مروری بر میزان فروش کارنامه بازیگری و کارگردانی که سعی می‌کند عادی فکر کند

مانی حقیقی؛ در ستایش پیچیدگی

۲۵ تیرماه سالروز تولد مانی حقیقی است

۲۵ تیرماه سالروز تولد نویسنده، کارگردان و بازیگر سینمای ایران است. فرزند نعمت حقیقی (مدیر فیلمبرداری مشهور) و نوه ابراهیم گلستان (نویسنده و کارگردان بزرگ). به همین بهانه، کارنامه مانی حقیقی را ورق زدیم، میزان فروش فیلم‌هایش را وقتی بازی کرده و وقتی پشت دوربین ایستاده، مرور کردیم تا ببینیم او چقدر توانسته مخاطبان را پای پرده نقره‌ای بکشاند و در کدام سو موفق‌تر بوده است؟ جلوی دوربین یا پشت آن؟

سال‌های درخشان پشت دوربین

مانی حقیقی که امسال وارد پنجاه و سومین سال زندگی‌اش می‌شود، فعالیت در سینما را ابتدا با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آبادان» با هنرنمایی جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، هدیه تهرانی و فاطمه معتمدآریا در سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. فیلمی که ۲۰ ساله توقیف شده و رنگ پرده نقره‌ای را ندیده است.

او سپس در سال ۱۳۸۴ دومین تجربه کارگردانی‌اش را با طرحی از عباس کیارستمی ساخت. «کارگران مشغول کارند» با بازی آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، فاطمه معتمدآریا، امید روحانی، محمود کلاری، احمد حامد، مهناز افشار و رعنا آزادی‌ور در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و با استقبال نسبی منتقدان هم مواجه شد. فیلم مانی حقیقی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را در بخش بین‌الملل به دست آورد و در بخش مسابقه سینمای ایران تنها موفق به نامزدی در بخش بهترین فیلم هنر و تجربه شد. «کارگران مشغول کارند» هم سرنوشتی مشابه «آبادان» پیدا کرد و تا به امروز از حضور در اکران عمومی منع شده است.

اینفو گرافی آمار مخاطبان فیلم‌های مانی حقیقی

مانی حقیقی همچنین در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر فیلم «چهارشنبه سوری» ساخته اصغر فرهادی را هم داشت. او در نگارش فیلمنامه این فیلم با فرهادی همکاری کرده بود. کسب ۴ سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین بازیگر زن اصلی (هدیه تهرانی) دستاورد «چهارشنبه سوری» از حضور در جشنواره بود.

حقیقی در سال ۱۳۸۶ و اینبار با همکاری اصغر فرهادی در نگارش فیلمنامه، سومین فیلم سینمایی خودش را جلوی دوربین برد. «کنعان» با بازی محمدرضا فروتن، ترانه علیدوستی، بهرام رادان و افسانه بایگان ساخته شد. فیلم در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر حاضر بود و توانست تا حدودی نظر مثبت نویسندگان و منتقدان را جلب کند. محمدرضا فروتن (بهترین بازیگر مرد اصلی)، افسانه بایگان (بهترین بازیگر زن نقش مکمل) و بهمن اردلان (بهترین طراحی صدا) در بخش مسابقه سینمای ایران نامزد دریافت جایزه شدند و دیپلم افتخار بهترین فیلم و همچنین فیلم منتخب تماشاگران در بخش بین الملل به سومین ساخته سینمایی مانی حقیقی رسید.

سرانجام فیلمی ساخته مانی حقیقی در سینماهای ایران اکران شد. «کنعان» ۱۰ مهر سال ۱۳۸۷ به نمایش درآمد. حدود ۵۲۰ هزار تماشاگر به دیدن فیلم رفتند و جایگاه دهم جدول پرمخاطب‌ترین آثار سال به «کنعان» تعلق گرفت.

مانی حقیقی

تزلزل در جلوی دوربین

مانی حقیقی پس از ۲ همکاری مشترک با اصغر فرهادی در نگارش فیلمنامه، در تجربه سوم این‌بار به عنوان بازیگر در فیلمی از اصغر فرهادی، برای اولین بار و در کنار هنرمندانی چون شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، گلشیفته فراهانی، صابر ابر، احمد مهران‌فر، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی و البته همراه با پیمان معادی جلوی دوربین یک فیلم سینمایی ظاهر شد: «درباره الی …» (۱۳۸۷). هنرنمایی او در چهارمین ساخته اصغر فرهادی تحسین همگان را در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۸۷) برانگیخت و «درباره الی …» یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران شد.

کسب ۳ سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران، بهترین کارگردانی و بهترین صدابرداری (حسن زاهدی) و نامزدی در هشت بخش دستاورد «درباره الی …» از جشنواره فیلم فجر بود. همینطور کسب شش تندیس زرین بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اول مرد (شهاب حسینی)، بازیگر نقش مکمل مرد (صابر ابر)، بازیگر نقش مکمل زن (مریلا زارعی) و تدوین (هایده صفی یاری) هم دستاورد فیلم اصغر فرهادی از جشن خانه سینما (شهریور ۱۳۸۹) بود. به اینها اضافه کنید چندین جایزه بین‌المللی از جمله کسب خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنواره برلین (۲۰۰۹)، نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از مراسم آسیا پاسیفیک.

«درباره الی» ۱۶ خردادماه سال ۱۳۸۸ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و نزدیک به ۸۸۰ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و رتبه چهارم جدول پربیننده‌ترین آثار سال به فیلم اصغر فرهادی رسید.

پس از «درباره الی…» پای مانی حقیقی به بازیگری باز شد و او در سال ۱۳۸۸ شانس این را داشت که در فیلمی از داریوش مهرجویی ایفای نقش کند: «آسمان محبوب» و با حضور لیلا حاتمی، علی مصفا، همایون ارشادی و فریده سپاه منصور. اما شاید از بدشانسی او بود که در یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های مهرجویی هنرنمایی کرد. آن هم برای اولین و آخرین بار با صدایی جز صدای خودش. چون فیلم دوبله شده بود. «آسمان محبوب» هیچگاه رنگ پرده را ندید و پاییز سال ۱۳۹۴ در شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

مانی حقیقی

ترکیبی از گیشه و روشنفکری

اما حقیقی در سال ۱۳۸۹ در کمدی «ورود آقایان ممنوع» سومین ساخته سینمایی رامبد جوان بازی کرد. فیلم در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و در سالی که آثار مهم و مطرحی چون «جدایی نادر از سیمین»، «سعادت آباد»، «اینجا بدون من»، «یه حبه قند»، «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «جرم»، «آلزایمر»، «آقا یوسف» و… حضور داشتند، با استقبال نویسندگان و منتقدان روبه‌رو شد، ضمن اینکه ویشکا آسایش هم برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش اول را از آن خود کرد.

«ورود آقایان ممنوع» ۲۵ خرداد سال ۱۳۹۰ به اکران عمومی درآمد و با جذب بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به سالن های سینما در رتبه دوم جدول پرتماشاگرترین فیلم‌های سال قرار گرفت. در آن سال «اخراجی‌ها ۳» با حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب در صدر جدول پربیننده‌ترین‌های سال ایستاد.

مانی حقیقی در سال ۱۳۹۰ چهارمین فیلم سینمایی خودش را ساخت و این‌بار برای اولین بار در فیلمی به کارگردانی خودش ایفای نقش هم کرد: «پذیرایی ساده». او در کنار بازیگرانی چون ترانه علیدوستی و صابر ابر در نقش اصلی ظاهر شد. «پذیرایی ساده» با اینکه تنها در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول زن (ترانه علیدوستی) در سی‌امین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بود اما تحسین منتقدان و نویسندگان را برانگیخت. فیلم اما در اکران عمومی شکست خورد. «پذیرایی ساده» ۱۳ دی ۱۳۹۱ در سینماهای ایران اکران شد و حدود ۵۳ هزار نفر به دیدن آن رفتند و رتبه ۳۵ جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم مانی حقیقی رسید.

مانی حقیقی و ترانه علیدوستی

حقیقی همچنان به بازیگری ادامه داد و در فیلم‌هایی چون «آذر شهدخت پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی و «ملبورن» ساخته نیما جاویدی حضوری کوتاه داشت که هر دو فیلم در گیشه آنچنان که باید موفق نبودند و هر دو تنها حدود ۱۸۰ هزار نفر تماشاگر داشتند.

حقیقی در سال ۱۳۹۳ دست به کار ساخت فیلم دیگری شد به نام «اژدها وارد می‌شود». فیلمی که مانند «کارگران مشغول کارند» و «پذیرایی ساده» عجیب غریب و متفاوت بود. امیر جدیدی، همایون غنی زاده و نادر فلاح بازیگران فیلم بودند ضمن اینکه حقیقی هم در نقش خودش حضوری کوتاه داشت. فیلم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر با استقبال روبرو شد و در چهار بخش (فیلمبرداری، موسیقی متن، چهره پردازی و طراحی صحنه و لباس) نامزد سیمرغ بلورین هم شد.

 

وقتی حقیقی فیلم پرفروش می‌سازد!

مانی حقیقی در سال ۱۳۹۴ و برخلاف رویه فیلمسازی‌اش سراغ ساخت یک کمدی پرفروش با انبوهی از بازیگران چهره و کمدی رفت: «پنجاه کیلو آلبالو» و با حضور ساعد سهیلی، هستی مهدوی‌فر، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، امید روحانی، افسانه بایگان، فرهاد آئیش، علی صادقی، بهوش بختیاری، هادی کاظمی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، سروش صحت، مهران غفوریان، نادر سلیمانی و البته باز هم با حضور کوتاه مانی حقیقی.

فیلم بدون حضور در جشنواره فیلم فجر راهی اکران شد و در گیشه بسیار موفق بود. حقیقی نشان داد که می‌تواند یک فیلم پرتماشاگر هم بسازد.

مانی حقیقی

«پنجاه کیلو آلبالو» ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ به عنوان فیلم نوروزی سال ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شد و حدود دو میلیون و ۱۴۵ هزار تماشاگر را جذب سالن‌های سینما کرد و رده چهارم جدول پربیننده‌ترین فیلم‌های سال را به دست آورد. جالب اینجاست که سه فیلم «من سالوادور نیستم»، «فروشنده» و «سلام بمبئی» با تعداد تماشاگرانی نزدیک به فیلم مانی حقیقی رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده بودند.

«اژدها وارد می‌شود» که قبل از «پنجاه کیلو آلبالو» ساخته شده بود در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ و در حالی که تماشاگران همچنان به دیدن «پنجاه کیلو آلبالو» می‌رفتند، اکران شد و حدود ۲۹۰ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما کشاند و رتبه ۲۰ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال را به دست آورد.

در سالی که مانی حقیقی دو فیلم بر پرده سینماها داشت، در یک فیلم سینمایی نیز در نقشی کوتاه ایفای نقش کرد: «من» اولین ساخته سینمایی سهیل بیرقی و با نقش آفرینی لیلا حاتمی، امیر جدیدی، علیرضا استادی و بهنوش بختیاری. «من» ۲۷ مرداد سال ۱۳۹۵ در سینماها به نمایش درآمد و حدود ۳۲۰ هزار بیننده داشت و در رده ۱۹ جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال ایستاد.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

 

باز هم حضور در کمدی پرفروش

مانی حقیقی در سال ۱۳۹۵ و پس از فیلم های «ورود آقایان ممنوع» و «پنجاه کیلو آلبالو» در سومین فیلم کمدی ایفای نقش کرد: «خوب بد جلف» اولین ساخته سینمایی پیمان قاسم‌خانی. فیلمی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نظرات مثبت را در پی داشت و در اکران سال ۱۳۹۷ هم با جذب یک میلیون و ۲۱۵ هزار بیننده رتبه پنجم جدول پرتماشاگرترین آثار سال را از آن خود کرد.

حقیقی این شانس را داشته که هر ۴ فیلم کمدی که او در آن‌ها ایفای نقش کرده از پرفروش‌ترین آثار سال خود باشند.

حقیقی در سال ۱۳۹۵ در دومین همکاری مشترک خود با رامبد جوان به عنوان کارگردان در پنجمین فیلم او نقش آفرینی کند: «نگار» با هنرنمایی بازیگرانی چون نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، آتیلا پسیانی، افسانه بایگان، فریبا کامران، علیرضا شجاع نوری، اشکان خطیبی و علیرضا آقاخانی. «نگار» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در هشت بخش نامزد دریافت جایزه بود که تنها توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن (کریستف رضاعی) را به دست آورد. «نگار» ۱۵ شهریور سال ۱۳۹۶ در سینماهای ایران اکران شد و حدود ۴۳۲ هزار نفر از آن دیدن کردند و جایگاه سیزدهم جدول پرمخاطب‌ترین‌های سال به فیلم رامبد جوان رسید.

مانی حقیقی و ترانه علیدوستی و نوید محمد زاده

خلق یک فیلم متفاوت دیگر

مانی حقیقی در راستای ساخت آثار عجیب و غریب در سال ۱۳۹۶ دست به کار ساخت فیلمی شد با نام «خوک» که رگه‌هایی از کمدی سیاه را هم با خود داشت. حسن معجونی، لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، پریناز ایزدیار، سیامک انصاری، علی باقری، مینا جعفرزاده، علی مصفا و … بازیگران فیلم بودند و حسن معجونی در این فیلم بهترین نقش‌آفرینی کارنامه بازیگری‌اش را ثبت کرد.

مانی حقیقی این‌بار فقط در حد عکس و البته سر بریده‌اش در فیلم به عنوان بازیگر حضور داشت. فیلم بدون حضور در جشنواره فیلم فجر و البته حضور در دور دنیا و بخصوص نامزدی در چند بخش در جشنواره برلین و کسب چند جایزه در دیگر جشنواره‌های بین‌المللی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به اکران عمومی درآمد و تنها ۱۲۳ هزار نفر از فیلم دیدن کردند و رتبه ۴۳ جدول پربیننده‌ترین‌های سال به ساخته مانی حقیقی رسید.

مانی حقیقی در جشنواره

نه چندان شگفتی ساز در گیشه

مانی حقیقی در ۳ سال پایانی دهه ۹۰ در سه کمدی دیگر نقش‌آفرینی کرد: «مارموز» و «ما همه با هم هستیم» (کمال تبریزی) و «چشم و گوش بسته» (فرزاد موتمن). هر دو فیلم کمال تبریزی که پیش بینی می‌شد از پرتماشاگرترین آثار سال باشند، آنچنان که باید در گیشه شگفتی‌ساز نشدند و نتوانست خاطره «مارمولک» را زنده کنند.

«مارموز» در تاریخ ۲۱ آذر سال ۱۳۹۷ بدون حضور در جشنواره فیلم فجر راهی پرده سینما شد و توانست نزدیک به ۷۲۰ هزار مخاطب داشته باشد و در جایگاه یازدهم جدول پربیننده‌ترین‌های سال بایستد.

«ما همه با هم هستیم» هم با حضور بیشمار بازیگران چهره و ستاره چون محمدرضا گلزار، مهران مدیری، لیلا حاتمی، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، مهران غفوریان، ویشکا آسایش، سروش صحت، هانیه توسلی و… بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در تاریخ ۱۵ خرداد سال ۱۳۹۸ در سینماهای ایران به روی پرده رفت و تعداد تماشاگرانش هم حتی به یک میلیون نفر نرسید. حدود ۹۷۵ هزار مخاطب از فیلم دیدن کردند و رده هشتم جدول پربیننده‌ترین‌های سال را کسب کرد.

مانی حقیقی در فیلم ملاقات با جادوگر

«چشم و گوش بسته» ساخته فرزاد موتمن و بازی امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، لیندا کیانی، مسعود کرامتی و پوریا پورسرخ و باز هم بدون حضور در جشنواره فیلم فجر در تاریخ ۱۵ آبان سال ۱۳۹۸ اکران عمومی شد و نزدیک به یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر مخاطب را جذب سالن‌های نمایش دهنده کرد و رتبه هفتم جدول پرتماشاگرترین آثار سال را به دست آورد.

نکته جالب اینکه مانی حقیقی در سال ۱۳۹۷ در فیلم درام معمایی «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی بازی کرد که ضمن حضور و کسب موفقیت در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و کسب جایزه ویژه هیات داوران و نامزدی در شش بخش در گیشه هم توانست جایگاه خوبی را از آن خود کند.

«سرخپوست» در تاریخ ۱۵ خرداد سال ۱۳۹۸ و همزمان با فیلم «ما همه با هم هستیم» در سینماهای ایران به نمایش درآمد و موفق شد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب را جذب سالن‌های سینما کند و بالاتر از دو کمدی «ما همه با هم هستیم» و «چشم و گوش بسته» در رده ششم جدول سال قرار گرفت.

مانی حقیقی در سال ۱۳۹۹ و در دوران شیوع کرونا فیلم «کشتارگاه» ساخته عباس امینی و بازی امیرحسین فتحی، باران کوثری و حسن پورشیرازی را هم در اکران آنلاین داشت. ۳۸ هزار بلیط برای تماشای این فیلم فروخته شد که رقم قابل توجهی در این دوران برای یک فیلم اجتماعی به حساب می‌آید.

 

تعداد تماشاگران آثار اکران شده مانی حقیقی (به عنوان بازیگر یا کارگردان)

نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه توضیحات
کنعان ۱۳۸۶ ۱۰ مهر ۱۳۸۷ ۵۲۱,۰۵۹ ۱۰
درباره الی … ۱۳۸۷ ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ ۸۷۸,۷۴۰ ۴
ورود آقایان ممنوع ۱۳۸۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱,۸۰۸,۴۴۹ ۲
پذیرایی ساده ۱۳۹۰ ۱۳ دی ۱۳۹۱ ۵۳,۱۱۸ ۳۵
آذر شهدخت پرویز و دیگران ۱۳۹۲ اول مرداد ۱۳۹۳ ۱۸۲,۶۸۳ ۱۷
ملبورن ۱۳۹۲ ۳ دی ۱۳۹۳ ۱۷۹,۶۴۳ ۱۸
پنجاه کیلو آلبالو ۱۳۹۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳۹۵ ۲,۱۴۳,۶۲۵ ۴
اژدها وارد می شود ۱۳۹۳ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۲۸۴,۷۲۵ ۲۰
من ۱۳۹۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ۳۲۱,۴۸۸ ۱۹
خوب بد جلف ۱۳۹۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ ۱,۲۱۵,۹۸۷ ۵
نگار ۱۳۹۵ ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۴۳۱,۹۹۰ ۱۳
خوک ۱۳۹۶ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲۲,۹۱۷ ۴۳
مارموز ۱۳۹۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۷۱۹,۰۰۰ ۱۱
ما همه با هم هستیم ۱۳۹۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۹۷۴,۷۲۱ ۸
سرخ پوست ۱۳۹۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱,۲۰۴,۶۷۶ ۶
چشم و گوش بسته ۱۳۹۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۱,۱۲۸,۴۳۷ ۷
کشتارگاه ۱۳۹۸ ۸ خرداد ۱۳۹۹ ۳۸,۰۰۰ ۰ اکران آنلاین
    میانگین تماشاگر ۷۱۸,۱۹۲  

 

فیلم های در صف اکران مانی حقیقی

حقیقی در سال ۱۳۹۸ در فیلم «دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد و هنرنمایی جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، پژمان جمشیدی و سعید پورصمیمی بازی کرد که فیلم در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر با استقبال نسبی نویسندگان و منتقدان روبرو شد. فیلم پس از سه سال همچنان در صف اکران قرار دارد و احتمال اینکه امسال به روی پرده برود زیاد است.

مانی حقیقی همچنان در سال ۱۴۰۰ فیلم جدید خود را با هنرنمایی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی، سهیلا رضوی، سعید چنگیزیان با نام «تفریق» کارگردانی کرد که به جشنواره چهلم فیلم فجر نرسید و در حال حاضر آخرین مراحل فنی را طی می‌کند.

 

ده فیلم پرتماشاگر مانی حقیقی (به عنوان کارگردان یا بازیگر)

  نام فیلم سال ساخت تاریخ اکران سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ پنجاه کیلو آلبالو ۱۳۹۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳۹۵ ۲,۱۴۳,۶۲۵ ۴
۲ ورود آقایان ممنوع ۱۳۸۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ۱,۸۰۸,۴۴۹ ۲
۳ خوب بد جلف ۱۳۹۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ ۱,۲۱۵,۹۸۷ ۵
۴ سرخ پوست ۱۳۹۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱,۲۰۴,۶۷۶ ۶
۵ چشم و گوش بسته ۱۳۹۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ۱,۱۲۸,۴۳۷ ۷
۶ ما همه با هم هستیم ۱۳۹۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ۹۷۴,۷۲۱ ۸
۷ درباره الی … ۱۳۸۷ ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ ۸۷۸,۷۴۰ ۴
۸ مارموز ۱۳۹۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۷۱۹,۰۰۰ ۱۱
۹ کنعان ۱۳۸۶ ۱۰ مهر ۱۳۸۷ ۵۲۱,۰۵۹ ۱۰
۱۰ نگار ۱۳۹۵ ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۴۳۱,۹۹۰ ۱۳

مانی حقیقی

بیشترین همکاری مانی حقیقی با بازیگران  

ویشکا آسایش | ۶ فیلم

«ورود آقایان ممنوع»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «خوب بد جلف»، «خوک»، «مارموز» و «ما همه با هم هستیم».

ترانه علیدوستی | ۵ فیلم

«چهارشنبه سوری»، «کنعان»، «درباره الی»، «پذیرایی ساده» و «تفریق»

پیمان معادی | ۴ فیلم

«درباره الی»، «ملبورن»، «بمب یک عاشقانه» و «خوک»

لیلا حاتمی | ۴ فیلم

«آسمان محبوب»، «من»، «بمب یک عاشقانه»، «خوک»

پژمان جمشیدی | ۴ فیلم

«پنجاه کیلو آلبالو»، «خوب بد جلف»، «ما همه با هم هستیم» و «دوزیست»

تماشای انلاین فیلم‌های مانی حقیقی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil