لیست جذاب کارخانه‌های رویاسازی تلویزیون را ببینید

بهترین انیمیشن های سریالی جهان

۲+۷+یک پیشنهاد از بهترین سریال های انیمیشنی تاریخ

آیا فقط کودکان باید از انیمیشن‌ها لذت ببرند؟ هرگز! بزرگسالان هم در طول نزدیک به صدسالی که از تولد انیمیشن گذشته، مخاطبان ثابت انیمیشن‌های کوتاه و بلند بوده‌اند و چه بسا بیشتر از کودکان در این دنیای عجیب غرق شده‌اند. آیا انیمیشن هم ظرفیت تبدیل شدن به سریال را دارد؟ خیلی بیشتر از فیلم‌های واقعی! اگر در سینمای حقیقی تازه چند دهه‌ای است که پیشرفت جلوه‌های ویژه باورپذیر، به کمک مصور کردن فانتزی‌ها و تخیلات آمده، انیمیشن از همان ابتدا صاحب این ویژگی بود و سال‌هاست که سریال‌های انیمیشنی شبکه‌های تلویزیونی را قبضه کرده‌اند.
اگر سریال‌باز هستید و تابه‌حال تصمیمی برای تماشای سریال‌های انیمیشنی نداشته‌اید، برای‌تان فهرست جذابی از بهترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ تدارک دیده‌ایم. تماشای این سریال‌ها را حتما در دستور کارتان قرار دهید!

فهرست بهترین انیمیشن های سریالی جهان یا سریال انیمیشنی به‌مرور و به پیشنهاد شما به‌روز می‌شود

لیست کامل بهترین انیمیشن های جهان

انیمیشن بتمن: انیمیشن سریالی | ۱۹۹۲ – ۱۹۹۵ | Batman: The Animated Series

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۶ از ۱۰۰

با دیدن سریال بتمن متوجه خواهید شد که قصد خالقان سریال، قطعا ساختن یک مجموعه انیمیشنی باحال برای کودکان نبوده، بلکه آن‌ها سعی کرده‌اند تا بهترین قصه‌ای را که تا آن زمان می‌شده با محوریت شخصیت محبوب «بتمن» ساخت، بسازند و در این راه موفق هم بوده‌اند.

تصاویر مرموز و اتمسفر تیره‌وتار سریال، جلوه جدیدی از دنیای «بتمن» به دوست‌داران این کاراکتر نشان داد که «کریستوفر نولان» سال‌ها بعد بابت خلق چنین جلوه‌ای مورد تحسین قرار گرفت! هر قسمت از این سریال قابلیت این را دارد که سال‌ها در ذهن شما باقی بماند، به‌خصوص با موسیقی متن به‌یادماندنی و تاثیرگذارش.

دانلود دوبله انیمیشن سریالی بتمن از فیلیمو

انیمیشن منتقد | ۱۹۹۴-۱۹۹۵

«منتقد» قطعا برای مخاطب عام ساخته نشده و این ادعا صرفا ناشی از وجود ارجاعات پارودیک متعدد سریال به فیلم‌های کارگردانان بزرگ تاریخ سینما نظیر «اینگمار برگمن» نیست. اگر جزو عاشقان سینما باشید، «منتقد» هم مثل ساخته‌های تارانتینو بلافاصله به یک فیلم (سریال) کالت برای‌تان تبدیل خواهد شد، زیرا پر از نشانه‌های دوست‌داشتنی در مورد جای‌جای تاریخ سینماست.

صداپیشگان انیمیشن کارشان معرکه است، به‌خصوص «جان لوویتز» که نقش مردی را بازی می‌کند که دوست دارد فقط فیلم‌های خوب تماشا کند و نظرش در مورد عموم فیلم‌هایی که تماشا می‌کند این است: «پیف پیف، بو می‌ده!» (احتمالا «مسعود فراستی» بیش از همه از دیدن ۳۳ قسمت این سریال لذت خواهد برد!)

 

انیمیشن آبشار جاذبه |۲۰۱۲- ۲۰۱۶| Gravity Falls

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۶ از ۱۰۰

آمیزه‌ای عالی از ارجاعات به فرهنگ عامه، سرشار از نشانه‌ها و بازی‌های سینمایی بازیگوشانه و رمز و رازهای اسطوره‌شناسانه که بیشتر انگ مخاطب بزرگسال است که کودک درون فعالی دارد و می‌خواهد لحظات مهیج و خوشی را در یک دنیای دیوانه‌وار سپری کند.

انیمیشن آبشار جاذبه هم به سریال جنایی «پرونده‌های ایکس» شبیه است و هم نشانه‌هایی از سریال مرموز-جنایی بی‌نظیر «دیوید لینچ»، «تویین پیکس» را در خود دارد. مهم‌ترین گلایه هواداران دوآتشه این سریال از سازندگانش این بود که چرا فقط ۳۹ قسمت از چنین شاهکار جذابی را ساختند!

دوبله انیمیشن آبشار جاذبه از فیلیمو

انیمیشن ریک و مورتی | ۲۰۱۳ – تاکنون | Rick and Morty

تکلیف انیمیشن ریک و مورتی از همان ابتدا با مخاطبش مشخص است: این سریال جذاب و بسیار محبوب، برای رده سنی بزرگسالان ساخته شده و اساسا کودکانه نیست. روایت جاستین رویلند و دان هارمون از رابطه جذاب بین یک پدربزرگ نابغه، تابوشکن و کمی دیوانه و نوه منزوی و پریشان‌حالش، یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی تاریخ را رقم زده.

سریالی هوشمندانه با طنزی سیاه و گاهی وحشتناک که بلافاصله پس از پخشش توانست طرفداران بی‌شمار و متعصبی برای خودش دست‌وپا کند و تی‌شرت‌ها و ماگ‌های منقش به تصاویر کاراکترهایش حتی به فروشگاه‌های متروی تهران نیز برسد!

مجددا تاکید می‌کنیم که اگر فرزندی در خانه دارید، انیمیشن ریک و مورتی مطلقا گزینه مناسبی برای تماشای کودکان نیست.

انیمیشن ریک و مورتی

انیمیشن آرچر | ۲۰۰۹ – تاکنون | Archer

یک سریال کارتونی جاسوسی را تصور کنید که تم طنز دارد، توسط خالق خلاقی به نام «آدام رید» ساخته شده و در مورد یک آژانس جاسوسی ناکارآمد به رهبری جاسوسی به نام «استرلینگ آرچر» و هفت همکار نادان اوست!

سریال اول قرار بود هجویه‌ای انیمیشنی بر سری فیلم‌های محبوب «جیمز باند» باشد، اما از مرز هجو فراتر رفت، به فضا سر کشید و طنز هوشمندانه‌ای خلق کرد که چیزی بیشتر از یک پارودی خنده‌دار بر ژانر جاسوسی است. شخصیت «آرچر» مطمئنا به دو دلیل در ذهن شما ثبت خواهد شد: اول به‌ خاطر نقل‌قول‌های به‌یادماندنی‌اش و بعد به خاطر صداپیشگی عالی «اچ.جان بنجامین».

انیمیشن آرچر

انیمیشن بوجک هورسمن | ۲۰۱۴ – تاکنون | BoJack Horseman

اگر رقیب بسیار قدری در صدر جدول نداشت، ممکن بود رتبه اول فهرست را ازآن خودش کند. «بوجک هورسمن» سریال عجیبی است و نمی‌شود آن را با طنزهای اپیزودیک و سیت‌کام‌های رایج انیمیشنی مقایسه کرد. این سریال بیشتر یک درام اگزیستانسیالیستی درباره یک اسب شاغل در هالیوود است که در کنار زندگی شخصی، باید حرفه‌اش را هم حفظ کند!

این مجموعه موفقیت کم‌نظیری نسبت به تمام رقبایش در طول تاریخ کسب کرده و این موفقیت نه به واسطه پرگویی، که اتفاقا به واسطه داستان‌سرایی‌های بسیار اقتصادی و مینی‌مال حاصل برایش شده است. تصاویر انیمیشنی چشم‌نواز، دیالوگ‌های هوشمندانه‌ای که در کمتر از ۵ ثانیه بغض شما را به قهقه تبدیل می‌کند و شوخی‌های پنهان و زیرپوستی، تنها بخشی از دلایلی است که به واسطه آن می‌توان «بوجک هورسمن» را دومین سریال انیمیشنی برتر تاریخ تلویزیون دانست.

انیمیشن بوجک هورسمن

انیمیشن سیمپسون‌ها | ۱۹۸۹ – تاکنون | The Simpsons

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۴ از ۱۰۰

قصه‌های مربوط به این خانواده کاملا آمریکایی و طبقه‌متوسطی ساکن شهر ساختگی «اسپرینگ‌فیلد» نه تنها بهترین سریال انیمیشنی تاریخ، که طولانی‌ترین آن‌ها هم هست. نگاهی هوشمندانه و چپ‌گرا با طنزی گزنده، نسبت به سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه و سطحی خانواده‌های طبقه متوسط آمریکایی که نه فقط برای مخاطب آمریکایی، که برای تمام مردمان دنیا جذاب و سرگرم‌کننده است.

بین تمام سریال‌های فوق، بدون تردید بهترین شخصیت‌پردازی و بهترین فیلمنامه به سیمپسون‌ها تعلق دارد. طنزی به ظاهر سطحی و در باطن عمیق و جهانشمول. اگر تابه‌حال اپیزودی از سیمسپسون‌ها را هم ندیده باشید، نصف عمرتان برفناست!

انیمیشن سیمپسون‌ها

پیشنهاد ویژه ۱؛ انیمیشن ساوت پارک | ۱۹۹۷ – تاکنون | South Park

جسورانه‌ترین انیمیشن این فهرست که محصول شبکه جوان‌پسند و مشهور MTV است. در این انیمیشن پیشرو و تمام‌نشدنی، همه چیز در مورد سیاست و فرهنگ آمریکا بی‌رحمانه سلاخی می‌شود!

