبیکی، دونالد ساترلند و میک جَگِر در این فیلم با یکدیگر همکاری دارند. با توجه به کارنامه نار، کارگردان فیلم «The Burnt Orange Heresy»، باید انتظار پیچیدگی و دگرگونی پشت سر ‌هم را داشته باشید.

۲- اولین گاو با عنوان اصلی «First Cow»

تاریخ اکران : ۶ مارس
زوجی نه‌چندان سازگار با بازی جان ماگارو و اوریون لی، که به‌تازگی به محدوده‌ مهاجرنشین اورگن نقل‌مکان کرده‌اند، سعی می‌کنند با فروش کیک‌های روغنی به مرزنشینان، آینده اقتصادی خود را تأمین کنند. برای انجام این کار، آن‌ها شیر را از تنها گاو روستا در نیمه‌های شب می‌دزدند. در حقیقت راز موفقیت آن‌ها در دستان مرد ثروتمند روستاست؛ مردی که خوش‌یمن و خوش‌اخلاق نیست. کلی رایکارد، کارگردان فیلم اولین گاو، به توحشی رجوع می‌کند که پیش‌تر در فیلم میان ‌بر میک با عنوان اصلی «Meek’s Cutoff» به تصویر کشیده بود. او در این فیلم، غیرعادی‌ترین داستان کمدی سال را ارائه می‌کند. فیلم «اولین گاو» اثبات می‌کند که کلی رایکارد یکی از هیجان‌انگیزترین زنان فیلم‌ساز حال حاضر آمریکاست.


نقد و بررسی «اولین گاو» را در فیلیمو شات بخوانید


۳- به پیش با عنوان اصلی «Onward»

تاریخ اکران : ۶ مارس
داستان انیمیشن به پیش در دنیایی فانتزی رخ می‌دهد اما جذابیت این دنیا به‌مرور برای بیننده عادی می‌شود. آخرین اثر شرکت پیکسار، یکی از بهترین فیلم های در حال اکران در ماه مارس است؛ داستانی در مورد دو نوجوان از نژاد «اِلف». آنها با جادوگری قصد دارند پدرشان، که مدت‌ها پیش فوت کرده بود، را زنده کنند. «به پیش» یکی از دو فیلم شرکت پیکسار برای سال ۲۰۲۰ است. هیچ‌کدام از این دو فیلم دنباله‌ای نیستند و شاید سرمایه‌گذاری ایمنی برای این شرکت به‌حساب نیایند، اما تماشای آنها قطعاً جذاب است.


تریلر انیمیشن «به پیش» را در فیلیمو شات ببینید


۴- راه بازگشت با عنوان اصلی «The Way Back»

تاریخ اکران : ۶ مارس
در فیلم «راه بازگشت»، بن افلک نقش مردی را ایفا کرده که سعی دارد راه بازگشت از شرایط نامساعد زندگی‌اش را پیدا کند. او با قدرت بازیگری فوق‌العاده خود نقش جک کانیگهام، ستاره سابق بسکتبال، را بازی می‌کند که پس از گرفتار شدن در دام اعتیاد زمان دشواری را سپری می‌کند. این فیلم درواقع همکاری مجدد افلک و گاوین اوکانر، کارگردان فیلم حسابدار با عنوان اصلی «The Accountant»، است. به نظر می‌رسد این فیلم، ویترین ایده آلی برای نمایش بازیگرانی باشد که در سال‌های اخیر مورد غفلت قرارگرفته‌اند.


نقد و بررسی فیلم «راه بازگشت»؛ مردی که می‌خواهد تغییر کند


۵- شکار با عنوان اصلی «The Hunt»

تاریخ اکران : ۱۳ مارس
کمی غیرعادی است که رئیس‌جمهور ایالات‌متحده فیلمی را توقیف کند اما چه کسی گفته که ما در دنیایی عادی زندگی می‌کنیم؟ اتفاقی که برای این فیلم افتاد کمی نامعلوم بود؛ مدتی قبل از فرارسیدن زمان اکران «شکار» در پاییز سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ مخالفتش با این فیلم را اعلام کرد. بسیاری گمان می‌کنند این مخالفت به امتیاز شکار آزادانه برای ساکنین ایالت‌های قرمز (حامیان جمهوری خواهان) مرتبط است. فیلم شکار به کارگردانی کراگ زوبل و نویسندگی دیمون لیندلوف (خالق و شورانر سریال «نگهبانان» با عنوان اصلی «Watchmen») و بازی بازیگرانی همچون هیلاری سوانک و بتی گیلپین ساخته‌شده است. علی‌رغم صحبت‌های فرمانده نظامی آمریکا، به نظر می‌رسد این فیلم می‌تواند موجب به راه افتادن جنبش‌های اعتراضی شود.

۶- هرگز به‌ندرت گاهی‌اوقات همیشه با عنوان اصلی «Never Rarely Sometimes Always»

تاریخ اکران : ۱۳ مارس
اگرچه فیلم هرگز به‌ندرت گاهی‌اوقات همیشه یکی از بهترین فیلم‌ های در حال اکران است، اما برای تبدیل‌شدن به یک شاهکار نیازمند زمان است. این فیلم، داستان دختر نوجوان بارداری به نام آتِم (با بازی سیدنی فلانیگان) و دخترخاله‌اش اسکایلر ( با بازی تالیا رایدر) را روایت می‌کند. آنها برای سقط‌جنین در مکانی ایمن مجبور می‌شوند از شهر کوچک خود در پنسیلوانیا به نیویورک سفر کنند. الیزا هیتمن، کارگردان دو قسمت از سریال «۱۳ دلیل برای اینکه» با عنوان اصلی «۱۳ Reason Why»، تجربه زیادی در پردازش شخصیت‌های باهوش و مراعات‌کننده دارد. سکانسی که در آن متوجه می‌شویم چرا عنوان فیلم این‌قدر طولانی است، در یک کلمه، ویرانگر است.


نقد و بررسی فیلم «هرگز به ندرت گاهی همیشه»


۷- صعود با عنوان اصلی «The Climb»

تاریخ اکران : ۲۰ مارس
این فیلم در ابتدا قرار بود یک فیلم کوتاه هفت‌دقیقه‌ای به نویسندگی میکائیل آنجلو کُوینو و کایل ماروین باشد؛ داستان دو دوست در یک دوچرخه‌سواری طولانی و اعتراف به داشتن رابطه مخفیانه یکی از این دو نفر با نامزد دیگری. حالا در نسخه‌ بلندتر فیلم، این افشای خودخواسته به نقطه عطف این کمدی دوستانه تبدیل می‌شود. این فیلم، عشق، مرگ، شکست و رابطه دوستانه بین دو مرد، که معمولاً کمتر دستخوش تغییر می‌شود، را به چالش می‌کشد. فیلم صعود مخاطبان بسیاری را در جشنواره‌های مختلف مجذوب خودساخته و قطعاً این موضوع بی‌دلیل نیست.

۸- یک مکان ساکت: بخش ۲ با عنوان اصلی «A Quiet Place: Part II»

تاریخ اکران : ۲۰ مارس
جان کرازینسکی برای ادامه داستان ترسناک خانواده ابوت (با بازی امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ) بازگشته است. این فیلم، داستان بازماندگان قسمت قبل و موجوداتی بیگانه و گرسنه، با قدرت شنوایی بسیار زیاد است که در پی قتل‌عام آنها هستند. شخصیت‎های داستان برای حل مشکل وحشتناکشان راه‌حل هوشمندانه‌ای پیداکرده‌اند. صرف‌نظر از تکرار موفقیت قسمت قبلی، اضافه شدن کیلین مورفی و جایمن هانسو به جمع بازیگران قطعاً جذابیت قسمت دوم فیلم «یک مکان ساکت» را دوچندان خواهد کرد.


نجوای ترس؛ تمرکز عمیق بر والدین فیلم «یک مکان ساکت»


۹- حقیقت با عنوان اصلی «The Truth»

هیروکازو کورئیدا، کارگردان بزرگ ژاپنی و خالق آثاری همچون «خانواده دزدها» با عنوان اصلی «Shoplifters» و «زندگی پس از مرگ» با عنوان اصلی «After Life»، در تازه‌ترین اثر خود به‌نوعی ریسک کرده و خارج از ژاپن داستان یک فیلم فرانسوی را بازگو کرده است. داستان فیلم «حقیقت» رابطه یک بازیگر با دخترش (با بازی کاترین دنو و ژولیت بینوش) را به تصویر می‌کشد. ایثن هاک و لودیوین سنیه از دیگر بازیگران این فیلم هستند. کورئیدا سعی دارد با استفاده از بازیگران معروف مفهومی ظریف و پویا را به مخاطبان بین‌المللی‌اش منتقل کند.

۱۰- مولان با عنوان اصلی «Mulan»

تاریخ اکران : ۲۷ مارس
فهرست بهترین فیلم های در حال اکران در ماه مارس بدون اشاره به فیلم مولان قطعاً کامل نخواهد بود. سال گذشته، شرکت دیزنی آخرین نسخه‌ فیلم شیرشاه را با استفاده از تکنیک‌های واقع‌نمایی اکران کرد. موفقیت این فیلم باعث شد دیزنی به فکر بازسازی انیمیشن‌های قدیمی و محبوب خود بیافتد، اما فیلم لایو اکشن «مولان»، به کارگردانی نیکی کارو، رویکرد متفاوتی دارد. در این فیلم، خبری از اژدهای بذله‌گو و شوخ‌طبع داستان اصلی نیست، اما مدیران دیزنی در بازگویی داستان زنی جنگجو و افسانه‌ای، هنرهای رزمی را استادانه به نمایش گذاشته‌اند. این کار به کمک لیو ییفئی و دیگر چهره‌های افسانه‌ای آسیا ازجمله دانی ین، گونگ لی و جت لی میسر شده است. به نظر می‌رسد این فیلم نیز همچون «شیرشاه» موفقیت تجاری دیگری در کارنامه دیزنی باشد.


۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰؛ از فیلم‌های جذاب تابستانی تا درام‌های پاییزی


منبع: Rolling Stone

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. ترانه می‌نویسد

    عالیه بی صبرانه منتظرم

fosil