اگر می‌خواهید در روزهای نوروز هم فیلم ببینید و هم یک چیزی یاد بگیرید

۱۳ فیلم های آموزشی برای نوجوانان

عید نوروز با فیلیمو

فیلم‌های آموزشی به فیلم‌های غیرداستانی محدود نمی‌شوند، که به صورت یکنواخت روایت می‌شوند و در کلاس‌های تاریکی که در دوره‌ای از حرفه‌ آکادمیک‌تان به آن‌ها پرداخته‌اید، روی تخته‌ای نمایش داده می‌شوند. فیلم‌های آموزشی خوب فیلم‌هایی هستند که در سینما دیده‌اید. آن‌ها مانند معلمان خوب شما را به چالش کشیده‌اند، الهام‌بخش بوده‌اند، ترسانده‌اند، عصبانی کرده‌اند و شما را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در اینجا ۱۳ فیلم از بهترین فیلم‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان و نوجوانان جمع کرده‌ایم که تماشای آن‌ها سرگرم‌کننده است اما پیام‌های مهمی نیز دارد.

۱۳ انیمیشن آموزشی برای بچه ها

فیلم ویل هانتینگ نابغه | ۱۹۹۷ | Good Will Hunting

  • بازیگران: مت دیمون، رابین ویلیامز، بن افلک، مینی درایور، استلان اسکارسگارد

این فیلم آموزشی، داستان یک سرایدار در M.I.T. است که پس از حل معادله‌ای در سطح فارغ التحصیلی که هیچ کس دیگری قادر به حل آن نبوده، کشف می‌شود که یک نابغه ریاضی است. ذهن درخشان او با شخصیتی آشفته همراه است و پس از آنکه کشف می‌شود، با یک استاد ریاضی و درمانگر همکار می‌شود تا بتواند در کنار حل مسائل شخصیت افسرده‌اش نیز درمان شده و شجاعتش بیشتر شود.

این فیلم دلگرم‌کننده پیام‌های مهمی در مورد صادق بودن به خود، اهمیت دوستی‌های محکم و استفاده از هدایای خود حتی در مواجهه با ترس و شک به خود ارائه می‌دهد. این یکی از بهترین فیلم‌ها برای دانش آموزان است!

تماشای آنلاین فیلم ویل هانتینگ نابغه

سریال مستند درون کرم چاله | ۲۰۱۰ | Through the Wormhole

مستند درون کرم چاله با اجرای مورگان فری من، نشان می دهد که ممکن است کرم چاله ها بتوانند رازهای عمیق هستی را برملا کنند؛ سوال هایی که یک پازل در مورد ابدیت می سازند. ما از چه ساخته شده ایم؟ پیش از آغاز چه چیزی وجود داشته است؟ آیا واقعا ما تنها هستیم ؟ آیا خالقی وجود دارد؟ اینها سئوالاتی است که این مستند پاسخ‌های خوبی برای آن‌ها دارد.

فیلم  درون کرم چاله در فیلیمو

فیلم نظریه همه چیز | ۲۰۱۴ | Theory of Everything

  • بازیگران: ادی ردمین، فلیسیتی جونز

استیون هاوکینگ دانشجوی اخترفیزیک در تلاش برای تعیین موضوع پایان‌نامه است. پس از یک سخنرانی در مورد سیاهچاله‌ها، او حدس می‌زند که این حفره‌ها ممکن است بخشی از خلقت بوده باشند و تصمیم می‌گیرد در مورد آن‌ها بنویسد. او مبتلا به بیماری نورون حرکتی تشخیص داده شده است و به او گفته می‌شود که چه معنایی دارد. عشق او، جین، مصمم است که با او بماند، اما پس از چندین سال تلاش برای بزرگ‌کردن فرزندان، مراقبت از استفن و مدیریت نوشتن پایان‌نامه‌اش، معلوم می‌شود که این ازدواج دیگر واقع‌بینانه نیست. اما طلاق پایان ماجرا نیست.

از مضامین این فیلم جذاب می‌توان به استقامت در برابر سختی‌ها و عشق ایثارگرانه اشاره کرد. تئوری همه چیز باید در لیست بهترین فیلم‌های کلاس درس باشد!

تماشای فیلم نظریه همه چیز در فیلیمو

فیلم شبکه اجتماعی | ۲۰۱۰ | The Social Network

  • بازیگران: جسی آیزنبرگ، اندرو گارفیلد

این یکی از آن فیلم‌های آموزشی است که هر کسی از پلتفرم رسانه اجتماعی فیسبوک یا مشابهش استفاده می‌کند باید آن را تماشا کند! این فیلم سفر مارک زاکربرگ بداخلاق را نشان می‌دهد که از پلتفرمی به نام Facemash -به دیگران اجازه می‌دهد دختران را بر اساس جذابیت آن‌ها ارزیابی کنند- به فیسبوک می‌رسد، با رقیبانش درگیر می‌شود، اخلاقش تغییر می‌کند، سرمایه‌گذار پیدا می‌کند، دچار چالش شکایت می‌شود و…

این فیلم باید در لیست فیلم‌های آموزشی برای دانش آموزان بزرگ قرار گیرد. فراتر از ۱۵ سال. این فیلم اخلاق شما را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود سوال کنید چرا و چگونه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، و بحث‌هایی پیرامون حریم خصوصی و امنیت اینترنت ایجاد می‌کند.

تماشای آنلاین فیلم شبکه اجتماعی

فیلم زندگی پی | ۲۰۱۲ | Life of Pi

  • بازیگران: سراج شارما، عرفان خان، راف اسپال

داستانی عالی در مورد مردی به نام پی که خانواده‌اش صاحب یک باغ وحش هستند. پدرش تصمیم می‌گیرد که آن‌ها به کانادا نقل مکان کنند و حیوانات را در آنجا بفروشند. یک طوفان وحشتناک کشتی را غرق می‌کند و پی خود را در یک قایق نجات با یک گورخر، یک اورانگوتان، یک کفتار و یک ببر می‌بیند. در نهایت، بعد از اینکه کفتار گورخر را می‌کشد و اورانگوتان و ببر، کفتار را می‌کشند، فقط پی و ببر هستند. وقتی پی نجات پیدا می‌کند این داستان را تعریف می‌کند اما هیچکس او را باور نمی کند.

در ظاهر، به نظر می‌رسد این یکی از آن فیلم‌های فوق‌العاده برای کلاس درس باشد که دانش آموزان از آن لذت خواهند برد. اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد و سؤالاتی در مورد بقا، حقیقت در داستان سرایی و ایمان ایجاد خواهد کرد.

 

مستند یک اقیانوس پلاستیکی | ۲۰۱۶ | A Plastic Ocean

آنچه به عنوان جست‌وجو برای نهنگ آبی گریزان آغاز شد، به کشف زباله‌های پلاستیکی در جایی که باید اقیانوسی بکر می‌بود، ختم شد. روزنامه‌نگاران، غواصان آزاد، دانشمندان و محققان سفرهای خود را به ۲۰ نقطه در سراسر جهان آغاز می‌کنند تا بفهمند چقدر زباله‌های پلاستیکی اقیانوس‌های ما را آلوده کرده‌اند و چگونه بر موجوداتی که در آب‌های آن زندگی می‌کنند تأثیر گذاشته است.

