اولین مینی سریال تریلر در نمایش خانگی را در فیلیمو ببینید

معرفی و اطلاعات سریال سقوط

حمید فرخ‌نژاد، الناز ملک و عباس جمشیدی‌فر ستاره‌های این سریال اکشن هستند

سریال سقوط به کارگردانی سجاد پهلوان زاده در ژانر جاسوسی تولید شده است و روایتی متفاوت از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه را به تصویر کشیده. در این مطلب نگاهی انداختیم به متن و حواشی سریال سقوط.

درباره سریال سقوط

بهترین سریال های ایرانی نمایش خانگی

خلاصه داستان سریال سقوط

سریال سقوط یک داستان عاشقانه را بر بستر یک رخداد سیاسی و جاسوسی روایت می‌کند. سقوط را باید داستان شجاعت زنان ایران دانست. زنانی که در هر شرایطی تلاش می‌کنند حق خود را از ظالم بگیرند و در این ماجرا دختری از ایران در چنگال دشمن گرفتار می‌شود و…

در خلاصه داستان سریال سقوط آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند… سفری که پایان‌اش تاریکی است.» این روایت با بهره‌گیری از بازیگران از اقوام گوناگون ایرانی و استفاده از ظرفیت حضور بازیگران جوان به یک اکشن جاسوسی جذاب تبدیل شده است.

دانلود و تماشای سریال سقوط

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال سقوط

سریال سقوط یک مینی‌سریال است که در ۹ قسمت آماده و چهارشنبه‌ها ساعت ۸ صبح پخش شده است. این سریال ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ از پلتفرم فیلیمو به صورت اختصاصی در دسترس همه مخاطبان قرار گرفت و ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ آخرین قسمتش با موفقیت و استقبال فراوان روی خروجی قرار گرفت.

 

بازیگران سریال سقوط ایرانی

تیم بازیگران سقوط همانطور که بالاتر خواندید، متنوع است و از ظرفیت معرفی بازیگران جدید بهره برده است. یعنی حضور بازیگران چهره در کنار جوانان. قهرمان اصلی سریال که یک زن است را یک بازیگر جدید و با استعداد بازی می‌کند.

  • حمید فرخ‌نژاد
  • با معرفی الناز ملک
  • عباس جمشیدی‌فر
  • سجاد بابایی

ابتسام بغلاتی، امین مبری، وحید آقاپور و…

حمید فرخ‌نژاد سابقه همکاری با مهدویان را در فیلم لاتاری دارد. او در آن فیلم هم در نقش یک مامور امنیتی حاضر بود و در سریال سقوط نیز نقشی مشابه را ایفا می‌کند. عباس جمشیدی‌فر که با درخشش در سریال زخم کاری و همینطور سریال یاغی ابعاد تازه‌ای از توانایی‌هایش را به رخ کشید در این سریال حضور دارد. سجاد بابایی نیز که پیش از این در فیلم سینمایی مرد بازنده با مهدویان همکاری داشت در دومین تجربه سریالی‌اش بعد از سریال خسوف در سقوط حضور پیدا کرده است.

حمید فرخ نژاد در نمایی از سریال سقوط
حمید فرخ نژاد در نمایی از سریال سقوط

عوامل و سازندگان سریال

آنطور که در خبرها آمده است سریال سقوط اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده است. پهلوان‌زاده از دوستان و همکاران نزدیک محمدحسین مهدویان است که تجربه همکاری آن‌ها در پروژه‌های مختلف باعث شد این بار در سقوط سجاد در مقام کارگردان حاضر شود و محمدحسین در مقام مشاور او را همراهی کند.

محمدرضا منصوری تهیه‌کننده آثار سینمای دفاع مقدس که از آخرین ساخته سینمایی‌اش یعنی دسته دختران یک سال می‌گذرد با تهیه‌کنندگی این سریال تجربه حضور در نمایش خانگی را پشت سر می‌گذارد. هادی بهروز فیلمبردار ثابت اغلب آثار مهدویان در سقوط به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور دارد ضمن اینکه بهزاد جعفری طادی طراح صحنه آثار مهدویان نیز در این کار حضور دارد و حبیب خزاعی‌فر هم مثل همیشه به عنوان آهنگساز همراه این تیم است.

دیگر عوامل سریال اکشن فیلیمو را اینجا می‌خوانید:

تدوین: مهدی سعدی، طراح گریم: شهرام خلج، صداگذاری: مهرشاد ملکوتی، طراح لباس: آگرین صالحی، صدابردار: هادی ساعد محکم، انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر تولید: اسماعیل کلبی‌آبادی، مدیرتولید نظامی: محمد حیدرقلی، برنامه‌ریز: محسن جعفرزاده، دستیار اول کارگردان: جعفر نامنی، منشی صحنه: محسن بهاری و عکاس: مهدی دلخواسته.

سجاد پهلوان زاده؛ از تدوین تا کارگردانی

سجاد پهلوان زاده تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است که از حالا باید نام او را به عنوان کارگردان هم ثبت کنیم. از مهم‌ترین آثار سجاد پهلوان‌زاده می‌توان به حضور به عنوان تدوینگر در فیلم‌های لاتاری، ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز اشاره کرد. او علاوه در همراهی با مهدویان در تولید سریال محبوب زخم کاری، در فیلم مصادره هم به عنوان تدوینگر حضور داشت.

پهلوان زاده در سال ۱۳۹۴ برای فیلم ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست در سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود ولی از کسب سیمرغ بازماند.

الناز ملک در سریال سقوط
الناز ملک در نقش آیسان

چرا باید سقوط را از فیلیمو ببینیم؟

  • سریال سقوط یک روایت متفاوت از داستانی جاسوسی در دل داعش را به تصویر کشیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این سریال برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی صحنه‌های پر هزینه جنگی و پر التهاب به نمایش درمی‌آید.
  • محمدحسین مهدویان در مقام مشاور کارگردان پیش از این با ساخت آثار تاریخی و مستندگونه و همچنین تجربه ژانرگرایی او در ساخت سریال زخم کاری و مرد بازنده نوید این موضوع را به مخاطب می‌دهد که به همراه رفیق قدیمی خود یک ماجراجویی جدید را در عرصه سریال‌سازی به ثبت می‌رسانند که با توجه به کارنامه متنوع این دو هنرمند باید منتظر جذابیت‌های سریال سقوط باشیم.
  • داستان سقوط در دو بخش ایران و عراق می‌گذرد و به تبع آن فیلمبرداری در ایران، ترکیه و عراق صورت گرفته. عمده سکانس های ایران در استان کردستان فیلمبرداری شده است.

رکوردزنی سریال اکشن فیلیمو

مینی سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده با رضایت ۹۴ درصدی مخاطبان پربازدیدترین سریال ۳ ماه گذشته فیلیمو شد. جدیدترین تریلر جاسوسی فیلیمو با دریافت ۹۴ درصد رضایت از مخاطبان رکورد پربازدیدترین اثر را از آن خود کرد.

 

پوستر و تیزر رسمی سریال سقوط

پوستر سریال سقوط
پوستر رسمی سریال سقوط – کاری از استودیو لی‌مو – حامد بذرافکن

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

367 نظر
  1. محمد می‌نویسد

    سلام
    سلام و رحمت بی کران خدای جاوید و تعالی بر شهید حاج سلیمانی و شهدا و رزمندگان مدافع حرم

  2. FALL می‌نویسد

    سلام فیلیمو
    موسیقی متن هم بزارین حتما
    مخصوصا موسیقی متن قسمت آخر
    و لطفاً جواب بده
    مرسی خدافظ

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      خیلی دیر گفتید دیگه… ولی ما باز به تیم تولید میگیم. امیدواریم دم دستشون باشه!

  3. FALL می‌نویسد

    سلام فیلیمو
    موسیقی متن هم بزارین حتما
    مخصوصا موسیقی متن قسمت آخر
    مرسی خدافظ

  4. باران می‌نویسد

    خیلی ظریف کارگردانی شده بود.
    ریزه کاری ها دقیق بود بطوری که میشد احتمال هر اتفاقی را داد.
    تنها عیب سریال این بود مه گوشی بدون شارژ کار میکرد.
    بنظرم مثلا اگر چند باطری همراه گوشی بود که بعد از مدتی استفاده باطری را عوض میکرد این ایراد هم نبود

  5. مسعود کردستانی می‌نویسد

    درود خدا بر شهدای مظلوم مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز
    واقعا ما رو از دست چه انسان های وحشی نجات دادند

  6. امیر می‌نویسد

    یاد حاج قاسم زنده و جاوید 🌺❤️

  7. Fatemeh می‌نویسد

    فصر دو داره؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      خیلی بعیده.

  8. محمدسام می‌نویسد

    درود خدا بر سردار سلیمانی عزیز و مدافعان با شرف حرم
    ما تا عمر داریم مدیون این عزیزانیم .

  9. ایدا می‌نویسد

    دمتون گرم خیلی خیلی فیلم عالی و خوبی بود واقعا دلم خنک میشد صحنه هایی که داعش مث سگ میکشتن

  10. فرشید می‌نویسد

    بسیار فیلم خوب و هیجانی و جذابی بود، حیف کم بود ، اقلا میبایست سی قسمت باشه، خیلی بهتر از فیلم حبیب بود،خیلی خیلی بهتر

  11. والا می‌نویسد

    درود خدا بر روح بلند و ملکوتی تمام شهدای مدافع حرم و حریم و امنیت بلاخص شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی
    جاویدان وطن🇮🇷🇮🇷

  12. والا می‌نویسد

    درود خدا بر روح ملکوتی تمام شهدای مدافع حرم و حریم و امنیت بلاخص شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی
    جاویدان وطن🇮🇷🇮🇷

  13. علی اشرف تیموری تبار می‌نویسد

    سریال خانگی سقوط از جمله فیلم های پر سر و صدا و پرطرفدار اجتماعی است،هرچند این فیلم همچون رقبای دیگرش مانند “آکتور”،خود را زیر آوار تراکم سنگین و گران مشاهیر سینما و بازیکنان مطرح خفن نکرده بود، بلکه توانسته با تکیه بر سوژه واقعی تر و بکارگیری سکانس های پرهیجان نظر مخاطبین را به خودش جلب نماید
    این فیلم در مقابل رقیب تلویزیونی خودش یعنی “سریال حبیب” با سوژه و موضوع واحد نیز توانسته است گوی سبقت را بگیرد، فیلم “حبیب” اگرچه شانس استفاده از بازیگران زن خوش استیل خارجی و حمایت تمام قد رسانه ملی را داشته و دارد، اما به واسطه کارگردانی ضعیف، موضوع مبهم و نامشخص، بازیگری و دیالوگ های ضعیف، حتی نتوانسته از میان تماشاگران پروپاقرص تلویزیون هم یارگیری نماید، اما سریال “سقوط” با کارگردانی خوب سجاد پهلوانزاده با تمرکز بر موضوع خاص و روشن، استفاده از سیاهی لشکر مناسب و پرحجم، دکور باز و واقعی تر و به طور خاص استفاده از ژانر ترس و دلهره توانسته بر مشتریان اپلیکیشن خانگی هم بیفزاید، اگر چه باید گفت انتخاب نام “نجات” با توجه به روند داستان و تمرکز بر رهایی دختر کرد “آیسان” برای این فیلم با مسماتر و منطقی تر بود.
    این فیلم به دلیل استفاده از حمید فرخ نژاد بازیگر پرحاشیه در یکی از نقش‌های اصلی و شاید به دلایل دیگری در یک سکوت خبری تولید و پخش کردید، اینکه این فیلم چرا مسیر قانونی را برای اخذ مجوز طی نکرده از ابهامات نگارنده است، اما این فیلم هرچه بود توانست رزومه کارگردان جوان، خوش‌فکر و ارزشی خود را یعنی “سجاد پهلوان زاده” را پررنگ تر نماید، این فیلم نشان داد که یک کارگردان خوب، می‌تواند استعداد ها را شناسایی و با به کارگیری هنر درونی آنها، اثری قدرتمند تولید کند.

    علی اشرف تیموری تبار

  14. هانیه می‌نویسد

    واقعا فیلمی بود که خیلی میشه ازش پندگرفت خیلی جاهاش واقعیت داشت این فیلم نشون داد که هنوز انسانیت هست. اونایی که می‌فهمن ناموص وطن یعنی چی واقعا مردن شرف دارن

  15. علی عنبرآبادی می‌نویسد

    سلام چجوری میشه کد تخفیف از فیلیمو گرفت .من از بازدید کنندگان قدیمی هستم و دریغ از یک کد هدیه .
    پیشنهاد من این است .هر پنج ماه خرید یک ماه جایزه به مخاطب بدهید برای جذب .
    جوری هم باشه که اون یکماه مثلا اِشانتیون را هر وقت خواست استفاده کنه

  16. مامان امیرعلب می‌نویسد

    سلام چرادیگه فیلم سقوط تو فیلیمو نیستش چطورپیداش کنم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      وا… مگه میشه؟ روی بنر همین مطلب کلیک کنید… می‌رید به صفحه پخش سریال سقوط

  17. مریم می‌نویسد

    سلام فیلیمو
    پشت صحنه کامل پخش نمیشه؟؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      عکس‌های پشت صحنه منتشر شده ولی برنامه‌ای برای پخش فیلم پشت صحنه نیست: عکس های پشت صحنه سریال سقوط

  18. میلاد سردار می‌نویسد

    سلام قشنگ بخونید تا آخر
    دوستان سریال سقوط رو میشه قضاوت کرد
    سریالی هست که هم سوتی داشت هم حقیقت هم آموزنده بود
    و هم آدم خیلی چیزارو میتونه یاد بگیره و خب برای کارگردان به عنوان اولین فیلم میشه گفت عالی بود حالا چن جاش سوتی داشت
    یکیش که هیچکس نفهمید وقتی اردلان زاپاس و لاستیک و خونه مسلم عوض کرد اومد بیرون رینگ سفید بود یهو شد مشکی خلاصه دارم میگم،
    این سریال برگرفته از حقایق بود درسته بعضی جاهاش شاید برای طولانی کردن فیلم و استرس و هیجان به تماشاگر دستکاری بکنن ولی باز سریالی بود که هم آموزنده بود هم حقیقت داشت هم میشه گف باره بعدی این سوتی ها تکرار نشه هم زبان عربی یاد گرفتیم چن کلمه هم خودمون رو تصور کردیم اونجا که یاد داد این سریال چیکار کنیم خلاصه همه چی تموم بود آخرش نشون داد که انسانیت هنوز نمرده درسته تو کشوره ما بعضی وقتا شلوغ میشه اما. باز آزادی داریم هنوز مرد های شریف هستن که واسه نامموص می‌جنگند و نگاه آیسان وقتی رسید سنندج سرشار از خوشحالی و دلتنگی وطن بود و نگاهش به دیاکو که یعنی شرمندگی می‌کشید که قبلن بهش میگفت دروغگو و بیچاره اردلانی که با اون همه نگرانی برای دختر ایران آخرش جانش رو داد دختر هم سالم رسید درود به هرکسی که میفهمه ناموص و وطن و آزادی یعنی چی

fosil