اگر برای اولین بار چشم‌تان به کاراکترها و فضای «ساوت پارک» بیفتد احتمالا با دیدن شکل ساده و کودکانه کاراکترها و فضای کم‌عمق آن تصور کنید با یک میان‌برنامه لوس و بی‌نهایت کودکانه طرف هستید، اما چند دقیقه که گذشت، نظرتان کاملا نسبت به آن تغییر می‌کند و احتمالا می‌روید سراغ تماشای سایر اپیزودهای آن تا ببینید «تری پارکر» و «مت استون» چه آش درهم‌جوش دیگری برای جامعه آمریکا پخته‌اند!

انیمیشن انتخاب ویژه 1؛ ساوت پارک

پیشنهاد ویژه ۲؛ انیمیشن مرد خانواده | ۱۹۹۹ – تاکنون | Family Guy

اگر یک سریال در این فهرست بتواند در زمینه «طنز» به سیمپسون‌ها پهلو بزند و گاهی از آن سبقت بگیرد، آن سریال چیزی نیست جز «فمیلی گای» (در نوشتن نام سریال، رایج بودن آن بین مخاطبان ایرانی را ملاک قرار داده‌ایم). «ست مک‌فارلن» خیلی قبل از این‌که فیلم‌های محبوب «تد» را بسازد، در عنفوان جوانی با ایده‌هایی جذاب در کمپانی مشهور انیمیشن‌سازی «هانا و باربارا» (خالقان تام و جری) مشغول به کار شد و توانست موافقت شبکه «فاکس» را برای تولید یک فصل آزمایشی از این مجموعه بگیرد.

«فمیلی گای» هم در نقد و تمسخر فرهنگ و حتی اعتقادات مردمان آمریکا کاملا بی‌پرواست، تا جایی که بسیاری از نهادهای محافظه‌کار خواستار جلوگیری از پخش این مجموعه شده‌اند. ستاره سریال کسی نیست جز خود «ست مک‌فارلن» که علاوه بر خلق سریال و نوشتن آن، شخصیت اصلی سریال (پیتر گریفین) و حداقل ۵ کاراکتر اصلی دیگر سریال را یک‌تنه صداپیشگی کرده است.

حواستان باشد که این مجموعه هم مطلقا برای بچه‌ها مناسب نیست.

انیمیشن انتخاب ویژه 2؛ مرد خانواده

پیشنهاد ویژه بچه‌ها؛ انیمیشن دختر کفش دوزکی و پسر گربه ای | ۲۰۱۵ – تاکنون | Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۰ از ۱۰۰

در ازای انیمیشن های سریالی که معرفی کردیم و مطلقا برای بچه‌ها مناسب بود، این انیمیشن سریالی که هم فیلم های وابسته بهم دارد و هم یک سریال محبوب و مشهور جداگانه، فقط و فقط برای بچه‌هاست؛ انیمیشن دختر کفش دوزکی و گربه سیاه در ژانر ابرقهرمانی، عاشقانه و اکسن است. این انیمیشن پرطرفدار ساخت کشور فرانسه است و به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده. تولید این اثر از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و تا امروز ۴ فصل ۲۶ قسمتی از آن منتشر شده است. آموزه‌های متفاوت این مجموعه آن را به اثری متمایز و تماشایی تبدیل کرده که مخاطب خردسال تا بزرگسال را جذب می‌کند.

دانلود دوبله انیمیشن دختر کفش دوزکی و گربه سیاه

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

8 نظر
  1. Mahdiyar می‌نویسد

    باید بگم در اول لیست باید انیمیشن باب اسفنجی رو اضافه کنید یکی از بهترین سریال ها بوده . شاید بچه گانه به نظر برسد اما در واقع برای مخاطب +۱۳ سال هست ‌. البته مشکلی ندارد اگه بچه ها ببینند و مناسب فضای خانواده است

  2. دخترکفشدوزکی می‌نویسد

    لطفا دخترکفشدوزکی یا همان میراکلس هم اضافه کنید با سرچ کردن در اپارات عشق فقط دخترکفشدوزکی می فهمید که ۵ میلیارد ساعت بازدید داشته و بهترین انیمیشن جهان شده

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      حتما به نویسنده منتقل میشه تا بررسی کنه.

  3. محمد مهدی آزاد می‌نویسد

    سلام لطفا به این لیست آبشار جاذبه و دیجیمون و ناروتو رو هم اضافه کنید ممنون

  4. 484_ می‌نویسد

    آبشار جاذبه رو فراموش نکنین، از بهتریناس

  5. امیدرشیدی می‌نویسد

    واقعا که افتضاحه

  6. ستایش می‌نویسد

    موافقم

  7. miraculous می‌نویسد

    میراکلس خیلی عالیه و یکی از بهترین های دنیاست حتما نگاه کنید

fosil