نگاهی به مسابقه حامد آهنگی در فیلیمو

مردم قهرمان واقعی تی ان تی

همه‌چیز درباره مسابقه تی‌ان‌تی

تولید و پخش مسابقات سرگرمی در تلویزیون پیشینه‌ای طولانی دارد. شاید از همان میانه‌های دهه ۶۰ برنامه‌های سرگرم‌کننده و مسابقات مختلف از جمله مسابقه هفته و مسابقه محله باعث شد برگزاری چنین مسابقاتی با حضور اقشار مختلف مردم جزوی از برنامه‌های سرگرمی‌ساز تلویزیون شود. اما سابقه ساخت مسابقات سرگرمی در نمایش خانگی چندان طولانی نیست و عمده ساخت برنامه‌های سرگرمی با حضور چهره‌های مطرح انجام شده است. ساخت رئالیتی‌شوهای مختلف با حضور بازیگران و چهره‌های سرشناس موسیقی و ورزشی در سال‌های گذشته باعث شد برخی از بازی‌ها و مسابقات از جمله شب‌های مافیا، جوکر یا ارتش سری اقبال بیشتری در میان عموم مردم پیدا کند. حتی تب استفاده از سلبریتی در تاک‌شوهای نمایش خانگی امکان بروز و ظهور استعدادهای جدید و استفاده از ظرفیت مخاطب در پیشبرد برنامه‌سازی را گرفته بود.

>

طبیعی است که در چنین شرایطی برنامه‌ریزی و ساخت مسابقه‌ای همچون تی‌ان‌تی باعث می‌شود مخاطب خودش را در متن اتفاق‌های مختلف قرار داده و خودش را جزوی از خط اصلی برنامه سازی قلمداد کند. مسابقه تی ان تی که حامد آهنگی آن را اجرا می‌کند متفاوت از نمونه‌های پیشین برنامه‌سازی در تلویزیون و نمایش خانگی است. در اینجا ما با فضایی از خلاقیت روبرو هستیم که بسیاری از اتفاق‌ها درون آن متکی به واکنش‌های شرکت‌کننده‌ها است و شرکت‌کنندگان این مسابقه همگی از جامعه ایرانی انتخاب شدند. اتفاقی که اگرچه در تلویزیون هم شاهد آن هستیم اما در تلویزیون به دلیل برخی ملاحظات گزینشی امکان حضور طیف‌های مختلف از مردم وجود ندارد و تی‌ ان تی توانسته بخشی از نیاز مخاطب برای حضور در متن برنامه‌سازی را برآورده کند.

حامد آهنگی در قسمت دوم مسابقه تی ان تی

تی ان تی فارغ از ابعاد اجتماعی و استفاده از ظرفیت مخاطبان یک مسابقه خلاقه و متنوع است. تنوع بازی‌ها و استفاده از امکانات برای تصویربرداری باعث شده است هر قسمت از این برنامه برای مخاطب دیدنی باشد. پر واضح است که تاثیرات این برنامه و استفاده از سئوالات عمومی به رشد فرهنگ مطالعه و دانش جمعی نیز کمک کرده و می‌توان نسل جدید را با ظرفیت‌های تفریحی در کنار موقعیت‌های آموزشی تربیت کرد.

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم در مسابقه تی ان تی شاهد جنبه‌ای از سرگرمی‌سازی هستیم که پیش از این حتی در تلویزیون نیز وجود نداشته است. نگاهی به مسابقه‌های حال حاضر تلویزیون نشان می‌دهد عنصر سرگرمی و رقابت با زیر پا گذاشتن انگیزه‌های مالی و تشویقی به کلی از بین رفته است و گاه به جای رقابت در چنین مسابقه‌هایی ابتذال و رفتارهای خارج عرف را شاهد هستیم. حال آنکه در تی ان تی فارغ از اتمسفر مثبت و شادابی که دارد رقابت واقعی میان شرکت‌‌کننده‌ها شکل گرفته و عنصر شانس در کنار مولفه‌های دیگری چون آمادگی ذهنی و جسمی به برنده شدن فرد در هر قسمت کمک می‌کند.

تی ان تی یک مسابقه شیک و تر و تمیز و سر حال است. این را از دکور برنامه تا گروه موسیقی و احترامی که به مخاطب برنامه گذاشته می‌شود می‌توان دید. برنامه‌ای که می‌تواند الگوی خوبی برای برنامه‌سازی در این حوزه برای دیگر هنرمندان باشد تا در کنار تفریح و سرخوشی شاهد ساخت برنامه‌هایی مفرح و سرگرم کننده برای مخاطبان باشیم.

تماشای آنلاین تی ان تی در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. فرهنگ می‌نویسد

    هر جا بگید رفتم و این انتقاد رو نوشتم تو رو خدا دیگه بازیگر نیارید مردم عادی خیلی جذاب تره حتی خود آهنگی هم کنار مردم بامزه تره و حتی خیلی خیلی الان لوس شده مسابقه چون ارفاغ میکنه حامد واسه بازیگرا من خیلی طرفدار این مسابقه بودم ولی الان دیگه نه

  2. هدایت می‌نویسد

    سلام
    وقت شما به خیر
    اگر امکان دارد پوستر و عکس های قسمت های ۳ تا ۵ را هم آپلود کنید

    ممنون از توجه شما

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      همونطور که نوشتیم در این قسمت‌ها عکاس سر صحنه نبوده و برای همین عکسی نداریم.

  3. محمد می‌نویسد

    والا چی بگم شاید پولاشون تموم شده آخه شبی ۱۰۰میلیون خیلیه بخاطر همین هنرمندا رو میگن بیان تا ۶م دید۶ بشن و هم ب۶ هر کدوم ۱۰ ۲۰ تومن بدن شاید

  4. کیان می‌نویسد

    واقعا که. یه مسابقه بود که مردم عادی می‌توانستند شرکت کنند همون هم تبدیل شد به مسابقه برای هنرمندها و معروف ها
    خیلی مسخره شد به نظرم. از موقعی که هنرمندها رو آوردند همون اولشو دیدم دیگه حوصله ام نگرفت ادامه لشو ببینم

  5. داود می‌نویسد

    ایا اگر مردم بودن بهنر نبود؟همه جابایدپارتی بازی باشد یک مسابقه که یک پول نا چیز به مردم می رسید این هم به دوسنای خودتون دادی چطور مردم بودن شش نفر بودن ولی هنرمندان دو نفر باشند واقعا عدالت همین خیلی از زحمات شما تشکر می کنم

fosil