نکات خواندنی قسمت یازدهم سریال جیران

با هیچ زن جز تو دل دریا شدن نیست

قسمت یازدهم سریال جیران این هفته به دلیل ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ پخش شد. در این قسمت شاهد رشد منطقی داستان در تمامی ابعاد و شخصیت‌ها بودیم و مخاطب با غافلگیری‌های بسیاری روبرو شد. در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین نکات قسمت یازدهم سریال عاشقانه جیران.

مرجع خبرها و اطلاعات سریال جیران

بهترین سکانس قسمت یازدهم سریال جیران

بدون شک صحنه‌ رویارویی ملک زاده با مادرش مهد علیا و سکانس پر از اندوه و احساس که ملک‌زاده تمام خشم و نفرتش را نسبت به رفتار مادرش مطرح کرد از لحاظ اجرا و بازی و دیالوگ یکی از بهترین‌ سکانس‌های قسمت یازدهم سریال جیران و سریال جیران تا امروز بوده است. شاید در همین سکانس که در نیمه پایانی قسمت یازدهم پخش شد ملک‌زاده تمامی راز پنهان شده از علاقه مادرش به امیرکبیر و کینه‌ای که از امیرکبیر به واسطه جواب منفی میرزا تقی دریافت کرده است را برملا کرد می‌تواند در آینده تکلیف بسیاری از کینه اندوزی‌ها و رفتارهای تلخ درون قصه را آشکار سازد.

بهترین بازیگر قسمت یازدهم سریال جیران

غزل شاکری در نقش ملک‌زاده برای دومین هفته متوالی است که عنوان بهترین بازیگر سریال را از آن خود می‌کند. او البته به واسطه پارتنر قوی مقابلش در سکانس دعوا با مهدعلیا در قسمت یازدهم سریال جیران به خوبی توانست تمامی حس‌های غم و اندوه و خشم را اجرا کند و در این میان قدرت بازیگر مقابل یعنی مریلا زارعی نیز قابل کتمان نیست. اما چیزی که بازی غزل شاکری را بیش از سایر بازیگران در دو هفته متوالی یگانه می‌کند تداوم احساسی است که در تقابل با مهدعلیا و عدم تمکین به ازدواج با میرزاکاظم از او شاهد بودیم.

یک راز مگو

سیاوش بالاخره به سراغ ننه آشوب رفت و این پیرزن مرموز قصه جیران پرده از رازی بزرگ برداشت. او گردن آویزی را به سیاوش نشان داد که تکه دوم آن در کاخ شاهی است و هر کس این دو تکه را که نماد خورشید و ماه هستند به یکدیگر وصل کند فرزندش پادشاه آینده ایران می‌شود. روایتی افسانه‌ای که ریشه در افسانه‌های ایران زمین دارد و نویسندگان سریال جیران سعی کردند با تکیه بر چنین افسانه‌هایی یک اتفاق و راز مگو را در پیش‌برد درام داستان خلق کنند. آیا جیران باید برای به دست آوردن گردن‌بند با مهد علیا به ستیز بر بیاید؟

جسارت جیران

مقابله جیران با مهد علیا خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردیم شکل گرفت. تقابل نوعروس شاه و مادر شوهری که مستبد است و به فکر اجرای سیاست‌های خود برای در دست گرفتن قوای کشور و تاج شاهنشاهی. در سکانسی که مهدعلیا بعد از طغیان ملک‌زاده و دورانداختن هدیه‌های روز خواستگاری از طرف خاندان نوری به سراغ دخترش رفت تا او را ادب کند جیران با دخالت در موضوع سعی کرد مانع از این اتفاق شود ولی مهدعلیا دخترش و جیران را به داخل اتاقی محبوس کرد تا زمانی که ملک‌زاده تصمیم بگیرد رخت سیاه از تن بیرون کند و با میرزاکاظم ازدواج کند.

شوک قسمت یازدهم سریال جیران

شاید هیچ مخاطبی فکرش را هم نمی‌کرد مهدعلیا رابطه عاطفی با سلمان رئیس پیش‌قراول‌های دربار برقرار کند. در سکانس پایانی سریال شاهد بودیم که مهدعلیا پس از آنکه از دخالت ناصرالدین‌شاه و آزاد شدن جیران دلخور و ناراحت بود به خارج از محدوده کاخ ناصری رفت و به داخل خانه‌ای رفت که معلوم شد خانه مخفی او برای دیدار با سلمان است. این غافلگیری در قسمت یازدهم سریال جیران البته می‌تواند در آینده مقدمه رفتارهای تازه‌تری از سوی شخصیت‌های اصلی داستان باشد.

دل‌باختگی

شاه پس از آنکه متوجه شد مادرش جیران را به همراه ملک‌زاده در داخل یکی از اتاق‌های کاخ حبس کرده است فورا دستور آزادی جیران را داد. شاه جیران را به حضور پذیرفت و در آن‌جا از او خواست وارد دعواهای زنانه حرمسرا نشود. سلطان صاحبقران در این سکانس همچون جوانکی رنجور از عشق که تاب دیدن چهره معشوق را همراه با حزن ندارد عاجزانه از جیران می‌خواهد فقط برای او باشد و فقط به او فکر کند. ناصرالدین شاه در قسمت یازدهم سریال جیران پس از آنکه دور جیران چرخید و به خوبی او را ورانداز کرد از خودش چهره یک عاشق شیدا را به خوبی نمایان کرد. زنده‌یاد حسین منزوی در وصف معشوق می‌گوید: با هیچ زن جز تو دل دریا شدن نیست.

تماشای آنلاین سریال جیران حسن فتحی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

1 دیدگاه
  1. کیوان می‌نویسد

    بیشتر شبیه سریالای امریکن پای ساخته شده

fosil