معرفی انیمه شاهزاده کاگویا The Tale of the Princess Kaguya

شاهدختی از دل خیزران‌ها

انیمه شاهزاده کاگویا (۲۰۱۳) اثری فانتزی تاریخی است. این انیمه به نویسندگی ریکو ساکاگوچی و ایسائو تاکاهاتاست. کارگردانی این اثر را ایسائو تاکاهاتا برعهده داشته و محصولی از استودیو جیبلی است. موسیقی این انیمه با آهنگسازی جو هیسایشی تنظیم شده و در سال ۲۰۱۵ برای رقابت در بخش بهترین انیمیشن اسکار معرفی شد. داستان انیمه کاگویا برگرفته از یک داستان فولکلور ژاپنی به نام داستان بامبوشکن است.

انیمه شاهزاده کاگویا (The Tale of the Princess Kaguya) تصویری ممتد از یک نقاشی آبرنگی است. این انیمه همانطوری است که از استودیو جیبلی انتظار می‌رود. یک اثر چشمنواز با داستانی قوی که با جزییات لطیف و طنزآمیز توامان شده. نکته قابل توجه در رابطه با انیمه شاهزاده کاگویا این است که داستان زیبای آن مناسب کودکان نیست. در واقع این انیمه برای بزرگسالان تولید شده و برای بچه‌ها ممکن است قصه‌ای دلخراش باشد. این اثر با کیفیت جادویی و از نظر مضمونی سنگین و کاملاً شگفت‌انگیز است. به یک محیط آرام بروید و انیه کاگویا را تماشا کنید، بگذارید این اثر در جان شما بنشیند.

بهترین انیمه های ژاپنی سینما

خلاصه داستان انیمه شاهزاده کاگویا

ماجرای انیمه شاهزاده کاگویا از این قرار است که مرد بامبو شکن، روزی در جنگل، درخت خیزران نورانی را می‌بیند. درخت خیزران در دل خود یک شاهزاده خانم کوچک را جای داده. مرد بامبوشکن دختر را به خانه می‌برد تا با کمک همسرش او را بزرگ کنند. زن و مرد دخترک را یک هدیه بهشتی می‌دانند. کاگویا بسیار سریع رشد می‌کند. او در کمتر از یک سال می‌تواند راه برود، حرف بزند و شعر بخواند.

پدر و مادر کاگویا بر این باوراند که او باید یک زندگی اشرافی داشته باشد. به این ترتیب آن‌ها تصمیم می‌گیرند به شهر بروند و در خانه‌ای بزرگ زندگی کنند. کاگویا دختر بالغی می‌شود و پر از شور و شوق جوانی است. اما شرایطی که پدرش برای زندگی او در نظر گرفته با روحیه کاگویا همخوانی ندارد. او دلش می‌خواهد به ماه برگردد.

روزها می‌گذرد و چهره کاگویا از همیشه بی‌لبخندتر می‌شود. خاطراتش با دوستان قدیمی‌اش در روستا او را به سمت همان سرزمین فرا می‌خواند. به مرور آزادی و حتی شادی از زندگی شاهزاده کاگویا برای همیشه محو می‌شود و او در نهایت ناچار است تصمیم بزرگی بگیرد. اینکه به زندگی روی زمین ادامه دهد یا اینکه برای همیشه پدر و مادرش را ترک کند؟ ایسائو تاکاهاتا نویسنده فیلمنامه انیمه شاهزاده کاگویا می‌گوید: احساس می‌کردم واقعا دلم می‌خواهد فیلمی بسازم که وقتی بیننده به تماشای آن می‌نشیند، با خود بگوید: «پس این داستان شاهزاده‌ کاگویاست؟»

آنچه در نهایت از این قصه در خانه اول ذهن ما می‌ماند این است که کاگویا دلش می‌خواست آزاد و عاشق و رها باشد اما فقط عشق را در زمین پیدا کرد. او هرگز روی زمین نتوانست همزمان عاشق، آزاد و رها باشد.

معرفی انیمه شاهزاده کاگویا نقد و نگاهی به انیمه شاهزاده کاگویا

انیمه شاهزاده کاگویا یک شروع عجیب دارد. این انیمه با ایجاد سوال‌های فراوان در ذهن مخاطب شروع می‌شود و هیچوقت برای این سوال‌ها پاسخی مطرح نمی‌کند. مثلا اینکه کاگویا چه گذشته‌ای دارد؟ چرا مرد و زن هیچوقت بچه‌دار نشدند؟ چرا شاهزاده می‌خواهد به ماه برگردد؟ در طول داستان و به‌خصوص در ابتدا شخصیت‌هایی وارد قصه می‌شوند که پرداخت مناسبی در حق آن‌ها نشده و یکباره حذف می‌شوند.

مورد دیگری که وجود دارد شخصیت کاگویا است. در طول انیمه او را دختری منطقی و بالغ می‌بینیم اما در برخی قسمت‌ها به شکل عجیبی شخصیت او دچار پریشانی است. انگار کاگویا دختری آشفته و غیرقابل پیش‌بینی است. به این ترتیب که گاهی مخاطب در بعضی قسمت‌های داستان ممکن است متوجه هدف حضور کاگویا در دنیای آدم‌ها نشود. یکباره به شکل عجیبی شخصیت اصلی داستان به سمت بیهودگی می‌رود و شبیه ابزاری می‌شود که قرار است تماشاگر را برای دیدن باقی ماجرا حفظ کند؛ اما چندان موفق هم نیست!

نقصان بزرگ انیمه کاگویا در این است که شخصیت‌های بسیار زیادی را وارد قصه می‌کند اما از آن‌ها بهره نمی‌گیرد. برای مثال شخصیت مادر کاگویا بسیار کاراکتر خاص، تاثیرگذار و دوست‌داشتنی است؛ اما حضوری بسیار کم رنگ و کوتاه دارد. تمرکز کامل این انیمه بر شخصیت کاگویاست و این در حالی است که گاهی به‌نظ می‌رسد به اندازه کافی به این شخصیت بال و پر نداده‌اند. علاوه بر این گرافیک خاص انیمه کاگویا ممکن است تعداد کمی از مخاطب‌های این اثر را راضی کند، ضمن اینکه چندان رابطه مستقیمی با موضوع انیمه ندارد.

نکته آخر مربوط به سرعت داستان انیمه است. در طول تماشای انیمه کاگویا احساس می‌شود که قصه همه چیز را سر سری پشت سر می‌گذارد تا پایان شکوهمندش را به رخ مخاطب بکشاند.

معرفی انیمه شاهزاده کاگویا

عکس هایی از کاراکترهای انیمه شاهزاده کاگویا

بزرگسالی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا

بزرگسالی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا بزرگسالی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا

کودکی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا
کودکی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا
بزرگسالی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا
بزرگسالی کاگویا

بزرگسالی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا بزرگسالی کاگویا در انیمه شاهزاده کاگویا

امتیازهای سایت های معتبر سینمایی برای The Tale of the Princess Kaguya

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۸ از ۱۰
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز: ۱۰۰ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز: ۹۰ درصد
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک: ۸۹ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت متاکریتیک: ۸.۵ از ۱۰

دانلود انیمه شاهزاده کاگویا

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

3 نظر
  1. سپینود می‌نویسد

    وقتی اخرشودیدم خیلی غمگین بود سرزمین ماه اونو از پدر مادرش جدا کرد کارگردان چطور دلش اومد همچین پایانی بزاره 😭😭😭😓😣😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😓😓😭😭😭😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😭😓😓😭سرش خیلی گریه کردم 😓😓😓😓😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😓😓😓😓خوبه حداقل نمرد 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😓😓😓😭😭😔😔😔😔😣😣😔😔😔😔😔😔😓😓😭😭😭😭😭😭😭

  2. سپینود می‌نویسد

    وقتی اخرشودیدم خیلی غمگین بود سرزمین ماه اونو از پدر مادرش جدا کرد کارگردان چطور دلش اومد همچین پایانی بزاره 😭😭😭😓😣😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😓😓😭😭😭😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😭😓😓😭سرش خیلی گریه کردم

  3. سپینود می‌نویسد

    وقتی اخرشودیدم خیلی غمگین بود سرزمین ماه اونو از پدر مادرش جدا کرد کارگردان چطور دلش اومد همچین پایانی بزاره 😭😭😭😓😣

fosil