اسپین‌آف سریالیِ فیلم دوست‌داشتنی زوتوپیا را در فیلیمو ببینید

همه چیز درباره سریال زوتوپیا پلاس

سریال Zootopia+ در شش قسمت به کاراکترهای فرعی فیلم می‌پردازد

سریال زوتوپیا پلاس (۲۰۲۲) اسپین‌آفی بر انیمیشن مشهور زوتوپیا است که در سال ۲۰۱۶ اکران شده بود. انیمیشن سریالی زوتوپیا ۶ قسمت دارد که هر قسمت یک ماجرای ۹ دقیقه‌ای است. درباره هر قسمت از این سریال پیش از این سرنخی در انیمیشن زوتوپیا دیده‌ایم و حالا ماجرا به تفصیل برای مخاطب به نمایش گذاشته می‌شود.

خلاصه داستان سریال زوتوپیا پلاس

| با اینکه ۹ دقیقه بیشتر نیست ولی اگر می‌خواهید هر اپیزود سریال زوتوپیا پلاس تازگی‌اش را از دست ندهد، این بخش را نخوانید |

اپیزود یک | جودی برای راهی شدن به سمت زوتوپیا سوار قطار می‌شود و هنگامی که قطار به راه میفتد استو و بانی (پدر و مادر جودی) می‌بینند که دختر کوچکشان، مولی، روی قطار نشسته و قطار حرکت می‌کند. استو و بانی ناچار می‌شوند دست به انجام یک عملیات عجیب بزنند تا جان دخترشان را نجات دهند. نکته جالب این است که اغلب صحنه‌هایی که در این قسمت می‌بینیم تکراری است و همان تصاویری است که در انیمیشن زوتوپیا ۲۰۱۶ دیده‌ایم.

اپیزود ۲ | فرو فرو درگیر برنامه‌ریزی برای مراسم عروسی است که ترو ترو، دختر عمویش، سر می‌رسد و می‌خواهد همه‌چیز را باب میل و سلیقه خودش پیش ببرد. فرو فرو عصبانی می‌شود و برای خرید و تهیه وسایل موردعلاقه‌اش راهی بازار می‌شود و موقع بیرون آمدن از فروشگاه ناگهان یک دونات بزرگ به سمت او می‌آید که جودی آن را نگه‌ می‌دارد و نجاتش می‌دهد. در ادامه فرو فرو و ترو ترو با مرور ماجراهای کودکی‌شان لحظاتی احساسی را در این قسمت رقم می‌زنند.

اپیزود۳ | نوبت به دوک می‌رسد. خلافکاری که در جریان افتادن دونات در شهر موش‌ها دستگیر می‌شود. دوک با خواندن ترانه به این موضوع اشاره می‌کند که چگونه می‌تواند در کمترین زمان بیشترین کلاهبرداری را داشته باشد و در همین حین یک کامیون پر از پول مقابل او سبز می‌شود. قسمت سوم سریال زوتوپیا پلاس تا حدود زیادی موزیکال است.

اپیزوپد ۴ | ۲ کلام از پدر عروس! پدر فرو فرو در جشن عروسی دخترش یک سخنرانی طولانی درباره سرگذشتش می‌کند. او از دورانی می‌گوید که به عنوان یک موش چقدر آسیب‌پذیر بوده و تا چه اندازه مورد ظلم قرار می‌گرفته و در نهایت چگونه توانسته قدرتی برای خود دست‌وپا کند و از جان همنوعان خود محافظت کند. در این قسمت ماجراهای جالبی از شجاعت پدر فرو فرو می‌بینیم که درنهایت به رییس شدن او برای بزرگترین باند مخوف زوتوپیا منجر می‌شود.

اپیزود ۵ | کلاوهاوزر برای اینکه در گروه رقص خواننده محبوب، غزال، عضو شود باید یک همراه رقصنده پیدا کند. او سعی می‌کند فرمانده‌اش را قانع کند که ماموریتی مهم در جریان است و غزال در خطر افتاده، از این طریق وارد مسابقه می‌شود و طی ماجرایی هیجان‌انگیز فرمانده را به رقصی دونفره با خود ناچار می‌کند.

اپیزود ۶ | سام بالاخره بلیت کنسرت غزال را گرفته و می‌خواهد راس ساعت ۶ عصر آنجا باشد؛ اما ناگهان اتفاق بدی می‌افتد. فلش و پریسیلا، حیواناتی که بسیار آهسته حرکت می‌کنند، برای صرف شام به رستورانی که سام در آن مشغول است آمده‌اند. حرکات کُند آن‌ها باعث می‌شود سام قید کنسرت را بزند که ماجرایی خارق‌العاده مانع این قضیه می‌شود.

زوتوپیا

عوامل و سازندگان سریال زوتوپیا پلاس

  • تهیه‌کننده: کلارک اسپنسر
  • کارگردان: جوزی ترینیداد، ترنت کوری
  • نویسنده: ترنت کوری، جوزی ترینیداد، مایکل هررا
  • موسیقی: میک جیاچینو، کورتیس گرین
  • تدوین: شانون استاین
صداپیشگی کاراکتر
شارلوت نیکدائو سم
ریموند اس پرسی فلش
کریستن بل پریسیلا
جان لاول جرالد کوک
بایرون هاوارد باکی اویوکس-آنتلرسون
جرد بوش پرنک اویوکس
جنیفر گودوین جودی هاپس

نظر منتقدان درباره سریال زوتوپیا پلاس

تارا بنت | انیمیشن سریال زوتوپیا پلاس با معرفی مفصل‌تر کاراکترهایی که در زوتوپیا ۲۰۱۶ دیده بودیم، پیش می‌رود. به‌نظر من این انیمیشن یک قصه کامل را به‌نمایش می‌گذارد و از هر نظر می‌تواند ماجرایی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی باشد. برای من تماشای سریال زوتوپیا پلاس به این شکل بود که هر سوالی از هر کاراکتری در ذهنم داشتم، به جواب رسید. در این اسپین‌آف قصه تک تک کاراکترها عیان شده و انیمیشن از کیفیت تصویری خوبی هم برخوردار است.

تسا اسمیت | سریال زوتوپیا پلاس یکی از بهترین اسپین‌آف‌هایی بود که تا امروز تماشا کردم. کاراکترهای جذاب و متفاوتش را به‌شکل زیبایی محور اصلی قصه قرار می‌دهد و داستان را جلو می‌برد، شگفت‌انگیز بود. اما چیزی که در تمام مدت ناراحتم می‌کرد این بود که چرا انقدر کوتاه بود! به‌هرحال که من آماده‌ام تا قسمت‌های بیشتر و بهتری از این انیمیشن را تماشا کنم. تا یادم نرفته باید به کنسرت غزال (شکیرا) هم اشاره کنم، بسیار لذت‌بخش بود.

بهترین انیمیشن های سریالی جهان

نظر کاربران درباره سریال زوتوپیا پلاس

مرسی جی | انتخاب انیمیشن زوتوپیا برای خلق اسپین‌آف انتخاب درستی بود. به‌نظر من شخصیت دوک خیلی بامزه و خلاقانه پرداخته شده و ترانه‌ای که می‌خواند، دوست‌داشتنی بود.

اسلای‌فاکس‌گیمینگ | داستان‌های خوبی خلق کردند. کاش زمانش طولانی‌تر بود. موسیقی شکیرا عالی بود.

اموندریل | هر ۶ قسمتش رو دوست داشتم، جای خالی نیک و جودی احساس می‌شد. امیدوارم در قسمت بعدی همه کاراکترها را در کنار هم ببینیم.

فرو فرو در سریال زوتوپیا پلاس

نقد و بررسی سریال زوتوپیا پلاس

سریال زوتوپیا پلاس را می‌شود از هر نظر انیمیشنی متوسط دانست. قصه‌های ۹ دقیقه‌ای سرگرم‌کننده این انیمیشن می‌تواند در لحظه مخاطب را مشغول کند اما برای مدتی طولانی در ذهن باقی نمی‌ماند. آنچه انیمیشن زوتوپیا ۲۰۱۶ را تبدیل به اثری ویژه کرد، ماندگاری ماجرایش در خانه اول ذهن مخاطب بود. حتی حالا که این مطلب را می‌نویسم تصویر واضحی از صحنه سوار شدن جودی در قطار را می‌بینم که با گذاشتن هدفون در گوش و تماشای منظره‌های زیبا، مهیای شروع تغییر بزرگش در زندگی شد. قصه در چنین صحنه‌ای آنقدر تداعی کننده ظاهر شد که آدم دلش می‌خواست همان لحظه یک قطار، هدفون و مسیری جدید پیش رویش داشته باشد، این دقیقا چیزی است که در سریال زوتوپیا پلاس خبری از آن نیست.

انگار سریال زوتوپیا پلاس برای خلق ماجراهای تداعی شونده تولید نشده، این سریال برای سرگرم شدن ساخته شده و با موسیقی خوب و کیفیت تصاویر بالا ظاهر شده است اما چیز بیشتری برای تحسین شدن به مخاطب نمی‌دهد. مشکل دیگری که موقع تماشای سریال زوتوپیا پلاس ذهن مرا درگیر می‌کرد زمان هر قصه بود؛ چرا انقدر کوتاه؟ وقتی می‌شود بیشتر به شخصیت‌ها پرداخت و قصه همچنان ظرفیت ادامه دادن را دارد، چرا انقدر کوتاه و مختصرش کردند؟ در نهایت سریال زوتوپیا به‌شکل عجیبی در سطح متوسط قرار می‌گیرد!

سریال زوتوپیا

امتیازهای سایت‌های معتبر به سریال

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۸ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۸.۶ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۹۸ از ۱۰۰
کاربران راتن تومیتوز ۹۲ از ۱۰۰
منتقدان متاکریتیک ۷۸ از ۱۰۰

انیمیشن زوتوپیا چطور خلق شد؟

انیمیشن زوتوپیا به کارگردانی بایرون هاوارد و ریچ مور در سال ۲۰۱۶ در والت دیزنی پیکچرز تولید شده است. ماجرای انیمیشن زوتوپیا از این قرار است که جودی، خرگوش ریز جثه‌ای است که آرزوهای بزرگی دارد. او خودش را برای کارهای بزرگ آماده می‌کند و تصمیم دارد پلیس شود. مسیر جودی برای هموار شدن نیازمند مهاجرت او به زوتوپیاست. زوتوپیا شهری است که در آن همه حیوانات در شرایطی به ظاهر برابر زندگی می‌کنند و هیچ‌کس تحت ظلم حیوانات وحشی قرار نمی‌گیرد.

جودی به محض وارد شدن به زوتوپیا وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شود، حالا که تلاش برای رسیدن به رویاهایش به نتیجه رسیده ماجرایی بزرگتر پیش آمده! ماجرای بزرگتر این است که زوتوپیا در ظاهر مهد برابری است و جودی در این شهر قرار است سرخورده شود. او موظف به صدور جریمه‌های رانندگی می‌شود درحالی‌که روحیه ماجراجویانه‌ای دارد و دلش می‌خواهد در ماموریت‌های مهم‌تری حضور داشته باشد.

شرایط جودی در زوتوپیا به‌شکل ناامید کننده‌ای پیش می‌رود تا اینکه با یک روباه مکار به نام نیک روبه‌رو می‌شود. طی این آشنایی بعضی مشکلات شهر زوتوپیا مثل ماهی که از پشت ابر بیرون آمده باشد، پدیدار می‌شوند. حیله‌گری نیک، همزمان که مشکلاتی برای جودی پیش می‌آورد، راه‌حل‌های خوبی هم برای او به ارمغان می‌آورد. زوتوپیا با یک پایان مناسب به سرانجام می‌رسد اما کاراکترهای متفاوت و زیادی را معرفی می‌کند و یکی از بهترین انیمیشن‌هایی است که می‌شد برای اسپین‌آف انتخاب شود.

دانلود سریال زوتوپیا از فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil