نگاهی به بهترین فیلم‌های بازیگر نسل جوان هالیوود

۱۵ فیلمی که از مارگو رابی می‌توان دید

بهترین فیلم های مارگو رابی؛ بر اساس امتیاز راتن تومیتوز

مارگو رابی بازیگر و تهیه کننده اخیراً توجه صنعت سینما را به خود جلب کرده است. رابی که کار خود را با تلویزیون در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد – به فهرستی از بازیگران هالیوود پیوست که در سریال Neighbours، یک سریال استرالیایی شروع به کار کردند. رابی ۵ سال بعد با کمدی سیاه The Wolf Of The Street به موفقیت دست یافت. پس از آن، او نقش های اصلی را در فیلم‌هایی مانند تمرکز، افسانه تارزان و جوخه انتحار به دست آورد. رابی در ایجاد تعادل بین فیلم‌های پرفروش با آثار کوچک‌تر و هنری موفق بوده است. نگاهی انداختیم به بهترین فیلم های مارگو رابی به انتخاب سایت راتن تومیتوز.

فهرست بهترین فیلم های مارگو رابی بر اساس سال تولید مرتب شده است

فیلم باربی | ۲۰۲۳ | Barbie

مارگو رابی در آخرین تجربه حضورش روی پرده سینماها به سراغ بازی در نقش باربی رفت. عروسک و کاراکتر دوست داشتنی دختران در نسل‌های مختلف که عروسک آن در میان نسل‌ها دست به دست چرخیده است و تماشای باربی را به یک تجربه دلنشین برای مخاطب تبدیل می‌کند. گرتا گرویک کارگردان این فیلم با انتخاب مارگو رابی بهترین انتخاب را برای این نقش داشته است. هر چند رابی در چند تا از مصاحبه‌هایش گفته است که ابتدا فکرش را نمی‌کرده است که در این نقش حضور پیدا کند اما گویا قسمت آن بود که رابی که تا پیش از این فیلم‌های متفاوتی را تجربه کرده است در باربی نیز درخشان ظاهر شود.

همه چیز درباره فیلم باربی؛ یک رویای دخترانه

مارگو رابی و رایان گاسلینگ در فیلم باربی 2023

فیلم بابیلون | ۲۰۲۲ | Babylon

منتقدان عموماً در مورد کیفیت بابیلون ساخته دیمین شزل اختلاف نظر دارند. اگرچه فیلم می‌توانست تصویری عجیب از استودیوی پارامونت را در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی به نمایش بگذارد اما مخاطب با تصویری بزرگ از تباهی و انحطاط هالیوود روبرو می‌شود. با این حال کمتر منتقدی درباره نقش تاثیرگذار مارگو رابی در خلق کردن کاراکتر نلی لاروی ستاره ساختگی دهه ۳۰ سینمای امریکا (که یک جورهایی برداشتی آزاد از زندگی کلارا باو است) صحبت می‌کند.

معرفی و نقد فیلم بابیلون

مارگو رابی در نقشی که پس از انصراف اما استون به آن دست یافت، به طرز شگفت آوری خوب است. صرف نظر از این، بابیلون یک فیلم در ستایش بازیگری و در مذمت بی بند و باری است. رابی برای حضور در این فیلم تا به این لحظه دستاوردهای خوبی از جمله گلدن گلوب و انجمن منتقدان را با خود به همراه داشته است.

فیلم بابیلون

فیلم آمستردام | ۲۰۲۲ | Amsterdam

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۵ از ۱۰۰

بیایید صادق باشیم: «آمستردام» دیوید او راسل با بی مهری عجیب منتقدان روبرو شد. اما تریلر کمدی، معمایی و جنایی او راسل برای مارگو رابی یک حضور موفق و بی نظیر به حساب می‌آید.

او نقش والری ووز، پرستاری مرموز را بازی می‌کند که از ترکش‌هایی که از سربازان مجروح بیرون می‌کشد، هنر خلق می‌کند. هیچ چیز از لحاظ تاریخی دقیق در تصویر وجود ندارد، اما رابی به فیلم جذابیت مسخره ای می بخشد که مسری است. این خیلی هیجان انگیز است برای رابی که در آمستردام توسط ستاره هایی مانند بیل، دنیرو، ملک، مایرز، حتی تیلور سویفت احاطه شده است.

تماشای فیلم آمستردام در فیلیمو

 

فیلم جوخه انتحار ۲ | ۲۰۲۱ | The Suicide Squad

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۰ از ۱۰۰

اولین فیلم لیست بهترین فیلم های مارگو رابی، جوخه انتحار۲ است و به عنوان دنباله‌ای مستقل برای جوخه انتحار (۲۰۱۶) و دهمین فیلم در دنیای توسعه یافته دی سی، دوباره بر اساس تیم کمیک دی سی ساخته شده است. این فیلم ابرقهرمانی به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان، گروهی متشکل از بازیگرانی مانند رابی، ادریس البا، جان سینا، جوئل کینامن، ویولا دیویس و بسیاری دیگر را دور هم جمع کرده است. در این فیلم، چندین محکوم/ابر شرور برای ماموریتی در جزیره کورتو مالتی در آمریکای جنوبی استخدام می شوند تا مجازات‌هایشان کاهش یابد. این فیلم به خاطر بازی‌هایش و کارگردانی گان مورد ستایش قرار گرفت و به ‌عنوان یک پیشرفت قابل‌توجه نسبت به فیلم قبلی تلقی می‌شود. راتن تومیتوز هم امتیاز ۹۰ را به این فیلم می‌دهد.

فیلم جوخه انتحار2 با بازی مارگو رابی

 

پرندگان شکاری | ۲۰۲۰ | Birds-of-Prey

پرندگان شکاری به عنوان هشتمین قسمت از دنیای گسترده دی سی، فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی کتی یان و نویسندگی کریستینا هادسون است. این به عنوان یک اسپین آف و دنباله‌ای برای جوخه انتحار در سال ۲۰۱۶ به حساب می‌آید. رابی پس از اینکه جوکر پس از جدایی آن‌ها را به خیابان‌ها انداخت، در نقش هارلی کوین باز می‌گردد. او تلاش می‌کند تا روی پای خود بایستد، اما به ایجاد پیوندی قوی با هلنا برتینلی، دینا لنس و رنه مونتویا پناه می‌برد تا کاساندرا کین را از دست یک باند شرور شهر گاتهام نجات دهد. پرندگان شکاری توانست پس از اکران امتیاز ۷۹ را از راتن تومیتوز دریافت کند.

مارگو رابی در فیلم پرندگان شکاری

روزی روزگاری در هالیوود | ۲۰۱۹ |  Once Upon a Time… in Hollywood

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۷۷ از ۱۰۰

روزی روزگاری در هالیوود به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو یک کمدی درام با بازی گروهی از بازیگران از جمله لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، رابی و غیره است. این فیلم داستان ستاره قدیمی هالیوود ریک دالتون (دی کاپریو) و بدلکار و دوبلور کلیف بوث (پیت) است که در مراحل پایانی عصر طلایی هالیوود برای یافتن کار تلاش می‌کنند. رابی نقش شارون تیت بازیگر و مدل آمریکایی را بازی می‌کند. این صنعت فیلمبرداری که به سرعت در حال تغییر است، در پس زمینه قتل های تیت توسط خانواده منسون شکل می‌گیرد. صحنه، رنگ‌آمیزی و لباس‌ها همگی حس طلایی را که هالیوود در آن زمان داشت، اضافه می‌کند. بازی‌ها به طرز باورنکردنی خوب هستند. پیت، دی کاپریو و رابی به خاطر بازی‌هایشان بسیار تحسین شدند. خود فیلم نیز تحسین‌های زیادی را به‌دست آورد، بنابراین جای تعجب نیست که امتیاز چشمگیر ۸۵ درصدی را در Rotten Tomatoes به دست آورد.

مارگو رابی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود

بامب شل | ۲۰۱۹ | Bombshell

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۹ از ۱۰۰

همزمان با جنبش می‌تو #MeToo، رابی در نقش یک تهیه‌کننده جوان در فاکس نیوز در فیلم بامب شل بازی کرد که در اتهامات تجاوز جنسی مدیرعامل سابق راجر آیلس گرفتار شد. او در کنار شارلیز ترون و نیکول کیدمن در بازگویی این داستان واقعی بازی می کند. این فیلم امتیاز ۶۸ را از راتن تومیتوز دریافت کرده است.

تماشای فیلم بامب شل در فیلیمو

 

ماری ملکه اسکاتلند | ۲۰۱۸ | Mary Queen of Scots

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۸۶ از ۱۰۰

مارگو رابی در یکی از عجیب‌ترین نقش‌های خود در کنار سائورس رونان که نقش ملکه الیزابت اول حضور دارد ایفاگر نقش مری ملکه اسکاتلند است است که در قرن شانزدهم زندگی می‌کند. این فیلم که توسط جوزی رورک کارگردانی شده است، مارگو رابی را در هیبت یک زن با کلاه گیس قرمز و یک آرایش سفید وحشتناک جلوی دوربین دارد که سعی می‌کند در به پادشاهی رساندن پسرعموهایش نقش ویژه‌ای ایفا کند. این فیلم امتیاز ۶۲ را در فهرست راتن تومیتوز به دست آورده است.

تماشای فیلم مری ملکه اسکاتلند

من تونیا هستم | ۲۰۱۷ | I, Tonya

من، تونیا هستم که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده است، یک فیلم کمدی سیاه بیوگرافیک ورزشی است که به کارگردانی کریگ گیلسپی و همچنین تهیه‌کنندگی خود رابی است. این فیلم زندگی اسکیت باز تونیا هاردینگ و ارتباط او با حمله سال ۱۹۹۴ به رقیبش نانسی کریگان را روایت می‌کند. این فیلم به بحث و گفت‌وگوی مخاطبان می‌پردازد، زیرا خط داستانی بر اساس بازگویی داستان توسط هاردینگ و شوهر سابقش است. به این ترتیب، طرح به طور کامل پیامدهای عواقب حمله را دوباره قاب‌بندی می‌کند و هاردینگ را به عنوان یک قربانی به تصویر می کشد. با امتیاز خیره کننده ۹۰ در راتن تومیتوز، نقدهای مثبت فیلم عمدتاً عملکرد عالی رابی را تحسین کرده است. او برای چندین جایزه نامزد شد، اما هیچ کدام را دریافت نکرد. با این حال، نقش تونیا به رابی کمک کرد تا برای بازی در فیلم روزی روزگاری در هالیوود انتخاب شود.

مارگو رابی در فیلم من تونیا هستم

ویسکی تانگو فاکستروت | ۲۰۱۶ | Whiskey Tango Foxtrot

ویسکی تانگو فاکستروت یک کمدی-درام زندگی‌نامه‌ای مربوط به دوران جنگ در افغانستان است که بر اساس کتابی نوشته کیم بارکر، تهیه‌کننده اخبار کابلی که خبرنگار جنگ شده بود ساخته شده است. تینا فی نقش بارکر را بازی می‌کند و ماجراهای او را در سال ۲۰۰۲ در طی عملیات آزادی پایدار ترسیم می‌کند. رابی در نقش تانیا وندرپول، یک روزنامه‌نگار تلویزیونی کارکشته‌تر بریتانیایی که کیم را زیر بال خود می‌گیرد، یک بازی ثابت و مطمئن را انجام می‌دهد. این فیلم در باکس آفیس با استقبال مواجه شد اما برای بازی بازیگرانش به ویژه بازی فی و رابی نمرات بالایی دریافت کرد. به هر حال، عنوان فیلم  به زبان عامیانه نظامی به «WTF» اشاره دارد – و همه ما می دانیم که این به چه معناست. این فیلم امتیاز ۶۸ را در راتن تومیتوز به دست آورده است.

مارگو رابی در فیلم ویسکی تانگو فاکستروت

ز مثل زکریا | ۲۰۱۵ | Z for Zachariah

ز مثل زکریا فیلمی به کارگردانی کریگ زوبل است که بر اساس کتابی به همین نام نوشته رابرت سی اوبراین که در سال ۱۹۷۴ منتشر شده است اقتباس شد. رابی، چیوتل اجیوفور و کریس پاین در این فیلم به عنوان آخرین افراد روی زمین پس از یک آخرالزمان هسته‌ای بازی می‌کنند. آن (رابی) در یک محیط روستایی زندگی‌ای منزوی دارد تا اینکه مهندس جان (اجیوفور) مجروح به خانه‌اش باز می‌گردد.

اقتباس سینمایی بسیار بهتر از کتاب واقعی انجام شد – همانطور که مشخص شد، این رمان در فهرست کتاب‌های کمتر مورد علاقه بسیاری از خوانندگان قرار گرفت. با وجود نقدهای مثبتی که بر این فیلم بوده علی‌الخصوص بازی مارگو رابی، اما فروش این فیلم بسیار پایین بوده ‌است.

فیلم ز مثل زکریا

تمرکز | ۲۰۱۵ | Focus

مارگو رابی ایفاگر نقش جس برت در فیلم تمرکز در کنار ویل اسمیت که کاراکتر نیکی اسپرگن را بازی می‌کند، نقش یک زوج عاشق را ایفا می‌کنند که همزمان مشغول کلاهبرداری با شیوه‌های متفاوت و جذاب هستند. رابی تکنیک‌های کلاهبرداری را از اسمیت یاد می‌گیرد. اتفاقی باعث جدایی آن‌ها از هم شده و بعد از ۳ سال مجدد در یک رویارویی غافلگیرکننده با یکدیگر همکاری می‌کنند. این بار آن‌ها در یک مسابقه اتومبیل‌رانی که شرط‌بندی‌ با رقم‌های بسیار بالا در آن صورت می‌گیرد سعی می‌کنند بیشترین پول را به جیب بزنند. این فیلم یکی از بهترین نقش‌های رابی است. این فیلم در راتن تومیتوز امتیاز ۵۶ را کسب کرده است.

مارگو رابی در فیلم تمرکز

سوئیت فرانسوی | ۲۰۱۴ | suite-francaise

سوئیت فرانسوی یک درام جنگی عاشقانه به کارگردانی سائول دیب بر اساس قسمت دوم رمان ایرنه نمیروفسکی به همین نام (در سال ۲۰۰۴ چاپ شد) ساخته شده است. میشل ویلیامز در نقش لوسیل آنجلیه، ماتیاس شوئنارتز در نقش اوبرلوتنانت برونو فون فالک و رابی در نقش سلین در این فیلم بازی می‌کنند.

داستان این فیلم درباره رابطه عاشقانه ممنوعه بین یک روستایی فرانسوی به نام لوسیل و یک سرباز آلمانی به نام برونو در طول اشغال فرانسه در طول جنگ جهانی دوم است. شخصیت سلین همچنین با یک سرباز آلمانی رابطه نامشروع دارد، که باعث می‌شود لوسیل به خود اجازه دهد تا به برونو عشق بورزد. این فیلم با امتیاز ۷۶ درصدی روتن تومیتوز شاهکاری است که به اندازه کافی درباره آن صحبت نشده است.

مارگو رابی در فیلم سوئیت فرانسوی

گرگ وال استریت | ۲۰۱۳ | The Wolf of Wall Street

  • امتیاز کاربران فیلیمو: ۹۳ از ۱۰۰

گرگ وال استریت بر اساس خاطرات سال ۲۰۰۷ به همین نام توسط جردن بلفورت، ظهور و سقوط کارگزار بورس بلفورت (دی کاپریو) را نشان می دهد. تاریخ مشارکت او در فساد و کلاهبرداری در وال استریت است که در نهایت منجر به سقوط او شد. رابی نقش همسر فریبکارش نائومی لاپاگلیا را بازی می‌کند. این اولین فیلم بزرگ آمریکایی بود که به طور انحصاری از طریق توزیع دیجیتال منتشر شد. علاوه بر این، این فیلم به پردرآمدترین فیلم مارتین اسکورسیزی و همچنین فیلمی با بیشترین فحش‌ها تبدیل شد. به طور کلی، گرگ وال استریت به دلایل زیادی بحث برانگیز بود، از ناسزاگویی تا همدردی نکردن با قربانیان تا محتوای صریح جنسی و موارد دیگر. با این وجود، امتیاز ۸۰ درصدی را در Rotten Tomatoes کسب کرد.

مارگو رابی در فیلم گرگ وال استریت

 

درباره زمان | ۲۰۱۳ | about-time

درباره زمان به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کرتیس یک فیلم بریتانیایی با بازی دامنال گلیسون و ریچل مک آدامز در نقش‌های اصلی است. این فیلم حول محور شخصیتی به نام تیم است که متوجه می‌شود مردان خانواده‌اش توانایی سفر در زمان را دارند. سپس از این ابرقدرت استفاده می‌کند تا اشتباهات گذشته خود را برای آینده‌ای بهتر اصلاح کند، به ویژه در مورد روابط خود. رابی نقش شخصیت شارلوت را بازی می‌کند، اولین زنی که تیم معتقد است عشق زندگی‌اش است. این فیلم با امتیاز ۷۰ در Rotten Tomatoes، به مردم می‌آموزد که مهربان باشند و کمی بیشتر به زندگی اهمیت دهند به شکلی که به ما ارائه شده است.

فیلم درباره زمان با بازی مارگو رابی

تماشای فیلم‌های مارگو رابی در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil