یک داستان انتقامی هیجان‌انگیز کره‌ای را در فیلیمو ببینید

معرفی کامل سریال شکوه

عید نوروز با فیلیمو

نتفلیکس در چند سال گذشته پلتفرم پیشرو در پخش درام‌های کره‌ای در سراسر جهان بوده است. بطوری که هر ساله درام‌های سینمایی و تلویزیونی زیادی را برای تماشا در اختیار ما می‌گذارد. سریال شکوه یکی از جدیدترین این عناوین است که بخش اول آن در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲، در روز ۳۰ دسامبر، منتشر شد. چاین سریال کره‌ای به نویسندگی کیم اون-سوک و با بازی سونگ هه-کیو و لی دو-هیون، رنج و عذاب قربانیان خشونت‌ها و اذیت و آزارهای دوران مدرسه را به تصویر می‌کشد. این درام هیجان‌انگیز انتقام‌جویانه یکی از موردانتظارترین سریال‌های کره‌ای اخیر محسوب می‌شود.

فهرست بهترین سریال های کره ای

سریال کره‌ای شکوه یا افتخار The Glory به عنوان یک داستان انتقامی، جهانی آشنا مقابل دیدگانمان می‌گذارد؛ جایی که با یک طرح داستانی پرپیچ و خم با آیرونی دراماتیک و خشونتی فراوان روبرو هستیم. چراکه بهرحال این یک محصول کره‌ای است که صنعت فیلم آن با ارائه شاهکارهایی مانند بانوی انتقام (Lady Vengeance) و من شیطان را دیدم (I Saw the Devil) عملا بر پایه انتقام بنا شده است. طرفداران سینمای کره می‌دانند که داستان‌های انتقامی کره‌ای چه فیلم‌های هیجان‌انگیز بی‌رحمانه‌ای را به وجود می‌آورند. در سریال افتخار شاهد یک داستان انتقامی در قاب کوچک تلویزیون خواهیم بود. اما اکنون این سوال پیش می‌آید که یک داستان انتقام کره‌ای در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در قاب تلویزیون چگونه خود را به عنوان اثری برجسته مطرح می‌سازد؟ افتخار که فیلمنامه آن توسط اسطوره صنعت کیم اون-سوک به نگارش درآمده است تضمین می‌کند که با یک اثر انتقامی تازه و وحشتناک روبرو خواهیم بود.

 

خلاصه داستان سریال شکوه

سریال شکوه داستان شخصیتی به نام مون دونگ اون را روایت می‌کند؛ دانش‌آموزی دبیرستانی که آرزو داشت یک معمار شود اما به دلیل قلدری‌های خشونت‌آمیز گروهی از همسالانش مجبور به ترک تحصیل می‌شود. او سال‌ها بعد  شغلی به عنوان معلم سرخانه در یک مدرسه ابتدایی پیدا می‌کند و با گذشت زمان متوجه می‌شود که زورگوی اصلی‌ای که زندگی‌اش را تباه کرده اکنون متاهل است و فرزندی دارد که در همان مدرسه درس می‌خواند.

یادآوری مداوم آنچه که اتفاق افتاده است او را به این سوق می‌دهد تا نقشه انتقام خود علیه عاملان این خشونت را از طریق فرزندانشان اجرایی کند. آیا او می‌تواند انتقام را بر آزارگرش تحمیل کند؟ یا اینکه خود را به سمت نابودی خودش سوق می‌دهد؟ در هر صورت، نتیجه امیدوارکننده بنظر نمی‌رسد زیرا می‌تواند هیولای درون او را یکبار دیگر بیدار کند. این خلاصه داستانی است که از طریق تریلر فیلم می‌توان متوجه آن شد. اما خلاصه داستان رسمی‌ای که نتفلیکس منتشر کرده به این شرح است: «زنی سال‌ها بعد از نجات پیدا کردن از اذیت و آزارهای وحشتناک در دوران دبیرستان، یک نقشه انتقام‌جویانه را به اجرا می‌گذارد تا عاملان این خشونت را به سزای اعمالشان برساند».

لی دو هیون در سریال افتخار

گروه بازیگران و عوامل سریال شکوه

سونگ هه-کیو بازیگر نقش اصلی مون دونگ اون است. هه-کیو که بخاطر بازی در سریال نسل خورشید (Descendants of the Sun) شناخته می‌شود،  در حال حاضر  پردرآمدترین بازیگر زن کره‌ای است. لی دو-هیون که پس از بازی در نقش شخصیت لی اون هیوک در درام ترسناک پساآخرالزمانی خانه شیرین (Sweet Home) از نتفلیکس، طرفداران ویژه‌ای برای خود پیدا کرد در نقش شخصیت جو یو جونگ حضور دارد. یو جونگ یک جراح پلاستیک است که در بیمارستان عمومی سئول که مادرش مدیریت آنجا را به عهده دارد کار می‌کند. او به دونگ اون بازی گو یا وی‌چی را آموزش می‌دهد.

لیم جی-یئون، نقش شکنجه‌کار سابق مون دونگ اون را بازی می‌کند. او در نقش پارک یون جین یک گزارشگر آب و هوا در یک ایستگاه تلویزیونی است. او سردسته گروهی از نوجوانان شرور در دبیرستان بود که دونگ اون را مورد اذیت و آزارهای فیزیکی قرار می‌دادند. خانه کاغذی: کره-منطقه اقتصادی مشترک (Money Heist: Korea – Joint Economic Area) و قمارباز سلطنتی (The Royal Gambler) از جمله آثار مطرحی هستند که جی-یئون در آن‌ها هنرنمایی کرده است.

در حالیکه این ۳ نفر شخصیت‌‌های اصلی سریال هستند، پارک سونگ هون، یوم هه-ران و جونگ سونگ ایل نیز حضور پررنگی در افتخار دارند. جونگ جی-سو در نقش جوانی مون دونگ اون، شین یه-اون در نقش جوانی پارک یون جین در کنار چا جو یونگ، سونگ جی وو، کیم گان وو، پارک جی-آ، کیم جونگ-یونگ، هوانگ کوانگ هی و لی مو-سنگ، از دیگر بازیگران این سریال هستند.

لی دو هیون در سریال افتخار

عوامل سازنده سریال افتخار

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، نویسنده برجسته و تحسین‌شده کیم اون-سوک، فیلمنامه سریال شکوه را به نگارش درآورده است. سوک برای نگارش فیلمنامه سریال‌های تلویزیونی محبوبی مانند باغ مخفی (Secret Garden)، وارثان (The Heirs)، نسل خورشید و پادشاه: سلطنت ابدی (The King: Eternal Monarch)، جوایز متعددی دریافت کرده است. اگرچه اون-سوک بیش‌تر بخاطر نگارش فیلمنامه‌های فانتزی و عاشقانه شناخته می‌شود، اما با توجه به کارنامه پربار او به عنوان یک فیلمنامه‌نویس، منطقی است که انتظار زیادی از این درام انتقامی جدید داشته باشیم.

آن گیل هو، کارگردان افتخار، یکی دیگر از عوامل مطرح سازنده فیلم است. او یکی از کارگردانانی محسوب می‌شود که در کارنامه کاری خود کاملا موفق عمل کرده و روی پروژه‌های شناخته شده متعددی کار کرده است. در کارنامه گیل هو کارگردانی درام‌های تحسین شده‌ای نظیر غریبه (Stranger)، خاطرات الحمرا (Memories of the Alhambra) و شادی (Happiness)، دیده می‌شود.

کیم جون سوک و جونگ سه رین که دو تن از بهترین آهنگسازان شاغل در صنعت تلویزیون کره هستند، موسیقی متن افتخار را ساخته‌اند. کیم جون سوک آهنگسازی مجموعه‌های تلویزیونی محبوبی مانند غریبه، کلاس ایته‌وون (Itaewon Class) و پنت‌هاوس: جنگ در زندگی (The Penthouse: War in Life) را انجام داده است. در کارنامه حرفه‌ای سه رین نیز آهنگسازی آثار برجسته‌ای نظیر فصل دوم غریبه، خاطرات الحمرا، گل شیطان (Flower of Evil) و سرگذشت آسدال (Arthdal Chronicles) به چشم می‌خورد.

سونگ هه کیو در سریال افتخار

نقدها و بازخوردهای فصل اول سریال شکوه

شکوه با بازیگران برجسته و داستان جذاب و پرکشش خود به عنوان سومین سریال تلویزیونی غیرانگلیسی زبان پربیننده نتفلیکس در اوایل ژانویه ۲۰۲۳ معرفی شد و هفته بعد آن در رتبه اول این لیست قرار گرفت. این سریال در ۳۰ دسامبر منتشر شد اما تنها در یک هفته ۲۵.۴ میلیون ساعت تماشا داشته است. میزان تماشای سریال از آن زمان رشد قابل توجهی داشت و به لطف رسانه‌های اجتماعی بسیار بیش‌تر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این سریال تاکنون امتیاز خوب ۷.۹ در سایت آی‌ام‌دی‌بی و میانگین رضایت ۹۰ درصدی از سوی مخاطبان سایت راتن تومیتوز کسب کرده است.

 

تاریخ پخش فصل دوم شکوه

اگرچه شاید بسیاری از طرفداران درام‌های کره‌ای دوست داشتند که سریال را پشت سر هم تماشا کنند، اما نتفلیکس تصمیم گرفت که شکوه را مانند فصل چهارم چیزهای عجیب Stranger Things و دیگر مجموعه‌های اخیر به دو بخش مساوی تقسیم کند. اتفاقی که بطور مشابه برای بازسازی کره‌ای خانه کاغدی رخ داد و ۶ قسمت اول آن در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ و ۶ قسمت باقیمانده بعد از حدود ۶ ماه در ۹ دسامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمدند. زمانی که احتمالا بسیاری از مخاطبان داستان آن را فراموش کرده بودند. اما خوشبختانه نتفلیکس این استراتژی را درباره افتخار تکرار نکرد و این سریال بعد از گذشت حدود ۲ ماه، در ۱۰ مارس ۲۰۲۳ با ۸ قسمت بعدی خود بازمی‌گردد. کیم اون-سوک در یک کنفرانس مطبوعاتی بخش ۲ افتخار را «به شکل طراوت‌انگیزی رضایت‌بخش و به شکل تکان‌دهنده‌ای مهیج و پرتنش» توصیف کرد. کارگردان آن گیل هو نیز افزود:«درگیری میان دونگ اون و یون جین واقعا اوج می‌گیرد و عاملان آزار و شکنجه با مرگ روبرو می‌شوند و شما نخواهید توانست چشم خود را از روی صفحه بردارید…».

یوم هه-ران در سریال افتخار

چه اتفاقاتی در بخش دوم شکوه رخ خواهد داد؟

تریلر بخش ۲ شکوه این نوید را می‌دهد که ۸ قسمت آینده پر از انتقام‌های خونین واقعی است. در حالیکه تریلر روش‌های دونگ اون برای گرفتن انتقام را نشان نمی‌دهد اما واضح است انتقام در شدیدترین حالتش رخ خواهد داد. اما آیا دونگ اون سرانجام روح آسیب‌دیده خود را التیام خواهد بخشید؟ هرچند امیدواریم که این اتفاق بیفتد، اما کمی بعید بنظر می‌رسد. بدیهی است که باتوجه به ناتمام ماندن داستان شخصیت‌ها در بخش اول، انتظار داشته باشیم که در بخش دوم دوباره با همان بازیگران و شخصیت‌ها ملاقات کنیم. البته برخی از شخصیت‌ها در بخش اول می‌میرند (که برای جلوگیری از اسپویل شدن نامشان را فاش نمی‌کنیم)، اما باتوجه به اینکه برخی از این مرگ‌ها مبهم هستند در قالب فلاش‌بک بازخواهند گشت.

 

حرف‌های خالق سریال شکوه

داستان‌های خشونت در محیط مدرسه چیزی بود که همیشه توجه اون سوک را به خود جلب می‌کرد. اما این دختر ۱۶ ساله‌اش بود که او را به نوشتن این فیلمنامه تشویق کرد. کیم در همین رابطه می‌گوید: «من خودم یک والد هستم و دخترم سال آینده به کلاس دهم در دبیرستان می‌رود. بنابراین خشونت در محیط مدرسه برایم موضوع تازه‌ای نیست و این چیزی است که می‌خواستم در آن عمیق شوم. ما درباره خشونت در مدرسه صحبت می‌کردیم و من نگران بودم که دخترم بخاطر شهرت من در مدرسه مورد اذیت و آزار قرار بگیرد». اما دخترم گفت: نه، تو آنقدر معروف نیستی! این اولین شوکی بود که به من وارد شد. بعد او گفت: اگر به کسی آسیب برسانم بیشتر رنج می‌کشی یا اگر صدمه ببینم؟ و این دومین شوکی بود که به من وارد شد». کیم همچنین درباره علت انتخاب عنوان افتخار برای این فیلمنامه می‌گوید:«هنگام بروز خشونت در مدرسه، قربانیان چیزهایی از دست می‌دهند که نامحسوس و بغرنج هستند. چیزهایی مانند شان، شرافت و شکوه. من فکر می‌کردم اگر از این قربانیان از صمیم قلب عذرخواهی شود آن‌ها می‌توانند اوضاع را به قبل از بروز این اتفا‌ق‌ها بازگردانند. به همین دلیل عنوان این درام را افتخار گذاشتم».

سونگ هه-کیو: به تصویر کشیدن یک قربانی بسیار چالش‌برانگیز بود

اگرچه سونگ هه-کیو یک چهره برجسته در صنعت بازیگری کره است و با بازی در نقش‌های ملودراماتیک غریبه نیست، اما به گمان او به تصویر کشیدن یک قربانی به هیج وجه کار ساده‌ای نیست: «هنگامی که فیلمنامه را خواندم، احساس کردم این دقیقا همان ژانر و شخصیتی‌ است که در تمام دوران کاری‌ام به دنبال آن بوده‌ام. نویسنده کیم اون سوک نیز آن را بسیار با دقت و زیبا نوشته بود. بنابراین فکر کردم که اگر شخصیت مون را بخوبی به تصویر بکشم، این یک سریال عالی خواهد بود». او با هیجان ادامه می‌دهد:«به تصویر کشیدن یک قربانی بسیار چالش‌برانگیز بود. فوق‌العاده چالش‌برانگیز. مون جوان، درمانده و آسیب‌دیده بود. او قادر نبود در برابر آن از خود دفاع کند. اما مون بالغ… نمی‌خواستم آنقدر ترحم‌برانگیز بنظر برسد. بلکه می‌خواستم محکم و قوی دیده شود و این چیزی بود که سعی کردم روی آن تمرکز کنم».

تماشای آنلاین سریال اغتخار از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil