مروری بر کارنامه بازیگری و تعداد مخاطبان فیلم‌های بازیگر مطرح سینمای ایران

داریوش ارجمند؛ روزی روزگاری ناخدا…

۵ مرداد سالگرد تولد این بازیگر مطرح سینما و سریال است

پنجم مرداد ماه سالروز تولد داریوش ارجمند، بازیگر موفق سینما، تئاتر و تلویزیونی ایران است. او که امسال وارد هفتاد و نهمین سال زندگی‌اش می‌شود بازی در سینما را با حضور در نقش اصلی فیلم «ناخدا خورشید» ساخته ناصر تقوایی در سال ۱۳۶۵ آغاز کرد. ارجمند این شانس را داشت که با حضور در فیلم یکی از مهم‌ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران، بازیگری را تجربه کند. اتفاقا او برای نقش‌آفرینی در «ناخدا خورشید» در حضور عزت‌الله انتظامی (اجاره نشین‌ها) و علی نصیریان (شیرسنگی) برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول پنجمین جشنواره فیلم فجر هم شد.
با ذکر این نکته که فیلم سینمایی «آدم برفی» ساخته داود میرباقری با اختلافی فاحش پرتماشاگرترین اثر داریوش ارجمند در کارنامه بازیگری‌اش است. در ادامه نگاهی آماری خواهیم داشت بر تعداد تماشاگران آثار سینمایی اکران شده او در سینماهای ایران.

دهه ۶۰ | پرفروغ ترین دوره داریوش ارجمند

داریوش ارجمند از آغاز فعالیت در سینما در سال ۱۳۶۵ در نیمه دوم دهه ۶۰ موفق به هنرنمایی در ۷ فیلم سینمایی شد که از این میان ۳ فیلم بالای یک میلیون نفر تماشاگر داشتند و در جدول ده تایی پرمخاطب‌ترین‌های سال اکرانشان قرار گرفتند که از این ۳ فیلم، دو تای آن متعلق به ژانر حادثه‌ای و یکی دیگر عنوان ملودرام جاده‌ای را یدک می‌کشیدند: کشتی آنجلیکا، تیغ آفتاب و پاییزان.

ناخدا خورشید ساخته ناصر تقوایی که در پنجمین جشنواره فیلم فجر با تحسین نویسندگان و منتقدان مواجه شد و موفق به کسب ۲ سیمرغ بلورین بازیگری (داریوش ارجمند و سعید پورصمیمی) شد، در تاریخ ششم آبان سال ۱۳۶۶ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و توانست نزدیک به ۶۴۰ هزار تماشاگر را جذب سالن‌های نمایش‌دهنده کند و در جایگاه ۲۶ جدول پربیننده‌ترین‌های سال بایستد. در آن سال «بگذار زندگی کنم» و اجاره‌نشین‌ها بیش از ۳ میلیون تماشاگر داشتند و به ترتیب عنوان پرمخاطب‌ترین‌های سال را از آن خود کردند.

ارجمند بلافاصله پس از موفقیت در ناخدا خورشید در ملودرام جاده‌ای پاییزان ساخته رسول صدرعاملی که آن سال‌ها فیلم پرتماشاگر گل‌های داودی را بر پرده سینماها داشت ایفای نقش کرد. پاییزان با اینکه در ششمین جشنواره فیلم فجر به هیچ موفقیتی دست پیدا نکرد اما در گیشه با اینکه نتوانست به اندازه گل‌های داودی بیننده داشته باشد اما سربلند بود و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماشاگر را به سالن‌های سینما کشاند و هفتمین فیلم پرمخاطب سال لقب گرفت.

ارجمند در سال ۱۳۶۷ در دو فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. یک فیلم حادثه‌ای و یک ملودرام که هر دو از اولین ساخته‌های کارگردانانشان بودند؛ کشتی آنجلیکا به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا و با حضور بازیگرانی چون عزت‌الله انتظامی، مجید مظفری، پرویز پورحسینی، مهدی فتحی و… در هفتمین جشنواره فیلم فجر  با اینکه در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشد، اما به شدت با استقبال نویسندگان، منتقدان و بخصوص مخاطبان روبرو شد. فیلم در تاریخ ۱۰ آبان سال ۱۳۶۸ در سینماهای ایران اکران شد و توانست بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار تماشاگر را به سالن های سینما بکشاند و عنوان هفتمین فیلم پربیننده سال را از آن خود کند.

داریوش ارجمند در فیلم ناخدا خورشید

دیگر فیلمی که ارجمند در سال ۱۳۶۷ در آن بازی کرد اولین ساخته سینمایی ابوالحسن داودی با نام سفر عشق بود که هم در گیشه شکست خورد و هم نزد نویسندگان و منتقدان جایگاه درخور توجهی به دست نیاورد. گلچهره سجادیه، پرویز پورحسینی، رضا بابک، جمیله شیخی و آنیک شفرازیان بازیگران فیلم بودند. «سِفر عشق» ۸ آذر ۱۳۶۸ در سینماها به نمایش درآمد و بیش از ۲۸۰ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و رتبه ۵۷ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال به اولین ساخته کارگردانی رسید که بعدها با ساخت چند کمدی از جمله سفر جادویی، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند، من زمین را دوست دارم توانست رده‌های بالای جدول پرتماشاگرترین‌های سال اکران این فیلم‌ها را از آن خود کند.

مجید جوانمرد که با فیلم‌های «شکار» و «دستمزد» نشان داده بود می‌تواند فیلم پرمخاطب درست و درمون بسازد، در سومین تجربه سینمایی خود فیلم تیغ آفتاب را با حضور داریوش ارجمند، محمد صالح علا، چنگیز وثوقی، هما روستا، جهانگیر فروهر، شهلا ریاحی، احمد هاشمی و … در سال ۱۳۶۹ کارگردانی کرد. فیلم در تاریخ ۲۵ فروردین سال ۱۳۷۰ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و توانست با جذب بیش از یک میلیون و ۷۶۵ هزار تماشاگر جایگاه هفتم جدول پربیننده‌ترین آثار سال را از آن خود کند.

البته اولین تجربه کارگردانی مجید جوانمرد با نام «مار» در سال ۱۳۶۶ ساخته شد که در سال ۱۳۷۱ موفق شد رنگ پرده را ببیند.

درام تاریخی جستجوگر ساخته محمد متوسلانی دیگر هنرنمایی داریوش ارجمند در دهه شصت بود. بازیگرانی چون امین تارخ، محمدعلی کشاورز، اسماعیل خلج و … در جستجوگر ایفای نقش کرده بودند. فیلم در هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به نامزدی در ده بخش شد که توانست دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه (محمد متوسلانی، میهن بهرامی و اسماعیل خلج) را از آن خود کند. فیلم در تاریخ ۱۰ مرداد سال ۱۳۶۹ به روی پرده رفت و بیش از ۷۲۵ هزار نفر برای دیدن آن به سالن‌های سینما رفتند و رده بیست و سوم جدول پرتماشاگرترین آثار سال به فیلم محمد متوسلانی تعلق گرفت.

داریوش ارجمند که با فیلم ماندگار و تحسین برانگیز ناخدا خورشید دهه ۶۰ را شروع کرده بود با فیلم دوست داشتنی پرده آخر ساخته واروژ کریم مسیحی این دهه را به پایان رساند؛ پرده آخر با هنرنمایی فریماه فرجامی، نیکو خردمند، سعید پورصمیمی، ماهایا پطروسیان، جمشید هاشم‌پور و … در نهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۶۹) موفق به کسب ۸ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن (فریماه فرجامی)، بازیگر نقش مکمل مرد (سعید پورصمیمی)، بازیگر نقش مکمل زن (نیکو خردمند)، کارگردانی، فیلمبرداری (علی اصغر رفیعی‌جم)، چهره پردازی (مسعود ولدبیگی)، طراحی صحنه و لباس (حسن فارسی) و صدابرداری (پرویز آبنار)  شد و در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر یک رکورد از خود به جای گذاشت. ضمن اینکه داریوش ارجمند هم برای هنرنمایی‌اش در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

پرده آخر که عنوان بهترین فیلم اکران سال را به انتخاب نویسندگان و منتقدان به دست آورده بود در تاریخ ۲۳ مرداد سال ۱۳۷۰ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و توانست نزدیک به ۴۷۰ هزار تماشاگر را راهی سالن‌های نمایش دهنده کند و رتبه ۲۶ جدول پرمخاطب‌ترین آثار سال را به دست آورد.

داریوش ارجمند در فیلم مسافر ری

دهه ۷۰ | دومین سیمرغ بلورین بر شانه نشست

داریوش ارجمند در دهه ۷۰، هشت فیلم سینمایی روی پرده سینماها داشت و در این دهه موفق شد برای بازی کوتاه اما تأثیرگذارش در فیلم سگ کشی دومین سیمرغ بلورین کارنامه سینمایی‌اش را از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۹) از آن خود کند.

از ۸ فیلمی که داریوش ارجمند در دهه هفتاد در اکران عمومی داشت، تنها ۲ فیلم در گیشه شکست خوردند؛ شور زندگی به کارگردانی فریال بهزاد و بازیگری مهرانه مهین‌ترابی، فرهاد جم و زهرا اویسی و مسافری ری ساخته داود میرباقری و هنرنمایی جمشید هاشم پور، ویشکا آسایش، محمدرضا شریفی‌نیا، پروانه معصومی و رضا ژیان که مجموع تماشاگران این دو فیلم به ۱۲۲ هزار نفر هم نرسید.

ارجمند در سال ۱۳۷۱ دو فیلم سینمایی بر پرده سینماها داشت: قربانی و ناصرالدین شاه اکتور سینما. در قربانی که پس از پاییزان دومین همکاری مشترک ارجمند و رسول صدرعاملی بود، ابوالفضل پورعرب، نسرین مقانلو، رضا آشتیانی و میلاد عراقی بازی کرده بودند. این فیلم که در دهمین جشنواره فیلم فجر تنها نامزد جلوه‌های ویژه میدانی و بصری شده بود در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۷۱ اکران شد و حدود ۶۱۰ هزار نفر به دیدنش رفتند و در رتبه ۱۷ جدول پرمخاطب ترین های سال قرار گرفت.

ناصرالدین شاه آکتور سینما ساخته محسن مخملباف که در دهمین جشنواره فیلم فجر چهار سیمرغ بلورین بهترین تدوین، طراحی صحنه و لباس، چهره پردازی و جلوه های ویژه بصری، دیپلم افتخار بهترین موسیقی (مجید انتظامی) و لوح تقدیر بهترین بازیگر نقش اول مرد (عزت‌الله انتظامی) را به دست آورده بود با بازی عزت الله انتظامی، مهدی هاشمی، اکبر عبدی، محمدعلی کشاورز، فاطمه معتمدآریا، ماهایا پطروسیان، جهانگیر فروهر، مرتضی احمدی، سعید امیرسلیمانی، محرم زینال زاده، پروانه معصومی و … در تاریخ ۱۶ دی سال ۱۳۷۱ به روی پرده سینماهای ایران رفت و توانست نزدیک به یک میلیون تماشاگر را جذب سالن‌های سینماهای نمایش دهنده کند و جایگاه دهم جدول پربیننده‌ترین آثار سال را کسب کند.

داریوش ارجمند در فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

ارجمند که در فاصله سال های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۳ درگیر بازی در سریال «امام علی» (داود میرباقری) بود در سال ۱۳۷۳ در فیلمی جنجالی ساخته داود میرباقری نقش‌آفرینی کرد: آدم برفی. فیلم با اینکه ۳ سال در محاق توقیف بود و در سالی که پروانه نمایشش صادر شده بود، نسخه VHS فیلم با کیفیتی نه چندان خوب دست به دست می‌چرخید، در ۲-۳ روز ابتدای سیزدهمین جشنواره فیلم فجر (۱۳۷۳) توقیف شد و از گردونه رقابت‌ها بیرون رفت و از مرحله داوری هم کنار گذشته شد.

پروانه نمایش آدم برفی با نقش‌آفرینی داریوش ارجمند، اکبر عبدی، پرویز پرستویی، مهدی فتحی، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، سیروس گرجستانی و… ۳ سال پس از ساخت صادر شد و این فیلم در تاریخ ۱۲ آذر سال ۱۳۷۶ در سینماهای ایران اکران شد و با وجود اینکه نسخه بی‌کیفیت آن بارها و بارها دیده شده بود اما گیشه خیره‌کننده‌ای داشت. بیش از ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تماشاگر از فیلم دیدن کردند و عنوان پربیننده‌ترین فیلم سال به آدم برفی رسید. در نتیجه آدم برفی با فاصله نسبت به دیگر آثار، پرتماشاگرترین فیلم کارنامه سینمایی داریوش ارجمند تا به حال است.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

در اواخر دهه ۷۰ ارجمند در ۲ فیلم از ۲ کارگردان مطرح سینمای ایران هنرنمایی کرد: اعتراض و سگ کشی که هر ۲ فیلم در جشنواره‌های هجدهم و نوزدهم فیلم فجر با استقبال فراوان داوران و نویسندگان و منتقدان روبه‌رو شدند؛ اعتراض ساخته مسعود کیمیایی با بازی محمدرضا فروتن، میترا حجار، مهدی فتحی، بیتا فرهی، پارسا پیروزفر و … در هفت بخش از جمله بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و همچنین بهترین کارگردانی در هجدهمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۷۸) نامزد دریافت جایزه بود که توانست سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری (اسحاق خانزادی) را به دست آورد. اعتراض در ۱۸ خرداد ۱۳۷۹ اکران شد و حدود ۵۸۰ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و رتبه هفدهم جدول پرمخاطب‌ترین آثار سال به فیلم کیمیایی تعلق گرفت.

همچنین فیلم سگ کشی ساخته بهرام بیضایی که در سال ۱۳۷۹ ساخته شده بود در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری (اصغر رفیعی جم)، بهترین طراحی صحنه و لباس (ایرج رامین فر)، فیلم منتخب تماشاگران، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (داریوش ارجمند) و البته دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن (مژده شمسایی) شد. همچنین مژده شمسایی در بخش بین‌الملل سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. این دومین سیمرغ بلورین بازیگری داریوش ارجمند پس از فیلم ناخدا خورشید بود.

«سگ کشی» نوروز سال ۱۳۸۰ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و با جذب حدود ۹۲۰ هزار مخاطب در رده ششم جدول پرتماشاگرترین‌های سال قرار گرفت.

داریوش ارجمند

دهه ۸۰ | ازدواج به سبک ایرانی و دیگر هیچ

داریوش ارجمند در دهه ۸۰ ده فیلم سینمایی بر پرده سینماها داشت که غیر از فیلم ازدواج به سبک ایرانی و با کمی اغماض فیلم رئیس هیچکدام در گیشه به موفقیتی دست نیافتند. ازدواج به سبک ایرانی ساخته حسن فتحی و هنرنمایی فاطمه گودرزی، شیلا خداداد، سعید کنگرانی، دنیل هولمز، محمدرضا شریفی‌نیا و… که در سال ۱۳۸۴ ساخته شد، بدون حضور در حشنواره فیلم فجر در تاریخ ۱۶ فروردین سال ۱۳۸۵ به روی پرده سینماهای ایران رفت و توانست نزدیک به ۷۳۵ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند و رتبه هفتم جدول پرتماشاگرترین‌های سال را به دست آورد.

ارجمند پس از اعتراض در سال ۱۳۸۵ در دومین همکاری مشترک با مسعود کیمیایی در فیلم رئیس بازی کرد. رئیس در آستانه شروع بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به دلیل آنچه ایراد در باند صدای فیلم عنوان شده بود از حضور در جشنواره انصراف داد و در تاریخ ۶ تیر سال ۱۳۸۶ روی پرده سینماهای ایران رفت و با جذب حدود ۴۳۰ هزار تماشاگر در جایگاه هشتم جدول پرمخاطب‌ترین آثار سال قرار گرفت.

ارجمند همچنین در سال ۱۳۸۵ در کمدی متفاوت و پربازیگر قاعده بازی ساخته احمدرضا معتمدی هم ایفای نقش کرد. سعید پورصمیمی، اکبر عبدی، جمشید هاشم پور، مهران رجبی و … تیم پرتعداد بازیگری این فیلم را تشکیل می‌دادند. قاعده بازی به عنوان برنامه نوروزی سال ۱۳۸۶ راهی پرده‌های سینما شد و نتوانست مخاطبان بیشماری را جذب سالن‌های نمایش کند. تنها ۳۲۲ هزار نفر به دیدن فیلم رفتند و جایگاه چهاردهم جدول پرتماشاگرترین آثار سال به فیلم احمدرضا معتمدی تعلق گرفت.

داریوش ارجمند در سومین همکاری مشترکش با مسعود کیمیایی در سال ۱۳۸۹ در فیلم جرم ایفای نقش کرد. موفقیت نسبی فیلم در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (حامد بهداد)، بهترین طراحی صحنه و لباس (ایرج رامین فر)، بهترین موسیقی متن (کارن همایونفر) و بهترین صدای فیلم (اسحاق خانزادی و علی ابوالصدق)  را در پی داشت. فیلم در ۴ خرداد ۱۳۹۰ به روی پرده سینماها رفت و حدود ۲۵۶ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و جایگاه یازدهم جدول پربیننده ترین آثار سال به فیلم کیمیایی رسید.

فیلم پرخرج راه آبی ابریشم ساخته محمد بزرگ‌نیا که در رأس گروه بازیگرانش داریوش ارجمند و بهرام رادان خودنمایی می‌کردند پس از کسب ۳ جایزه بهترین فیلمبرداری (بهرام بدخشانی)، بهترین جلوه های ویژه رایانه‌ای (امیررضا معتمدی) و بهترین فیلم از نگاه ملی در جشنواره فیلم فجر، در ۲۷ مهر ۱۳۹۰ اکران شد و اما در گیشه به موفقیتی دست پیدا نکرد. تنها حدود ۱۲۰ هزار نفر فیلم را دیدند و رتبه ۲۲ جدول پربیننده‌ترین فیلم‌های سال به فیلم محمد بزرگ نیا رسید. عزت الله انتظمی، رضا کیانیان، پگاه آهنگرانی، پیام دهکردی و مهدی میامی از دیگر بازیگران راه آبی ابریشم بودند.

داریوش ارجمند

دهه ۹۰ | فرمانروایی داریوش ارجمند در قاب کوچک

داریوش ارجمند که در دهه ۹۰ تنها ۳ فیلم بر پرده سینماها داشت و هیچکدام موفقیتی در گیشه به دست نیاوردند، طی یک دهه و در ۳ فصل، نقش حشمت فردوس را در سریال پرتماشاگر ستایش ایفا کرد و در هنگامه‌ای که می‌رفت تا به فراموشی سپرده شود، جایگاه قابل قبولی نزد مخاطب به دست آورد.

 

فیلم های به نمایش درنیامده داریوش ارجمند

داریوش ارجمند طی ۴ دهه بازیگری در عرصه سینما در ۷ فیلم ایفای نقش کرده که هیچ کدام تا به امروز رنگ‌ پرده نقره‌ای را به دلایل مختلف از جمله توقیف، انتشار در شبکه نمایش خانگی یا پخش از تلویزیون به خود ندیده اند: هبوط (احمدرضا معتمدی، ۱۳۷۲)، زمین آسمانی (محمدعلی نجفی، ۱۳۷۳)، شیخ مفید (سیروس مقدم، ۱۳۷۴)، هفت سنگ (سیدعبدالرضا نواب صفوی، ۱۳۷۶)، شاهزاده ایرانی (محمد نوری‌زاد، ۱۳۸۴)، می زاک (حسینعلی لیالستانی، ۱۳۸۷)، گزارش یک جشن (ابراهیم حاتمی کیا، ۱۳۸۹) و روز بلوا (بهروز شعیبی، ۱۳۹۸).

 

تعداد تماشاگران آثار سینمایی اکران شده داریوش ارجمند

نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
ناخدا خورشید ۱۳۶۵ ۶ آبان ۱۳۶۶ ۶۳۹,۱۹۳ ۲۶
پاییزان ۱۳۶۶ ۲۳ شهریور ۱۳۶۷ ۱,۲۹۰,۲۲۹ ۷
کشتی آنجلیکا ۱۳۶۷ ۱۰ آبان ۱۳۶۸ ۱,۷۷۱,۶۸۶ ۶
سفر عشق ۱۳۶۷ ۸ آذر ۱۳۶۸ ۲۸۱,۷۶۳ ۵۷
جستجوگر ۱۳۶۸ ۱۰ مرداد ۱۳۶۹ ۷۲۵,۴۳۳ ۲۳
تیغ آفتاب ۱۳۶۹ ۲۵ فروردین ۱۳۷۰ ۱,۷۶۹,۶۹۳ ۷
پرده آخر ۱۳۶۹ ۲۳ مرداد ۱۳۷۰ ۴۶۷,۸۳۴ ۲۶
قربانی ۱۳۷۰ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۷۱ ۶۱۱,۶۰۵ ۱۷
ناصرالدین شاه اکتور سینما ۱۳۷۰ ۱۶ دی ۱۳۷۱ ۹۸۹,۲۷۵ ۱۰
فرار مرگبار ۱۳۷۴ ۳ اردیبهشت ۱۳۷۶ ۹۲۳,۸۳۳ ۸
آدم برفی ۱۳۷۳ ۱۲ آذر ۱۳۷۶ ۴,۴۷۳,۲۷۷ ۱
شور زندگی ۱۳۷۷ ۲۷ بهمن ۱۳۷۸ ۴۹,۳۲۸ ۷۴
اعتراض ۱۳۷۸ ۱۸ خرداد ۱۳۷۹ ۵۸۰,۹۴۲ ۱۷
مسافر ری ۱۳۷۹ اول فروردین ۱۳۸۰ ۷۲,۱۵۵ ۴۱
سگ کشی ۱۳۷۹ اول فروردین ۱۳۸۰ ۹۲۱,۳۹۴ ۶
تب ۱۳۸۲ ۲۶ آذر ۱۳۸۲ ۲۱۲,۸۲۶ ۱۵
ازدواج به سبک ایرانی ۱۳۸۴ ۱۶ فروردین ۱۳۸۵ ۷۳۲,۶۸۵ ۷
قاعده بازی ۱۳۸۵ اول فروردین ۱۳۸۶ ۳۲۲,۱۱۵ ۱۴
رئیس ۱۳۸۵ ۶ تیر ۱۳۸۶ ۴۲۸,۹۶۹ ۸
از دوردست ۱۳۸۴ ۱۲ دی ۱۳۸۶ ۷,۸۴۵ ۵۳
شکلات داغ ۱۳۸۸ ۷ مهر ۱۳۸۹ ۴۶,۲۹۱ ۳۸
استخونای بابام ۱۳۸۶ ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ۲۲,۴۴۲ ۵۰
جرم ۱۳۸۹ ۴ خرداد ۱۳۹۰ ۲۵۶,۶۸۹ ۱۱
پایان نامه ۱۳۹۰ ۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱۶۹,۲۳۹ ۱۷
راه آبی ابریشم ۱۳۸۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ۱۲۱,۱۳۳ ۲۲
بدون اجازه ۱۳۸۹ ۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۴۳,۳۷۶ ۳۸
اینجا شهر دیگری است ۱۳۹۰ ۱۳ تیر ۱۳۹۳ ۷۴۲ ۹۲
چراغ های ناتمام ۱۳۹۵ ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۴,۷۷۳ ۸۰
ماهورا ۱۳۹۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۲۲,۴۴۸ ۶۲
    میانگین تماشاگر  ۶۱۹,۲۸۳  

ده فیلم پرتماشاگر کارنامه سینمایی داریوش ارجمند

نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ آدم برفی ۱۳۷۳ ۱۲ آذر ۱۳۷۶ ۴,۴۷۳,۲۷۷ ۱
۲ کشتی آنجلیکا ۱۳۶۷ ۱۰ آبان ۱۳۶۸ ۱,۷۷۱,۶۸۶ ۶
۳ تیغ آفتاب ۱۳۶۹ ۲۵ فروردین ۱۳۷۰ ۱,۷۶۹,۶۹۳ ۷
۴ پاییزان ۱۳۶۶ ۲۳ شهریور ۱۳۶۷ ۱,۲۹۰,۲۲۹ ۷
۵ ناصرالدین شاه اکتور سینما ۱۳۷۰ ۱۶ دی ۱۳۷۱ ۹۸۹,۲۷۵ ۱۰
۶ فرار مرگبار ۱۳۷۴ ۳ اردیبهشت ۱۳۷۶ ۹۲۳,۸۳۳ ۸
۷ سگ کشی ۱۳۷۹ اول فروردین ۱۳۸۰ ۹۲۱,۳۹۴ ۶
۸ ازدواج به سبک ایرانی ۱۳۸۴ ۱۶ فروردین ۱۳۸۵ ۷۳۲,۶۸۵ ۷
۹ جستجوگر ۱۳۶۸ ۱۰ مرداد ۱۳۶۹ ۷۲۵,۴۳۳ ۲۳
۱۰ ناخدا خورشید ۱۳۶۵ ۶ آبان ۱۳۶۶ ۶۳۹,۱۹۳ ۲۶

داریوش ارجمند

تماشای آنلاین فیلم‌های داریوش ارجمند در فیلیمو

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil