The Makery یک برنامه آموزشی جذاب ویژه کودکان است

معرفی سریال سریال بساز و بپز برای بچه‌ها

عید نوروز با فیلیمو

این سریال که توسط Terrific TV تولید شده است یک برنامه آموزشی کودکان مبتی بر بازی، فعالیت، خلق کردن و ساختن است. برنامه‌ای ویژه کودکان ۳ تا ۸ ساله که از طریق بازی به کودکان آموزش می‌دهد و برای کشف تخیل و خلاقیت به آن‌ها الهام می‌بخشد. این برنامه شامل ۲۵ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای می‌شود که ماجراهای جذاب آن در یک خانه تفریحی فوق‌العاده با نام The Makery که سال پیش در استودیو ساخته شد اتفاق می‌افتد. این سریال کاملا جدید که در باتل یارد استودیوز در بریستول انگلستان فیلمبرداری شده به تازگی از Sky Kids و NOW TV پخش خود را آغاز کرده است.

خلاصه داستان سریال بساز و بپز

سریال بساز و بپز The Makery یک خانه معمولی نیست! این خانه پر از صنایع دستی عجیب و غریب، هنرهای شگفت‌انگیز و ایده‌های الهام بخش است و حتی صحبت می‌کند! این فضای سورئال مملو از عناصر کمدی، مکانیکی و انیمیشنی است که به آن جان می‌بخشند. میکری در هر قسمت مخاطبان خود را به یک ماجراجویی هنری برای ساختن، پختن و خلق کردن دعوت می‌کند. ایده‌های هر قسمت هیجان‌انگیز و همچنین به اندازه کافی ساده هستند که هر مخاطبی در هر سنی را مجذوب خود کند. میکری مکانی شگفت‌انگیز است که تخیل مخاطب خود را به شکل هیجان‌انگیزی رها می‌سازد. بنابراین خودتان را برای ماجراجویی‌های غیرمنتظره آماده کنید. زیرا ایده‌های جذاب و عجیب و غریب این سریال به همه افراد خانه شور و انگیزه برای خلق کردن می‌بخشد؛ چه این کار نوشتن در اسکچ پد باشد چه درست کردن خوراکی‌های خوشمزه در آشپزخانه.

سریال بساز و بپز اولین برنامه از همکاری جدید پیکاک با اسکای کیدز در قالب تولید سریال کودک است. در واقع این برنامه برای اسکای کیدز، پیکاک و Terrific TV ساخته شده است. ریچارد هانت به عنوان تهیه‌کننده در کنار نیک آیلینگ و دریانا جونز به عنوان مدیران اجرایی تولید، در ساخت میکری مشارکت داشته‌اند. همچین ایان فرانس نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی اسکای کیدز نیز در این پروژه حضور دارد.

 

شناسنامه سریال بساز و بپز یا the Makery

  • تاریخ عرضه: ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳
  • مجری: بروک هنزل
  • شبکه:‌ پیکاک
  • ژانر: آموزشی، کودکان، خانوادگی
  • موضوعات: پختن و آشپزی، هنر، رقص، علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات
  • رده بندی سنی: TV-Y  (این رتبه مخصوص کودکان است و همه کودکان در همه سنین می‌توانند آن را تماشا کنند. برنامه‌های با این رده‌بندی سنی بیش‌تر برای یادگیری و آموزش هستند و به همین دلیل محدودیت خاصی ندارند)

بازیگران سریال بساز و بپز

استیون منگن که بخاطر بازی در فیلم‌هایی مانند بیلی الیوت، استیون دالدری و شتاب، ران هاوارد و مجموعه‌های تلویزیونی‌ای مانند مارپل آگاتا کریستی شناخته می‌شود، مطرح‌ترین چهره این مجموعه کودکانه است. علاوه بر منگن می‌توان به نیمیشا اودرا در نقش خودش نیم، بروک هنزل، جوزف بالدراما، جاش الول و جو لاکین اشاره کرد.

سریال میکری

The Makery درباره چیست؟

یک ماجراجویی هنری برای ساختن، پختن و خلق کردن که همه را به کشف خلاقیت‌ها و تخیل خود سوق می‌دهد. در میکری، میزبان بروک هنزل، خالق و سازنده‌ای است که در ایده‌آل‌ترین مکان برای بروز استعدادهایش زندگی می‌کند. میکری یک خانه تفریحی شگفت‌انگیز با رنگ‌های زنده، موسیقی شاد و فضایی پرشور و انرژی برای خلق کردن است. بروک در هر قسمت با مشکلی روبر می‌شود اما اجازه نمی‌دهد که این مشکلات سد راهی برای خلاقیت‌های او باشند. او با کمک لوازم هنری خود و سایر وسایل موجود در میکری و همچنین چیزهای جالبی که در آنجا کشف می‌کند، آثار و کاردستی‌های اورجینالی خلق می‌کند و آن‌ها را گام به گام به مخاطبانش آموزش می‌دهد. بنابراین شما در هر قسمت کنکجاو خواهید بود که بروک چه چیزی خواهد ساخت؟

 

آنچه والدین درباره این مجموعه باید بدانند؟

والدین باید بدانند که سریال بساز و بپز یک برنامه تلویزیونی آموزش پیش‌دبستانی است که خلاقیت بچه‌ها را برمی‌انگیزاند. بروک هنزل در قالب مجری این برنامه در هر قسمت با مسائلی روبرو می‌شود که الهام‌بخش تخیل و خلاقیت او هستند. او درست می‌کند، می‌پزد و پروژه‌های جالبی را تکمیل می‌کند که به اندازه کافی ساده و جذاب هستند که بچه مدرسه‌ای‌ها در آن‌ها مشارکت داشته باشند. کوچک‌تر‌های داخل خانه نیز می‌توانند به کمک والدینشان به راحتی کارهای جذاب هنزل را انجام بدهند. این برنامه با رنگ‌های روشن و موسیقی سرزنده و اجرای پرانرژی بازیگرانش، کنجکاوی، خلاقیت و یادگیری مهارت‌های حل مسئله را تشویق می‌کند.

سخن آخر اینکه شما بعد از تماشای سریال بساز و بپز می‌توانید با فرزندان خود درباره مسئله کنجاوی، خلاقیت و مهارت‌های حل مسئله صحبت کنید. اینکه بروک چگونه از حواس خود استفاده می‌کند؟ چگونه به کمک حواس خود و کنجاوی می‌توانیم درباره دنیای پیرامونمان بیاموزیم؟ از آن‌ها بپرسید چه چیزهایی کنجکاوی و تخیلشان را برمی‌انگیزاند؟ کدام یک از فعالیت‌ها و یا کاردستی‌های بروک در برنامه را بیش‌تر دوست دارند و چرا؟ آیا دوست دارند در میکری زندگی کنند؟ اگر آره چرا و اگر خیر چرا؟ چه چیزی میکری را به مکانی جذاب و دوست داشتنی تبدیل می‌کند؟ این‌ها بخشی از سوالاتی هستند که با تماشای این برنامه آموزشی می‌توانید با فرزندان خود در میان بگذارید.

بهترین انیمیشن های سریالی جهان

آیا سریال بساز و بپز یک مجموعه خوب است؟

این مجموعه پیش‌دبستانی شبکه پیکاک المان‌هایی از برنامه‌های موفقی مانند ردپای آبی و خانه عروسکی گابی را با یک‌دیگر ترکیب می‌کند. در سریال بساز و بپز موسیقی انرژی‌بخش، اشیا و عروسک‌های سخنگو و بچه‌های متفاوت وجود دارد. این همان برنامه‌ای است که بچه‌های کوچک آن را دوست خواهند داشت و والدین نیز از تماشای آن توسط کودکان خود خشنود بنظر خواهند رسید. اما در حالیکه که بروک هنزل گاهی کاریزمای کم‌تری از خود نشان می‌دهد، خود میکری به اندازه کافی هیجان‌انگیز و جذاب است. بروک با ظاهر بسیار آراسته‌اش فاقد آن غرابت و منحصربفرد بودنی بنظر می‌رسد که از شخصیتی که در چنین مکان خلاقانه‌ای زندگی می‌کند انتظار می‌رود. اما با اینحال، کاردستی‌ها و فعالیت‌هایی که انجام می‌شوند برای جلب توجه مخاطبان کودک برنامه بسیار مناسب هستند. فعالیت‌هایی که می‌تواند والدین و فرزندانشان را درگیر فرایندهای خلاقانه خود بکنند.

سریال میکری در فیلیمو

صحبت‌های مجری برنامه بروک هنزل

بروک هنزل که به عنوان میزبان و مجری در سریال بساز و بپز حضور دارد کار کردن در میکری را واقعا هیجان‌انگیز می‌داند: «من هرگز پیش از این با انیمیشن کار نکرده‌ بودم، بنابراین واقعا هیجان‌انگیز بود». او همچنین این مجموعه را اینگونه توصیف می‌کند: «شخصیت من بروک در اینجا در یک خانه کارتونی زندگی می‌کند. خانه‌ای که زنده است. ما به نوعی بهترین دوستان هم هستیم و من در آن درگیر دردسرهای خنده‌دار و احمقانه زیادی می‌شوم. من زمین می‌خورم و چیزهایی را می‌شکنم و خانه اغلب راهی پیدا می‌کند تا آن‌ها را به چیزی تبدیل کنیم که می‌توانیم با هم بسازیم. بنابراین ما چیزهای زیادی شامل مصولات هنری و صنایع دستی مختلفی می‌سازیم و همچنین چیزهایی می‌پزیم. هر کسی که این برنامه را تماشا می‌کند نیز می‌تواند به ما ملحق شود». هنزل درباره چالش‌های پذیرش نقش یک مجری در یک برنامه مربوط به کودکان به مسئله انرژی اشاره می‌کند و اینکه ایفای چنین نقشی انرژی زیادی می‌طلبد:«واقعا هر روز فوق‌العاده پرانرژی بودم. بنابراین فکر می‌کنم چالش اصلی حفظ این انرژی بود و واقعا امیدوارم که این کار را انجام داده باشم».

تماشای سریال میکری در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil