بچه‌ها به جادو باور دارند؛ شما چطور؟

معرفی و نقد انیمیشن گوزن قهرمان

عید نوروز با فیلیمو

انیمیشن گوزن شمالی اینجاست یا گوزن قهرمان یک برنامه ویژه است که بر اساس کتاب و مجموعه عروسک‌های پلوش سال ۲۰۱۷ اثر آدام رید ساخته شده است. این انیمیشن کوتاه ۴۴ دقیقه‌ای تلویزیونی را لینو دی‌سالوو کارگردانی کرده است که انیماتور، نویسنده و صداپیشه آمریکایی-ایتالیایی است. جالب این‌که او در واحد انیمیشن فیلم‌های مطرحی چون «یخ‌زده» (۲۰۱۳)، «گیسوکمند» (۲۰۱۰) و «تیزپا» (۲۰۰۸) حضور داشته است.

خلاصه داستان گوزن شمالی اینجاست

خلاصه انیمیشن گوزن قهرمان Reindeer in Here اینطوری است؛ پسرکی به نام تئو که تازگی با خانواده‌اش به شهری کوچک نقل مکان کرده است، ظاهرا در یافتن دوست خیلی بدشانس است. البته پیش از این هم تنها دوستی که تئو داشته، عروسکش بوده که اسمش فرانکی است. او از سن پایین گفتار بطنی را یاد گرفته است که بعدها مشخص می‌شود همه این‌ها به خاطر نقل‌مکان‌های مکرر خانواده اوست؛ و مقصر اصلی شغل مادر است. تئو شبی چیزی را می‌بیند که فکر می‌کند یک ستاره دنباله‌دار است و برای همین آرزویی می‌کند؛ اما در واقعیت، آنچه دیده یک گوزن شمالی است به نام بلیزِرد – یا به صورت کوتاه بلیز – با شاخ‌هایی نامتقارن که مادرزادی است و اغلب باعث زمین خوردنش می‌شود. با وجود این، بلیز که از قطب شمال آمده است – با گروه دوستان منحصربه‌فردی که دورش جمع می‌شوند – یک ماموریت بزرگ دارد که نجات آینده کریسمس است.

لیست بهترین انیمیشن های جهان

فهرست عوامل و بازیگران گوزن قهرمان

کارگردان: لینو دی‌سالوو، فیلمنامه‌نویسان: گرِگ اِرب و جیسن اورِم‌لَند بر اساس کتاب آدام رید، تدوینگر: گوین اِبِدیس، آهنگساز: مایکل ریچارد پلومن، صداپیشگان: گابریل بِیتمَن (تئو)، کندیس کامرون بوره (پینکی)، بروک مونرو کانِوِی (ایسلا)، هنری وینکلر (اسمایلی)، لینو دی‌سالوو (فرانکی) و…

 

امتیازهای تماشاگران به فیلم

امتیاز میانگین ۲۲۷ کاربر سایت «آی‌ام‌دی‌بی» که تا امروز به این انیمیشن گوزن قهرمان امتیاز داده‌اند، متوسط ۵.۸ از ۱۰ را نشان می‌دهد. در ادامه بخشی از نظر منتقدی را مطالعه می‌کنید که نوشته‌اش در سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان «راتن تومیتوز» ثبت شده است:

انیمیشن گوزن شمالی اینجاست

تی‌وی فِنَتیک | امتیاز ۴.۵ از ۵

لورا نوواک | «گوزن شمالی اینجاست» که بر اساس کتاب پرفروش آدام رید ساخته شده، تماشاگرانش را با مسخره‌بازی‌های یک گوزن شمالی کم‌سن‌وسال به نام بلیز به وجد می‌آورد و شادمان می‌کند؛ و از آنجایی که همه ما آرزوی داشتن یک دوست یا پذیرفته شدن از سوی جمعی را تجربه کرده‌ایم، به‌خوبی شخصیت‌های اصلی و موقعیت داستانی را درک می‌کنیم. جالب‌تر این‌که فیلم هم حس‌وحالی امروزی دارد و هم احساس کلاسیک. بعضی از شخصیت‌ها هنوز مثل نقاشی‌های دستی به نظر می‌رسند؛ کیفیتی که به هر کدام از آن‌ها شخصیتی قوی بخشیده است.

هر دو قهرمان دور از ذهن داستان در ابتدای فیلم مثل وصله‌های ناجور محیط‌شان به نظر می‌رسند اما داستان نشان می‌دهد که حتی اگر متفاوت باشید، استعدادها و قابلیت‌های خاص و منحصربه‌فردی دارید که می‌توانید با آن‌ها به دیگران کمک کنید. این هم دیگر مضمونی است که توامان می‌تواند مورد توجه بزرگ‌ترها و بچه‌ها قرار بگیرد. تئو هم به اندازه بلیز تنهاست چون والدینش دائم نقل مکان می‌کنند. تئو می‌ترسد با کسی دوست شود چون هراس دارد که به محض صمیمی شدن با کسی خانواده‌اش دوباره جابه‌جا شوند. از این رو است که او لذت برف‌بازی و این‌جور چیزها را تجربه نکرده است. در این میان، همراهی با بلیز به او اجازه می‌دهد تا بچه باشد و بچگی کند.

بلیز و دوستش کَندی، دختربرفی دوست‌داشتنی، مصمم هستند که کریسمس را حفظ کنند و به عبارتی نجات دهند. آن‌ها پس از برخورد با اتاق تئو می‌کوشند او را هم متقاعد به همراهی و کمک کنند. من عاشق این ایده شدم که فقط بچه‌ها می‌توانند بلیز و کندی را ببینند. این موضوع نشان می‌دهد که بچه‌ها به جادو باور دارند و همین امر گاهی وقت‌ها می‌تواند تعطیلات را نجات بدهد.

در مورد آدم‌بد داستان هم باید به این نکته جالب اشاره کرد که کاملا اهریمنی و سیاه نیست. من فیلم‌های تعطیلات زیادی دیده‌ام و معمولا متجاوزی که چیزی ویژه را به سرقت می‌برد، از سانتا کینه دارد؛ اما در مورد این فیلم با چنین اتفاقی مواجه نیستیم. از سوی دیگر، خیلی از بچه‌ها فکر می‌کنند مثل شخصیت‌های بلیز و تئو نامرئی هستند و برای همین بسیار مهم می‌شود که دست‌آخر سانتا آن‌ها را ببیند و بپذیرد. فیلم گوزن قهرمان مرا به یاد انیمیشن‌های تعطیلاتی انداخت که با آن‌ها بزرگ شدم؛ اما عناصر جادویی زیادی را افزوده است و همین‌طور خطوط داستانی‌ای که به ما کمک می‌کنند تا قدردان جادوی بچه‌گانه و بی‌آلایش کریسمس باشیم. همه لازم دارند که به دوستان خوب و آرزوهای کریسمسی باور داشته باشند.

تماشای آنلاین و دانلود انیمیشن گوزن قهرمان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil