نگاهی به قسمت بیست و نهم سریال جیران

از دست‌بوس میل به پابوس کرده‌ای

قسمت بیست و نهم سریال جیران روز جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شد. در این قسمت شاهد اتفاقات مهمی در دربار ناصری بودیم و همچنین شیدایی شاه نسبت به جیران و علاقه او که باعث شده است تمامی اهل حرمسرا نسبت به این رفتارها حسادت کنند. در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاق‌های قسمت بیست و نهم سریال عاشقانه جیران.

همه چیز درباره سریال جیران

تحقیر برادر در قسمت بیست و نهم سریال جیران

بالاخره در قسمت بیست و نهم سریال جیران مراسم اعلام ولیعهدی معین میرزا با حضور تمامی مسئولان مملکتی و در حضور عباس میرزا و مادرش خدیجه چهریقی که مغضوب دربار ناصری هستند برگزار شد. ناصرالدین‌شاه به همراه مادرش تصمیم گرفتند که خدیجه و برادر ناتنی شاه را خار و خفیف کنند. وقتی اعلام کردند که همه افراد برای بیعت با ولیعهد جدید بیایند عباس میرزا که در قسمت قبل تهدید شده بود در صورت سرپیچی اعدام می‌شود از مجلس خارج شد و سلمان که نگران جان خدیجه و عباس میرزا بود در این میان در نقش منجی ظاهر شد و با متقاعد کردن عباس میرزا جلوی یک فاجعه را گرفت. اما ناصرالدین‌شاه از این فرصت نهایت استفاده را کرد و در زمان دستبوسی با اشاره به پای خودش و فرزندش؛ عباس میرزا را مجبور کرد که پای شاه و ولیعهد را در جلوی چشم تمامی مسئولان مملکتی ببوسد.

نفوذ کفایت خاتون

در بحبوحه انتخاب ولیعهد برای شاه کفایت خاتون که برای آماده شدن سیاوش به جهت شورش علیه حکومت مرکزی تمام تمرکزش را برای بهتر شدن فضای مبارزه سیاوش و یاران زندیه گذاشته است با نفوذ در لایه‌های اولیه حکومت و با شیرین‌زبانی سعی دارد در متن تمامی رخدادهای دربار ناصری قرار بگیرد. حضور او در مراسم اعلام ولیعهدی معین و صحبت‌هایش با مهدعلیا نشان می‌دهد نفوذ کفایت خاتون می‌تواند در آینده ضربه مهلکی به پایه‌های حکومت قاجار وارد کند.

عکس های قسمت بیست و نهم سریال جیران

شاه و قولی که به جیران داد

یک شاه مست و دیوانه و عاشق برای آنکه بتواند دل معشوقش را به دست بیاورد حاضر است روی تمامی قوانین مملکتی پا بگذارد. شاه در قسمت بیست و نهم سریال جیران با پشت کردن به مادر معین میرزا خلوت شبانه انتخاب ولیعهد را به جیران اختصاص داد تا بعد از داغ از دست دادن محمدمیرزا هم دل معشوقه را به دست بیاورد و هم به او قول بدهد انتخاب معین برای ولیعهدی ربطی به جانشینی شاه ندارد و ناصرالدین شاه دوست دارد شاه آینده میوه عشق مشترک جیران و او باشد و از همین رو از جیران درخواست کرد تا باز هم برایش پسری بیاورد تا داغ محمدمیرزا کمی تسکین پیدا کند.

دفاع ملک‌زاده از جیران در قسمت بیست و نهم سریال جیران

بعد از انتخاب معین به ولیعهدی زنان مطرح حرم‌سرا به مزار محمدمیرزا رفتند تا ضمن تسلیت به جیران برای او آرزوی آرامش کنند. اما در این میان تاج‌الملوک که فتنه و سودای مهدی علیایی آینده ایران زمین را در سر می‌پروراند باز هم عقده‌های قدیمی را بر سر جیران هوار کرد تا ملک‌زاده خواهر شاه با تندی نسبت به رفتارهای تاجی او را عتاب کرده و نسبت به رفتارهای او هشدار دهد.

دانلود سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

4 نظر
  1. Fereshteh می‌نویسد

    علت این که بعضی هفته ها بازی برتر انتخاب نمی شه چیه؟

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      برای جلوگیری از تکرار

  2. تارا می‌نویسد

    عالی بود لطفا عکساش رو بذاریددد

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      فردا…

fosil