مردی که چاقو می‌کشد، جنی که ساز می‌زند!

برای شنیدن گزارش اختصاصی روز نهم جشنواره، با فیلیمو شات همراه باشید.

از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر یک روز و دو فیلم بیشتر باقی نمانده است. در روز نهم باز هم شاهد نمایش سه فیلم برای اهالی رسانه بودیم؛ «خون شد» ساخته جدید مسعود کیمیایی که به دلیل حواشی پیش‌آمده در روزهای گذشته، بدون نشست مطبوعاتی و بدون حضور عوامل فیلم به نمایش درآمد. سپس فیلم دشمنان اولین تجربه بلند علی درخشنده در مقام کارگردان و درنهایت، «پوست» از بهمن و بهرام ارک که با استقبال منتقدان همراه بود.
برای دنبال کردن واکنش‌ها به این سه فیلم و گزارش روز نهم جشنواره فجر با پادکست فیلیمو شات همراه باشید.


چه خواهیم شنید؟

در این اپیزود، علی ملاصالحی با امین مبینی و فرشاد رضایی درباره فیلم‌های روز نهم جشنواره فجر به گفتگو نشسته است. در بخش اول، به «خون شد» آخرین ساخته مسعود کیمیایی پرداخته شده است و در بخش دوم به «پوست»، اولین فیلم بلند برادران ارک.

کیمیایی حتی زمانی که با دومین ساخته‌اش «قیصر»، مسیر سینمای ایران را تغییر داد، موردبحث و مناقشه منتقدان قرار داشت و در طول نیم قرن گذشته، هرگز فیلمی از این سینماگر کهنه‌کار نبوده است که در عرصه‌ی نقد بحث‌وجدل ایجاد نکند. «خون شد» نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ فیلمی که در مقایسه با دو ساخته قبلی کیمیایی اثری منسجم‌تر است و داستان جمع‌وجور و در ظاهر ساده خود را بدون لکنت روایت می‌کند.

«پوست»، دیشب بعد از اولین نمایش خود برای اهالی رسانه خیلی زود لقب پدیده جشنواره را دریافت کرد. فیلمی که به‌جای پیروی از الگوهای رایج جریان اصلی در سینمای ایران، قصه‌ای کهن‌الگویی را آمیخته با عناصر بومی چون جن، طلسم و جادو به تصویر کشیده و به گواه واکنش‌های عموم منتقدان باید گفت که در انجام این امر کاملا موفق بوده است. درنتیجه، «پوست» به فیلمی تبدیل شده که در سینمای ایران مشابه آن را به‌ندرت پیدا می‌کنید.

برای دنبال کردن و شنیدن جزییات بیشتر، گزارش اختصاصی روز نهم جشنواره از طریق پادکست فیلیمو شات در دسترس شما قرار دارد.


نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil