درباره سریال رهایم کن، سریالی درباره زندگی نیم قرن پیش

خان نایب سرخی و مردم…

همه چیز درباره سریال رهایم کن

رهایم کن، سریالی غیر آپارتمانی، در فضای باز روستایی و روایتگر داستانی مربوط به نیم‌قرن قبل است. ترکیب همین پارامترها سختی کار شهرام شاه حسینی را در جدیدترین اثرش نشان می­‌دهد. سریال حول محور خانواده می­‌چرخد و انعکاس­‌دهنده­ روابط افراد یک خانواده در قالب پدرانگی، برادرنگی و حتی خواهرانگی در زمانی است که به دختران چندان اهمیت نمی‌­دادند. اما محور بودن خانواده باعث نمی‌­شود تا قصه­‌ها در محیط بسته خانه رخ دهد و مردم و بیرون را به حاشیه ببرد.

اتفاقاً در رهایم کن، این مردم هستند که اهمیت زیادی دارند. در اغلب سریال­‌ها حتی در سریال پرطرفدار این روزهای دنیا یعنی کین، مردم را نمی­‌بینیم، مردم، توده­‌ای گنگ و نامفهوم در حاشیه‌­اند ولی در رهایم کن، مردم حضوری قوی و موثر دارند؛ کارگران معدن، خانواده­‌هایشان، همسایه­‌ها، ساکنان روستا و… شخصیت دارند، قصه‌­هایی را پیش می‌­برند و با روستایی، محصور و گنگ و دکوری طرف نیستیم. وجود تک تک افراد مثل خود قهرمانان اصلی برای مخاطب مهم است چنانچه همین افراد برای قهرمانان سریال هم مهم هستند و از قضا همین اهمیت دادن به مردم، حرف آنها و… است که برای حاتم و افراد خانه، چالش ایجاد می­‌کند. اگر چه ما زندگی یک «خان» را می‌­بینیم اما شاهد تأثیرپذیری او از محیط بیرونی­‌اش هستیم.

سریال رهایم کن

 

خان سریال رهایم کن، قواعد کلاسیک تحمیلی و سنتی نمایش خان ظالم زورگو را کنار گذاشته و خانی را پیش روی مخاطب قرار داده که واقعاً در حال زندگی روزمره با خوبی‌ها و بدی­‌هایش است تا بهتر در معرض قضاوت قرار بگیرد. خانی که چشمش به حرف مردم زیر دست است و انظار عمومی برایش اهمیت دارد و همین اهمیت دادن به حرف مردم، خانه و خانواده­‌اش را به بحران کشانده و نمی­‌داند چطور باید خانواده‌­ای که مادر در آن حضور ندارد را سامان دهد. خانی که خانه‌ای به ظاهر پابرجا از منظر بیرونی ولی در داخل، متزلزل و شکننده دارد. شهرام شاه حسینی با تسلط کامل به چنین فضایی، رهایم کن را ساخته است. قصه و مخاطبش را می‌­شناسد و بلد است از ستاره‌ها چطور استفاده کند چنانچه این تخصص را در کار قبلی­‌اش، می­‌خواهم زنده بمانم دیدیم.

او علاوه بر ستارگان به بازیگری مثل مونا احمدی، میدان داده و شاید نقطه طلایی بازی گرفتن­ش، بازی دادن به یک نوجوان سندرم دان در جایگاهی مهم باشد که مخاطبان را حتی در عالم بیرون قصه درگیر این اتفاق کرده است.

قاب‌بندی­‌های زیبای رهایم کن، طراحی صحنه و لباس دقیق، کار را بیشتر به رخ می­‌کشد که مجدداً گواهی بر متن خوب و چفت بندی مناسب است. با این حال رهایم کن به مانند اکثر سریال­‌های شبکه نمایش خانگی و تلویزیونی بعد از شروعی طوفانی، فروکش کرد تا ریتم کند آن، عاشقانه­‌ای کش­دار بسازد که چندان ضربان قلب را بالا نمی‌برد. شاید اگر سازندگان رهایم کن با بی­‌رحمی بیشتری سر میز تدوین می­‌نشستند اثری بی‌تکرار با ریتم بهتری را شاهد بودیم.

تماشای آنلاین سریال رهایم کن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

5 نظر
  1. ابراهیم می‌نویسد

    پایان‌بندی خوبی نداشت چرا جدیدا مد شده قهرمان قصه به فنا بره

  2. محمد می‌نویسد

    داستان زن سابق حاتم آزاده صمدی اصن یهو پیچید هیچکس نمیگه اینی که اونجوری حاتم پرتش کرد بیرون چجوری حالا ی زنی شده که به بالا بالا ها وصله بعد تازه اونی هم که بش سر وسامان داده اصن تو سنارسو وجود نداره . اونقدری که حاتم و هاتف هر وقت بخان میرن سراغش و میان بدون هیچ مزاحمتی. اینجای داستان بنظرم میلنگه

  3. مارال می‌نویسد

    روایت یک عشق کلیشه اى …دختر فقیر …برادارن خان زاده‌
    شاه حسینى محتاط عمل کرده

    ادر ین روزهاى خفقان روایت بى پروایى و جسارت شنیدنى تر هست….

  4. رویا می‌نویسد

    این سریال کاملا یک فیلم فارسی زمان قبل از انقلاب است، با عشق چندش اور دو برادر به کلفت خانواده ، جالبه که فیلیمو از این سریال تعریف هم می کنه من یکی دو قیمت اخیر رو واقعا نتونستم تماشا کنم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      خوبی حق انتخاب همینه که می‌تونید با توجه به سلیقه‌تون، سریال سرگرم‌کننده‌تون رو انتخاب کنید.

fosil