۲۰ نکته‌ای که -شاید- درباره او نمی‌دانستید

لئوناردو دی کاپریو؛ همیشه عالیجناب

امروز ۱۱ نوامبر تولد این ستاره بی‌چون و چرای هالیوود است

لئوناردو دی کاپریو، یکی از بزرگترین بازیگرانی است که هالیوود تا به حال به خود دیده است. یک بازیگر با صورتی زیبا که استعدادی منحصر بفرد در خلق شخصیت‌های پیچیده دارد. از بازی دلخراش در فیلم تایتانیک تا نقش برنده اسکار در فیلم بازگشته (غیر از نامزدی اسکار در گرگ وال استریت و روزی روزگاری در هالیوود)؛ حالا دی کاپریو به یکی از بهترین‌های سینمای جهان تبدیل شده است.
ممکن است فکر کنید همه چیزهایی را که باید درباره لئو بدانید می‌دانید. احتمالاً بیش از هر بازیگر دیگری در مورد او در ستون‌های شایعات نوشته شده است. اما در زیر ۲۰ موردی وجود دارد که ممکن است درباره این بازیگر متوجه نشده باشید.

فهرست بهترین فیلم های لئوناردو دی کاپریو

اخراج در کودکی!

باور کنید یا نه، لئوناردو دی کاپریو از دهه ۷۰ بازیگری کرده است. او اولین بازی خود را در سال ۱۹۷۹، تنها در ۵ سالگی، در یک نمایش کودکانه انجام داد. به گفته مجله پیپل، دی کاپریو به دلیل «شلوغ‌کاری زیاد» خیلی زود از صحنه فیلمبرداری اخراج شد.

ایتالیایی، آلمانی و نیمه روسی

پیشینه دی کاپریو بیش از آن چیزی که فکر می‌کنید شگفت‌آور است. میراث لئو که در سال ۱۹۷۴ در خانواده ارملین و جورج دی کاپریو متولد شد، اروپا را در بر می‌گیرد. در حالی که پدرش آلمانی-ایتالیایی است، مادر دی کاپریو اصالت روسی دارد. به همین دلیل است که لئو در گذشته از خود به عنوان «نیمه روسی» یاد می‌کرد.

آلمانی و ایتالیایی؛ مثل بلبل

دی کاپریو ممکن است تصویر یک پسر کاملا آمریکایی را پرورش داده باشد، اما به لطف پیشینه‌ای که دارد، او فراتر از زبان انگلیسی می‌داند. دی کاپریو که بخشی از دوران کودکی خود را در آلمان با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش و با پدر ایتالیایی و آلمانی‌اش گذرانده است، کمی آلمانی و ایتالیایی می‌داند. او حتی در سال ۲۰۱۶ با پاپ به زبان ایتالیایی صحبت کرد.

لئوناردو دی کاپریو به یاد لئوناردو داوینچی

انگار از همان تولد و نامگذاری قرار بود یک ستاره سینما شود؛ چه با نام عجیبی مانند لئوناردو ویلهلم دی کاپریو. داستانی پشت آن نام تولد پر زرق و برق وجود دارد. مادر باردارش نام لئوناردو را به او داد، آن هم زمانی که برای اولین بار در حالی که به نقاشی لئوناردو داوینچی در موزه‌ای در ایتالیا نگاه می‌کرد، لگد زدن او را احساس کرد.

حضور در تبلیغات

لئو درست مانند برادر ناتنی بزرگترش آدام فارار، کار خود را با حضور در تبلیغات تلویزیونی در دهه ۸۰ آغاز کرد. او اولین تبلیغ خود را در ۱۴ سالگی برای Matchbox Cars دریافت کرد، در حالی که تبلیغات بعدی برای Kraft Foods، Apple Jacks و Bubble Yum انجام داد.

لئوناردو دی کاپریو مدیون دنیرو است

اگر رابرت دنیرو نبود، لئوناردو دی کاپریو ممکن بود جایی که امروز است نباشد. در سال ۱۹۹۲ رابرت دنیرو لئوناردو را از میان یک گروه ۴۰۰ نفره بازیگران جوان برای ایفای نقش اصلی در زندگی این پسر، فیلمی که در آن دنیرو نقش ناپدری لئو را بازی می‌کرد، انتخاب کرد. این فیلم شکست بزرگ دی کاپریو بود و او را در مسیر ستاره شدن قرار نداد.

تغییر نام به «لنی ویلیامز»

لئوناردو دی کاپریو یکی از جذاب‌ترین و بی‌نظیرترین نام‌های هالیوود است. با این حال، زمانی که لئو یک بازیگر ناشناخته در نیویورک بود همین نام را داشت که الان دارد. در طول یک جلسه تجاری اولیه، اولین نماینده لئو از امضای قرارداد با او امتناع کرد. شرکت طرف قرارداد شرط امضای قرارداد را تغییر نام دی‌کاپریو عنوان کرد. آن‌ها معتقد بودند نام لئو زیادی محلی است و او باید لنی ویلیامز را برای نامش انتخاب کند. خوشبختانه لئو نپذیرفت.

کلکسیونی از دختران

فهرست زنانی که لئوناردو دی کاپریو با آنها قرار ملاقات داشته است، فهرستی بلند بالا است. با نام‌هایی مانند بیژو فیلیپس، کریستن زانگ، اما میلر، ژیزل بوندشن، بلیک لایولی و بار رافائلی که در طول سال‌ها آمده و رفته‌اند. در سال ۱۹۹۷ غافلگیر کننده‌ترین اتفاق دی کاپریو رخ داد. او برای مدت کوتاهی با اما بانتون رابطه برقرار کرد. گفته می‌شود در حال حاضر، لئو با کامیلا مورونه، مدلی که ۲۳ سال از او کوچکتر است، رابطه دارد.

هزینه‌های میلیون دلاری برای هنر

در سال ۲۰۱۷، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دی کاپریو داوطلبانه چندین «هدیه» قیمتی را به عنوان بخشی از تحقیقات جاری در مورد یک عملیات پولشویی بین‌المللی مرتبط با نخست‌وزیر مالزی، نجیب رزاق، به دولت ایالات متحده تسلیم کرده است. اقلامی که لئو تسلیم کرد شامل چندین اثر هنری گران قیمت بود. یک نقاشی از پیکاسو، یک کولاژ از باسکیا، یک عکس از دایان آربوس و اسکاری که مارلون براندو برای اجرایش در فیلم On the Waterfront برنده شد.

علاقه‌مند به استخوان‌های دایناسورها

هنرهای گران‌قیمت و تندیس‌های متعلق به اسطوره‌های بازیگری همه چیزهایی نیستند که دی کاپریو دوست دارد در خانه‌اش نگه دارد. این ستاره نیز از طرفداران بزرگ استخوان‌های دایناسور است. گفته می‌شود دی کاپریو یک مجموعه فسیلی قانونی دارد. در گذشته، او در حراجی برای جمجمه دایناسور ۲۷۶۰۰۰ دلاری با نیکولاس کیج رو در رو شد و جمجمه موساسوری را که احتمالا حوصله‌اش سر رفته بود را به راسل کرو فروخت. کرو در آن زمان مشغول فیلمبرداری Body of Lies بودند.

حمله به لئوناردو دی کاپریو با بطری شکسته

دی کاپریو مدت زیادی است که با زنان بی‌شماری مهمانی برگزار می‌کند و متأسفانه همیشه برخوردها با او به خوبی نبوده است. در سال ۲۰۰۵ لئو هنگامی که آرتا ویلسون مدل آمریکایی در یک مهمانی او را با یک بطری شکسته برش داد، آسیب شدیدی به صورتش وارد شد و او به ۱۷ بخیه روی گردن و صورتش نیاز داشت. ویلسون به خاطر این حمله به دو سال زندان محکوم شد.

لئوناردو دی کاپریو استاد استتار است

دی کاپریو به دلیل استفاده از انواع لباس‌های استتار برای فرار از شاتر دوربین پاپاراتزی‌ها شناخته شده است. دی کاپریو در مقاطع مختلف در حال پوشیدن ماسک اسکی، روسری و -عجیب‌تر از همه- ماسک فلزی مشکی دیده شده است تا در معرض دید عموم قرار نگیرد.

او جزیره خودش را دارد

لئوناردو دی کاپریو مانند مارلون براندو و جانی دپ در سطحی از ثروت و شهرت است که می‌توان جزو افراد متمول آمریکا دانست. او جزیره اختصاصی خودش را دارد. در سال ۲۰۰۵ لئو جزیره‌ای را در سواحل بلیز به قیمت ۱.۷۵ میلیون دلار خریداری کرد و از آن زمان تاکنون مشغول تبدیل آن به یک اقامتگاه لوکس زیست محیطی بوده است. تخمین زده می‌شود که این اقامتگاه در طول ۲۰ سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمد ایجاد کند.

شوخی سر صحنه

زمانی که دی کاپریو تازه شروع به کار کرده بود، حماقت‌های سر صحنه و شوخی‌های دی کاپریو گاهی اوقات می‌توانست همبازی‌هایش را به اشتباه بیاندازد. مدت‌ها شایعه شده بود که دی کاپریو با پوشیدن لباس جوکر در حین فیلمبرداری رومئو و ژولیت با کلر دینز درگیر شده است. تا جایی که باعث شد او از صحنه کار اخراج شود.

کمک به آخرین بازمانده تایتانیک

لئو همواره به عنوان یک انسان دوست و جنگجوی محیط زیست مشهور است و سخاوت او زمانی که به میلوینا دین، آخرین بازمانده فاجعه تایتانیک کمک کرد بیش از پیش نشان داده شد. در سال ۲۰۰۹ گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دین مجبور بود برای پرداخت قبوض خانه سالمندان خود، یادگاری‌ها و سایر دارایی‌های خود را بفروشد. دی کاپریو به همراه کیت وینسلت، همبازی‌اش در تایتانیک و جیمز کامرون کارگردان، متعهد شدند که پرداخت‌های آینده دین را تضمین کنند و هزینه‌های زندگی دیگری که او نیاز دارد را تامین کنند و هر کدام ۳۰۰۰۰ دلار بپردازند.

پوتین عاشق لئوناردو دی کاپریو است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اصلا طرفدار فرهنگ غربی نیست، اما یک بازیگر هالیوودی وجود دارد که هرگز تماشای او را از دست نمی‌دهد؛ لئوناردو دی کاپریو. ظاهرا لئو پس از گذراندن سفری سخت برای سخنرانی در انجمن حفاظت از ببرهای WWF در سن پترزبورگ، مورد احترام رئیس‌جمهور روسیه قرار گرفت. اولین پرواز لئو از JFK به مسکو کمی پس از بلند شدن به دلیل نقص موتور مجبور به فرود اضطراری شد. پس از آنکه هواپیما با بادهای شدید بر فراز اقیانوس اطلس مواجه شد، پرواز جایگزین او مجبور شد یک توقف برنامه‌ریزی نشده در هلسینکی برای سوخت‌گیری انجام دهد. پوتین میزبان این رویداد بود. پوتین از لئو با عباراتی درخشان همچون «مرد واقعی» یاد کرد.

بزرگترین ستاره دنیا

در طول دهه ۱۹۹۰، به خصوص پس از اکران تایتانیک، دی کاپریو شاید بزرگترین ستاره سرگرمی روی کره زمین، به ویژه در میان دختران نوجوان بود. در همان زمان، که دی کاپریو روی جلد بسیاری از مجلات نوجوان ظاهر شد از میان ۶ کتاب برتر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز، ۳ کتاب درباره لئو بودند.

یاور جدی محیط زیست

وقتی صحبت از مسائل زیست محیطی می‌شود، دی کاپریو یک طرفدار دیوانه است. در واقع، هیچ‌کس در هالیوود وجود ندارد که به اندازه لئو در مورد تغییرات آب و هوا و حفاظت از محیط زیست صحبت کند. او نیز خیلی زود شروع به کار کرد. در سال ۱۹۹۸ و در اوج موفقیت، دی کاپریو بنیاد لئوناردو دی کاپریو را تأسیس کرد که یک سازمان غیرانتفاعی است که تا به امروز دانش حفاظت از محیط زیست را ترویج می‌کند.

رکورد اینترنت با اولین اسکار

برای سال‌ها، طرفداران لئوناردو دی کاپریو و عاشقان سینما نمی‌توانستند باور کنند که این بازیگر هرگز اسکار نگرفته است. او با وجود نامزد شدن چندین باره هرگز مجسمه طلایی را دریافت نکرد. همه چیز در سال ۲۰۱۶ تغییر کرد، زمانی که لئو سرانجام اسکار گرفت. لحظه دریافت جایزه توسط لئو باعث شد مصرف اینترنت در سراسر دنیا به طرز عجیبی بالا برود و ۴۴۰۰۰۰ توییت در دقیقه درباره او نوشته شود و او را به پرتوییت‌ترین لحظه پخش تلویزیونی اسکار تبدیل کند. حتی از سلفی اسکار ۲۰۱۴ توسط الن دی‌جنرس نیز پیشی گرفت.

یاکوتی‌های عاشق لئوناردو دی کاپریو

این فقط ولادیمیر پوتین نیست که دی کاپریو را دوست دارد. یک استان روسیه به وسعت هند است که عاشق این بازیگر آمریکایی شده است. در واقع، مردم در استان یاکوتیا در شرق دور آنقدر طرفدار لئو هستند که حتی برای او نسخه‌ای از مجسمه اسکار که تماماً از نقره ساخته شده است ساخته‌اند. مردم اطراف یاکوتیا جواهرات خود را اهدا کردند تا اسکار ساخته شود. لئو به قدری از این جایزه راضی بود که تصویری از آن را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد و از طرفداران یاکوتی خود به خاطر حمایت آنها تشکر کرد.

تماشا و دانلود رایگان فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌نویسد

    به نظرم لئوناردو شاید گاگول باشه ولی گاگول تر اونیه که باهاش رل میشه

fosil