نگاهی به قسمت چهل و هفتم سریال جیران

می خواهم از جنون تو یک دم رها شوم

این قسمت سریال جیران با غصه تمام شد... و این تازه آغاز غم‌هاست

قسمت چهل و هفتم سریال عاشقانه جیران روز جمعه ۲۹ بهمن از پلتفرم فیلیمو منتشر شد. در این قسمت شاهد آن بودیم که چطور جیران در معامله‌ای عجیب متعهد آقاخان نوری شد و سارای گرجی قربانی انتقام‌های خاندان نوری شد. در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین نکات قسمت چهل و هفتم سریال عاشقانه جیران.

مرجع کامل معرفی و خبرهای سریال جیران

نفوذ خواجه الماس در قسمت چهل و هفتم سریال جیران

اگرچه خواجه الماس توانست فرزند ارشد شاه و ولیعهد آینده کشور را در یک نقشه شوم از میان بردارد اما هنوز راز قتل فرزند شاه در قسمت چهل و هفتم سریال جیران برملا نشده است و خواجه الماس هنوز هم در میان درباریان و به خصوص مهدعلیا محبوب و مقبول است. همین موضوع باعث شده است که نقره به خواجه الماس شک کند و رفت و آمدهای او را زیر نظر بگیرد. اما الماس یا همان الیاس سیاس‌تر از آن است که بخواهد به این راحتی مقبول حیله و نیرنگ نقره شود و با زیرکی جای خودش را بیش از پیش در دل مهدعلیا باز می‌کند.

دیدار تاریخی جیران و صدراعظم

شاید هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که روزی فرا رسد که جیران با میرزاآقاخان نوری دشمن اولش دیدار کند و ماحصل این دیدار توافق‌نامه‌ای شود که منجر شود جیران حتی به متحدانش نیز پشت کند. مردان دولت پس از آنکه جیران اصرار کرد علیه صدراعظم نامه بی‌کفایتی امضا کنند حالا در مظان اتهام هستند تا نسبت به خیانتی که به صدراعظم کردند پاسخگو باشند. میرزاآقاخان نوری با دعوت از جیران و پیشنهاد ولیعهدی امیرقاسم به کفالت برادرش پوست موز بزرگی زیر پای جیران انداخت و او را وسوسه کرد تا اسامی افرادی که نامه علیه صدراعظم را امضا کردند افشا کند. دوستی خاندان نوری با جیران اگرچه در ظاهر می‌تواند جیران را به مقصود اصلی‌اش برساند اما به نظر می‌رسد در این معامله این جیران است که در آینده پشیمان می‌شود.

لعنت خدا به چهارشنبه‌ها!

خلوت چهارشنبه‌ شب‌های میرزا کاظم با نقره باعث شده است که میرزاکاظم بیش از پیش از خانه و خانواده دور شده و نسبت به همه چیز بدبین باشد. نقره که ید طولایی در دسیسه چیدن و نقشه‌های شوم دارد از فرصت خلوت چهارشنبه‌ها استفاده کرده و به کاظم و خاندان نوری نزدیک می‌شود. اما حالا در این قسمت شاهد بودیم که ملک‌زاده خواهر شاه و همسر میرزا کاظم به تعقیب شوهرش برخواسته و خانه مخفی و خلوتگاه او را پیدا کرده است. خانه‌ای که می‌تواند برای آینده سیاسی کاظم حکم دروازه جهنم را داشته باشد.

غزل شاکری در سریال جیران

قتل سارای گرجی در قسمت چهل و هفتم سریال جیران

سرنوشت سارای گرجی در قسمت چهل و هفتم سریال جیران یکی از سرنوشت‌های عجیب است. کنیزکی جوان که به خواست مادر شاه به عقد موقت شاه در آمد و پس از کش مکش‌های زیاد توانست از چنگال دربار نجات پیدا کند و به منزلت سابق خود بازگردد. عاشق سیاوش شود و در گرجستان زندگی جدیدی را آغاز کند. سارای گرجی درست در لحظاتی که احساس می‌کرد خوشبخت‌ترین زن دنیا است مورد هجور عوامل میرزاآقاخان قرار گرفت و در دفاع از همسرش کشته شد. سیاوش حالا دیگر هیچ انگیزه‌ای برای ماندن در گرجستان ندارد و شاید بهانه‌هایی که در قسمت قبل برای کفایت خاتون سر هم می‌کرد دیگر کارایی ندارد و باید مسیر دیگری را در زندگی در پیش گیرد. شاید وقت انتقام نزدیک باشد.

می خواهم از جنون تو یک دم رها شوم
اما تمام هستی من مبتلای توست

تماشای آنلاین سریال جیران از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

19 نظر
  1. بهیان می‌نویسد

    همه با توجه باشند قسمت آخر ۵۲ سریال جیران پخش شد آیا جیران میمیرد

  2. بهیان می‌نویسد

    جیران ۵۲ قسمت است سریال جیران

  3. مهیار می‌نویسد

    نقش فاطمه مسعودی فر در سریال جیران در نقشی مکمل و مهم و کلیدی ایفایه نقش در قالب دختری از تبار گرجستان که پدرش از کوج شدگان گرجستان به سمت مازندران بود و اسمش فاطمه بود نقشی رو خانم مسعودی فر بازی کردند که در عین تاثییر گذاری بر رویه خیلی نقش ها بلکه رنگ و بوی خاصی رو همین نقش سارا گرجی به نظرم به سریال دادند و نقش سارا گرجی نقش کاراکتری در واقع بود که از تبار گرجستان وارد ارگ همایونی میشود واز ابتداهایه تا اواسط سریال برایه به دام انداختن جیران و فریب جیران نقره و روشن از دور و مهد اولیا عاشقانه برایه ناصرالدین شاه لقمه میگیرتش و تا این که با این خاتون زیباروی گرجی جیران رو از چشمان شاه بندازند و بعد ها با کلک کفایت خاتون به شکوه السلطنه از حرمسرا اخراج میشه و پیشه سیاوش میره و با سیاوش معشوقه قبلی جیران ازدواج میکنه و تشکیل فرزند میدهند و ودر آخر کشته میشه و در سریال جیران من فهمیدم مثلث عشقی سریال جیران سیاوش و جیران و سارا گرجی و ناصرالدین شاه بودند و سارا گرجی در هر دوصورت چه با ناصرالدین شاه بود و چه با سیاوش هووی اصلیش همین سارا گرجی بود که نقشی کامل مکمل و تاثیر گذار رو بازی کردش مثل مثلث عشقی شهرزاد فرهاد و قباد و شهرزاد و شیرین که هووی شهرزاد دختری نازا بود آقایه فتحی با یک سیستمی متفاوت در این سریال هم عشق رو جلوه و نمایان کردند علاوه بر مسائل تاریخی این سریال که به کنار ولی استاد حسن فتحی تنها اشتباهی که کردن نباید نقش سیاوش رو به پسرشون میدادن چون مردم ما هزار یک حرف تمسخر به هر قشری میکنن چه کارگردان و غیره ولی شاید اونم حق کاملا با حسن فتحی باشد که این نقش به امیر حسین فتحی بیشتر میومد ولی در کل در سریال جیران من هیچ نقص و ایرادی ندیدم و حسن فتحی عالی و به دیدنوشته خودشون عالی جیران درآوردند و شرح وضع کردند .

  4. طرفدار فیلیمو می‌نویسد

    قاتل شاه سیاوش نیست تو تاریخ گفته شده ناصرالدین شاه قاجار (لعنت الله علیه) به دست میرزا رضا کرمانی کشته میشه وپسرش مظفرالدین میرزا شاه میشه بیشتر عمرش نایب السلطنه بوده ولی ناصرالدین شاه ظلم های خودش رو اون زمان می کرده و سرنوشت قاجار این میشه احمد شاه قاجار بخاطر ضعیف شدنش حکومت رو به رضا پهلوی که اون زمان نخست وزیر یا همون صداعظمش بوده میسپره و برای همیشه ایران رو ترک می‌کنه ورضا پهلوی شاه میشه و حکومت پهلوی آغاز میشه ورضا شاه توی کاخ گلستان دست می‌بره واون رو نابود می‌کنه و تبدیل میشه به کاخ پهلوی بیشتر عکس و گذشته ی قاجار رو نابود می‌کنه و تعداد کمی اطلاعات قاجار در اونجا میمونه و روز به روز ایران به سرنوشت اروپا و کشور خارجی دچار میشه و زنان بدون نقاب وحجاب درخیبون میگردن واخرش امام خمینی انقلاب می‌کنه و دیگه کسی اجازه ی پادشاهی وملکه ای در ایران نداشته

  5. وطن می‌نویسد

    ولی خدایی دلم برای سارا وسیاوش ومخصوصا سونیا سوخت را ضی به مرگش نبودم

  6. بنده خدا می‌نویسد

    یعنی سیاوش شاه رو میکشه

  7. فرناز می‌نویسد

    جیران رو در کتاب های تاریخی جستجو کنید و عاقبت کار رو ببینید، سیاوش ک اصلا در تاریخ نیست و ساختگی هست

  8. Fateme می‌نویسد

    قشنگیه سریال برام عشق سارا و سیاوش بود🚶🏻‍♀️🤝🏿💔

  9. بینام می‌نویسد

    آقا تجاهل نکنید تاریخ بخونید همین مریضو بعد از ناصر الدین شاه، شاه ایران میشه و دوماد ملکزاده و نوه ملک زاده هم میشه شاه بعد از مظفر ال دین شاه نکنه انتظار دارید بچه جیران شاه بشه ولی نوری ها دیگه عمری ندارن […] باشید کفایت مذاکرات آقا !

  10. شیرین می‌نویسد

    خیلی غم انگیز بود وداع سارا و سیاووش🥲

  11. Hey می‌نویسد

    طفلک سارا..🖤درسته ازش خوشم نمیومد چون درصد بیشتر فیلم رو اون و سیاوش اشغال میکردن و نمیذاشتن جیران و شاه زیاد نشون داده بشن ولی ب مرگشم رازی نبودم دختر مظلومی بود ..
    فکر نمیکردم از مرگ یکی مثل سارا ناراحت بشم. پس ببین دیگه سر مرگ جیران چه اوضاعی باشه:))..‌. من واقعا طاقت دیدن اون سکانس رو ندارم ..اون قسمتش که احتمالا قسمت اخر هست رو نمی تونم ببینم😔

  12. . می‌نویسد

    سارا🥲🥲🥲

  13. جیران می‌نویسد

    سلام جیران کلا چند قسمت هس؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      در متن این مطلب هست: مرجع کامل معرفی و خبرهای سریال جیران

      البته تا این لحظه

  14. Jerry می‌نویسد

    چی میگی ادمین؟! مگه دیالوگ های بین جیران و گلین رو نشنیدی؟ نشنیدی جیران بهش چی میگفت؟ چرا یجوری نوشتی انگاری که جیران گول اقاخان رو خورده و داره تو دامش میفته؟! هم از صحبت های جیران با گلین مشخص بود که همچین چیزی نیست هم با شناختی که ماها از جیران داریم و میدونیم خیلی ادم باهوشیه و امکان نداره به این زودی گول کسی مخصوصا یکی مثل اقاخان که از دشمناشه رو بخوره. درسته اقاخان واسه جیران نقشه داره ولی جیران، دو مقابل بیشتر.

  15. A.M می‌نویسد

    سلام فیلیمو جان
    دقت کردی از جمعه که سریال رهایم کن پخش شده هیچ پستی نه توی اینستاگرام و نه حتی کانال تلگرام فیلیمو برای جیران گذاشته نشده!!!
    کلا از وقتی این سریال اومده انگار فیلیمو جیران رو فراموش کرده حتی جمعه که روز پخش جیران بود هیچی پستی براش نزاشتین امروز که دیگه یکشنبه ست همچنان هیچی…🤦🏻‍♀️
    ای کاش حداقل روز پخش سریال رهایم کن رو عوض میکردین دقیقا همون جمعه گذاشتین اونم ساعت ۸😑👌🏻

  16. M.A می‌نویسد

    واقعا نمی فهمم چرا فیلیموشات در نکات خواندنی هر قسمت انقدر شخصیت جیران رو بد جلوه میده…چون چیزی که ما هر قسمت می بینیم و مقصود نویسنده هم هست واقعا چیز دیگه ای هستش اینو دیگه اکثر مخاطبان هم میدونن

  17. وطن می‌نویسد

    به خدا قسم جیران داره صدر اعظم رو نابود میکنه و براش دام پهن کرده جیران به متحدانش پشت نگرده بلکه داره برای صدر اعظم چاه میکنه من نمیدونم این چه جور خلاصه ها یی است چرا انقدر باجیران وناصر وحامیان جیران بده ، یکبار دیگه هم جیران سیاه بخت شده به خدا جیران این قصه واقعا شخصیت خوبی داره یک کم بیشتر دقت کنید این قسمت جیران خیلی زیبا بود مخصوصا دیالوگ های ناصر وجیران

  18. :): می‌نویسد

    لا اله الا الله
    از بس گفتیم جیران زیرکه و هوش و ذکاوت داره چش خورد :/
    مگ جیران ب شاه نگفته بود دیگ نمیخوام پسرم ولیعهد بشه ؟ اونوقت با حرف یه اسکل که ب قول خودش دشمن خونیشم هست باید وسوسه شه و هوش از سرش بپره ؟ الله اکبر :)))
    البته منظورم این نیس ک نمیخوام امیرقاسم ولیعهد بشه ها چرا میخوام ولی نه از این روش :/
    جیران هم عقلشو از دست بده دیگ ب چی امیدوار باشیم ما اخه؟
    جیران جانم ، عشقم ، نفسم ، عزیزم ، قشنگم ، خوشگلم ، مهربونم … تجاهل نکن تورو هرکه میپرستی :/
    حالا اینارو بیخیال چرا نقش ملک زاده انقد کمرنگ شده ؟:( اصن انگیزم واسه دیدن این سریال داره از دست میره با اینکه نمیخوام همچین اتفاقی بیفته ، فیلیمو تورو جون هرکی دوس داری بگو قسمتای بعدی بیشتر باب میل ما مخاطباس :)))

fosil