نقد و بررسی فیلم پرندگان خشمگین ۲

جنگ‌های جالب و خنده‌دار بین جزیره پرندگان و جزیره خوک‌ها، ادامه دارد.

جنگ‌های جالب و خنده‌دار بین جزیره پرندگان و جزیره خوک‌ها، ادامه دارد. در همین اوضاع‌ و احوال، جزیره سومی که پوشیده از یخ است، امنیت هر دو جزیره را تهدید می‌کند. لئونارد، پادشاه خوک‌ها (با صداپیشگی بیل هیدر) پیشنهاد آتش‌بس را به جزیره پرندگان می‌دهد؛ چون حفظ جزیره‌هایی که برای ساکنانشان درست مثل بهشت هستند، بر هر جنگ و اختلافی اولویت دارد. در بررسی فیلم پرندگان خشمگین ۲ با فیلیمو شات همراه باشید.

درنتیجه این توافق آتش‌بس، تیمی از پرندگان شامل قرمز (با صداپیشگی جیسون سودیکیسبمب (با صداپیشگی دنی مک‌برایدچاک (با صداپیشگی جش گد) و نقره‌ای ( خواهر چاک، با صداپیشگی ریچل بلوم) عازم یک مأموریت بسیار مهم می‌شوند تا خطرات پیش رو را از بین ببرند و هر دو جزیره را از تهدیدی بزرگ نجات دهند.

در فیلم پرندگان خشمگین ۲، با کهکشانی از ستارگان هنرمند و بااستعداد مواجه هستیم: جیسون سودیکیس، دنی مک‌براید، جش گد، لزلی جونز، بیل هیدر، ریچل بلوم، پیتر دینکلیج، آکوآفینا، استرلینگ کی. براون، مایا رودولف و حضور افتخاری نیکی میناژ. همه این عوامل برای ساخت دنباله سینمایی بازی محبوب «انگری بردز» گرد هم آمده‌اند؛ یک بازی پرطرفدار که در آن پرندگان با منجنیق برای از بین بردن خوک‌ها پرتاب می‌شوند. داستان فیلم «پرندگان خشمگین ۲» به کارگردانی توروپ ون اورمان در سطح انیمیشن‌های ساخته‌شده توسط پیکسار نیست اما خوشایند، سرگرم‌کننده و دلپذیر است.

با توجه به اینکه فیلم درباره پرندگانی است که توانایی پرواز ندارند، همان‌طور که انتظار می‌رفت، شروعی پروازگونه، سریع و هیجانی ندارد؛ بعد از چند دقیقه شیرین‌کاری مقدماتی که شوخی‌های زیادی را به سمت مخاطبان نشانه می‌رود، یک داستان ساده و ابتدایی پدیدار می‌شود. شوخی‌های «انگری بردز ۲» در خنداندن مخاطب چندان موفق نیستند و به نظر می‌رسد که سازندگان برای درک سلیقه تماشاگر آزمون‌وخطا کرده‌اند.

هر دو جزیره پرندگان و خوک‌ها توسط جزیره عقاب‌ها موردحمله قرار می‌گیرند؛ عقاب‌ها که توسط پرنده بنفش‌رنگی به نام زتا (با صداپیشگی هیجان‌انگیز لزلی جونز)، هدایت می‌شوند، از یک سلاح آتشفشانی فوق‌العاده برای پرتاب بمب‌های یخی به شهرهای پرندگان و خوک‌ها استفاده می‌کنند. زتا نقشه ساده و تحسین‌برانگیزی دارد و می‌خواهد از این دو جزیره به‌عنوان اقامتگاه تابستانی خود استفاده کند؛ او این کار را برای فرار از سرما و یخبندانی انجام می‌دهد که جزیره مورد سکونتش را احاطه کرده است. لئونارد، پادشاه خوک‌ها پیشنهاد یک آتش‌بس بین جزیره خوک‌ها و جزیره پرندگان را به قرمز می‌دهد؛ قرمز با این پیشنهاد مخالفت می‌کند. چراکه اگر جنگی بین جزیره پرندگان و جزیره خوک‌ها نباشد، او دیگر قهرمان نیست و محبوبیت تازه به‌دست آمده‌اش را از دست می‌دهد؛ اما در ادامه، با دیدن فرصتی برای به‌دست آوردن محبوبیت و شکوه بیشتر، با تصمیم اتحاد برای شکست دادن عقاب‌های مهاجم موافقت می‌کند. هضم این موضوع، برای مخاطب کمی سخت است؛ چراکه قرمز و دوستانش شخصیت‌های برنده‌ای نیستند و اعضای این مجموعه، بیشتر شبیه یک تیم از قبل شکست‌خورده هستند. از طرف دیگر، رخ دادن یک ستیز و کشمکش میان خواسته‌های قرمز و نقره‌ای، قابل‌انتظار و پیش‌بینی است.

وقتی فیلم «پرندگان خشمگین ۲» به فیلم «اتحاد پرندگان و خوک‌ها در یک ماموریت مشترک» تبدیل می‌شود که به‌عنوان یک گروه با اعضای کاملا متفاوت برای نفوذ به جزیره زتا و از کار انداختن ابر سلاح او تلاش می‌کنند، ریتم فیلم به طرز غیرقابل‌تصوری سرعت می‌گیرد و صحنه‌هایی نظیر یک جلسه توجیهی از مراحل انجام عملیات، یک صحنه از اجرا و خواندن اپرا در زیردریایی و صحنه‌های زیادی در سبک فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» می‌بینیم. در کنار موضوع اصلی داستان، یک موضوع فرعی هم وجود دارد و آن این است که سه جوجه تازه از تخم درآمده (۳ بچه پرنده خشمگین با صداپیشگی نیکول کیدمن، ویلا دیویس و گل گدوت) باید سه تخم پرنده‌ای را نجات دهند که به دریا افتاده‌اند و در آن شناور هستند. آنها با یک نهنگ عظیم، سفری به دنیای ستاره‌ها و یک مار ترسناک دست‌وپنجه نرم می‌کنند و سرانجام به شکل قانع‌کننده‌ای، سر از داستان اصلی ماجرا درمی‌آورند. اما این داستان فرعی به تنهایی، کیفیت یک فیلم کوتاه خلاصه‌شده را نشان می‌دهد که ایده‌ای خنده‌دار و سرگرم‌کننده دارد.

یکی از بهترین لحظات فیلم، لحظه‌ای است که یک اسب عروسکی غول‌پیکر (به مانند داستان «اسب تروا») وارد صحنه می‌شود و پرندگان خشمگین از آن برای ورود به جزیره عقاب‌ها استفاده می‌کنند.
برخلاف فیلم اول، که در آن پیام مبهمی برای بچه‌ها وجود داشت (در برخورد و صحبت با غریبه‌های خارجی محتاط باشید ولی اشکالی ندارد که بعضی‌اوقات خشمگین و عصبانی شوید.)، فیلم دوم درباره این موضوع محتاط‌انه‌تر عمل می‌کند. برای مثال، عادت‌های بد و غلط مانند یک‌دنده و لج‌باز بودن قهرمانان فیلم، درنهایت اصلاح می‌شود؛ مانند وقتی که قرمز قبول می‌کند که نقره‌ای مغز متفکر گروه باشد یا اینکه تصمیم‌گیری گروهی و مشورت به‌خصوص در شرایط بحرانی بسیار بهتر و قابل‌قبول‌تر است.

گذشته از اینکه فیلم پرندگان خشمگین ۲ پا را از محدودیت‌های بازی الهام فراتر گذاشته است، می‌توان گفت که شروعی آرام دارد و کم‌کم به سمت اثری دلچسب و خوشایند همراه با سرگرمی‌های رنگارنگ پیش می‌رود.


منبع: Empire Online

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. محمدرضا حیدری می‌نویسد

    نسبت به سایت های دیگه که نقد های مفت را از روی هم کپی کردند این نقد خوب و درستی بود

fosil