همه نکات خواندنی و مهم قسمت اول سریال یاغی

دنیا تو کفته

قسمت اول سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی سرانجام پس از گذشت یک‌سال از تولید روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت از فیلیمو پخش شد. در سلسله یادداشت‌های هفتگی سعی داریم به نکات مهم هر قسمت چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ محتوایی اشاره کنیم. در ادامه مروری داریم بر نکات مهم قسمت اول سریال یاغی.

معرفی کامل و اطلاعات سریال یاغی

تولید حرفه‌ای

شاید در نگاه اول در قسمت اول سریال یاغی، مهم‌ترین چیزی که بیش از همه به چشم می‌آمد تولید حرفه‌ای و بالاتر از استاندارد سریال در مقایسه با دیگر آثار نمایش خانگی است. محمد کارت با دقت و وسواسی که با خود از سینما آورده به همراه یک تیم تولید دغدغه‌مند سعی کردند اثری استاندارد و قابل احترام را تولید کنند و این نکته در تمام شئون تولید کاملا احساس می‌شد.

فیلمنامه کلاسیک و مدرسه‌ای

وفاداری تیم فیلمنامه‌نویسی به الگوهای کلاسیک خلق دراماتیک قصه یکی از نکات قابل توجه در قسمت اول بود. سریال با یک گره اولیه و تعریف درست شخصیت‌ها و جغرافیای زیسته در داستان آغاز می‌شود و رفته رفته بحران‌های قهرمان قصه با تعریف‌های الگوی کلاسیک شخصیت‌پردازی برای مخاطب کاملا آشکار می‌شود. تاکید بر خلق فضای واقع‌گرایانه و تمرکز بر جزئیات باعث شده است آدم‌های درون قصه، هر چقدر هم دور قابل باور باشند و مخاطب به خوبی با مصائب آنها همذات‌پنداری می‌کنند.

بازیگر برتر قسمت اول سریال یاغی

در قسمت نخست سریال یاغی داستان حول دو شخصیت جاوید با بازی علی شادمان و اسی قلک با بازی امیر جعفری می‌گذشت. تلاش این دو بازیگر برای خلق شخصیت‌های جهان داستانی فیلمساز آنقدر قابل باور و به اندازه است که گویی خاستگاه زیسته آنها در همان جغرافیای مدنظر کارگردان شکل گرفته. توجه به زبان بدن و استفاده درست از گویش مناسب مناطق حاشیه‌نشین از ویژگی‌های بازی علی شادمان و امیر جعفری است.

سکانس برتر سریال یاغی قسمت اول

در میان تنوع بصری سریال یاغی انتخاب سکانس برتر از میان آنها کار دشواری است. با این حال شاید سهم سکانس بگومگوی عمه خانوم و جاوید روبروی مسجد برای پذیرش انجام آزمایش دی‌ان‌ای از لحاظ دیالوگ‌نویسی و بازی بازیگران شانس بیشتری برای انتخاب سکانس برتر در قسمت اول دارند‌. چنانکه از لحاظ موقعیت سنجی در پیشبرد درام قصه نیز این سکانس سهم مهمی را ایفا کرد.

کنجکاوی هفته

کاراکتر بهمن با بازی پارسا پیروزفر یکی از کنجکاوی‌برانگیز‌ترین شخصیت‌های سریال در قسمت اول بود. حضور کوتاه او در میدان کشتی این پرسش را ایجاد می‌کند که نقش بهمن در سرنوشت جاوید چیست؟ آیا زلف خوشبختی جاوید به تصمیم‌های بهمن گره خورده است؟

پایان‌بندی

تعلیق به موقع داستان در پایان قسمت اول پرسش‌های بسیاری را در ذهن مخاطب نقش بسته است. نگرانی از سرنوشت ابرا، تصمیم جاوید برای ادامه زندگی و تلاشش برای رسیدن به رویاهای پیش رو باعث شده است با اشتیاق منتظر قسمت دوم سریال باشیم.

تماشای آنلاین سریال یاغی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

7 نظر
  1. arshida می‌نویسد

    یه سایت بگید که بتونیم قانونی بخریم هر قسمتو؛حاضر نیستم بخاطر یه سریال کلی پول اشتراک بدم منطقی نیست

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      شما با خرید اشتراک، علاوه بر سریال محبوب‌تون، می‌تونید کلی سریال و فیلم ایرانی و خارجی دیگه رو با کیفیت بالا -دوبله و زیرنویس- تماشا کنید. این مزیت کمی نیست…

  2. یکی از مردم می‌نویسد

    از وقتی فیلیمو گرون کرده تو تلگرام سریال و فیلم ها رو دانلود میکنم

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      گرون‌تر از یه دونه پیتزا؟

  3. .Fan of yaghi. می‌نویسد

    بهترین سریالی بود که دیدم به قدری پیش همه از این سریال تعریف کردم همه تصمیم گرفتن نگاه کنن
    تا پنجشنبه میرسه شبش که بابام میاد پاشو نذاشته تو خونه میگه قسمت جدید یاغی رو دانلود کردین
    عااااالیه بی نظیر♥🥺🌷

    1. فیلیمو‌شات می‌نویسد

      سلام
      چقدر خوب میشه که قانونی ببینید.

  4. کتی می‌نویسد

    فضای این سریال شبیه هیچ سریالی نیست که قبلا ساخته شده باشه کارگردانی که میدونه چی میخواد و دغدغه ساخت آثار حرفه ای رو داره انگار یک واقعیت رو به تصویر میکشه تا اینکه صرفا سریال سازی کنه

fosil