همه چیز درباره انیمیشن I Am Groot

سریال من گروت هستم؛ تماشایی با حداقل کلمات

گروت یکی از شخصیت‌های ابرقهرمانی و بسیار محبوب کمیک بوک‌های مارول است. او یکی از اعضای گروه نگهبانان کهکشان است و شمایلی مشابه درخت دارد. انیمیشن سریال من گروت هستم در ۵ قسمت منتشر شده است.

فهرست بهترین انیمیشن های جهان

سریال من گروت هستم I Am Groot با روایتی جدید از ماجراهای درخت کوچک و شرور بازگشته است. این انیمیشن در سبک فوتورئالیستی تولید می‌شود و در ژانر کمدی-ماجراجویی قرار می‌گیرد. فصل اول سریال من گروت هستم سال گذشته با پنج قسمت کوتاه منتشر شد، فصل دوم با پنج قسمت جدید برای لذت طرفدارانش منتشر شده است.

وین دیزل همچنان برای صداپیشگی Baby Groot به همراه بردلی کوپر در نقش Rocket و یک مهمان ویژه بازگشته است. کریستن لپور، نویسنده/کارگردان، نیز تمام این پنج قسمت جدید را مدیریت می‌کند. گروت با شیطنت‌های بخاطر ماندنی‌اش بازگشته است، کاکائوهای خوشمزه را برای نشستن پای تماشای این موجود دوست‌داشتنی آماده کنید.

 

خلاصه داستان سریال من گروت هستم ۲۰۲۳

این درخت کوچک دردسرساز در فصل دوم سریال I Am Groot با شیطنت‌هایش بازمی‌گردد. این‌بار، گروت کوچک و بامزه خود را در حال کاوش در جهان و فراتر از آن در سفینه‌های فضایی نگهبانان می‌بیند و با موجودات و محیط‌های جدید و رنگارنگ روبرو می‌شود. یکی از داستان‌های این سریال از این قرار است که یک سفینه فضایی بستنی فروش در مقابل سفینه گروت قرار می‌گیرد اما او پولی برای خرید بستنی ندارد و کارهای بامزه‌ای برای جور کردن آن انجام می‌دهد. داستان دیگری گروت را با بینی نشان می‌دهد که خیلی بامزه است و در قسمتی دیگر این درخت کوچک و شرور را می‌بینیم که درحال ساختن یک ربات برای کشتن آدم برفی‌هاست و به همین ترتیب هر قسمت یک ماجرای بامزه و کوتاه را روایت می‌کند.

دانلود دوبله سریال من گروت هستم از فیلیمو

استودیو مارول به مناسبت روز ملی درخت در ۶ آگوست (۱۵ مرداد ۱۴۰۲) سریال من گروت هستم را منتشر کرد. این سریال از پنج قسمت کوتاه ساخته شده که هر قسمت از آن ۵ تا ۶ دقیقه است.

 

تریلر سریال من گروت هستم

 

پوستر سریال من گروت هستم ۲۰۲۳

پوستر سریال من گروت هستم

خلاصه داستان انیمیشن سریالی من گروت هستم ۲۰۲۲

انیمیشن سریالی من گروت هستم در ۵ قسمت منتشر شده و هر قسمت تقریبا ۴ دقیقه است. این انیمیشن با عنوان‌های متفاوتی عرضه شده که  این عنوان‌ها عبارت می‌شوند از:

قسمت اول: قدم‌های اول گروت (Groot’s First Steps)

در اولین قسمت از این انیمیشن، گروت کودک را می‌بینیم که به شکلی ویژه مورد توجه و مراقبت است؛ اما با حضور یک گیاه جدید و عجیب غریب، از مرکز توجه خارج می‌شود. تمام واکنش‌های گروت نسبت به این ماجرا بسیار بامزه و تماشایی است.

قسم دوم: پسر کوچولو (The Little Guy)

در دومین قسمت گروت را می‌بینیم که یاد گرفته چطور یک خانه چوبی بسازد؛ اا درگیر ماجرایی که به او مربوط نیست می‌شود و خانه‌اش از بین می‌رود. این قضیه گروت را عصبانی می‌کند که یکباره حین همین خشونت و ناراحتی یک دنیای بسیار کوچک از آدم فضایی‌های مینیاتوری را کشف می‌کند. این کشف گروت به هیچ‌وجه قرار نیست به نفع آدمک فضایی‌ها باشد!

قسمت سوم: به دنبال گروت (Groot’s Pursuit)

در سومین قسمت گروت را درحالی می‌بینیم که در دنیای خودش قرار دارد و ناگهان صپای عجیب ترسناکی او را نگران می‌کند. او در جست‌وجوی این صداست که سرگرمی جدیدی پیدا می‌کند.

قسمت چهارم: گروت حمام می‌کند (Groot Takes a Bath)

قسمت چهارم انیمیشن من گروت هستم شمایل جدیدی از او را به ما نشان می‌دهد. گروت که حالا در جنگل است و یک حمام گلی و عالی پیدا کرده ناگهان متوجه رویش برگ‌هایش می‌شود. انبوه برگ‌های سبز در سراسر بدن گروت، او را هیجان زده و سرگرم می‌کند. ام ناگهان یک اتفاق باعث از بین رفتن همه برگ‌هایش می‌شود که البته گروت خودخواه و شرور یک راه‌حل خوب برای جبرانش پیدا می‌کند.

قسمت پنجم: مگنوم اوپس (Magnum Opus)

قسمت پنجم انیمیشن گروت با شروعی برای هنرنمایی و نقاشی کردن او همراه است. گروت خرابکار برای کشیدن یک نقاشی از خود در کنار دوستانش تقریبا تمام سفینه فضایی‌شان را به سمت نابودی می‌کشاند که باز هم بامزه است.

عمده ماجرای انیمیشن گروت از این قرار است که گروت که حالا دیکر در هیچ گروهی عضو نیست و رهبری ندارد، در میان ستاره‌ها سرگردان است. او هربار با محیطی جدید روبه‌رو می‌شود و تجربه‌ای تازه از آشنا شدن با موجوداتی فرازمینی را به‌دست می‌آورد. هر محیط جدید و هر تجربه تازه برای گروت، سراسر چالش است. گاهی موجودات جدید در قابل او می‌ایستند و قصد نابودی او را دارند و گاهی خلاف این می‌شود.  آنچه در انیمیشن سریالی من گروت هستم اهمیت دارد این است که در تمام ماجراها شخصیت اصلی مشکلاتش را حل می‌کند و سپس با شرایطی ایده‌آل شروع به آشنایی با محیط جدید می‌کند.

ویژگی جالب انیمیشن گروت، فتورئالیستی بودن آن است. فتورئالیستی نام سبکی در نقاشی است که توجه بسزایی به جزییات و مقارن بودن هنر نقاشی با واقعیت محض دارد. هنگام تماشای گروت گاهی احساس می‌شود این اثر یک استاپ‌موشن است اما با دقت بیشتر در تصاویر مشخص می‌شود که این انیمیشن تماشایی یک اثر فتورئالیستی است.

انیمیشن من گروت هستم

نقد و بررسی انیمیشن من گروت هستم

انیمیشن من گروت هستم ممکن است یکی از اولین پروژه‌هایی باشد که واقعا ً بر روابط دیزنی-مارول تأکید دارد. این اثر واقعا تداعی کننده برخی از اولین کاراکترهای متحرک دیزنی است و خاطرات آن‌ها را زنده می‌کند. قصه این انیمیشن انگار فقط با تصاویر پیش می‌رود، با حداقل کلمات، که تماشایی است.

انیمیشن من گروت هستم در قسمت‌های کوتاه و تماشایی منتشر شده است. کیفیت بصری هر قسمت بسیار خوب است. هر قسمت از این انیمیشن ضمن کوتاه بودنش کاملا بامزه و سرگرم کننده است فقط ممکن است بعضی صحنه‌ها برای مخاطب کم سن و سال کمی خشن باشند.

وین دیزل، کسی که صداپیشگی گروت را برعهده دارد، به خوبی تنها سه کلمه این انیمیشن را ادا می‌کند. گروت عصبانی می‌شود، خوشحال می‌شود، ناراحت می‌شود و فریاد می‌کشد و در تمام این احوالات تنها سه کلمه به زبان می‌آورد؛ من گروت هستم. همچنین حالت‌های چهره او به خوبی احساسش را منتقل می‌کنند و واقعا گروت را از ادای جملات بیشتر بی‌نیاز می‌کند.

انیمیشن من گروت هستم متمرکز بر حضور گروت است و باقی اعضای گروه نگهبانان کهکشان در آن حضور ندارند. گاهی جای خالی باقی کاراکترهای انیمیشن به وضوح احساس می‌شود؛ اما با این حال لپور با استفاده از دیگر عناصر بصری و قصه‌گویی از حضور گروت برای جالب کردن این انیمیشن بیشترین استفاده را می‌کند.

سوال بزرگ برای مخاطبان مارول ممکن است این باشد که آیا دیگر شخصیت‌های گروه نگهبانان کهکشان ممکن است به انیمیشن من گروت هستم اضافه شوند؟ پاسخ واضح این سوال این است که اصلا اهمیتی ندارد چرا که گروت به تنهایی در این اثر می‌تواند بدرخشد.

انیمیشن من گروت هستم

بازیگران و عوامل انیمیشن سریالی گروت

  • کارگردان: کیرستن لپور
  • نویسنده: کیرستن لپور
  • شرکت تولیدکننده: استودیو مارول
  • صداپیشگان: وین دیزل (در نقش گروت)، بردلی کوپر (در نقش راکت)

 

گروت چیست و از کجا آمده است؟

انیمیشن سریالی گروت نسخه فرعی نگهبان‌های کهکشان (Guardians of the Galaxy) است. در واقع گروت اسپین آف نگهبان‌های کهکشان است و دوران نونهالی گروت را به نمایش می‌گذارد.

خلق شخصیت گروت را مدیون استن لی هستیم که اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ در داستان‌های عجیب، از روت نام برد. طراح این کاراکتر نیز جک کربی است. من گروت هستم! تنها جمله‌ای است که توسط گروت بیان می‌شود. او این جمله را در شرایط متفاوت با لحنی متفاوت به زبان می‌آورد. وین دیزل کسی است که صداپیشگی این شخصیت محبوب را از سال ۲۰۱۴ به‌عهده دارد.

گروت از جنس درخت است و از چوب تغذیه می‌کند. او از آتش اکراه دارد و در لحظه خطر می‌تواند یک جنگل را به ارتشی تحت فرمان خود، تبدیل کند. همچنین گروت دوست‌داشتنی از این قابلیت برخوردار است که نسخه‌هایی مینیاتوری از خودش بسازد، این نسخه‌های کوچکتر دقیقا خود گروت هستند و از حافظه زیسته او برخوردارند. نسخه‌های مینیاتوری گروت بچه‌هایش نیستند بلکه یک سپر دفاعی از جانب او برای روبه‌رو شدن با چالش‌های خطرناک‌اند.

آنچه درباره گروت اهمیت دارد شیوه آموزش و تربیت اوست. از آنجایی که زات و تولد گروت خلق شده توسط شیره گیاهی باستانی و قلمه خانه سلطنتی است، مشخص می‌شود که گروت تحت تعلیم و تربیت آموزش‌های برتر قرار گرفته. او صاحب درک و شعور تشخیص خوب از بد است. به‌علاوه دارای ضریب هوشی است و می‌تواند برای چالش‌های پیش رو، راه‌حل مناسب پیدا کند.

 

امتیازهای سایت های معتبر سینمایی برای I Am Groot

  • میانگین امتیاز کاربران در سایت IMDB آی‌ام‌دی‌بی: ۸ از ۱۰
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت راتن تومیتوز: ۸۲ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز: ۷۷ درصد
  • میانگین امتیاز منتقدان در سایت متاکریتیک: ۸۲ درصد
  • میانگین امتیاز بینندگان در سایت متاکریتیک: ۸ از ۱۰

دانلود انیمیشن من گروت هستم

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil