همه آنچه می‌خواهید درباره جانوران شگفت‌انگیز بدانید

فیلم اسرار دامبلدور؛ لذت سفر جادویی

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore سومین فیلم در مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز» پس از «جانوران شگفت‌انگیز و جایی که پیدا می‌شوند» (۲۰۱۶) و «جانوران شگفت‌انگیز: جنایت‌های گریندِل‌والد» است. فیلم اسرار دامبلدور چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفته است اما در گیشه بیش از ۳۹۶ میلیون دلار فروخته و پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود؛ گرچه در فرنچایز «دنیای جادوگری» پایین‌ترین فروش کل را کسب کرده است. بیایید اینجا درباره این فیلم بیشتر بدانیم.

خلاصه داستان فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

درباره خلاصه داستان فیلم اسرار دامبلدور چنین نوشته‌اند که نیوت اسکامندر در گویلین چین و در سال ۱۹۳۲ به چیلین (موجودی جادویی که می‌تواند روح آدم‌ها و آینده را ببیند) کمک می‌کند تا بچه‌اش را به دنیا بیاورد. دستیاران گلرت گریندل‌والد به رهبری کریدنس بربون حمله می‌کنند و چیلین مادر کشته می‌شود. آن‌ها موجود تازه متولدشده را هم می‌ربایند. گریندل‌والد موجود را می‌کشد تا بتواند قابلیت پیش‌آگاهی او را تحت کنترل خودش درآورد و در انتخابات آتی از آن به سود خود بهره ببرد؛ اما نیروهای شر نمی‌دانند که چیلین دوقلو داشته و موجود کوچک‌تر را نیوت نجات داده است.

بهترین فیلم های هری پاتر

عوامل و بازیگران فیلم اسرار دامبلدور

کارگردان: دیوید یِیتس، فیلمنامه‌نویسان: جی. کی. رولینگ و استیو کلووز، مدیر فیلمبرداری: جرج ریچ‌موند، تدوینگر: مارک دِی، آهنگساز: جیمز نیوتن هاوارد، بازیگران: اِدی رِدمِین (نیوت اسکامَندِر)، جود لا (آلباس دامبلدور)، اِزرا میلر (کریدِنس بِربون)، کاترین واترستن (تینا گولدستاین)، مس میکلسن (گِلِرت گریندِل‌والد) و…

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

داستان تولید فیلم

کمپانی «برادران وارنر» در اکتبر ۲۰۱۴ اعلام کرد که این فیلم‌ها «دست‌کم» سه‌گانه خواهند بود و قسمت سوم، بیستم نوامبر ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. در ماه ژوییه ۲۰۱۶، دیوید ییتس کارگردان هم تایید کرد که جی. کی. رولینگ ایده‌هایی برای فیلمنامه قسمت سوم دارد. در اکتبر ۲۰۱۶ نیز گزارش شد که سری فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» پنج‌فیلمی خواهد شد و ادی ردمین در همه آن‌ها نقش اصلی (نیوت اسکامندر) را بازی خواهد کرد. در نوامبر ۲۰۱۶ هم ییتس افشا کرد که هر پنج فیلم را خودش کارگردانی می‌کند و گفت: «عاشق ساخت این فیلم‌ها هستم و گروه فوق‌العاده‌ای هم دارم که به یک خانواده می‌مانیم.»

در اکتبر ۲۰۱۸ بود که جانی دپ اشاره کرد که برای بازی در نقش گلرت گریندل‌والد در فیلم سوم برمی‌گردد و فیلمبرداری از اواسط ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. در نوامبر ۲۰۱۹ کمپانی وارنر در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که لوکیشن فیلم برزیل است و بهار ۲۰۲۰ تولید آغاز می‌شود؛ و در ضمن، استیو کلووز – که در نگارش فیلمنامه «هری پاتر»ها مشارکت داشت – به عنوان نویسنده در این پروژه حضور خواهد داشت.

فیلمبرداری اصلی که قرار شده بود سرانجام از شانزدهم مارس ۲۰۲۰ آغاز شود به دلیل شیوع کووید-نوزده به تأخیر افتاد و در نهایت، بیستم سپتامبر در لندن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع شد. با وجود این، سوم فوریه ۲۰۲۱ فیلمبرداری در استودیوی وارنر در لیوِسدِن انگلیس متوقف شد چون نتیجه آزمایش کرونای یکی از عوامل پشت دوربین مثبت شد. بخش‌هایی از فیلم در برلین و بوتان می‌گذرد اما فیلمبرداری در لوکیشن‌های واقعی انجام نشد و این صحنه‌های فیلم به‌کل در استودیو و با تصویرسازی‌های رایانه‌ای خلق شدند. «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» در نهایت با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد.

آیا می‌دانید؟

  • جانی دپ در یکی از صحنه‌های فیلم هم بازی کرده بود که از او خواستند پروژه را ترک کند؛ اما طبق گزارش‌های مختلف، به دلیل قرارداد «پرداخت دستمزد در هر صورت» (Pay or Play) او دستمزد کاملش را دریافت می‌کرد که شانزده میلیون دلار بود.
  • جانی دپ که در فیلم‌های قبلی نقش گریندل‌والد را بازی کرده بود، در نوامبر ۲۰۲۰ به خاطر یک پرونده حقوقی (از سوی همسر سابقش امبر هرد) و اتهام‌هایی در خصوص ارتکاب خشونت خانگی از پروژه کنار گذاشته شد و مس میکلسن اواخر همان ماه جایگزین او شد.
  • استیو کلووز که بجز «هری پاتر و محفل ققنوس» (Harry Potter and the Order of the Phoenix) محصول ۲۰۰۷، در نگارش فیلمنامه همه «هری پاتر»ها نقش داشت، پس از ده سال برگشت تا کمک رولینگ باشد.
  • ساخت این فیلم پس از نقدهای نه‌چندان مثبت منتقدان بر قسمت دوم به تاخیر افتاد تا جی. کی. رولینگ فرصت بیش‌تری برای نگارش فیلمنامه داشته باشد. بعدش هم شیوع جهانی کووید-نوزده اتفاق افتاد و تاخیر مضاعف شد.
  • با زمانی ۱۴۴ دقیقه‌ای، «اسرار دامبلدور» طولانی‌ترین فیلم در مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز» است.
  • تا امروز چهار بازیگر نقش گلرت گریندل‌والد را در فیلم‌های «هری پاتر» و «جانوران شگفت‌انگیز» بازی کرده‌اند: جانی دپ، جیمی کمبل باوئر، مایکل بیرن و مس میکلسن.
  • دیوید ییتس پیش از کارگردانی سه فیلم مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز»، چهار فیلم آخر مجموعه «هری پاتر» را هم کارگردانی کرده بود.
  • در حدود دقیقه ۲۹ فیلم و در قطار برلین، نیوت از تیسوس درباره وزارت جادو و نامزدهای رهبری جدید دنیای جادوگری سوال می‌پرسد. تیسوس از ویسِنسیا سانتوس به عنوان برنده نام می‌برد که در نهایت، چیلین هم او را انتخاب می‌کند. ریشه لاتین اسم ویسنسیا به معانی «برنده/ کسی که برنده می‌شود/ پیروزی بر شر» است. ریشه لاتین سانتوس هم یعنی «مقدس و متبرک»؛ به این ترتیب، معنی اسم و فامیل «ویسنسیا سانتوس» طبق ریشه‌شناسی‌اش در زبان لاتین، مثلاً چنین معنی می‌دهد: «پیروزی مقدس بر شر».
  • کمپانی «برادران وارنر» بیش از ۲۱ میلیون دلار خرج تبلیغات تلویزیونی فیلم کرد که بیش از ۹۵۸ میلیون بازخورد از کانال‌های تلویزیونی مختلف گرفت. علاوه بر این، کانال‌های بین‌المللی وارنر در «یوتیوب» بیش از ۱۲۵ میلیون بازدید از اندونزی، برزیل، ایرلند، انگلیس، اسپانیا و کشورهای دیگر گرفتند که یکی از بالاترین آمار وایرال بوده است.
  • دیوید هِی‌مَن تهیه‌کننده در ماه فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد که کار نگارش فیلمنامه «جانوران شگفت‌انگیز ۴» هنوز شروع نشده است. در آوریل ۲۰۲۲ هم «ورایتی» گزارش کرد که «برادران وارنر» چراغ سبز تولید دو قسمت پایانی این مجموعه فیلم را به عملکرد تجاری و انتقادی «اسرار دامبلدور» منوط کرده است.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

امتیازهای تماشاگران و منتقدان به فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پس از مرور امتیاز کاربران سایت «آی‌ام‌دی‌بی» و دو سایت مطرح جمع‌آوری آرای منتقدان، می‌توانید بخشی از نظرهای سه منتقد برجسته را مطالعه کنید:

ردیف نام سایت امتیازدهنده‌ها امتیاز میانگین تعداد آراء
۱ IMDb کاربران ۶.۳ از ۱۰ ۷۵۷۵۹ کاربر
۲ متاکریتیک منتقدان برتر ۴۷ از ۱۰۰ بر اساس ۴۹ نقد
۳ راتن تومیتوز عموم منتقدان ۵.۴ از ۱۰ بر اساس ۲۱۹ نقد

 

نظر منتقدان درباره جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

شیکاگو سان‌تایمز | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

ریچارد روپر | دفعه سوم، طلسم باطل می‌شود؛ این یکی از درس‌هایی است که در سال دوم تحصیل در مدرسه جادوگری هاگوارتس یاد می‌دهند. در فیلم، گردشی کوتاه در آینده و در نهاد آموزشی هری پاتر و دوستانش هم صورت می‌گیرد. «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» سومین قسمت از پنج فیلمی است که به عنوان سرآغاز فیلم‌های «هری پاتر» در دست تولید قرار گرفتند و با این‌که به‌نسبت سبک و ساده است اما همچنان سرگرم‌کننده است و پس از قسمت قبلی با نام «جانوران شگفت‌انگیز: جنایت‌های گریندل‌والد» (۲۰۱۸) این سفر جادویی را به مسیر اصلی‌اش بازمی‌گرداند و در ضمن، بیش‌تر به جهان هری پاتر مرتبط به نظر می‌رسد. «جنایت‌های گریندل‌والد» بیش از حد خرده‌پیرنگ‌های گیج‌کننده را در خود جای داده بود و بدترین فیلم در کل فرنچایز «هری پاتر» به شمار می‌رود؛ اما در «اسرار دامبلدور» شخصیت‌ها در مواردی وقت می‌گذارند و به هم – و تماشاگر – توضیح می‌دهند که اوضاع از چه قرار است؛ تمهیدی که در یک فیلم حماسی می‌تواند فاجعه‌آمیز شود، درست مثل «ایترنل‌ها»/ Eternals اما این‌جا جواب داده است و ما می‌توانیم روی صندلی‌های خود آرام بگیریم و بدون احساس نیاز به یادداشت‌برداری، از سفر و ماجراجویی لذت ببریم.

نیویورک تایمز | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

اِیمی نیکلسن | «اسرار دامبلدور» درست مثل بیش‌تر سرگرمی‌های کودکان در این روزگار، به یک کتابچه مقدماتی سیاسی می‌ماند. در این قسمت از سومین فیلم در فرنچایز «جانوران شگفت‌انگیز» (که داستان‌شان پیش از ماجراهای فیلم‌های «هری پاتر» می‌گذرد و به‌اصطلاح سرآغاز به شمار می‌روند) موجودات دوست‌داشتنی تا حد زیادی جای خودشان را به مخلوقات ساکن تاریکی و ظلمت داده‌اند: مثل جانوران عقرب‌مانندی که از زندانی مراقبت می‌کنند که در آن فعالان شکنجه (یا دچار کیفری بدتر) می‌شوند. بخشی از داستان هم در برلین دهه ۱۹۳۰ می‌گذرد و… خلاصه این‌که با فیلمی سراسر کنایه‌آمیز طرف هستیم که در عوض بنا کردن پیرنگ حول جست‌وجویی ملال‌آور با چاشنی تند هیولاهای دیجیتالی (حرکت اشتباهی که دو فیلم قبلی مرتکب شدند) بر یک انتخابات تمرکز کرده است.

به نظر می‌رسد این مجموعه فیلم‌ها در حال تغییر زاویه روایت از نقش اصلی قبلی‌شان، شخصیت نیوت اسکامندر (ادی ردمین) و عشق او در فیلم‌های قبلی یعنی تینا (کاترین واترستن) است که دومی فقط در یک صحنه دیده می‌شود و توضیح نیوت هم این است که «خیلی سرش شلوغه.» انگار این فرنچایز هم نمی‌تواند بازیگرانش را حفظ کند و در این خصوص تقلا می‌کند. به‌علاوه، در یک تردستی از جنس فیلم‌های پاپ‌کورنی، تمام خاطرات یک شخصیت پاک می‌شود؛ و چنین به نظر می‌آید که برای کسی هم مهم نیست. با وجود این‌ها، «اسرار دامبلدور» تا امروز جذاب‌ترین و خوش‌ریتم‌ترین فیلم در مجموعه «جانوران شگفت‌انگیز» است.

لس‌آنجلس تایمز | امتیاز ۲۰ از ۱۰۰

کِیتی والش | چه سقوط غم‌انگیزی در مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» که با هدف گسترش جهان جادویی ساحره‌ها و جادوگران و ماگل‌ها (آدم‌های معمولی) ساخته شده‌اند… فیلم اول «جانوران شگفت‌انگیز و جایی که پیدا می‌شوند» تاکیدی بر انسانیت و هم‌زیستی بود که در نیویورکی جذاب و متعلق به دهه ۱۹۲۰ می‌گذشت؛ با زنان پیشرو آن دهه، جادو و حیوانات خوشایندی که نمی‌شد هیچ‌یک را دوست نداشت؛ اما این فیلم را – که چهار سال پس از قسمت دوم عرضه شده است – فقط می‌توان با ترکیب «ضدسینما» توصیف کرد. «اسرار دامبلدور» همه جذابیت و سرگرمی چنین فیلم قراردادی‌ای را دارد اما چرا کل فیلم یکنواخت و ملال‌آور است؟ سازندگان فیلم آشکارا سخت تلاش کرده‌اند تا سحر و جادوی اولیه را بازیابند؛ اما «اسرار دامبلدور» را رسوایی و کووید-نوزده از پای درآورد و نتیجه‌اش هم در فیلم به‌وضوح دیده می‌شود. جانی دپ که نقش آدم‌بد بزرگ داستان را بازی می‌کرد به‌واسطه پرونده حقوقی و خشونت خانگی جای خودش را به بازیگر دانمارکی مس میکلسن داده که به نظر تنها بازیگری است که می‌توانست چنین با موفقیت از عهده نقش برآید. جی. کی. رولینگ فیلمنامه‌نویس هم به خاطر اظهار نظرش درباره هویت جنسی در فضای مجازی مورد نکوهش قرار گرفت و اِزرا میلر هم با فشارهای حقوقی مواجه بود. سوای این‌ها، کل فیلم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از پاندمی را فریاد می‌کشد؛ با شخصیت‌هایی که فقط جلوی پس‌زمینه‌هایی ساخته‌شده با پرده سبز می‌دوند و صحنه‌هایی که شامل حداقل بازیگران در قاب دوربین می‌شوند… همه این‌ها باعث شده که «اسرار دامبلدور» به یک پاردوی بد شباهت پیدا کند؛ به سایه‌ای از آن‌چه یک فیلم باید باشد.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

حرف‌های بازیگران و کارگردان فیلم اسرار دامبلدور

دیوید ییتس (کارگردان): فیلمسازی دشوار است

  • قسمت قبلی از نظر پیرنگ خیلی پیچیده شد و انرژی زیادی از همه ما گرفت تا این‌که به نتیجه رسید؛ اما در خصوص این داستان نه‌فقط می‌خواستیم از نظر احساسی فیلم خوب و لذت‌بخشی داشته باشیم بلکه می‌خواستیم از ارزش‌های بعضی فیلم‌های ابتدایی هری پاتر هم بهره‌مند شود و به‌نوعی جذابیت، شوخ‌طبعی و کیفیت انسانی آن‌ها را هم داشته باشد.
  • همکاری با آدم‌هایی که در ساخت این فیلم‌ها همراه من هستند، کیفیتی خارق‌العاده دارد و لذتی است تمام‌عیار. فیلمسازی کار بسیار دشواری است و از نظر لجستیکی و خلاقه و فنی واقعاً انرژی زیادی می‌طلبد. خوش‌بختانه من این تجربه را با آدم‌هایی پشت سر می‌گذارم که محترم هستند و آن‌ها را ستایش می‌کنم. بماند که آن‌ها هم سختی فیلمسازی را با احترام و وقار و شوخ‌طبعی تاب می‌آورند. وقتی به هفت فیلمی فکر می‌کنم که در این مجموعه ساخته‌ام (سه فیلم از «جانوران شگفت‌انگیز» و چهار فیلم از «هری پاتر») به یاد خاطرات فوق‌العاده‌ای می‌افتم که از همکارانم در جلو و پشت دوربین دارم؛ انگار همه آن‌ها عضوی از خانواده‌ام بودند.
  • گستره نقش‌ها و توانایی‌هایی مس میکلسن فوق‌العاده است و در این فیلم هم حضوری هراس‌انگیز، آسیب‌پذیر و جذاب دارد. می‌خواستم مس نسخه‌ای از شخصیت گریندل‌والد را خلق کند که با توانایی‌هایش به عنوان بازیگر جور باشد و این موضوع به معنی عزیمتی اجتناب‌ناپذیر از دستاورد جانی (دپ) در این نقش بود.

ادی ردمین بازیگر نقش نیوت اسکامندر: این قسمت یک فیلم سرقتی است

  • رابطه شخصیتم با آلباس دامبلدور (جود لا) در این قسمت، پیچیدگی رابطه «استاد و شاگرد» را دارد اما هم‌زمان در طول این فیلم‌ها به سمت رابطه‌ای نزدیک‌تر پیش رفته است. در واقع می‌توانم بگویم که در این قسمت، به‌نوعی به رابطه «برادر بزرگ و برادر کوچک» شباهت پیدا کرده است… دامبلدور فکر می‌کند نیوت، پتانسیل رهبری را دارد اما به شیوه‌ای غیرقراردادی.
  • این قسمت که به‌نوعی یک فیلم سرقتی شده است با حضور جادوگرها. همه ما غیرقراردادی هستیم و همین زیبایی کار است.
  • درباره جود (لا) باید بگویم که عاشق این مرد هستم! من حتی پیش از شروع همکاری‌مان او را یک دوست در نظر گرفته بودم.

جود لاو بازیگر نقش آلباس دامبلدور: عاشق این شخصیتم

  • احساس می‌کنم از همان لحظه‌ای که شروع به خواندن این کتاب‌ها برای بچه‌هایم کردم، ناخودآگاه خودم را برای بازی در این نقش آماده می‌کردم.
  • شخصیتم چیزهای مثبت را می‌بیند و برای همین شاید شما بگویید دامبلدور چه‌طور به درِیکو یا حتی تام ریدل باور دارد. او خوبی – یا پتانسیل خوبی – را می‌بیند و من فکر می‌کنم این ویژگی‌ای است که همیشه داشته است.
  • من عاشق این شخصیتم و فکر می‌کنم او خیلی متفاوت است با شخصیتی که ما در فیلم‌های «هری پاتر» دیده‌ایم. یکی از لذت‌هایی که دیوید ییتس برای من به ارمغان آورد این بود که گفت دامبلدور هنوز کاملاً شکل نگرفته است. فیلم‌های هری پاتر و کتاب‌ها را مرور کردم و این‌طور شد که بازی‌های درخشان مایکل گَمبِن و ریچارد هریس روی دوشم سنگینی نکرد. این دامبلدور مردی است که هنوز دارد راهش را پیدا می‌کند و همچنان با اهریمنان درونش روبه‌رو می‌شود، به‌خصوص در این فیلم. او با گذشته روبه‌رو می‌شود و همین‌طور با خودش و نقص‌هایش. البته که ویژگی‌هایی دارد که او را با دامبلدور در فیلم‌های «هری پاتر» مرتبط می‌کند، مثلاً سرزندگی، شوخ‌طبعی و باورش به دیگران.

مس میکلسن بازیگر نقش گلرت گریندل‌والد: نمی‌خواستم از جانی دپ تقلید کنم

  • (در خصوص پیوستن به ترکیب بازیگران این فیلم‌ها و گرفتن نقش جانی دپ): مثل یک خانواده بود و من فقط می‌توانستم امیدوارم باشم که آن‌ها مرا بپذیرند که پذیرفتند. در مورد شخصیت گریندل‌والد باید بگویم که این‌طور نبود که خودم را در این شخصیت پیچیده پیدا کنم. این شخصیت و ویژگی‌هایش همه در کله دیوید (ییتس) بود. ما چند گفت‌وگو با جود (لا) درباره پیوند این شخصیت با دامبلدور داشتیم و درباره این‌که رابطه‌شان چه‌طور باید به نظر برسد. شخصیتم بر اساس چنین دنیایی شکل گرفت و این واقعیت را نباید فراموش کرد که هیچ‌کس در تاریخ نبوده است که از ابتدا بگوید: «من می‌خواهم آدم بدی باشم.»
  • نمی‌خواستم از بازی و کار جانی دپ تقلید کنم که اگر می‌کردم خودکشی خلاقه بود. حتی اگر نقشی تمام‌وکمال خلق شده باشد، شما می‌خواهید کار خودتان را بکنید و شخصیت خودتان را بسازید. با وجود این، شما باید پلی میان گذشته و حال بزنید.
  • من شیفته صحنه اولم در این فیلم هستم که با آن معرفی می‌شوم؛ رویارویی با شخصیت جود (لا) به دور از این واقعیت که آن‌ها جادوگرند اتفاق می‌افتد و فقط دیدار دو آدم بالغ است که گذشته‌ای زیبا و دردناک را سپری کرده‌اند. آشکار است که گذشته برای آن‌ها یک دنیا می‌ارزد اما در ضمن، برای آن‌ها مملو از ناامیدی هم هست. ما می‌خواستیم این گرما و صمیمیت را پیش از طرح مساله اصلی جا بیندازیم.
  • برای این شخصیت گذشته‌ای کامل را در نظر گرفتم. دلیل من برای حال و روز او این بود که در کودکی اتفاقی سر کل خانواده‌اش افتاده است که نفرت درونی او را توضیح می‌دهد. رولینگ جهانی خارق‌العاده، پرجزییات و پیچیده خلق کرده است و من دوست دارم نظر او را درباره کارم بشنوم. امیدوارم در فیلم‌های بیش‌تری از این جهان بازی کنم.

 

پوستر رسمی فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پوستر فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پوستر فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پوستر فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پوستر فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پوستر فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

پوستر فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

تماشای آنلاین فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil