هر آنچه که درباره سریال برلین می‌دانیم

سریال برلین؛ برای فصل دوم تمدید شد

اطلاعات و معرفی سریال Money Heist: Berlin 2

سریال سرقت پول یا با عنوان اصلی‌اش خانه کاغذی Money Heist یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نتفلیکس بود که در قالب ۳ فصل و ۴۱ قسمت تولید و پخش شد؛ سریالی که به عنوان یکی از استثنایی‌ترین مجموعه‌های سرقتی خودش را مطرح کرد و سازندگانش هم در اوج به ساخت آن پایان دادند. البته کار ما هنوز با این سریال محبوب به‌طور کامل به پایان نرسیده؛ سریال فرعی (اسپین‌آف) بر اساس یکی از شخصیت‌های محبوب طرفداران این سریال، یعنی شخصیت برلین، ساخته شده است و حالا خبر رسیده که ادامه هم دارد.

فصل دوم سریال برلین

بر اساس تایید نتفلیکس سریال برلین که به عنوان اسپین‌آف سریال محبوب سرقت پول مشهور شده بود، برای فصل دوم تمدید شد. این سریال خوشحال و عاشقانه با استقبال مخاطبان مواجه شد و به همین دلیل و با وجود ایراداتی که منتقدان به روند داستانی آن گرفتند، برای فصل ۲ تمدید شد. هنوز زمانی برای پخش و پیش‌بینی آن اعلام نشده است.

بهترین سریال های جنایی که باید دید

خلاصه داستان سریال برلین

همان‌طور که عنوان این سریال فرعی اشاره دارد، سریال روی شخصیت برلین تمرکز دارد که با نام آندرس دِ فونویوزا هم شناخته می‌شود. البته هنوز اطلاعات زیادی درباره این شخصیت نداریم بجز آنچه در بخش پنجم و پایانی سریال «سرقت پول» در قالب پیش‌داستان مطرح شد؛ از جمله این واقعیت که او ۵ بار ازدواج کرده و یکی از همسران سابق او، تاتیانا (با بازی دایانا گومز) است. توصیف خود او از این روابط در سریال چنین است: «پنج باری که عشق را باور کردم.»

دانلود و تماشای سریال برلین

از سوی دیگر، این واقعیت که او برادر پروفسور است، احتمالا به روایت داستان اولین سال‌های آن‌ها در کنار هم می‌انجامد. البته ما اطلاعات چندانی درباره مرگ پدرشان هم نداریم یا این‌که او چطور با شخصیت‌های پالرمو، مارسِلا و بوگوتا دیدار می‌کند. در ضمن اصلا دور از انتظار نیست که سرقت برلین در شانزلیزه‌ پاریس به‌طور کامل روایت شود، جایی که او ۴۳۴ الماس را سرقت کرد؛ و البته حالا می‌توان متوجه هدف اصلی سریال از تمام «بازگشت به گذشته‌ها» (فلاش‌بک‌ها)ی فصل پایانی «سرقت پول» شد که حالا معنی دوچندانی پیدا کرده‌اند؛ و این‌که چرا شخصیت برلین این‌قدر در کانون توجه قرار گرفته بود و سریال می‌کوشید او را بیش‌تر معرفی کند و به‌نوعی جذاب‌تر هم جلوه بدهد؛ چون قرار بود او بزرگ‌تر از قبل شود و برای خودش سریالی داشته باشد. پس آماده باشید تا بیش‌تر درباره این آدم ‌بد متفاوت و باجذبه بدانید و همراهش شوید.

پدرو آلونسو و الکس پینا در رویداد تودوم سال ۲۰۲۲ نتفلیکس هم درباره این سریال فرعی در دست تولید صحبت کردند. «عشق و سرقت‌ها» اولین ترکیبی بود که پینا در پاسخ به سوالی درباره این‌که سریال جدید درباره چیست؟ به زبان آورد؛ و در ادامه افزود: «این سریال سفری به سال‌های طلایی این شخصیت خواهد بود. زمانی که او در سراسر اروپا دست به دزدی می‌زد و به‌شدت هم عشق را تجربه می‌کرد.» در این رویداد فرصت دیدن اولین سناریو هم به دست آمد که از آن به عنوان نسخه سی‌وسوم یاد می‌شد و عنوان آن از فرانسه چنین ترجمه می‌شود: «داستان‌های پاریس» (Paris Stories).

سریال برلین

چه ستارگانی در «برلین» بازی خواهند کرد؟

پدرو آلونسوی ۴۹ ساله که در «سرقت پول» نقش برلین را بازی کرده بود، در «برلین» هم نقش خودش را ایفا می‌کند. جالب این‌که نتفلیکس ویدیویی عرضه کرده است که در آن شخصیت‌های این سریال جدید سرآغازی (Prequel Series) – که به‌ترتیب زیر هستند – به ما معرفی می‌شوند:

  • میشل جنر در نقش کِیلا
  • بِگونا وارگاس در نقش کامرون
  • جولیو پینا در نقش روی
  • تریستان یولا در نقش دامیان
  • جوئل سانچز در نقش بروس

اما به عنوان یک سریال سرآغاز، هنوز شانس این وجود دارد که ما شاهد حضور این شخصیت‌ها هم باشیم و آن‌ها نیز دوباره شخصیت‌های خودشان را در این سریال جدید بازی کنند:

  • رودریگو دِ لا سِرنا در نقش پالِرمو؛ این شخصیت که با نام‌های مارتین بروته یا مهندس هم معروف است و در بخش‌های سوم و پنجم «سرقت پول» حضور داشت، دوست آرژانتینی قدیمی برلین است که نقشه سرقت از بانک اسپانیا با همکاری او کشیده می‌شود و سمت فرماندهی سرقت به او داده می‌شود.
  • آلوارو مورته در نقش پروفسور؛ شخصیتی که با اسامی سرخیو مارکینا و سالوادور مارتین ملقب به سالوا هم شناخته می‌شود؛ و مغز متفکر سرقت‌ها است و کسی که گروه‌ها را جمع می‌کند. او برادر کوچک‌تر برلین است.
  • دایانا گومز در نقش تاتیانا؛ شخصیتی که در بخش‌های سوم و پنجم سریال دیده می‌شود و پنجمین همسر سابق شخصیت برلین است؛ زنی که یک پیانیست حرفه‌ای و سارق است.

مرور نقدها و خبرها درباره سریال Money Heist

تولید اسپین آف سرقت پول چطور اتفاق افتاد؟

مدت‌ها بود که شایعه ساخت یک سریال فرعی بر «سرقت پول» شنیده می‌شد و هرچه به فصل پایانی نزدیک می‌شدیم – که در قالب دو بخش در سال ۲۰۲۱ پخش شد – اخبار جدی‌تر می‌شد. الکس پینا در مقام خالق «سرقت پول» بارها و بارها از امکان گسترش جهان داستانی این سریال و روایت داستان اختصاصی شخصیت‌های محبوب آن در قالب مجموعه‌های مستقل گفته بود. پیش از اعلام رسمی خبر تولید «برلین»، الکس پینا به «اپرا دیلی» درباره ساخت چنین سریالی گفته بود: «بله، ما امکان‌های زیادی برای تولید چند سریال فرعی داریم که فکر می‌کنم مدیون هویت‌های قوی و تمام‌عیار شخصیت‌های «سرقت پول» است. البته ما همیشه به دنبال شخصیت‌هایی بوده‌ایم که کیفیت چندلایه‌ای داشته باشند و بسیار پیچیده به نظر برسند. از این رو فکر می‌کنم تقریبا هر شخصیتی در «سرقت پول» دارای کیفیت دوگانه‌ای است که تماشاگران و ما احتمالا دوست داریم در یک سریال اختصاصی داستان هر یک از آن‌ها را دنبال کنیم؛ به عبارت دیگر، ما می‌توانیم هر یک از آن‌ها را در بستر داستانی دیگری تماشا کنیم.»

این طور بود که در نوامبر ۲۰۲۱ نتفلیکس اعلام کرد که سریال فرعی‌ای با عنوان «برلین» را تولید می‌کند که خالقان آن الکس پینا (که با کمپانی تولیدی خودش با عنوان «ونکووِر میدیا» کار خواهد کرد؛ او قراردادی را که در ماه ژوییه ۲۰۱۸ با نتفلیکس بسته بود در مارس ۲۰۲۲ دوباره با این غول عرصه پخش مجازی و آنلاین تمدید کرد) و اِستر مارتینز لوباتو هستند؛ خالقانی که شیفته این ایده‌اند که دارودسته جدیدی را پیرامون شخصیت برلین در یک حال‌وهوای احساسی به‌کل متفاوت معرفی کنند. فصل اول، شامل ۸ قسمت خواهد بود و نویسندگی‌اش را پینا، لوباتو، دیوید آلیوا و دیوید بروکال انجام می‌دهند. آلبرت پینتو، بروکال و جفری کوپر هم از کارگردانان اولین فصل «برلین» خواهند بود. فیلمبرداری از سوم اکتبر ۲۰۲۲ (یازدهم مهر) در پاریس شروع شده است و تا چند هفته ادامه دارد؛ و قرار است در شهر مادرید هم صورت بگیرد.

سریال برلین

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil