وقتی استالونه مافیای بزرگ نیویورک است

معرفی و نقد سریال پادشاه تالسا

استالونه در اولین تجربه تلویزیونی خود Tulsa King با تیلور شریدان و تیمش همکاری می‌کند

سیلوستر استالونه، بازیگری که در سه شبانه روز فیلمنامه راکی را نوشت و خودش به‌عنوان ستاره همین فیلم ایفای نقش کرد، حالا برای یک سریال جدید آماده شده است. استالونه پس از راکی اولین نقش بزرگ خود را در سریالی تلویزیونی بازی می‌کند. این سریال که پادشاه تالسا نام دارد، اثری جنایی و درام است که ماجرای زندگی یک کابوی را روایت می‌کند. این کابوی که نقش آن را استالونه بازی می‌کند به تازگی از زندان آزاد شده و تصمیم دارد یک گروه جنایتکار را در سراسر منطقه سازماندهی کند.
بدون شک طرفداران استالونه مشتاقانه انتظار این سریال جنایی را می‌کشند که قرار است به‌صورت هفتگی پخش شود. خبر خوب برای طرفداران استالونه اینکه او با نقش استاکار اوگورد در نگهبانان کهکشان جلد ۳ نیز در ۲۰۲۳ اثری اکشن و تماشایی را از خود به نمایش می‌گذارد.

فهرست بهترین سریال های جنایی و تبهکاری

خلاصه داستان سریال پادشاه تالسا

تالسا کینگ یا پادشاه تالسا به دنبال مافیای نیویورک کاپو دوایت (ژنرال) (با بازی سیلوستر استالونه) است. کاپو دوایت پس از حبسی طولانی از زندان آزاد می‌شود و طلب ۲۵ سال زندگی تلف شده‌اش در زندان را دارد. کاپو ماموریت دارد تا یک عملیات جنایی را به سرانجام برساند. او در اوکلاهما برای تشکیل یک گروه بزرگ از جنایتکارها برنامه می‌ریزد. ژنرال برای تشکیل این گروه در میان افراد غریبه جست‌وجو می‌کند؛ زیرا اطمینان دارد که ورود افراد خانواده و دوستانش به این اکیپ قطعا با سواستفاده آن‌ها از قدرتش به‌همراه است.

ژنرال سعی دارد قدرتی بزرگ‌تر و مخوف‌تر از هر قدرت دیگری را که در شهر حاکم است به‌دست آورد. او در این مسیر آزمون و خطاهای زیادی می‌کند؛ اما در نتیجه آنچه مطلوبش است میسر می‌شود. البته ضمن به‌دست آوردن شرایط مطلوب، قدرتی که نصیب او شده باعث حساس شدن بعضی افراد و گروه‌های دیگر نسبت به ژنرال می‌شود و این تازه آغاز چالش‌های سریال است…

سیلوستر استالونه در سریال پادشاه تالسا

عوامل و بازیگران سریال تالسا کینگ

  • سیلوستر استالونه در نقش دوایت (ژنرال) مانفردی
  • وینسنت پیازا در نقش وینس آنتونچی
  • مکس کاسلا در نقش آرماند ترویسی
  • مارتین استار در نقش بهدی
  • گرت هدلند در نقش میچ کلر
  • آندرئا سوج در نقش استیسی بیل
  • تهیه کننده: تیلور شریدان، ترنس وینتر
  • تولید کننده: ام تی‌وی فیلمز

مصاحبه با سیلوستر استالونه درباره تالسا کینگ

تاریخ پخش سریال پادشاه تالسا

سریال پادشاه تالسا در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ یا به تاریخ خودمان ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در آمریکا و به مرور در بقیه جهان پخش می‌شود. این سریال توسط پارامونت پلاس توزیع می‌شود. خبرها حاکی از این است که قسمت اول و دوم این سریال در تاریخ ۱۳ و ۲۰ نوامبر در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. باقی قسمت‌ها نیز به صورت هفتگی از پارامونت پلاس پخش خواهد شد. همزمان با پخش جهانی، این سریال در فیلیمو هم منتشر می‌شود.

نکات مهمی درباره تولید سریال پادشاه تالسا

  • تیلور شریدان که پیش از این سریال یلو استون و اسپین‌آف آن سریال ۱۸۸۳ را نیز برای کمپانی پارامونت تولید کرده، حالا برای پخش سریالی جنایی مجدد با پارامونت همکاری می‌کند.
  • شریدان که یکی از پرکارهای این عرصه است از سریال تالسا کینگ به عنوان آخرین سریال یاد می‌کند.
  • سریال پادشاه تالسا یکی از آثاری است که در دوره پاندمی کرونا تولید شده است.
  • شریدان برای نوشتن این اثر با ۸ نفر از مبتکرترین و حرفه‌ای‌ترین مافیا‌های آمریکا گفت‌وگو کرده است. او برای نوشتن طرح ایده اولیه  از شرکت تولیدکننده یک هفته زمان خواست و سپس قسمت اول سریال را به صورت آزمایشی نوشت تا بتواند نظر شرکت تولید‌کننده را جلب کند.
  • پس از اینکه قسمت اول سریال که به صورت آزمایشی نوشته شده بود به دست تهیه‌کننده رسید؛ آن‌ها به استالونه پیشنهاد بازی در این سریال را کردند که این ستاره مطرح سینمای امریکا بعد از خواندن قسمتی از فیلمنامه قرارداد بست و به این ترتیب فیلمبرداری این سریال آغاز شد.

 

مروری بر نظر منتقدان درباره فیلم پادشاه تالسا

لس‌آنجلس تایمز | ۷۰ از ۱۰۰

پادشاه تالسا یک کمدی است که بیشتر روی شخصیت دوایت تمرکز دارد. دوایت خلافکاری قدیمی است که پس از سال‌ها از زندان آزاد شده و حالا انگار از غار بیرون آمده باشد، با تکنولوژی غریب و با تمام ترفندهای خلافکاری آشناست.

ایندی وایر | ۶۷ از ۱۰۰

پادشاه تالسا زمان زیادی را برای توضیح اینکه چه شد اختصاص نمی‌دهد و فورا می‌رود سر اصل مطلب و شروع ماجرایی که مشتاق است برای مخاطبش روایت کند. در سریال پادشاه تالسا، ما  یک ماهی را می‌بینیم که خلاف جریان رودخانه شنا می‌کند، آن ماهی استالونه است.

اینترتیمنت | ۵۸ از ۱۰۰

دیگر بازار سریال‌هایی که فقط یک قهرمان دارند رو به نابودی است. سریال پادشاه تالسا فقط یک قهرمان دارد و این خوب نیست. ضمن اینکه ماموریت دوایت به عنوان خلافکاری در یک شهر امن و بدون جرم، ممکن است سرگرم کننده باشد؛ اما کافی نیست. استالونه را تا اینجا آورده‌اید که همین را بازی کند؟ من فکر می‌کنم داستان قوی نبود و مخاطب را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

هالیوود ریپورتر | ۴۰ از ۱۰۰

پس از تماشای دو قسمت از سریال پادشاه تالسا برایم مشخص شد که سریال ضعیفی است و کششی برای جذب مخاطب ندارد. هرچند که به صحنه‌های اکشن و معماهای کوچک متوسل می‌شود اما نمی‌تواند از پس قصه‌ای پرکشش و قوی برآید. از این بابت سریال تالسا را اثری سبک می‌بینم.

 

نقد بلند سایت راجر ایبرت بر  سریال پادشاه تالسا

آلن کولتر و بن سمانوف، کارگردان‌های سریال پادشاه تالسا، تلاش‌شان را برای ساخت سریالی هیجان‌انگیز و پرکشش کرده‌اند؛ اما آیا مخاطب چنین پتانسیلی را هنگام تماشای سریال می‌بیند؟ آیا پس از دیدن این سریال احساس اینکه اثری ماندنی را تماشا می‌کند، تداعی می‌شود؟ پاسخ قطعا منفی است.

پادشاه کینگ به یکباره شروع می‌شود. اینکه دوایت ۲۵ سال در زندان بوده را نمی‌توانم درک کنم، برایم ملموس نیست چون زمانی به نمایش رنج او اختصاص داده نشد. حتی چندان مشخص نشد که او چطور گرفتار شد و چرا چنین وفاداری بزرگ و بی‌دریغی در حق رییس خود کرده است؟ حتی بعد از آزادی‌اش هم چندان مشخص نمی‌شود چقدر تاوان پس داده و چه هزینه‌ای برای وفاداری‌اش پرداخت کرده است.

پادشاه تالسا چندان توضیح نمی‌دهد، می‌خواهد فورا ماجراجویانه و هیجان‌انگیز شود و به‌نظر من عجله می‌کند و ناکام هم می‌ماند.

هنگام تماشای سریال تالسا کینگ همه حواس به استالونه جمع می‌شود. انگار بار فیلم روی دوش او افتاده و داستان هم آنقدر قوی نیست که استالونه را در مسیرش تقویت کند. سریال تالسا کینگ سعی کرده است از تمامی احساس‌ها چیزی داشته باشد. کمی هیجان، کمی درگیری و اکشن، کمی طنز و کمی اندوه اما هیچکدام این‌ها آنفدر زیاد نیست که مخاطب را درگیر کند. پادشاه تالسا نه آنقدر هیجان‌انگیز است که تماشاگر را میخکوب کند و نه آن‌چنان طنز و کمدی دارد که مخاطب را مدام به خنده بیاندازد و از این بابت کشش ایجاد کند، حتی آنقدر حزن در آن نیست که بتوان با دوایت و مشکلاتش همزادپنداری کرد و غصه‌اش را خورد!! سریال پادشاه تالسا به‌شدت متوسط است. ممکن است امروز اسم این سریال و نقش اول آن، سیلوستر استالونه، در ذهنم باشد اما غیرممکن است هنگامی که از سریال‌های برتر ۲۰۲۲ نام می‌برم، نام آن را بخاطر بیاورم.

 

امتیازهای فیلم پادشاه تالسا

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۸.۴ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۵.۹ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۷۶ از ۱۰۰
کاربران راتن تومیتوز ۸۶ از ۱۰۰
منتقدان متاکریتیک ۶۵ از ۱۰۰

 

تیزر رسمی سریال پادشاه تالسا

پوستر سریال تالسا کینگ

پوستر فیلم پادشاه تالسا

تماشای آنلاین تالسا کینگ در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. Z .m می‌نویسد

    سلام
    نظرات منتقدان بزرگ نشون میده کلا فیلمنامه ضعیفه اما آیا به نظر شما استالونه که خودش یک نویسنده در فیلمنامه های اکشن و البته بازیگری قوی هست آیا پس از مطالعه اصل فیلم نامه ضعیفی که از نظر ایشان طرح شد قبول میکرد بازیگر نقش اول این سریال باشد .
    به نظر من دیدن دو قسمت از فیلم برای اظهار نظر و نقد نمیتواند کافی باشد.
    باید منتظر بمانیم تا کمی فیلم جلو رفته و داستان خودش را بیشتر به نمایش بگذارد.
    هنوز برای قضاوت زود است.

  2. سینا می‌نویسد

    سلام فصل دوم کی پخش میشه ؟

  3. علی اقا می‌نویسد

    هر یکشنبه

  4. علیرضا می‌نویسد

    سلام تاریخ پخش قسمت ۹کیی هست

fosil