آیا با پرفروش ترین انیمه 2022 مواجه هستیم؟

همه چیز درباره انیمه وان پیس: قرمز

One Piece Film: Red چطور فیلمی است؟

انیمه وان پیس فیلم: قرمزیک انیمه ژاپنی در سبک فانتزی اکشن-ماجراجویی است که در سال ۲۰۲۲ تولید شده است. گورو تانیگوچی کارگردان و توئی انیمیشن تهیه‌کننده این اثر هستند. اولین‌بار در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۳۰ آبان ۱۴۰۱) هنگام اکران قسمت دهم انیمه وان پیس بود که درباره انیمه وان پیس فیلم: قرمز صحبت شد. همچنین اولین تریلر و پوستر این انیمه نیز در همین تاریخ منتشر شد. به این ترتیب اولین اکران جهانی انیمه وان پیس فیلم: قرمز، هم‌زمان با بیست‌وپنجمین سالگرد انتشار مانگای وان پیس، در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۵ تیر ۱۴۰۱) انجام شد و سپس در تاریخ ۶ اوت ۲۰۲۲ (۱۵ مرداد ۱۴۰۱) در ژاپن اکران شد.

انیمه وان پیس فیلم: قرمز پانزدهمین انیمیشن بلند از مجموعه فیلم‌های «وان پیس» است که با اقتباس از مانگایی باهمین نام به قلم آیچیرو اودا نوشته و تصویرسازی شده است.

خلاصه داستان انیمه وان پیس فیلم: قرمز

اوتا، محبوب‌ترین خواننده جهان، کسی است که صدای او نزد همه شناخته شده اما هیچکس از هویت واقعی‌اش اطلاعی ندارد. طرفداران او صدای اوتا را شبیه ترانه‌ای می‌شنوند که انگار از دنیایی دیگر می‌آید و فراتر از تمام شنیده‌هایشان در این سرزمین است. در نهایت اوتا تصیم می‌گیرد که در جزیره الیگا کنسرتی بزرگ برپا کند. در این کنسرت اتفاق بزرگی می‌افتد.

بهترین انیمه های ژاپنی سینما

دزدان دریایی برای تماشای این کنسرت به جزیره الیگا می‌آیند و رهبر آن‌ها، لوفی، اوتا را برای اجرای کنسرتش همراهی می‌کند. آن‌ها از هویت واقعی اوتا رونمایی می‌کنند و همین اتفاق باعث می‌شود دزدان دریایی نسبت به اوتا گارد بگیرند چرا که او از لوفی می‌خواهد کارش را رها کند و برای همیشه او را در اجرای کنسرت همراهی کند.

اجرای کنسرت توسط اوتا یک‌جور دعوت به صلح و دوستی است و لوفی ناچار است با شرافت زندگی کند تا مردم پیام دعوت به صلح او را باور کنند. دزدان دریایی سعی در دزدیدن اوتا دارند اما او خودش را از این مهلکه نجات می‌دهد؛ اما محبوبیت و اصرار اوتا برای صلح، او را به خطری بزرگ برای قدرت‌های بزرگ جهانی تبدیل می‌کند. همین چالش‌ها برای شروع یک ماجراجویی هیجان‌انگیز عالی خواهند بود.

اوتا در انیمه وان پیس فیلم: قرمز

عوامل و دوبلورهای انیمه وان پیس فیلم: قرمز

  • کارگردان: گورو تانیگوچی
  • نویسنده: آیچیرو اودا
  • تهیه‌کننده: آیچیرو اودا
  • انیماتورها: سلیم گالو، استفان هاوسدورف
کاراکتر صداپیشه ژاپنی صداپیشه انگلیسی
میمون دی لوفی مایوم تاناکا کالین کلینکن ریش
شنک‌های مو قرمز شیچی ایکدا براندون پاتر
اوتا کائوری نازوکا، ادو آماندا لی
رورونوا زورو کازویا ناکای کریستوفر سابات
نامی آکیمی اوکامورا لوسی کریستیان
سانجی هیرواکی هیراتا اریک واله
تونی تونی هلی کوپتر ایکوئی اوتانی برینا پالنسیا
نیکو رابین  یوریکو یاماگوچی استفانی یانگ
فرانکی کازوکی یائو پاتریک سیتز

انیمه وان پیس فیلم: قرمز پرفروش‌ترین انیمه ۲۰۲۲

انیمه وان پیس فیلم: قرمز تا ۶ نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۸٫۰۴ میلیارد یورو، در ژاپن فروش داشته که این رقم این اثر را به پردرآمدترین انیمه از مجموعه وان پیس تبدیل می‌کند. همچنین این انیمه موفق شد عنوان‌های پردرآمدترین فیلم سال ۲۰۲۲ و ششمین فیلم پردرآمد در تمام دوران‌ها در ژاپن را نیز از آن خود کند.

انیمه وان پیس فیلم: قرمز در ۱۱ هفته متوالی شماره یک رده‌بندی‌های باکس آفیس بوده که تا به حال تنها ۳ انیمه ژاپنی موفق به کسب چنین رتبه‌ای در باکس آفیس شده‌اند. در سراسر جهان نیز انیمه وان پیس فیلم: قرمزبیش از ۱۷۱٫۹ میلیون دلار فروش داشته که این رقم این انیمه را به نهمین انیمه پردرآمد در جهان تبدیل می‌کند.

اوتا و لوفی در انیمه وان پیس فیلم: قرمز

شباهت داستان انیمه وان پیس فیلم: قرمز با انیمه بلا

انیمه وان پیس فیلم: قرمز در ابتدا و در انتخاب سوژه اصلی شباهت زیادی به انیمه بل (به کارگردانی مامورو هوسودا) دارد. اوتا، شخصیت اصلی انیمه وان پیس فیلم: قرمز، دقیقا مثل شخصیت اصلی انیمه بل است که خواننده‌ای خوش‌صدا و پرطرفدار با هویتی ناشناخته است. در انیمه بل نیز او شخصیتی مثبت و طرفدار صلح و عدالت در میان آدم‌هاست، همچنین در این انیمه نیز رونمایی از شخصیت بل همزمان با اتفاقی بزرگ است.

 

مانگای انیمه وان پیس

مانگای وان پیس (One Piece) (اصطلاح مانگا در ژاپن برای اشاره به کمیک است) به نویسندگی ائیچیرو اودا یک مجموعه مانگای بسیار پرطرفدار و محبوب در میان ژاپنی‌هاست که به‌صورت هفتگی در هفته‌نامه شونن جامپ منتشر می‌شود. اولین نسخه از مجموعه مانگای وان پیس در ماه اوت سال ۱۹۹۷ منتشر شده و تا به امروز ۵۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. مانگای وان پیس در حال حاضر پرفروش‌ترین مانگای تاریخ و همچنین بعد از کتاب سوپر من، دومین کتاب مصور پرفروش در دنیاست.

مانگای وان پیس در دسته شونن مانگا قرار می‌گیرد. شونن مانگا به کتاب‌های مصوری گفته می‌شود که برای پسران نوجوان نوشته می‌شوند. شونن مانگاها بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند و حدود ۴۰ درصد از کل فروش مانگاهای ژاپن را به خود اختصاص می‌دهند. برای توضیح بیشتر لازم است اضافه کنم که شونن یعنی پسر یا جوان و مانگا یعنی کمیک به این ترتیب شونن مانگا به معنی کمیک برای پسران جوان است و شوجو مانگا کمیک برای دختران معنی می‌شود.

ماجرای این مانگا متعلق به ماجراجویی‌های یک دزد دریایی به نام مانکی دی. لوفی است که تصمیم دارد رهبر تمام دزدان دریایی شود. لوفی تنهایی به دریا می‌زند تا بزرگترین گنج جهان یعنی همان وان پیس را پیدا کند. او در مسیر پیدا کردن جنگ با آدم‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شود که برخی دوست و برخی دشمن او می‌شوند.

شخصیت‌های اصلی این انیمه: دی لوفی، رورونوا زورو، نامی، اوسوپ، سانجی، تونی تونی چوپر، فرانکی، نیکو روبین، بروک و جینبه هستند.

اوتا در انیمه وان پیس فیلم: قرمز

ماجرای ساخت انیمه

انیمه وان پیس One Piece یکی از طولانی‌ترین انیمه‌های ژاپنی است که از سال ۱۹۹۹ در حال تولید است و هر هفته یک قسمت از آن منتشر می‌شود. وان پیس حالا ۲۲ سال است که پخش می‌شود و کارگردان‌های متفاوتی هر سری از آن را کارگردانی کرده‌اند که عبارت می‌شوند از کونوسوکه اودا (۲۰۰۶–۱۹۹۹)، مونهیسا ساکائی (۲۰۰۸–۲۰۰۶) و هیروئاکی میاموتو (۲۰۰۸ تا اکنون). شیرو هاماگوچی آهنگساز موسیقی این انیمه است. ائیچیرو اودا نویسنده این اثر، یکی از منسجم‌نویس‌ترین نویسندگانی است که توانسته پس از این همه مدت انیمه وان پیس را برای مخاطب جذاب نگه ‌دارد.

نکته دیگر در رابطه با این اثر فضای آن است. فضای انیمه وان پیس، شبیه دیگر انیمه‌هایی که معمولا می‌بینیم تداعی کننده ژاپن نیست. این انیمه یک فضای کاملا جدا و مختص به خود را خلق کرده تا ماجراهایش را در آن روایت کند. از این بابت دنیای جدیدی که خلق کرده مخاطب را تحت تاثیر تخیل نویسنده قرار داده و او را به راحتی با خود همراه می‌کند.

شخصیت اول این انیمه لوفی نام دارد که یک کاراکتر معمولی بی‌نظیر است. لوفی شبیه شخصیت اصلی هیچ‌یک از انیمه‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم، نیست. او گاهی برنده و گاهی مغلوب است. تصمیم ندارد دنیا را نجات دهد و قهرمان هیچ ماجرایی نیست. لوفی کاراکتری است که به‌راحتی با او همزاد پنداری می‌کنید و گاهی انگار خود شماست.

 

نظر منتقدان درباره انیمه وان پیس فیلم: قرمز

سایت ورایتی

پیتر دبروگ | انیمه وان پیس فیلم: قرمز در مقایسه با دیگر انیمه‌های این مجموعه سرگرم کننده به نظر می‌رسد. موسیقی این انیمه گاهی جالب توجه و گاهی نا امید کننده است اما نمی‌شود کاملا بد خطابش کرد. به نظر من انیمه وان پیس فیلم: قرمز در پرداختن به شخصیت‌های فرعی بسیار موفق ظاهر شده است.

د رپ

سایمون ابرامز | انیمه یک تکه فیلم: قرمز در ابتدا با به نمایش گذاشتن جزییات زیاد خوب عمل می‌کند اما در ادامه با برای روایت داستانش عجله می‌کند. من احساس می‌کنم نیمه اول این انیمه بسیار قوی‌تر از ادامه آن ظاهر می‌شود.

گاردین

سمی گسیسلر | این انیمه مثل یک فستیوال رنگ و منظره برای چشم‌هاست. پر از جزییات تماشایی به همراه یک موسیقی عالی که من از شنیدنش حظ کردم. داستان ماجراجویانه به همراه پایان‌بندی خوب، همه چیز درست در جای خودش قرار دارد.

ایندی وایر

اما استفانسکی | احساس کردم تمام مدت درحال تماشای یک کنسرت بودم. موسیقی در این انیمه حرف اول را می‌زند. انیمه وان پیس فیلم: قرمز در بعضی لحظات تلاش می‌کند وفاداری‌اش را نسبت به مجموعه وان پیس حفظ کند اما در بعضی لحظات منحصر به فرد می‌شود و حرف خودش را می‌زند و کاراکترهای خودش را معرفی می‌کند، این قسمتی است که من دوستش داشتم.

اوتا در انیمه وان پیس فیلم: قرمز

نقدی بلند بر انیمه وان پیس فیلم: قرمز

انیمه وان پیس فیلم: قرمز یک تماشای تمام عیار از هر نظر را تقدیم مخاطبش می‌کند. چشم‌های درشت آبنباتی و اندام‌های زیبا شاید یکی از مهم‌ترین دلیل‌های پرطرفدار شدن این انیمه باشد.

جلوه‌های بصری در این انیمه برای به تصویر کشیدن تجملات مهیا شده‌اند. جزییات دقیق و فراوانی که در هر صحنه می‌بینیم یک تصویر تداعی کننده دلنشین یا تماشایی ملموس نخواهد بود، بلکه منظره‌ای پر طمطراق از دنیایی خیالی است که صفر تا صد آن را نویسنده خلق کرده. نقطه قوت انیمه را می‌توان همین ویژگی‌های ظاهری آن دانست.

جدا از جلوه‌های بصری خیره کننده در محیط و در کاراکترها که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، داستان این انیمه در عرض آن بسیار شلوغ و پهناور می‌شود که این ویژگی بدون شک تماشاگر را دلزده می‌کند.

داستان ماجراجویانه این انیمه زمینه‌ساز حضور انواع کارکترها در این اثر شده، همین باعث می‌شود گاهی به عقب برگردید و ببینید کدام کاراکتر با چه ماجرایی وارد قصه شد و حالا رهسپار کدام مسیر است و علت هر نیت و واکنش او چیست. در طول تماشای انیمه وان پیس فیلم: قرمز گاهی احساس می‌شود داستانی که به عرض رشد کرده را به یکباره تصمیم می‌گیرند با اضافه کردن موسیقی تحمل‌پذیر کنند که شاید راه‌حل مناسبی باشد اما تکرار چندباره این راه‌حل حتی شنیدن موسیقی را نیز به هجو می‌کشاند. شاید انیمه وان پیس در خوب بودن زیاده‌روی می‌کند و از این بابت است که گاهی موقع تماشا دل مرا می‌زند و گیرایی‌اش را از دست می‌دهد.

 

امتیازهای تماشاگران و منتقدان به انیمه

نام سایت امتیاز
IMDb ۹.۶ از ۱۰
راتن تومیتوز (منتقدان) ۹۲ از ۱۰۰
راتن تومیتوز (مخاطبان) ۹۵ از ۱۰۰
متاکریتیک (منتقدان) ۶۹ از ۱۰۰
متاکریتیک (مخاطبان) ۸.۳ از ۱۰

 

موسیقی انیمه وان پیس فیلم: قرمز

یاسوتاکا ناکاتا آهنگساز موسیقی انیمه وان پیس فیلم: قرمز و آدو، خواننده ژاپنی، ترانه‌های این انیمه را می‌خوانند. آدو همچنین ۶ آهنگ دیگر را با حضور چند خواننده دیگر نیز اجرا کرده که هر کدام را توئی انیمیشن و آدو در صفحه‌های یوتیوب خود منتشر کردند. آلبوم ترانه‌های اوتا: یک قطعه فیلم قرمز، شامل تمام ترانه‌های انیمه وان پیس فیلم: قرمز در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ منتشر شد در حالی که آلبوم کامل آن حاوی ۴۷ آهنگ، در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ منتشر شد.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil