مرور نکات مهم قسمت چهاردهم سریال جیران

آزادگان به عشق خیانت نمی‌کنند

در قسمت چهاردهم سریال جیران شاهد ماجراهای مختلف و ملتهبی بودیم که سرنوشت داستان عاشقانه جیران را به جاهای بیرون از قصر کشانده و معلوم نیست در آینده قرار است برای جیران و آدم‌های قصه چه اتفاقی بیفتد. در این یادداشت مروری داریم به برخی از نکات مهم قسمت چهاردهم سریال جیران.

مرجع خبرها و اطلاعات سریال جیران

سکانس برتر قسمت چهاردهم سریال جیران

بدون شک سکانس ملتهب خشم ناصرالدین‌شاه و حضور در اندرونی جیران و بگو مگو با خدیجه چهریقی یکی از سکانس‌های نفسگیر قسمت چهاردهم سریال جیران بود. ناصرالدین‌شاه با حضور سر زده برادر ناتنی‌اش به همراه مادرش در جشن عروسی ملک‌زاده بیش از پیش احساس خطر کرد و خشم و ناراحتی خود را نتوانست پنهان کند و آتش خشم او حتی دامن جیران را هم گرفت.

بازیگر برتر قسمت چهاردهم سریال جیران

بهرام رادان در این قسمت در ادامه حفظ حس و راکورد نقش ناصرالدین‌شاه حس و حال یک شاه پرصلابت و قدرتمند را به خوبی ایفا کرد. سکانس متلک‌پرانی‌های ناصرالدین‌شاه به رابط سفارت‌خانه‌ها و بگو مگو با عباس میرزا و همچنین سکانس دعوا با خدیجه چهریقی باعث شد این هفته هم لقب بازیگر برتر به او تعلق بگیرد.

نکته فنی

کارگردانی حسن فتحی در لوکیشن‌های بسته داخل کاخ و اندرونی‌های مختلف باعث شده است خلاقیت و دقت این کارگردان در به تصویر کشیدن این فضاها و استفاده از دکوپاژ مناسب برای هر صحنه به حفظ ریتم سریال کمک کند. نمونه این خلاقیت را در پلان خانه میرزا آقاخان نوری و حرکت دوربین برای رفتن داخل اتاق ملک‌زاده شاهد بودیم.

پالت های رنگی سریال جیران

چهره مرموز هفته

یکی از معماهای سریال جیران حضور کفایت خاتون در مقام یک زن تاجر و قدرتمند در دربار ناصری است. در قسمت چهاردهم سریال جیران شاهد حضور شخصیتی به نام الیاس بودیم. جادوگر و رمالی که کفایت خاتون برای پیدا کردن فردی به اسم بهرام از کمک‌های او بهره می‌برد. معمای کفایت خاتون می‌تواند گره‌ خیلی از رخدادها را در آینده باز کند.

شورش کوچول خان!

پس از آنکه عزیز آقا خواجه مخصوص جیران به خاطر راه دادن خدیجه چهریقی به اندرونی جیران با خشم شاه به زندان کاخ فرستاده شد کوچول خان با بازی سیاوش چراغی‌پور که فرصت را برای تثبیت جایگاه خود در میان خواجگان مخصوص دربار مناسب دید با چاپلوسی و جاسوسی جای عزیز آقا را در اندرون جیران گرفت. کوچول خان به واسطه حمایت مهدعلیا با خشم و خشونت بیشتری با جیران برخورد می‌کند و در حکم زندان‌بان اجازه رفت و آمد به اتاق جیران را نمی‌دهد. این شورش و خودشیرینی کوچول خان در آینده می‌تواند برایش موقعیت بهتری را رقم بزند؟

جیران خیانت کرد؟

در قسمت چهاردهم سریال جیران با اینکه جیران به واسطه پذیرفتن خدیجه چهریقی که یکی از نقشه‌های معشوقه محمد شاه برای از میان بردن سوگولی شاه بود در نزد شاه ناصری مغضوب شد و شاه او را خیانتکار به عشقش می‌داند اما جیران تنها از روی صدق و آزادگی به خدیجه چهریقی پناه داد. هر چند شاه خودش را مهیای یک سفر تفریحی به همراه سارای گرجی می‌کند اما این تصمیم شاید سرنوشت حکومت قاجار را خیلی سریعتر به سمت تاریکی ببرد.

شهریار شاعر مطرح معاصر می‌گوید: آزادگان به عشق خیانت نمی‌کنند / او را خصال مردم آزاده‌خو نبود

تماشای آنلاین سریال جیران

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. فافا می‌نویسد

    بهرام همون سیاوش پسر همبن زن تاجر پسر مخفی شاه قدیم

fosil