نگاهی به قسمت چهل و سوم سریال جیران

زان عهد یاد باد که از ما به کین نبود

قسمت چهل و سوم سریال عاشقانه جیران به کارگردانی حسن فتحی روز جمعه سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد اتفاق‌های متفاوتی درون کاخ شاهی بودیم. از فتح هرات و قدرت جیران تا تبعید کفایت خاتون و نفوذ میرزاآقاخان نوری. در ادامه مروری داریم بر اتفاق‌های مهم قسمت ۴۳ سریال جیران.

عشق دست چندم مهدعلیا

در قسمت چهل و سوم سریال جیران مهدعلیا مادر شاه قاجار بعد از آنکه مدتی با سلمان قراول ویژه شاه ازدواج کرده بود به تازگی دل به طنازی‌ها و رقاصی‌های شازده بصیر داده و با او ازدواج کرده است. شازده بصیر که هدف نهایی‌اش نزدیک شدن به خاندان شاه قاجار و استفاده از نفوذ حداکثری از طریق مادر شاه است این فرصت را غنیمت شمرده و هر کاری که باعث شود بیش از گذشته مادر شاه با او همراهی کند فروگذاری نمی‌کند. باید دید هدف‌های آتی این شازده قراضه قاجاری برای سود بردن از کشور به کجا می‌رسد.

اطلاعات کامل سریال جیران

بدون تاریخ بدون امضا

بالاخره کفایت خاتون رضایت داد تا تمامی اموالش را در ازای آزادی خودش و خواجه مبارک به صدراعظم و پسرش کاظم ببخشد. اتفاقی که می‌تواند باعث قدرت گرفتن بیشتر خاندان نوری شود و از طرفی کفایت خاتون برای آنکه بتواند به اهدافش در کنار شاهزاده زندیه برسد نیازمند فضا و مکانی متفاوت است و از این رو تبعید او به بلاد دولت عثمانی این امکان را به او می‌دهد تا با طیب خاطر به رتق و فتق امور بپردازد. در این میان اما تنها نکته‌ای که در این میان باعث شد کفایت خاتون کمی نسبت به آینده امیدوار باشد اموالی است که او در خارج از کشور دارد و همین موجب دلگرمی او برای ادامه مسیر می‌شود. کفایت اما دیگر به خواجه‌اش اعتماد ندارد و قتل او در میانه راه نقطه سیاهی در رفتارهای او به حساب می‌آید.

ماموریت جدید نقره در قسمت چهل و سوم سریال جیران

در قسمت جدید سریال جیران نقره بعد از آنکه خواجه روشن را لو داد و باعث شد خاندان نوری نسبت به توطئه‌های کفایت خاتون باخبر شوند نزد صدراعظم دارای درجه و مقامی بهتر شد و از طرفی کماکان در کنار مهدعلیا مشغول به خدمت ماند. در این میان عقد پنهانی نقره با نظام‌الملک میرزا کاظم نوری دستخوش صدراعظم به دختری بود که هنوز لایه‌های مکشوف نشده‌ای از دسیسه‌ها و فتنه‌ها را در سر می‌پروراند.

ستاره پسیانی در سریال جیران

تقدیم قسمت چهل و سوم سریال جیران به خسرو آواز ایران

در کنار ابتکار عمل خوب عوامل سریال جیران برای تقدیم هر قسمت به یکی از هنرمندان درگذشته این هفته شاهد بودیم که تصویر استاد محمدرضا شجریان خسرو آواز ایران بر روی صفحه نمایش نقش بست و این قسمت به او تقدیم شد. شجریان که مبدع چندین ساز ابداعی بود و صدای آوازش تا بیرون مرزها طرفدار دارد ۱۷ مهر ماه سال ۱۳۹۹ در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. فرزند ارشد و خلف او همایون شجریان خواننده تعدادی از قطعات سریال جیران از جمله تیتراژ‌ پایانی آن است.

پرچم صلح جیران

جیران که به واسطه بارداری مجددش و بازگشت و آشتی با شاه عزیز دربار است و جایگاه بسیار ویژه‌ای نزد ناصرالدین‌شاه دارد این بار یک خواهش و درخواست از شاه قاجار کرد و آن اینکه نمی‌خواهد پسر دومش جانشین شاه باشد و مقام ولیعهدی از معین میرزا گرفته شود. جیران تصمیم گرفته است با تمام خواتین کاخ در صلح باشد تا به امور مهم مملکتی از جمله دغدغه‌های اصلی رعیت و پس گرفتن هرات از انگلیس‌ها برسد. جیران به این درک رسیده است که لزوما برای رسیدن به اهداف بالاتر نیازی به پست و مقام بالا نیست و همان عشق میان او و شاه برای رسیدن به برنامه‌ها و اهداف کفایت می‌کند.

وحشی بافقی درباره صلح و عشق می‌گوید:

زان عهد یاد باد که از ما به کین نبود
بودش گمان مهر وهنوزش یقین نبود

و حالا پرش زمانی؛ حوالی ۵-۶ سال بعد!

داستان  در قسمت چهل و سوم سریال جیران چند سال به جلوتر رفت. جایی که شاه قاجار هرات را به خاک ایران بازگرداند و انگلیس‌ها قشون خود را برای فتح بوشهر به جنوب کشور برده‌اند و بیم جنگ جدید با آن‌ها دغدغه‌ اصلی ناصرالدین‌شاه است. جیران فرزندش به دنیا آمده و حالا او نفر اول طرف مشورت با شاه قاجار است. در تمامی این اتفاق‌ها در بخش پایانی این قسمت از سریال شاهد هستیم که سیاوش در خارج از کشور مشغول زندگی عاشقانه خود با سارای گرجی است که حاصل این ازدواج یک دختر کوچک است که همدم پدر شده است. باز هم سیاوش به داستان جیران باز می‌گردد؟

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

60 نظر
  1. YYaassii می‌نویسد

    جیران حرف نداره🥰🥰😍😍 هرچی تعریف کنم باز کم گفتم😍😍😘 واقعا خسته نباشیدمیگم به عوامل عالی بودین عزیزان موفق تر باشید همیشه و دوباره فیلم ها و سریال های قشنگترتری برای ما بسازید همیشه پشتتون هستیم از سمیم قلب.❤❤❤

  2. در انتظار تیزر جیران می‌نویسد

    تیزر بده مردیم از انتظار

  3. یه نفری که الان منتظره می‌نویسد

    اون تیزری که قرار بود یه ساعت پیش بیاد کو اخهه؟

  4. جوابمو بده لطفا می‌نویسد

    فیلیمو میشه پاسخ منو بدی برای اولین باررررر اینکه جیران با شاه خلوت داره؟؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      NO

fosil