پیترپن آلمانی و یک سفر ماجراجویانه

معرفی و نقد انیمیشن سفر به ماه

سفر به ماه انیمیشنی جذاب و دوست داشتنی است درباره دو کودک شجاع بر اساس یک افسانه آلمانی. در این انیمیشن دو کودک در ماه ژوئن وارد کره دیگری به اسم ماه می‌شوند. این انیمیشن از کتاب معروف آلمانی که در سال ۱۹۱۵ توسط گردت فون باسویتس نوشته شده الهام گرفته شده است. سفر به ماه داستانی تخیلی و فانتزی است که شخصیت‌ها و کاراکترهای مختلفی در آن نقش آفرینی کرده‌اند. وجود این شخصیت‌های داستانی در این انیمیشن موجب جذابیت بیشتر فیلم سفر به ماه شده است. سفر به ماه انیمیشنی است‌، مناسب کودکان و نوجوانان که با خواندن این متن با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

عوامل انیمیشن سفر به ماه Moonbound

انیمیشن سینمایی سفر به ماه انیمیشن خانوادگی، به کارگردانی و نویسندگی علی صمدی احدی است. این کارتون در سال ۲۰۲۱ منتشر شده و از یک کتاب معروف آلمانی مخصوص کودکان الهام گرفته شده است. هنرمندانی چون رافائل فون بارگن، باربارا اسپیتز، میکل اسمولیک، درو ساریچ، سیندی رابینسون، هاوارد نایتینگال، الکس‌لی، الیزابت کینتیس، لیلین جین گارتنر و… صداپیشگی این انیمیشن را برعهده داشته‌اند. سفر به ماه، محصول مشترک کشورهای آلمان و اتریش است که پس از انتشار محبوبیت زیادی بین کودکان، نوجوانان و جوانان پیدا کرد؛ چرا که توانست داستانی خیالی را به نمایش گذارد‌ که شاید محتوای آن آرزوی هر کودک و نوجوانی باشد. سفر به کره‌ای ناشناخته و زیبا قطعا هر فردی را به وجد می‌آورد.

 

انیمیشن سفر به ماه برای بچه‌ها مناسب است؟

انیمیشن سفر به ماه، سیر پیچیده‌ای دارد و همین امر نیز موجب شده سرعت حوادث و اتفاقاتی که در این انیمیشن رخ می‌دهد افزایش یابد. در نتیجه تماشای این فیلم و درک آن برای خردسالان کمی سخت است. داستان سفر به ماه پر از حوادث و اتفاقات هیجان‌انگیز، ناراحت کننده و ترسناک است؛ اما محتوای آن برای کودکان مناسب است. در بخشی از این انیمیشن صحنه‌های کمدی و طنز نیز مشاهده خواهید کرد که برای تمام رده‌های سنی مناسب است. این انیمیشن آموزنده، زیبا و هیجان انگیز است و می‌تواند کودکان را برای ساعتی سرگرم کند.

 

خلاصه داستان انیمیشن سفر به ماه

در انیمیشن سفر به ماه پسری به نام پیتر به همراه مادر و خواهر کوچکترش در خانه‌ای که به تازگی خریداری کرده‌اند ساکن می‌شوند. خواهر کوچکتر پیتر، آنا نام دارد. پیتر با خواهر کوچکتر خود رابطه خوبی ندارد و در برخی از موارد آرزو می‌کند که او را به ماه بفرستد. در یکی از شب‌ها آنا حشره‌ای را می‌بیند که نام آن آقای زوم زامان است. این حشره از آنا می‌خواهد که به او کمک کند و همراه با برادرش به کره ماه بیاید.

آقای زوم زامان سال‌ها پیش، به همراه خانواده‌اش در درختی زندگی می‌کرد که ناگهان دزد چوب محل زندگی‌شان را می‌رباید. آقای زوم زامان نیز برای کمک نزد فرشته شب رفته و از او می‌خواهد که دزد چوب را به ماه تبعید کند. این درخواست او باعث می‌شود که درخت، خانواده آقای زوم زامان و یکی از بازوهای او به ماه تبعید شوند و وضعیت از آنچه که هست بدتر شود. آنا داستان آقای زوم زامان را برای برادر خود تعریف می‌کند؛ اما از آنجایی که سن آنا پایین است، برادرش حرف‌های او را باور نمی‌کند. آنا تصمیم می‌گیرد که به تنهایی به ماه سفر کند تا بتواند به آقای زوم زامان کمک کند.

بهترین انیمیشن های دوبله فارسی جهان

پس از مدتی پیتر متوجه این داستان می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به کمک خواهرش به ماه سفر کند. در این مسیر او با آقای زوم زامان و مرد شنی ملاقات کرده و متوجه می‌شود که آنا توسط آقای ماه‌نشین دزدیده شده‌ است. آقای ماه‌نشین فردی است که از کودکان برای گسترش قدرت خود در ماه استفاده می‌کند. این فرد کودکان را به بردگی می‌گیرد تا بتواند بر ماه فرمانروایی کند. پیتر برای نجات خواهر خود پیش فرشته شب رفت تا از او راهنمایی بگیرد؛ اما مشکلی که بر سر راه آنها وجود دارد این است که برای ملاقات فرشته شب، مرد شنی باید در مسابقه راه شیری برنده شود.

پس از ماجراجویی‌های زیادی که در مسیر ملاقات فرشته شب برای آنها روی می‌دهد، پیتر موفق به ملاقات با فرشته شب می‌شود. پس از ملاقات با فرشته شب، پیتر به ماه سفر می‌کند و خواهر خود را نجات می‌دهد؛ اما ماجرا اینجا تمام نمی‌شود. آنها تصمیم می‌گیرند که قبل از بازگشت به کره‌زمین، مرد ماه‌نشین که سالها برای از بین بردن فرشته شب نقشه کشیده است را نابود کنند. آنها با همکاری یک دیگر مرد ماه‌نشین را شکست داده و تمامی نقشه ‌های او را خراب می‌کنند. در انتها آقای زوم زامان هم همسر خود را پیدا می‌کند و همگی با هم به خانه‌شان باز می‌گردند.

بررسی انیمیشن سفر به ماه

نقد و نگاهی به فیلم سفر به ماه

اغلب منتقدان داستان این انیمیشن را معادل آلمانی پیترپن می‌دانند. همچنان که مانند پیترپن خواهر و برادر در لباس خواب به یک ماجراجویی شبانه می‌روند و قبل از صبحانه برمی‌گردند. این داستان در کشور خود به همان اندازه محبوب است که پیتر‌پن در بریتانیا. اما این اولین اقتباس از داستان در صفحه نمایش بزرگ ممکن است برای طرفداران در طولانی مدت ناامید کننده باشد، زیرا جذابیت منحصر به فرد کتاب را با نمایش رقابت خواهر و برادر، کمدی سخت و سکانس‌های تعقیب و گریز پرانرژی.

سفر به ماه، پیام‌های مثبت و مناسب زیادی را در خود جای داده است. شخصیت اصلی داستان که پیتر نام دارد، برای نجات خواهرش به همراه دو فرد دیگر به کره‌ماه سفر می‌کند. پیام مثبتی که این داستان به مخاطب خود ارائه می‌دهد، درباره شجاعت در زندگی است. بعلاوه این پیام را نیز به مخاطب می‌دهد که اگر اشتباهی را مرتکب شدید، باید به دنبال جبران آن باشید و از اتفاقاتی که در گذشته برای تان رخ داده است، درس بگیرید. این انیمیشن با محتوای جذاب و دوست داشتنی خود، به کودکان می‌آموزد که پس از اشتباه کردن، فرصت جبران آن را دارند.

معرفی انیمیشن سفر به ماه

شخصیت خواهر و برادر در این انیمیشن توسط مخاطبان به راحتی قابل درک هستند. مخصوصا کودکانی که خواهر یا برادر دارند. از دیگر کاراکترهای این انیمیشن می‌توان به فرشته زیبایی اشاره کرد که نام آن فرشته شب است. این فرشته شخصیت عجیبی دارد؛ چرا که او بسیار مهربان و دلسوز است؛ اما در مقابل ویژگی‌های بی‌دقتی و بی‌درایتی دارد که باعث می‌شود اتفاقات مختلفی رخ دهد.  با وجود کاراکترها و شخصیت‌های متنوع و رنگارنگ در این داستان، ممکن است خردسالان مفهوم آن را به بهترین نحو درک نکنند. به همین خاطر، والدین برای فهم بهتر فرزندان‌شان باید درباره اتفاقات این کارتون صحبت کنند.

انیمیشن سفر به ماه 2021

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil