ویژه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر

معرفی فیلم بعد از رفتن

فیلم بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی یکی از فیلم اولی‌هایی است که در این دوره از جشنواره حضور دارد. در این مطلب نگاهی انداختیم به متن و حواشی این فیلم

فیلم بعد از رفتن یکی از فیلم‌ اولی‌های جشنواره امسال است. رضا نجاتی یکی از فیلمسازان جوان و فیلم اولی جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است. نگاهی به کارنامه کاری او پیش از ساخت نخستین فیلم بلندش نشان می‌دهد خیز او برای ساخت فیلم بلند از زمانی آغاز شد که تصمیم گرفت با گروه حرفه‌ای فیلم بسازد. نتیجه فعالیت او ساخت فیلم کوتاه ارفاق با بازی هوتن شکیبا بود که توانست جوایز مختلفی را از جشنواره‌های فیلم کوتاه دریافت کند.

خلاصه داستان فیلم بعد از رفتن

تولید فیلم بعد از رفتن در سکوت خبری پیش رفت و به غیر از خلاصه داستانی که از سوی عوامل فیلم منتشر شده است اطلاعاتی دیگری در دسترس نیست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش بعد از مدت‌ها دوری به زادگاهش باز می‌گردد و به دنبال گمشده‌اش است…

این فیلم، تولید بی‌سروصدایی داشت و حضور محمود بابایی در مقام تهیه‌کننده نشان می‌دهد هم تهیه‌کننده و هم کارگردان به دنبال کسب افتخار با فیلمشان هستند. محمود بابایی سال گذشته فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی را تهیه کرده بود و امسال نیز بعد از رفتن را در جشنواره فیلم فجر دارد.

 

بازیگران و عوامل فیلم بعد از رفتن

بازیگران: صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی

عوامل فیلم: تهیه کننده: محمود بابایی، نویسنده و کارگردان: رضا نجاتی، مدیر فیلمبرداری: آرمان فیاض، تدوین: عماد خدابخش، مشاور کارگردان: امیرحسین عسگری، طراح صحنه: امیرحسین حداد، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی، جلوه‌های ویژه بصری: محمد برادران، مدیر تولید: امیر نشاط، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی اکبری، طراح گریم: مهدی صیاد، طراح لباس: چکامه میرخانجانی، عکاس: حسن شجاعی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمیدرضا غفارزاده، منشی صحنه: غزل رشیدی.

یادداشت کارگردان فیلم بعد از رفتن

از یک جایی، دیگر هر آنچه نیست، از تمام ما بیشتر است و دیگر مجالی نیست برای رقصیدن در رویاهای‌مان. تمام سال‌هایی که برای رسیدن به آرزوهای محال و ممکن به چنگ و دندان کشیدم، خودش را در یک چشم به هم زدن گذراند و شد؛ بعد از رفتن.

همه چیز درباره جشنواره فجر ۱۴۰۱

نکات فیلم

  • ترکیب بازیگران فیلم بعد از رفتن کنجکاوی‌برانگیز است. از حضور صابر ابر و سارا بهرام تا پانته‌آ پناهی‌ها و یسنا میرطهماسب نشان می‌دهد با یک تولید حرفه‌ای روبرو هستیم.
  • سابقه تهیه‌کننده که سال گذشته فیلم پر لوکیشن بدون قرار قبلی را تولید کرده بود این نوید را می‌دهد که بعد از رفتن هم دارای ساختار حرفه‌ای باشد و از همین رو یکی از امید‌های جشنواره امسال است.

 

صحبت‌های عوامل فیلم در جشنواره فجر ۱۴۰۱

محمود بابایی | تهیه‌کننده:

  • تلاش کردیم با وقت کمی که داشتیم یک فیلم خوب بسازیم، فکر می‌کنم ما آخرین گروهی بودیم که برای حضور در جشنواره فیلم تولید کردیم درواقع فیلم ۶ آذر ماه کلید خورد.

رضا نجاتی | کارگردان بعد از رفتن:

  • نگارش این فیلم ۳ سال زمان برد، در این مدت اتفاقات زیادی رخ داد و در نهایت این فیلم به مرحله تولید رسید.
  • ما در هر پلانی که می‌گیریم به سینما فکر می‌کنیم و حضور متخصصان به این امر کمک می‌کند. هیچ وقت فکر نمی‌کردم در فیلم اول خود اینقدر ریسک پذیر باشم.
  • مهم‌ترین مساله این است که مخاطب به این فکر کند که آیا آرش می‌رود و یا می‌ماند. مهم‌ترین چالش این روزهای فیلمسازان چالش بازیگر است و ما نیز دچار این چالش بودیم. درباره بازیگران فیلم هم باید بگویم صابر ابر با آقای بابایی آشنا بود و وقتی یک بازیگر چهره انتخاب می‌کنید دیگر بازیگران حرفه‌ای نیز به تیم تولید اعتماد می‌کنند.
  • فیلم قابلیت تبدیل شدن به فیلم کوتاه را نداشته و به خوبی می‌توانست یک فیلم بلند سینمایی باشد. روز اول مراجعه به دفتر آقای بابایی، گفتم می‌خواهم تلاش کنم یک فیلم شریف تولید کنم. می‌خواستم کمی از جریان امروز سینمای ایران فاصله بگیرم.

 

عکس‌ها و پوستر فیلم بعد از رفتن

صابر ابر و پوریا رحیمی‌سام در فیلم بعد از رفتن

بعد از رفتن

 

صابر ابر در فیلم بعد از رفتن

صابر ابر در فیلم بعد از رفتن

پوستر فیلم بعد از رفتن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

2 نظر
  1. علیرضا می‌نویسد

    این فاقد هیچ محتوایی هست. وقتی فیلم رو دیدم، دقیقا حس کردم وسط یک دیوانه خانه نشستم و دارم دعواهای دیوانه‌ها رو تماشا می‌کنم.

  2. بیتا می‌نویسد

    من فیلم ودرسینما دیدم به نظرم اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره

fosil