این فیلم احتمالا شما را شگفت‌زده می‌کند، زیرا متوجه می‌شوید که چگونه انسان‌ها در حال نابود کردن سیاره هستند. این به شما انگیزه می‌دهد تا قدم‌های کوچکی بردارید که می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

تماشای فیلم بهشت پلاستیک در فیلیمو

فیلم به سوی طبیعت وحشی | ۲۰۰۷ | Into the Wild

  • بازیگران: امیل هیرش، مارشا گی هاردن، ویلیام هرت

مرد جوانی که از جامعه مدرن سرخورده است، کاملاً ناآماده به بیابان آلاسکا می‌رود. در کوله پشتی او چند وسیله کمپینگ، لباس‌های ناچیز و یک کیسه برنج است. او قصد دارد از طریق آورده‌های زمین زندگی کند اما متوجه می‌شود که آلاسکا بهای سنگینی را از زندگی احمق‌ها می‌پردازد.

به سوی طبیعت وحشی به موضوعات مختلفی از جمله اشتیاق نوع بشر برای زمان‌های ساده‌تر، زندگی مرتبط با زمین، سلامت روان، هزینه ناآماده نبودن برای چالش‌ها و قدرت مطلق روح انسان می‌پردازد.

تماشای فیلم به سوی طبیعت وحشی در فیلیمو

فیلم در جست‌وجوی خوشبختی | ۲۰۰۶ | The Pursuit of Happyness

  • بازیگران: ویل اسمیت، جیدن اسمیت، تاندیو نیوتن

یک فروشنده سخت کوش اما خوش شانس با شریک یک شرکت سرمایه گذاری روبرو می‌شود. این به او این فرصت را می‌دهد تا یکی از ۲۰ کارآموز موقت بدون مزد شود که برای یک شغل دائمی در شرکت رقابت می‌کنند. اما مشکلات مالی ازدواج او را منحل می‌کند و او با پسر کوچکش در خیابان‌ها زندگی می‌کند. علیرغم مشکلات و مصیبت‌ها، او تصمیم دارد تمام کارآموزان دیگر را برای آن موقعیت تمام وقت شکست دهد.

این فیلم بلند تکان دهنده به مخاطب می‌آموزد که هیچ چیز غیرممکن نیست، گاهی اوقات کار سخت واقعاً نتیجه می‌دهد و اینکه هنوز در این دنیا شفقت وجود دارد.

 

فیلم یک ذهن زیبا | ۲۰۰۱ | A Beautiful Mind

  • بازیگران: راسل کرو، جنیفر کانلی، ران هاوارد

یک دانش آموز با ذهن ریاضی درخشان، توجه پنتاگون را به خود جلب می‌کند و از او دعوت می‌شود تا به رمزگشایی ارتباطات رمزگذاری شده دشمن کمک کند.

اگر فیزیک تدریس می کنید، پس ذهن زیبا یک فیلم خوب برای نمایش به دانش آموزان خود  است. «ذهن زیبا» یک فیلم درام بیوگرافیک آمریکایی محصول سال ۲۰۰۱ است که بر اساس زندگی جان نش، برنده جایزه نوبل اقتصاد مبتلا به اسکیزوفرنی ساخته شده است. این فیلم سفر او را از نقطه‌ای دنبال می‌کند که حتی نمی‌داند به اسکیزوفرنی مبتلا است، تا جایی که نش و همسرش راهی برای مدیریت شرایط او پیدا می‌کنند. ذهن زیبا مطمئنا یک فیلم واقعاً خوب است و دارای عناصر فیزیک جالبی است که به شما در جلسات فیلم که در کلاس درس برگزار می‌کنید کمک زیادی می‌کند.

تماشای فیلم ذهن زیبا در فیلیمو

مستند زمانی که سلطان بودیم | ۱۹۹۶ | When We Were Kings

  • بازیگران: محمدعلی کلی، جرج فورمن، دان کینگ

اگر می‌خواهید دانش‌آموزان ورزشی را درگیر چیزی فراگیر و سرگرم‌کننده کنید، همیشه ایده خوبی است که یک فیلم آموزشی متفاوت را انتخاب کنید. «زمانی که سلطان بودیم» همه چیز درباره محمد علی و ظهور او به عنوان یک ستاره بوکس است، بنابراین می تواند یک فیلم بسیار احساسی، در عین حال جالب و ظریف باشد که شما تا حد زیادی آن را دوست خواهید داشت. به طور کلی. این یک مورد جالب است که از آن لذت خواهید برد و البته ناگفته نماند که برای دانش آموزان شما نیز الهام بخش خواهد بود.

تماشای فیلم زمانی که سلطان بودیم در فیلیمو

فیلم دیگه چه خبر | ۱۳۷۰

بازیگران: جهانگیر الماسی، ماهایا پطروسیان، دانیال حکیمی، حمید جبلی، پروین سلیمانی و…

یکی از معدود فیلم‌های خیال‌پردازانه و فانتزی سینمای ایران است که هر نوجوانی را می‌تواند جذب فضای فیلم کند. دختری باهوش با برادری که از علم کامپیوتر سر در می‌آورد یک آدم آهنی به اسم مبارک درست می‌کنند و با او کارهایی را انجام می‌دهند که تا پیش از آن امکانش وجود نداشت. برای کودکانی که ذهن خلاق دارند و دنیا را فانتزی‌تر از چیزی که الان شاهدش هستیم می‌بینند، تماشای فیلم دیگه چه خبر خالی از لطف نیست. اگرچه علم امروز پیشرفت چشمگیری کرده و برخی از خیال‌پردازی‌های فیلم امروز به واقعیت پیوسته است.

تماشای فیلم دیگه چه خبر در فیلیمو

فیلم خیلی دور خیلی نزدیک | ۱۳۸۳

  • بازیگران: مسعود رایگان، الهام حمیدی، افشین هاشمی، محمدرضا نجفی

علاقه رضا میرکریمی به علم نجوم در فیلم تحسین شده خیلی دور خیلی نزدیک باعث شده است با فیلمی آموزشی علمی روبرو باشیم که در کنار جدل‌ها و شکاف‌های اجتماعی که میان یک پدر (مسعود رایگان) و پسرش افتاده است با شگفتی‌های علم نجوم و ستاره شناسی و همچنین توجه به آب و خاک این سرزمین ما را آشنا می‌کند.

مرور نقدهای فیلم خیلی دور خیلی نزدیک

تماشای فیلم خیلی دور خیلی نزدیک در فیلیمو

فیلم معادله | ۱۳۸۲

  • بازیگران: حسین یاری، مریلا زارعی، سعید پورصمیمی، ثریا قاسمی، آزیتا حاجیان، عارف لرستانی، یوسف تیموری و…

معادله داستان یک دانشجوی باهوش با نام بیژن است که موفق می‌شود یک معادله سخت ریاضی را در حضور استادان حل کند و همین موضوع باعث می‌شود دختری به نام زهره شیفته او شود. بیژن اما برای ازدواج با زهره مشکلاتی دارد که باید از میان بردارد. معادله یک اثر دوست داشتنی در فضای کمدی است که شیرینی درس ریاضی و فضای عاشقانه میان دو دانشجو می‌تواند مخاطب را جذب کند.

فیلم معادله با بازی مریلا زارعی در فیلیمو

فیلم‌های آموزشی جزو کلیدی یادگیری هستند و اکثر فیلم‌ها فقط برای سرگرمی نوشته نشده‌اند. پیام‌های امید، استقامت در مواجهه با موانع به ظاهر غیرقابل عبور و قدرت روح انسان وجود دارد. فیلم‌ها می‌توانند شما را به چالش بکشند که بهتر باشید و بهتر عمل کنید و اولین قدم‌ها را برای تبدیل کردن جهان به مکان بهتری بردارید. از هر فرصتی برای لذت بردن از یک فیلم عالی و مقداری پاپ کورن استفاده کنید و پیامی را که نویسندگان و بازیگران سعی در انتقال آن دارند در نظر بگیرید!

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil