فیلم تازه این ابرقهرمان خوشحال را با دوبله اختصاصی در فیلیمو ببینید

همه چیز درباره شزم ۲ خشم خدایان

زکی لی‌وای با Shazam! Fury of the Gods بازگشته تا به جنگ هلن میرن و لوسی لیو برود

شزم! خشم خدایان دنباله از مدت‌ها مورد انتظار فیلم شزم! دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. این فیلم بار دیگر بر شخصیت بیلی بتسون تمرکز می‌کند. شخصیتی با بازی اشر آنجل که هر بار کلمه شزم را به زبان می‌آورد به ابرقهرمانی با بازی زکری لی‌وای تبدیل می‌شود. او به کمک برادرخوانده‌ها و خواهر‌خوانده‌هایش (در واقع خواهر و برادرهای بیلی مانند خود او همگی یتیم‌هایی هستند که توسط یک زوج مهربان به سرپرستی پذیرفته شده‌اند) که به ابرقهرمان‌های دیگری تبدیل شده‌اند، علیه جرم و جنایت مبارزه می‌کند و یاد می‌گیرد که خانواده جدیدش را دوست داشته باشد. این فیلم هم اکنون از طریق فیلیمو برای تماشا قابل دسترس است.

اولین فیلم شزم! بخاطر فضای سرخوشانه و سرگرم‌کننده‌تر نسبت به فیلم‌های قبلی دنیای توسعه‌یافته دی‌سی، تحسین‌های زیادی از جانب منتقدان دریافت کرد؛ بنابراین جای تعجب نیست که وارنر در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد دنباله‌ای در دست ساخت دارد و شزم خشم خدایان سرانجام پس از تاخیرهایی که بخاطر شیوع پاندمی داشت، از ۲۶ مه ۲۰۲۱ مقابل دوربین رفت و تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ فیلمبرداری آن ادامه پیدا کرد. شزم ۲ پس از چندین بار تغییر در تاریخ اکرانش، سرانجام از ۱۷ مارس ۲۰۲۳ به روی پرده رفت.

بقیه ابرقهرمانان در فیلیموشات

خلاصه داستان شزم! خشم خدایان

داستان فیلم شزم! خشم خدایان Shazam! Fury of the Gods حول محور نوجوانی به نام بیلی بتسن است که با خانواده‌ای که او را به فرزندی پذیرفته‌اند در فیلادلفیا زندگی می‌کند. در فیلم اول جادوگر برای دفاع از جهان قدرت‌های خدایان را به او اعطا می‌کند. به این ترتیب که هر وقت کله شزم را به زبان می‌آورد به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود. همچنین در پایان فیلم اول دیدیم که خواهر و برادرهای ناتنی بیلی نیز به کمک او قدرت‌های مافوق‌بشری به دست می‌آورند. در شزم! خشم خدایان، بیلی و برادرها و خواهرهایش دوباره باید برای نجات جهان و البته برای حفظ خانواده‌شان بجنگند.

پایان شزم! با نمایش نزدیک شدن کرم شرور مستر مایند به دکتر تادئوس سیوانای زندانی، تقابل آن دو با بیل و همکاران ابرقهرمانش را نوید می‌داد. اما در شزم خشم خدایان شاهد مبارزه بیل و دوستانش با خدایان قدرتمند، دختران اطلس، خواهیم بود. جایی که خدایان هسپرا، کالیپسو و انتیا برای پس گرفتن قدرت‌های ماورایی بیلی و گرفتن انتقام پدرشان سراغ آن‌ها می‌آیند. البته تقابل بیلی/شزم با متسر مایند و سیوانا نیز در پایان خشم خدایان به قسمت آینده محول می‌شود. بنابراین احتمالا باید منتظر شزم ۳ نیز باشیم.

تماشای آنلاین فیلم شزم! خشم خدایان در فیلیمو

بازیگران و عوامل دنباله جدید شزم

علاوه بر زکری لی‌وای و اشر آنجل، اغلب بازیگران شزم یک در شزم ۲ نیز حضور دارند؛ جیک دیلن گریزر، فیث هرمان، ایان چن، جوان آرماند و گریس فولتن دوباره در نقش برادرخوانده و خواهرخوانده‌های بیلی ظاهر شده‌اند و آدام برودی، مگان گود، راس باتلر و دی. جی. کوترانا نیز دوباره در نقش نسخه‌های ابرقهرمانی این شخصیت‌ها (به ترتیب ۴ شخصیت اول) حضور پیدا کرده‌اند. در این میان تنها میشل بورت که در فیلم اول نقش نسخه ابرقهرمانی شخصیت فولتن را ایفا کرده بود در اینجا حضور ندارد و در عوض خود فولتن هر ۲ نسخه شخصیتش را به تصویر کشیده است. جایمن هانسو، مارتا میلانز و کوپر اندروز از دیگر بازیگران فیلم اول هستند که در اینجا نیز نقش‌های خود را تکرار کرده‌اند.

شخصیت‌ها و بازیگران جدید

علاوه بر این چهره‌های آشنا، شزم! خشم خدایان شخصیت‌های جدیدی را با بازی لوسی لیو، هلن میرن و ریچل زگلر معرفی می‌کند. این ۳ نفر در نقش دختران شرور اطلس به نام‌های کالیپسو، هسپریا و انتیا حضور دارند. این ۳ شخصیت اگرچه در کتاب‌های مصور دی‌سی همتایی ندارند، اما هر ۳ براساس اساطیر یونانی خلق شده‌اند.

کارگردان شزم! خشم خدایان کیست؟

دیوید اف. سندبرگ پیش از اینکه با فیلم شزم! در سال ۲۰۱۹ به وادی ژانر ابرقهرمانی گام بگذارد بیش‌تر بخاطر کار در سینمای وحشت شناخته می‌شد. چراکه نخستین فیلم او در تاریکی (Lights Out) و فیلم دومش آنابل: آفرینش (Annabelle: Creation) هر ۲ در ژانر وحشت قرار می‌گیرند.

 

دوبله اختصاصی فیلم شزم خشم الهگان در فیلیمو

فیلیمو در ادامه پخش همزمان دوبله اختصاصی آثار مطرح سینمای جهان این بار دوبله فیلم شزم خشم الهگان یا خشن خدایان را همزمان با پخش جهانی این اثر منتشر می‌کند. این فیلم ابرقهرمانی از چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ با دوبله اختصاصی در اختیار مخاطبان این پلتفرم است.

مدیر دوبلاژ شزم ۲ علیرضا باشکندی است که در دوبله این فیلم هنرمندان دیگری چون منوچهر زنده‌دل، نرگس فولادوند، فریبا رمضان‌پور، همت مومیوند و… حضور دارند.

زکری لی وای در فیلم شزم، خشم الهگان

نقد و بررسی منتقدان درباره فیلم شزم! خشم خدایان

Original Cin | امتیاز: ۸۳ از ۱۰۰

جان کرک | این یک فانتزی سرگرم‌کننده از دریچه نگاه یک کودک است که روزهای خواندن یک عالمه کمیک در بعد از ظهرهایی که به نظر می‌رسید هرگز تمام نمی‌شوند را تداعی می‌کند.

آی‌جی‌ان | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

تام یورگنسن | شزم خشم خدایان ممکن است مانند فیلم قبلی ما را مجذوب خود نکند، اما از لحاظ فضای شوخ پرهرج و مرج و اجراهای پرانرژی‌ای که بیلی بتسن و خانواده شزم را در مرکز توجه قرار می‌دهد هیچ کم و کسری ندارد.

راجر ایبرت | امتیاز: ۶۳ از ۱۰۰

سیمون آبرامز | خشم خدایان از شزم اول ناخوشایندتر است و جسارت و انسجام کم‌تری از آن دارد، اما همچنان از جذابیت کافی برخوردار است.

تایم اوت | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

اولی ریچاردز | پرده پایانی فیلم یک نبرد هیولایی را به تصویر می‌کشد که بارها دیده‌ایم، اما شزم ۲ هرگز هیجان و طنزی که این قهرمان رده دومی (از لحاظ اهمیت و بزرگی در درجه پایین‌تری از اسلاف خود قرار می‌گیرد) را از بسیاری از همکاران مشهورتر خود سرگرم‌کننده‌تر می‌سازد، از دست نمی‌دهد.

وال استریت جورنال | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

کایل اسمیت | شزم! خشم خدایان به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ و براساس فیلمنامه‌ای از هنری گیدن و کریس مورگان، به هیچ وجه تظاهر نمی‌کند چیزی جز یک فیلم پرزد و خورد کمیک است.

مجله پست | امتیاز: ۴۰ از ۱۰۰

جیکوب اولر | آیا این یک تراژدی از اشباع شدگی ژانری است. فیلمی که هم به شدت پرزرق و برق و نمایشی و هم عمیقا بی‌تاثیر است. فیلمی که بی‌وقفه در حال حرکت بنظر می‌رسد، در حالیکه هیچ احساسی به آن ندارید.

هلن میرن در فیلم شزم، خشم الهگان

نقد مفصل بر فیلم شزم! خشم خدایان از سایت هالیوود ریپورتر

فرانک شک | شزم! ۲۰۱۹، داستانی جذاب از خاستگاه شخصیت بیلی بتسون از دنیای دی‌سی کامیکس ارائه می‌داد. این پسر نوجوان با جادوگری ملاقات می‌کند که به او این توانایی را می‌بخشد که با به زبان آوردن کلمه‌ای جادویی به یک ابرقهرمان بالغ تبدیل شود. اکنون بیلی به همراه برادرخوانده‌ها و خواهر‌خوانده‌هایش که همزادهای مافوق بشری مشابهی دارند، در دنباله شزم! بازگشته‌اند. اما مانند کودکانی که بعد از کمی بزرگ شدن آنقدر بامزه نیستند، این دنباله نیز فاقد بسیاری از جذابیت‌های فیلم قبلی خود است. در حالیکه این دنباله نیز صحنه‌های اکشن مفصل، شخصیت‌های شرور متنوع و پیرنگ داستانی نجات جهان که از ژانر فیلم‌های کمیک انتظار می‌رود را ارائه می‌دهد، اما سحر و جذابیت کم‌تری دارد.

شخصیت‌های شرور داستان، دختران اطلس هستند. ۳ الهه باستانی که به زمین آمده‌اند تا قدرت‌های جادویی که شزم جادوگر (جایمن هانسو) از آن‌ها گرفته بود را پس بگیرند. همانطور که انتظار می‌رود شکست دادن این شرورها به عهده بیلی با نام مستعار شزم و خانواده بزرگش یا همان ابرقهرمان‌های همکارش شامل فردی (جک دیلن گریزر/آدام برودی)، یوجین (ایان چن/راس باتلر)، دارلا (فیث هرمان/مگان گود)، پدرو (جوان آرماند/دی. جی. کوترانا) و مری (گریس فولتن که هر دو نسخه معمولی و ابرقهرمانی شخصیت خود را تغییر مدل مو بازی می‌کند) است.

مگان کود در فیلم شزم، خشم الهگان

الهه‌ها شامل هسپرا، کالیپسو و انتیا هستند که به ترتیب توسط هلن میرن، لوسی لیو و ریچل زگلر به تصویر کشیده شده‌اند. آن‌ها گروهی بسیار رعب‌انگیز هستند که طیف گسترده‌ای از موجودات اساطیری در اختیارشان قرار دارد. از جمله می‌توان به یک اژدهای چوبی غول‌پیکر اشاره کرد که بنظر می‌رسد از یک فیلم هیولایی ژاپنی دهه شصتی بیرون آمده است. آن‌ها نیز یک گروه حیله‌گر هستند، بطوریکه جوان‌ترین آن‌ها انتیا با ۶۰۰۰ سال سن تظاهر می‌کند یک دانش‌آموز جدید مدرسه‌ای است و به فردی معصوم علاقه نشان می‌دهد.

فیلم با یک سکانس تماشایی و پرهزینه شروع می‌شود که در آن شزم و دوستان ابرقهرمانش صدها نفر را از یک پل در حال فروپاشی نجات می‌دهند. اما متاسفانه آن‌ها در حفظ خود پل موفق عمل نمی‌کنند و در نتیجه بطرز تمسخر آمیزی به نام مستعار بازنده‌های فیلادلفیا ملقب می‌شوند. بنظر می‌رسد که شزم خود نیز با هویتش به عنوان یک ابرقهرمان دست و پنجه نرم می‌کند و نگرانی‌ها و شک و تردیدهایش را با متخصص کودکان خود (پی. جی. برن) در میان می‌گذارد. او همچنینی کابوسی می‌بیند که در آن در یک قرار شام با واندر وومن است که معلوم می‌شود سر جادوگر (شزم جادوگر) روی بدنش قرار دارد.

این‌ها بخشی از شوخی‌هایی هستند که توسط فیلمنامه‌نویسان هنری گیدن و کریس مورگان طراحی شده‌اند و اغلب موفق نیستند. هرچند هنوز لحظات بامزه‌ای وجود دارد که بخش زیادی از آن‌ها از شوخی‌های سرگرم‌کننده گریزر و درگیری‌های لذت‌بخش و شور و هیجان لوی ناشی می‌شوند. همچنین صحنه‌هایی که رابطه در حال شکوفا شدن میان فردی جوان و انتیا را به تصویر می‌کشند جذاب هستند. جاییکه انتیا علی رغم اهمیت ماموریتش نمی‌تواند مانع علاقه‌مند شدن خود به این انسان غیرقابل اعتماد (فردی) بشود.

معرفی و نقد فیلم شزم خشم خدایان

اما همانطور که اغلب درباره این فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، شزم خشم خدایان با تکیه بیش از حد به جلوه‌های نمایشی، در اینجا افکت‌های CGI نه چندان تماشایی که باعث می‌شوند دلتنگ یک استاپ-موشن به سبک ری هری‌هاوزن باشید، تبدیل به فیلمی خسته کننده می‌شود. زمانیکه دارلای نوجوان با مشتی اسکیلتز (اسمارتیز) ارتشی از اسب‌های تک شاخ را به خدمت می‌گیرد آماده هستید که دست‌های خود را به نشانه ناامیدی بالا ببرید. بله، فیلم‌های شزم برای مخاطبان جوان‌تر فیلم‌های کمیک طراحی شده‌اند، اما بنظر می‌رسد که بیش‌تر در قلمرو کارتون‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند.

میرن و لیو، در نقش شخصیت‌های الهه‌های شرور خود، حضوری کاملا خالص و معتبر دارند. اما متاسفانه، شخصیت‌های‌شان بغیر از توانایی‌‌های‌شان در ایجاد انواع هرج و مرج‌ها و آشفتگی‌ها و ارسال امواج از طریق دست‌هایشان، چندان جالب نیستند. بنابراین لوی مجبور می‌شود که بار کمیک فیلم را به دوش بکشد و در نتیجه گاهی شاید احساس کنید که تلاش‌های او تحمیلی بنظر می‌رسند.

از سوی دیگر، اینکه هانسو در اینجا نسبت به فیلم قبلی حضور پررنگ‌تری دارد، نکته‌ای مثبت محسوب می‌شود. در واقع اینکه او می‌تواند لحن کمیک منحصر بفرد خود را به دنیای فیلم وارد کند، هیجان‌انگیر است. زگلر نیز در اینجا به اندازه حضورش در قالب شخصیت ماریا در فیلم داستان وست ساید اسپیلبرگ، جذاب است و بازیگران نوجوانی که نقش برادرخوانده‌ها و خواهرخوانده‌های بیلی را بازی می‌کنند، هم به شکل واقعی و هم به شکل تلویحی در نقش‌های خود رشد می‌کنند. و همچنین طرفداران دی‌سی در اواخر فیلم با حضور شخصیت مشهوری که البته نامش در اینجا فاش نخواهد شد، غافلگیر می‌شوند.

 

امتیازهای فیلم شزم ۲

وبسایت میانگین امتیاز
IMDB ۶.۴ از ۱۰
کاربران متاکریتیک ۵.۶ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز ۵۰ درصد بر اساس ۲۳۲ نقد
کاربران راتن تومیتوز ۸۶ درصد
منتقدان متاکریتیک ۴۷ درصد براساس ۴۹ نقد

مصاحبه با بازیگران درباره شزم! خشم خدایان

لوسی لیو: جوکر یکی از شرورهای مورد علاقه‌ام است

  • فکر می‌کنم که ما به عنوان الهه اصلا انسانیت را مدنظر قرار نمی‌دهیم. تنها دلیلی که ما به آنجا آمدیم انتقام پدرمان است و تا آنجایی که ما می‌دانیم، آن‌ها دشمنانی هستند که دنیای ما بخاطر آن‌ها در حال مرگ است. آسیب‌های جانبی که اتفاق می‌افتد واقعا برای آن‌ها اهمیتی ندارد. آن‌ها فقط می‌خواهند که دنیاهای‌شان زنده شوند.
  • یکی از شرورهای مورد علاقه‌ام که اتفاقا در یک فیلم ابرقهرمانی حضور دارد جوکر است. کسی که بیماری روانی دارد و یا متفاوت است و در نتیجه طرد می‌شود و سپس در موقعیت قدرت قرار می‌گیرد.

هلن میرن: لباس‌ها سنگین‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند

  • واقعیتش زیاد فیلم‌های ابرقهرمانی نمی‌بینم، اما اولین شزم را دیده بودم و کاملا مجذوب آن شدم. بنابراین وقتی شزم ۲ پیش آمد، فکر کردم اگر قرار باشد در فیلمی ابرقهرمانی بازی کنم این همان فیلمی است که بخاطر شوخ‌طبعی‌اش دوست دارم در آن نقش داشته باشم.
  • بنظر من ریچارد سوم با بازی ایان مک‌کلن در شزم خشم خدایان یکی از بزرگ‌ترین ابر شرورهای تمام دوران است.
  • من در حال حاضر با هر مردی که گلادیاتور بازی می‌کند همدردی می‌کنم و احترام زیادی برایش قائل هستم، زیرا متوجه شدم که آن‌ها یک بار بسیار سنگین را بر دوش خود حمل می‌کنند. لباس‌ها سنگین‌تر از آن چیزی هستند که به نظر می‌رسند.

زکری لی وای در فیلم شزم خشم خدایان

تریلر رسمی فیلم شزم ۲

| خبرهای قدیمی |

۱۹ آذر ۱۳۹۸

همان‌طور که پیش از این کمپانی برادران وارنر و استودیو دی سی با پخش تریلر «زن شگفت‌انگیز در سال ۱۹۸۴» در کامیک کان اکسپرینس برزیل باعث حیرت همگان شده بودند، این بار نیز با اعلام رسمی ساخت فیلم «شزم خشم خدایان» شگفتی‌ساز شدند. این خبر هیجان‌انگیز از بازگشت زکری لی وای، ابرقهرمان شوخ‌طبع و قدرتمند قسمت اول نوید می‌دهد.

اخباری که در ماه آوریل منتشر شد، حاکی از آن بود که هنری گیدن بار دیگر وظیفه نوشتن فیلم‌نامه را برای ادامه داستان ابرقهرمان فیلم «شزم» بر عهده گرفته است و دیوید اف. سندبرگ همچنان کارگردانی این فیلم را انجام می‌دهد. هم‌چنین اعلام شده بود که پیتر سفرن هم مانند قسمت اول، تهیه‌کننده این اثر خواهد بود؛ ولی در مورد بازگشت و همکاری سایر بازیگران و عوامل فیلم اطلاعاتی در دست نبود. البته در حال حاضر تاریخ دقیق ساخت و پخش فیلم «شزم ۲» مشخص نشده است ولی طبق خبرهای منتشرشده، زکری لی وای پیش‌بینی کرده که تولید این فیلم، در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد.

اگرچه فیلم «شزم» به‌خودی‌خود داستانی تمام و کمال داشت، ولی به نظر می‌رسد ساخت ادامه آن نیز خالی از لطف نیست؛ به‌طور مثال ممکن است در قسمت دوم، بیلی بتسون تنها ابرقهرمان قصه نباشد و شخصیت‌های جدیدی به فیلم اضافه شوند، شاید یک ضدقهرمان شرور از شخصیت‌های کتاب‌های کمیک! البته شایعاتی هم در مورد حضور بلک ادم در فیلم «شزم ۲» به گوش می‌رسد، اگرچه هنوز صحت آن تایید نشده است. پیش‌ازاین در سال ۲۰۱۴، قرار بر این بود که بلک ادم به‌عنوان شخصیت مقابل شزم معرفی شود، ولی بعدها تصمیم بر آن شد که در فیلمی جداگانه به داستان زندگی این ابرقهرمان شرور پرداخته شود. اکنون در فیلم جدید ژاومه کویت-سرا کارگردان اسپانیایی، دواین جانسون ایفای نقش بلک ادم را بر عهده گرفته است.

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. مطنعسم می‌نویسد

    میگما آوریل بیس بیس گذشت پس چرا نیومده

fosil