دیوید لینچ به نتفلیکس آمد!

در روز تولد ۷۴ سالگی دیوید لینچ، نتفلیکس در اقدامی غیرمنتظره از فیلم کوتاهی به کارگردانی وی رونمایی کرد.

در روز تولد ۷۴ سالگی دیوید لینچ، کارگردان معاصر آمریکایی و برنده جایزه نخل طلای کن، نتفلیکس در اقدامی غیرمنتظره از فیلم کوتاهی به کارگردانی وی رونمایی کرد.
در این فیلم کوتاه سیاه‌وسفید ۱۷ دقیقه‌ای، شاهد ایفای نقش دیوید لینچ هستیم در مقابل جک که یک میمون است! بله، همین‌قدر عجیب‌وغریب؛ مانند اکثر کارهای این کارگردان بزرگ که فیلم هایش پر است از نمادهای سورئالیستی. فیلم‌هایی هم چون «امپراتوری درون»، «جاده مالهالند»، «بزرگراه گمشده» و «مرد فیل نما». «مرد فیل نما» نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار و ۴ جایزه گلدن گلوب شده است.

در فیلم کوتاه «جک چه‌کار کرد؟» با عنوان اصلی «What Did Jack Do» که اکنون از طریق نتفلیکس در اختیار تمامی علاقه‌مندان قرار گرفته است، لینچ در نقش یک کارآگاه ظاهر شده که از میمونی به نام جک که بارانی پوشیده و کت‌وشلوار بر تن دارد و قادر به صحبت کردن هم هست، درباره جزییات وقوع یک قتل بازجویی می‌کند.

«کله پاک کن» عنوان اولین فیلم دیوید لینچ محصول سال ۱۹۷۷ است؛ فیلمی سیاه‌وسفید و سورئال با بازی جک نانس، شارلوت استوارت، جین بیتس، لارل نیر و جک فیسک که لینچ پس از چند اثر کوتاه، آن را کارگردانی کرد. «امپراتوری درون» هم آخرین فیلم سینمایی است که لینچ آن را روی پرده نقره‌ای برده؛ فیلمی سورئال که فیلم‌برداری آن دو سال و نیم به طول انجامید و کاملاً با دوربین دیجیتال فیلم‌برداری شد.

علاوه بر فیلم‌های سینمایی، لینچ چندین مجموعه تلویزیونی را نیز تهیه و تولید کرده است. «توئین پیکس» اولین مجموعه تلویزیونی او بود که در سال ۱۹۹۰ ساخته شد. مجله تایم، این درام آمریکایی را در لیست ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داده است.

فضای فیلم کوتاه جدید دیوید لینچ ، همان‌طور که از او انتظار می‌رود، به طرز عجیب‌وغریبی خنده‌دار و درعین‌حال نگران‌کننده و مبهم است. و به‌یقین می‌توان گفت که یکی از عجیب‌ترین فیلم‌هایی خواهد بود که تابه‌حال دیده‌اید!


منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil