یک ملودرام عاشقانه از کشور همسایه در فیلیمو ببینید

معرفی سریال دختر پشت پنجره

دختر پشت پنجره یکی از محبوب‌ترین سریال های ترکی در حال حاضر است

سریال‌ها و ملودارم‌های ترکی عصر طلایی خود را پشت‌سر می‌گذارند. هر ساله سریال‌های بسیاری تولید می‌شوند که همچنان به قدرت این صنعت در سینمای ترکیه صحه می‌گذارند. اگرچه محصولات ترکی طیف گسترده‌ای از ژانر‌ها از عاشقانه تا معمایی را پوشش می‌دهند، اما چیزی که بیش‌تر با آن سروکار دارند، کمدی‌ها و درام‌های عاشقانه هستند. در اینجا می‌خواهیم یک درام عاشقانه جدید و محبوب به نام دختر پشت پنجره را معرفی کنیم که عنوان انگلیسی آن Chrysalis یا The Girl in the Window نامیده می‌شود.

خلاصه داستان سریال دختر پشت پنجره

داستان این سریال ترکی با نام دختر پشت پنجره بر شخصیت بسیار خونگرم و جذاب نالان متمرکز است. او که دختر یک خانواده ثروتمند بوده یک زندگی آرام و بی‌دغدغه و یک دوران کودکی طلایی داشته است. او به یکی از معتبرترین دانشگاه‌های شهر استانبول می‌رود و با نمره ممتاز از آنجا فارغ‌التحصیل می‌شود. با اینحال، همه چیز انقدر خوب و روشن نیست، زیرا او رابطه‌ای سرد و غیرصمیمی با پدرش داشته که اثری احساسی روی او گذاشته است.

سمت دیگر داستان، سدات کوراوغلو است. مرد جوانی که از دوران کودکی و زندگی گذشته‌اش رنج می‌برد. هنگامی که نالان به عنوان یک معمار در شرکت کوراوغلو، مالک بزرگ‌ترین هتل‌های زنجیره‌ای ترکیه، مشغول به کار می‌شود ناگهان خود را در آستانه ازدواج با سدات کوراوغلو می‌بیند. نالان و سدات که رابطه‌ای عاشقانه دارند با یک‌دیگر نامزد کرده‌اند. نالان امیدوار است که چنین پیوندی او را به خوشبختی برساند و بتواند گذشته غمگین خود را پشت‌سر بگذارد. با اینحال، هنوز چیزهای تاریکی از گذشته هر دو آن‌ها وجود دارد. بدون شک، دختر پشت پنجره، طرح داستانی‌ای را به تصویر می‌کشد که از آنچه که قبلا بارها دیده‌ایم چندان دور نمی‌شود.

 

بازیگران و شخصیت‌های سریال دخترپشت پنجره

بورجو بیریجیک که بازی در سریال‌های مطرحی مانند ترانه زندگی (به ترکی Hayat Şarkısı) و کلاغ (Kuzgun) شناخته می‌شود در اینجا در نقش نالان ایپک‌اوغلو حضور دارد. نالان ۲۵ ساله مانند یک شاهزاده خانم بزرگ شده است.

خواننده ترکی، فیاض شریف‌اوغلو که نخستین‌بار در سریال اتاق قرمز (The Red Room) حضور کوتاهی داشت در نقش شخصیت سدات، اولین نقش اصلی خود را در سریال دختر پشت پنجره ایفا می‌کند. سدات، اولین فرزند خانواده کوراوغلو است. جوان سی ساله‌ای که مانند مادرش به یک زندگی تجملی علاقه دارد. او ماشین‌های اسپرت و ساعت‌های گران‌قیمت می‌خرد و آن‌ها را مخفیانه از پدرش در یک گاراژ نگه می‌دارد. سدات می‌داند که انتظارات پدرش را برآورده نکرده است و به همین دلیل می‌خواهد خودش را ثابت کند.

تامر لونت کهنه‌کار که در فیلم‌های مطرحی مانند خواب زمستانی نوری بیلگه جیلان و جزیره ذرت (Corn Island) جورج اواشویلی، ایفای نقش کرده است در نقش رافت کوراوغلو حضور دارد. رافت یک تاجر موفق و یک هتلدار است. آدمی که در فقر بزرگ شده و با تلاش و سختی زیاد به همه چیز در زندگی‌اش رسیده است. او از یازده سالگی شروع به کار می‌کند تا از مادر و ۷ خواهر و برادرش حمایت کند. او با اینکه خیلی ثروتمند است  از تجملات و هزینه‌های غیرضروری نفرت دارد.

دوریم یاکوت در نقش گل‌جیهان کوراوغلو، همسر رافت و مادر سدات، حضور دارد. گل‌جیهان برخلاف همسرش به تجملات علاقه دارد. او برای اینکه با همسرش جدل نداشته باشد، پنهانی لباس‌های گران‌قیمت می‌خرد و آن‌ها در کمد خانه پنهان می‌کند.

 بورجو بیریجیک در سریال دختر پشت پنجره

نور سورر، بازیگر سریال گودال (Çukur)، فریده ایپک‌اوغلو همسر عادل و مادربزرگ نالان است. این زن ۷۰ ساله پس از اینکه دخترش هنگام زایمان فوت کرد، نوه خود نالان را به عنوان فرزندش بزرگ کرده است. او پس از مرگ دخترش از برخی مشکلات فیزیولوژیکی رنج می‌برد. او مدام نالان را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد که قبل از ازدواج با مردی قرار بگذارد.

شریف ارول نیز در نقش عادل ایپک‌اوغلو، شوهر فریده و پدربزرگ نالان، حضور دارد. او یک فرماندار بازنشسته و آدمی آرام و محترم است.

طغرل تولک، نقش پسر رافت و گل‌جیهان به اسم لونت را بازی می‌کند. او همچنین همسر سلن است.

سلما ارگچ بازیگر نقش خدیجه سلطان در سریال حریم سلطان که در فیلم مست عشق حسن فتحی نیز در نقش همسر مولانا (با بازی پارسا پیروزفر) حضور پیدا کرده یکی دیگر از چهره‌های مشهور دختر پشت پنجره است. او سلن، همسر لونت است و با مادر شوهرش گل‌جیهان رابطه خوبی دارد.

هانده آتایزی در نقش جانا، زنی متاهل و دارای دو فرزند است. او قبل از ازدواجش با سدات معاشرت داشته است و پس از ازدواجش نیز با او مخفیانه قرار می‌گذارد.

انیس آریکان نقش پسر دیگر رافت و گل‌جیهان به اسم مظفر را بازی می‌کند. مظفر که از قوز کمر رنج می‌برد بیش‌تر وقت خود را در اتاقش می‌گذارند و در هیچ عکس خانوادگی‌ای ظاهر نمی‌شود.

حمزه یازیجی در نقش خدمتکار خانواده کوراوغلو، تاکو حضور دارد. او که در یتیم خانه بزرگ شده است، در خانه کوراوغلو همه چیز را کنترل می‌کند (مانند مصرف برق و گاز). او حتی در زباله‌های خانه جست‌وجو می‌کند تا ببیند خانواده کوراوغلو چیزی را هدر می‌دهند یا خیر. او چشم و گوش رافت کوراوغلو در خانه است و همه اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند.

درباره کارگردان و نویسنده دختر پشت پنجره

ندیم گوچ که کارگردانی سریال زن (Kadin) را در کارنامه دارد، دختر پشت پنجره را بر اساس فیلمنامه‌ای از یسیم اصلان و سدا آلتایلی تورقوتلو ساخته است.

بهترین سریال های ترکی سال‌های اخیر

دختر پشت پنجره بر اساس رمان نویسنده معروف ترک

سریال دختر پشت پنجره بر اساس رمانی به همین نام از دکتر گلسرن بودایجی‌اوغلو ساخته شده است. رمانی که خود براساس یک داستان عاشقانه واقعی است. اگرچه گلسرن بودایجی‌اوغلو درباره موضوعات مختلفی نوشته است، اما بیش‌تر بخاطر اقتباس‌‌های مختلف از رمان‌هایش در سال‌های اخیر، شناخته می‌شود. البته پیش از این، همه او را به عنوان مجری خندان تلویزیون می‌شناختند. عروس استانبولی (İstanbullu Gelin)، آپارتمان بی‌گناهان (Masumlar Apartmanı) و اتاق قرمز، برخی از معروف‌ترین سریال‌هایی هستند که از رمان‌های او اقتباس شده‌اند. سریال‌هایی که همگی از جانب مخاطبان مورد استقبال قرار گرفتند و نام او را بیش از گذشته بر سر زبان‌ها انداختند.

از آنجایی که دگتر گلسرن بودایجی‌اوغلو یک روانپزشک است، دختر پشت پنجره، همچون دیگر آثار او (سریال مطرح اتاق قرمز) از رگه‌های روانشناختی بهره می‌برد. سریالی که پنجمین اقتباس تلویزیونی از آثار او محسوب می‌شود. گلسرن معمولا در نوشتن رمان‌هایش از داستان‌های واقعی و صحبت‌های مراجعانش استفاده می‌کند. آثار گلسرن بودایجی‌اوغلو ژانر جدید درام روانشناختی را در سریال‌های ترکی معاصر راه‌اندازی کرد. عروس استانبولی، آپارتمان بی‌گناهان و اتاق قرمز که از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی ترکیه در سال‌های اخیر هستند، هر سه در این ژانر قرار می‌گیرند.

 

سریال ترکی چند فصل است؟

فصل اول سریال دختر پشت پنجره با ۹ قسمت از ۸ آوریل ۲۰۲۱ پخش خود را آغاز کرد. فصل دوم که شامل ۳۸ قسمت می‌شود از ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ مانند فصل قبل به صورت هفتگی پخش شد. فصل سوم این سریال نیز از ۱۵ سپتامبر نمایش خود را آغاز کرده است.

 

از کجا می‌توانیم سریال دختر پشت پنجره را تماشا کنیم؟

سریال ترکی دختر پشت پنجره هم اکنون از کانال دی ترکیه در حال پخش است. شما نیز می‌توانید این سریال ملودرام را از طریق فیلیمو تماشا کنید.

تماشای آنلاین سریال دختر پشت پنجره در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

6 نظر
  1. عمو میلاد می‌نویسد

    سلام…من علت دوست‌پسر_دوست‌دختر شدن مظفر و ملیسا رو نفهمیدم اصلا…چرا و چگونه یهو موظو به سدات و نالان گفت دوست‌دختر داره و به چه دلیل این دختر پارتنرش شد؟

  2. علیرضا شفائی می‌نویسد

    لونت پسر بزرگ ، رأفت نیست : دامادش هستش.
    کودکی و جوانی و زندگی بسیار مرفه و لاکچری رو در گذشته ، سدات داشته ، نه نالان.
    و….

  3. عاطفه میاندی می‌نویسد

    سلن عروس نیست دخترشون هست اول فیلم و درست ببینید

  4. خانوم مشیری هستم می‌نویسد

    سلام اول تشکر از سریالهای ترکیه ای خیلی قشنگتون بعد لطفا قسمت ۶۸ به بعد سریال دختر پشت پنجره رو هرچه زودتر پخش کنید چرا اینقدر با تاخیر پخش میکنید

  5. الی می‌نویسد

    پس چرا انقدر دیر ب دیر قسمت‌هاش رو میذارین؟!!!

  6. عرفان می‌نویسد

    سریال فاطماگل و عشق ممنوع و حریم سلطان و اکیا و استانبول ظالم و عروس استانبول وخیلی های دیگه رو هم بذارید

fosil