قهرمان درونت را هدایت کن!

معرفی انیمیشن سریالی اونی: ماجرای خدای طوفان

انیمیشن سریالی اونی: ماجرای خدای طوفان به کارگردانی دایسوکه تسوتسومی در استودیو تونکو هاوس تهیه شده است. این انیمیشن توسط ماری اوکادا، یکی از پرکارترین نویسنده‌های انیمه، نوشته شده. قصه این انیمیشن بر اساس یک لالایی به نام لالایی اوناری نوشته شده است.

انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان Oni: Thunder God’s Tale به‌طرز عجیبی تداعی کننده انیمه شهر اشباح بود. اولین وجه اشتراک این دو انیمیشن در داشتن قهرمان دختر است. شخصیت اول این انیمیشن یعنی اوناری، دختر بچه‌ای است که خلق‌وخوی او شبیه به چیهیروی شهر اشباح است. اوناری در روستایی زندگی می‌کند که در آنجا از هر نظر با دیگران متفاوت است و برای ماجرایی تلاش می‌کند و می‌جنگد که در نهایت قرار است به نجات جان عده‌ای منجر شود.

این انیمیشن موقعی به داستان انیمه شهر اشباح نزدیکتر می‌شود که پسرکی هم‌سن‌وسال اوناری برای نجاتش فرامی‌رسد و از غذای شهر آدم‌ها به اوناری می‌خوراند و او گریه‌اش می‌گیرد. این ماجرا دقیقا شبیه به اولین وعده غذایی چیهیرو پس از ملاقات با پدر و مادرش است که شبیه به خوک شده بودند. گریه چیهیرو در زمانی اتفاق افتاد که او در ابتدای مسیر شجاعتش بود و گریه اوناری در زمانی اتفاق افتاد که او در ابتدای مسیر پذیرش بود، تا تغییر بزرگی را در زندگی‌اش رقم بزند.

داستان انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان یک قصه قابل لمس و آشناست از آنچه ما از خودمان انتظار داریم و آنچه از جانب دیگران از ما انتظار می‌رود. در این داستان اما چیزی که بناست به مخاطب آموزش داده شود این است که داشتن انتظار بالا چندان هم کار اشتباهی نیست.

بهترین انیمیشن های سریالی جهان

خلاصه داستان سریال اونی: ماجرای خدای طوفان

اوناری دخترکی ۷ یا ۸ ساله است که در یک روستای عجیب زندگی می‌کند. در این روستا شخصیت‌های یک داستان فولک ژاپنی وجود دارند که هر یک کوشی (قدرت شگفت‌انگیزی که از پدر یا مادر به ارث می‌رسد) مخصوص به خودشان را دارند. در این روستا شرایط بابت حضور خدایان شرور به خطر افتاده و امید همه به اوناری است تا قدرتی که از پدرش ناریدان به ارث برده را به نمایش بگذارد و همه را نجات دهد؛ اما اوناری هیچ استعدادی از خودش نشان نمی‌دهد و این باعث نگرانی همه به‌خصوص معلم او سنسی، شده است. اوناری مدام در تلاش است تا به نحوی قدرت درون خودش را پیدا کند تا انتظاری که از او می‌رود را اجابت کند؛ اما هرچه بیشتر تلاش می‌کند ناکام‌تر است.

در نهایت شب موعود فرا می‌رسد و ماه اهریمن کامل می‌شود و این شروع از دست رفتن همه چیز است. اوناری برای به‌دست آوردن نیروی کوشی خود از پل ممنوعه عبور می‌کند و به شهر آدم‌ها می‌رسد. در آنجا با کسانی روبه‌رو می‌شود که اهل روستا آن‌ها را خدایان شروری می‌دانند. اما در نهایت تجربه اوناری  متفاوت است. اوناری آدم‌ها را حمایت کننده می‌بیند و یکی از آن‌ها که پسرکی مهاجر در سرزمین ژاپن است، با او تا روستایشان می‌آ‌ید. به مرور اتفاق عجیبی می‌افتد. طی رخ دادن این اتفاق است که ماهیت واقعی اوناری مشخص شده و شجاعتش به عنوان یک عضو متفاوت ساکن در روستا، همه چیز را نجات می‌دهد.

انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان

معرفی صداپیشگان و عوامل سریال اونی: ماجرای خدای طوفان

  • کارگردان: دایسوکه تسوتسومی
  • نویسنده: ماری اوکادا
  • تهیه‌کننده: مگان بارتل
  • مومونا تاماداصدا پیشه اوناری
  • کریگ رابینسون صداپیشه ناریدان
  • آرچی ییتسصدا پیشه کاپا
  • بریتنی ایشیباشی صدا پیشه آماتن
  • آنا آکاناصدا پیشه ان ـ برلا
  • شارلت تاکاهاشی چونگصدا پیشه تانوکینتا
  • رابرت کوندو صداپیشه هاگ
  • جرج اتکئیصدا پیشه آقای تنگو

دایسوکه تسوتسومی کارگردان انیمیشن اونی کیست؟

انیمیشن سریالی اونی: ماجرای خدای طوفان اثری از استودیو تونکو هاوس است که برای تولید انیمیشن کوتاه نگهبان صد معروف است. تسوتسومی برای به تصویر کشیدن دیدگاهش نسبت به خیر و شر به‌دنبال زاویه متفاوتی بود تا یک داستان تمثیلی را خلق کند. او ایده انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان را از لالایی‌های مادرش امی تسوتسومی که شاعر بود، الهام گرفته است. دایسوکه تسوتسومی کارگردان حاذقی است که تولید انیمیشن‌های پرطرفداری مانند عصر یخبندان، داستان اسباب‌بازی‌ها، کارخانه هیولاها و انیمیشن هورتون صدایی می‌شنود را در کارنامه خود دارد. همچنین او در تولید انیمیشن نگهبان سد نیز با روبرت کوندو همکاری کرد، این انیمیشن نامزد دریافت اسکار شد.

تسوتسومی متولد ژاپن است و در آنجا بزرگ شده و نکته جالب درباره او این است که با می اوکویاما، هنرمند جواهرات و خواهرزاده کارگردان معروف هایائو میازاکی، ازدواج کرده است.

 

نظر منتقدان درباره انیمیشن سریالی اونی: ماجرای خدای طوفان

ام اس ان

براندون زکری | انیمیشن اونی پر از جزییات تماشایی است. این اثر بسیار شبیه به یک استاپ موشن است و همین لذت دنبال کردن داستان را دو چندان می‌کند.

ریویو جک

گرگ ویلر | انیمیشن اونی با ترکیبی از استاپ‌موشن و جلوه‌های ویژه اثری به شدت سرگرم‌کننده است. با وجود اینکه این انیمیشن در دسته داستان‌های مناسب برای کودکان قرار می‌گیرد اما به هیچ وجه چیزی شبیه کوبو یا امثال آن نیست.

فکشن هوریزان

نلسون آکوستا | از همان چند دقیقه اول محیط پر زرق و برق یک انیمیشن دقیق را می‌بینیم که به‌درستی در مسیر قصه از جزییات مهم بصری استفاده می‌کند. به‌نظر من برای همه کودکان ضرورت دارد که داستان‌های فولک آسیایی را دنبال کنند و به‌خصوص برای بچه‌ها این قصه‌ها بسیار آموزش دهنده خواهند بود.

انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان

نقد و بررسی مفصل بر انیمیشن سریالی اونی: ماجرای خدای طوفان

انیمشن اونی: ماجرای خدای طوفان در نگاه اول بسیار شبیه به یک استاپ‌موشن به‌نظر می‌رسد؛ اما در نهایت یک انیمیشن با جلوه‌های بصری بسیار قوی و به شکل ۳d است. هرچند که مشخص است در این انیمیشن انیماتورها چه زحمت سنگین و چه شاهکار دقیقی را به ثمر رسانده‌اند، ولی درنهایت این صداگذاری‌ها و تدوین انیمیشن اونی است که آن را ماندگار کرده.

در این انیمیشن نویسنده و کارگردان برای انتقال حس داستان نهایت سعی را به کار گرفته‌اند. مثلا برای القای احساس حضور در طبیعت صدای آب، جریان باد و صدای آتش به درستی اعمال شده‌اند. به‌خصوص جنس پوست کاراکترهای اصلی که بسیار شبیه پارچه‌های واقعی طراحی شده تا با وجود اینکه غیرواقعی و عروسکی‌اند اما واقعی احساس شده و حضورشان لمس شود.

در طول تماشای قصه انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان آن چیزی که بدیهی است این است که داستان بسیار الهام گرفته شده و تحت تاثیر انیمه‌های میازاکی است. شاید اگر انیمیشن اونی در فضای دو بعدی طراحی می‌شد کاملا با انیمه‌های میازاکی در یک رده قرار می‌گرفت. قهرمان دختر، الهام از افسانه‌های فولک ژاپنی و ارزشگذاری ویژه برای ویژگی‌های انسانی مثل حمایت، محبت و شجاعت این انیمیشن را مانند انیمه‌های میازاکی کرده است.

اما در این میان یکی از ویژگی‌های ستودنی انیمیشن اونی می‌تواند به‌تصویر کشیدن صحیح و درست تغییر شخصیت مردم روستای اوناری از حالت خوشبین و امیدوار به او به حالتی بدبین و ناامید از دخترک باشد. این تغییر رویه در رفتار مردم روستا طوری اجرا شده که مخاطب از مشاهده آن به راحتی برای مخاطب خاطراتی مشابه از زندگی شخصی و یا فیلم‌هایی که پیش از این تماشا کرده تداعی می‌شود.

اگر اهل تماشای انیمیشن باشید و به‌خصوص از انیمیشن‌هایی که پیام‌های اخلاقی عالی دارند لذت می‌برید حتما لازم است که انیمیشن اونی: خدای طوفان را ببینید و تماشای آن را به کودکان خود توصیه کنید.

اوناری در انیمیشن اونی

امتیازهای سایت های معتبر سینمایی برای Oni: Thunder God’s Tale

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۸.۳ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ـ
منتقدان راتن تومیتوز ـ
کاربران راتن تومیتوز ۱۰۰
منتقدان متاکریتیک ـ

مصاحبه با عوامل تولید انیمیشن اونی: ماجرای خدای طوفان

تسوتسومی کارگردان انیمیشن اونی

حدود ۵ سال پیش بود که رابرت از من پرسید اگر بخواهم چند کاراکتر جدید بکشم آن‌ها چگونه خواهند بود؟ و من شخصیت‌های یک داستان فولک ژاپنی را برای او کشیدم. خلق یک داستان از دل قصه‌های فولک ژاپنی رویای من بوده، به‌عنوان کسی که در این سرزمین بزرگ شده آرزوی من این بود که چنین اثری خلق کنم و وقتی رابرت گفت کاراکترها عالی است، آرام آرام شروع به تولید انیمیشن اونی کردم. آنچه در ادامه اتفاق افتاد ما را به وجد آورد، نتفلیکس نسبت به داستان ما توجه نشان داد و این یک شروع عالی بود. همچنین برای ما بسیار مهم بود که با انیماتورهای ژاپنی کار کنیم زیرا این یک افسانه فولک ژاپنی بود.

کندو طراح تولید و تهیه‌کننده اجرایی انیمیشن اونی

در ابتدا ما تصمیم داشتیم انیمیشن اونی را به‌صورت یک استاپ‌موشن تولید کنیم. به این ترتیب با یک استودیوی استاپ‌موشن کار را به‌صورت آزمایشی شروع کردیم و بعضی قسمت‌های داستان را با عروسک‌های دست‌ساز فیلمبرداری کردیم. خاصیت انیمیشن‌های استاپ‌موشن این است که احساس را به خوبی منتقل می‌کنند، این شیوه برای تولید انیمیشن، اثر را بسیار تماشایی و ملموس می‌کند. در ادامه اما از روشی کاملا متفاوت با همیشه بهره بردیم تا با ترکیب استاپ‌موشن با جلوه‌های ویژه اثری متمایز خلق کنیم که حرارت گرمای نوری که در آن می‌تابد توسط مخاطب احساس شود.

سارا کی سمپسون تهیه کننده انیمیشن اونی

همانطور که انیماتورها برای این انیمیشن به‌صورت فریلنسر در پروژه شرکت داده شدند، من هم تهیه‌کنندگی این اثر را به‌صورت دورکار پذیرفتم. نکته مهم این بود که تولید انیمیشن اونی در شروع دوران پاندمی آغاز شد؛ اما این یک تغییر رویه عجیب برای من نبود. من از ان دست از تهیه‌کننده‌ها بودم که پیش از این نیز پروژه‌ای را از راه دور پیش برده بودم. نتیجه این شد که همه تیم از هماهنگی به‌وجود آمده لذت بردیم و اثری خلق شد که مخاطب از تماشای آن چیزی به خانه ذهن می‌برد.

دانلود انیمیشن سریال اونی: ماجرای خدای طوفان

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil