یک بازی جذاب از سازنده شب‌های مافیا

آنچه درباره مسابقه ارتش سری می‌دانیم

یکشنبه‌ها؛ رئالیتی شوی جدیدی را در فیلیمو دنبال کنید

بازی، مسابقه یا رئالیتی شوی ارتش سری جدیدترین محصول فیلیمو است که قرار است روزهای یکشنبه منتشر شود. در مطلب زیر نگاهی انداختیم به تمامی متن و حواشی این بازی که سعید ابوطالب ساخته است.

فهرست بهترین مسابقه ها و برنامه های نمایش خانگی

احتمالا این سومین بار است که نام ارتش سری را روی یک سریال یا محصول فرهنگی می‌بینید ولی این‌بار با عنوان یک رئالیتی شو. آن‌هایی که سنشان کفاف می‌دهد می‌دانند که دهه ۷۰ سریال ارتش سری محصول شبکه بی‌بی‌سی که از شبکه یک تلویزیون پخش می‌شد و دیگری که عمرش کمتر است مربوط به ۲ سال پیش می‌شود. سریال خوب، بد، جلف ارتش سری که محصول فیلیمو بود. حالا سومین ارتش سری تاریخ یک رئالیتی شو است که سعید ابوطالب آن را ساخته است.

روش بازی ارتش سری

رئالیتی شوی ارتش سری یک بازی استدلالی – استنتاجی گروهی است که داستان و جهان فرضی آن برگرفته از سریالی پر طرفدار به همین نام است که به وقایع جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود؛ نبردی بین پارتیزان‌ها و ارتش آلمان نازی برای نجات خلبان‌ها. در این سناریو ۱۰ نفر از بازیگران در نقش‌های متفاوت پارتیزان، سرهنگ کسلر، گشتاپو، خلبان، راینهارد و… در کافه کاندید در بلژیک ۱۹۴۵ در خلال جنگ‌جهانی دوم جمع می‌شوند تا یک بازی واقعی و رئال را انجام بدهند.

برای توضیح کامل روش بازی، روی لینک زیر کلیک کنید.

راهنمای کامل روش بازی ارتش سری

زمان پخش رئالیتی شو ارتش سری از فیلیمو

این مسابقه با حضور بازیگران سینما و تلویزیون و همکاری مجموعه ویستامدیا بر اساس بازی جذاب «گروه نجات» روزهای یکشنبه ساعت ۸ صبح از فیلیمو پخش می‌شود.

تماشای آنلاین مسابقه ارتش سری

گرداننده مسابقه ارتش سری کیست؟

سعید ابوطالب برای بازی شب‌های مافیا از ۲ شخصیت حرفه‌ای در اجرا و بازیگری بهره برد. محمدرضا علیمردانی صداپیشه و بازیگر و مجری مطرح ایرانی در بیشتر قسمت‌ها گرداننده بازی بود و در یکی از فصل‌ها نیز کامبیز دیرباز این بازی را اجرا کرد. حالا در رئالیتی شوی جدید ابوطالب به سراغ یکی از مستعدترین مجریان سال‌های اخیر رفته است. امیرعلی نبویان داستان نویس و مجری ایرانی که با برنامه رادیو هفت و در کنار منصور ضابطیان توانست به شهرت برسد و با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مسابقه خنداننده شو برنامه خندوانه شبکه نسیم در دل مخاطب جا باز کرد. نبویان استعداد خیلی خوبی هم در بازی شب‌های مافیا از خودش نشان داد و یکی از بهترین بازیکن‌های ادوار این مسابقه بود. حالا او قرار است مسابقه ارتش سری را اجرا کند و باید منتظر باشیم ببینیم چقدر می‌تواند از پس این یکی کار بر بیاید.

درباره سعید ابوطالب؛ سازنده این بازی جدید

سعید ابوطالب مستندساز ایرانی سال‌ها است که با ساخت رئالیتی‌شوهای مختلف در ایران شناخته می‌شود. ابوطالب که زمانی نماینده مجلس نیز بود بعد از آنکه از کار سیاست فراغت پیدا کرد به سراغ ساخت برنامه‌های ترکیبی و تفریحی رفت. از رالی ایرانی و شام ایرانی تا مسابقه شب‌های مافیا. شب‌های مافیا یکی از معتبرترین بازی‌های سرگرمی ایرانی است که مخاطبان بسیاری را جذب کرد. حالا ابوطالب در فرمت و شکل متفاوتی به سراغ ساخت این بازی-مسابقه یا رئالیتی شو رفته است.

 

شرکت‌کنندگان قسمت اول

شرکت کنندگان قسمت اول این مجموعه را بازیگرانی همچون: غلامرضا نیکخواه، حسین رفیعی، شکیب شجره، رامین راستاد، بهنام تشکر، شقایق دهقان، بهاره قاسمی، امیر مهدی ژوله، الیکا عبدالرزاقی و فرزین محدث تشکیل می‌دهند که به دلیل طولانی بودن این قسمت و توضیح‌های کامل‌تر روش بازی، در دو بخش مجزا در فیلیمو در دسترس است.

دانلود موسیقی تیتراژ مسابقه ارتش سری | علیرضا طلیسچی

تفاوت‌ها و شباهت‌ها ارتش سری با شب‌های مافیا

ارتش سری هم مانند مسابقه شب‌های مافیا سرشار از هیجان و رمز و راز و معما است. باید در این مسابقه با هوش بالا و دقت بسیار درباره بسیاری از اتفاق‌ها صحبت کرد و از این منظر می‌توان آن را شبیه به مسابقه شب‌های مافیا دانست. اما بدون شک تفاوت‌هایی هم میان این ۲ بازی هست؛

  • شب‌های مافیا شامل ۲ گروه شهروندان و مافیا است اما بازی ارتش سری مشتمل بر ۳ گروه است. گشتاپوها، پارتیزان‌ها و مشتری‌های کافه.
  • در هر ۲ بازی بازیکن‌ها می‌توانند از اسلحه برای شلیک استفاده کنند. اما تفاوت در این است که در بازی مافیا تنها حرفه‌ای می‌تواند شلیک کند ولی در این بازی تمامی بازیکن‌ها به غیر از مشتری‌ها حق تیر دارند.
  • در بازی ارتش سری پارتیزان‌ها تلاش می‌کنند تا خلبان را نجات دهند و گشتاپوها تلاش می‌کنند تا خلبان را پیدا کنند اما در بازی مافیا معمایی وجود ندارد و شهروندان و تیم مافیا به جان هم می‌افتند تا یکدیگر را مغلوب کنند.
  • در این بازی هیچ بازیکنی حق دروغ گفتن ندارد به غیر خلبان و سرهنگ کسلر. اما در بازی شب‌های مافیا گروه مافیا با گفتن دروغ تیم شهروندان را سردرگم می‌کند.

 

تیزر و پوستر مجموعه ارتش سری از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

64 نظر
  1. Amir می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    بسیار بازی عالی بود
    اگه بشه فصل بعدشو منتشر کنید

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      تا جایی که اطلاع داریم، سازنده محترم برنامه‌ای برای ساخت فصل دوم نداره.

  2. Sh9185 می‌نویسد

    احتمال ساخت سری جدید ارتش سری هست؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      تا این لحظه خیر

  3. viana می‌نویسد

    ببخشید میشه جدول گرداننده ارتش سری رو بصورت پی دی اف قرار بدید اصلا پیدا نمیشه لطفا جدول رو قرار بدید لطفا جواب بدید

  4. viana می‌نویسد

    ببخشید میشه جدول گرداننده ارتش سری رو بصورت پی دی اف قرار بدید اصلا پیدا نمیشه لطفا جدول رو قرار بدید

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      نداریم آخه

fosil