مروری بر تعداد آمار مخاطبان و فیلم‌های خسروی بازیگری سینما

خسرو شکیبایی؛ از شهرت تا محبوبیت

هفتم فروردین تولد این بازیگر فقید سینمای ایران است

هفتم فروردین ماه سالروز تولد خسرو شکیبایی است. او در سال ۱۳۲۳ متولد شد و از سال ۱۳۶۱ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «خط قرمز» ساخته مسعود کیمیایی فعالیت در سینما را آغاز کرد. آخرین بازی او در فیلم «حیران» ساخته شالیزه عارف‌پور در سال ۱۳۸۷ بود. شکیبایی در ۳۶ سال فعالیت در سینما در ۴۷ فیلم بلند سینمایی نقش‌آفرینی کرد. اینجا مروری داریم بر آمار اقبال و فروش‌های فیلم‌های خسرو شکیبایی.

همکاری مشترک خسرو شکیبایی با بازیگران

زنده یاد خسرو شکیبایی طی ۳ دهه فعالیت در سینما با طیف گسترده و چند نسل از بازیگران صاحب نام همکاری مشترک داشته است. از عزت الله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، سعید راد، فخری خوروش، حمیده خیرآبادی، جمشید هاشم‌پور و فرامرز قریبیان تا فریماه فرجامی، بیتا فرهی، فاطمه معتمدآریا، افسانه بایگان، سعید پورصمیمی، داریوش ارجمند، گلچهره سجادیه، رضا کیانیان، امین تارخ و شهاب حسینی، محمدرضا فروتن، امین حیایی، نیکی کریمی، هدیه تهرانی، لیلا حاتمی، پارسا پیروزفر، هانیه توسلی، بهرام رادان، مهناز افشار، مریلا زارعی، ماهایا پطروسیان، الناز شاکردوست، مهرداد صدیقیان، باران کوثری، یکتا ناصر و…

در این بین شکیبایی بیشترین همکاری مشترک را با نیکی کریمی و امین حیایی در ۵ فیلم سینمایی داشته است. پس از آن عزت الله انتظامی و بیتا فرهی با چهار فیلم و البته به اضافه حضور افتخاری در فیلم «میکس» در رده بعدی قرار دارند.

بیشترین همکاری موفق با امین حیایی و نیکی کریمی

  • نیکی کریمی: سارا (۱۳۷۱)، پری (۱۳۷۳)، سایه به سایه (۱۳۷۵)، روانی (۱۳۷۶)، چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)
  • امین حیایی: مزاحم (۱۳۸۰)، اثیری (۱۳۸۰)، چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)، ستاره بود (۱۳۸۴)، شب (۱۳۸۶)
  • عزت الله انتظامی: هامون (۱۳۶۸)، بانو (۱۳۷۰)، میکس (۱۳۷۸)، حکم (۱۳۸۳)، شب (۱۳۸۶)
  • بیتا فرهی: هامون (۱۳۶۸)، بانو (۱۳۷۰)، کیمیا (۱۳۷۳)، زندگی (۱۳۷۶)، میکس (۱۳۷۸)
  • محمدرضا شریفی‌نیا: پری (۱۳۷۳)، میکس (۱۳۷۸)، فیلم نیمه‌بلند دختردایی گمشده (۱۳۷۸)، سالاد فصل (۱۳۸۳)، چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)

یکی از زیباترین تصاویر همکاری مشترک شکیبایی – انتظامی در فیلم «حکم» ساخته مسعود کیمیایی بود. تصویر در آغوش کشیدنشان یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ سینمای ماست.

خسرو شکیبایی و عزت الله انتظامی

تمامی فصل‌های دو نفره شکیبایی – نیکی کریمی در فیلم «سارا» اوج توانایی‌های این دو بازیگر دو نسل متفاوت سینمای ایران است. یکی در اوج و دیگری در ابتدای راه.

مثلث سه نسل متفاوت (عزت الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی) در فیلم «شب» ساخته رسول صدرعاملی یکی دیگر از آن قاب‌های زیبای ماندگار در تاریخ سینمای ایران است. به خصوص که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر امین حیایی در حضور دو ستاره دیگر فیلم، موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. اما شاید بیشترین سکانس‌های ماندگار را شکیبایی با بیتا فرهی در فیلم «هامون» داشت. تمامی فصل‌های دو نفره این ساخته داریوش مهرجویی از عاشقانه‌ها تا جدل‌ها و کل‌کل‌ها دیدنی است.

 

همکاری مشترک خسرو شکیبایی با کارگردانان

بیشترین همکاری موفق با داریوش مهرجویی

خسرو شکیبایی در میان کارگردانان بیشترین همکاری را با داریوش مهرجویی داشت. شکیبایی در پنج فیلم سینمایی و یک فیلم نیمه بلند داریوش مهرجویی نقش آفرینی کرد که هر شش فیلم از ماندگارترین آثار هر دو به حساب می‌آیند: «هامون» (۱۳۶۸)، «بانو» (۱۳۷۰)، «سارا» (۱۳۷۱)، «پری» (۱۳۷۳)، «میکس» (۱۳۷۸) و فیلم نیمه بلند «دختردایی گمشده» (۱۳۷۸) از مجموعه داستان‌های جزیره.

خسرو شکیبایی در سه فیلم کارگردان‌ها

  • مسعود کیمیایی: خط قرمز (۱۳۶۱)، حکم (۱۳۸۳)، رئیس (۱۳۸۵)
  • احمدرضا درویش: ابلیس (۱۳۶۹)، کیمیا (۱۳۷۳)، سرزمین خورشید (۱۳۷۵)
  • مهدی صباغ‌زاده: جستجو در جزیره (۱۳۶۹)، صبحانه‌ای برای دو نفر (۱۳۸۲)، پیشنهاد پنجاه میلیونی (۱۳۸۳)

خسرو شکیبایی در دو فیلم کارگردان‌ها

  • پوران درخشنده: رابطه (۱۳۶۵)، عبور از غبار (۱۳۶۸)
  • کیومرث پوراحمد: خواهران غریب (۱۳۷۴)، اتوبوس شب (۱۳۸۵)
  • سیروس الوند: یکبار برای همیشه (۱۳۷۱)، مزاحم (۱۳۸۰)
  • ضیاءالدین دری: صاعقه (۱۳۶۳)، لژیون (۱۳۷۷)
  • فریدون جیرانی: سالاد فصل (۱۳۸۳)، ستاره بود (۱۳۸۴)

مروری بر تعداد آمار مخاطبان و فیلم‌های خسرو شکیبایی

دهه ۶۰ | کسب شهرت همه جانبه با فیلم هامون

اگر ملاک را تاریخ اکران در نظر بگیریم، خسرو شکیبایی در دهه شصت ۶ فیلم روی پرده سینماها داشت که از این میان «هامون» ساخته داریوش مهرجویی که در سال ۱۳۶۹ به نمایش درآمد، با حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تماشاگر، پربیننده‌ترینِ آن‌ها بود.

البته قبل از «هامون» هم دو فیلم «ترن» (امیر قویدل) و «شکار» (مجید جوانمرد) که شکیبایی در کنار فرامرز قریبیان و پرویز پرستویی نقش آفرینی کرده بود هم با بیش از یک میلیون بیننده از پرتماشاگرترین آثار شکیبایی در دهه شصت بودند. شکیبایی با نقش آفرینی تحسین‌برانگیزش در فیلم «هامون» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد و در اکران عمومی به شهرت رسید.

چهره‌ها از نمای فیلیموشات

دهه ۷۰ | فتح صدر جدول با فیلم خواهران غریب

خسرو شکیبایی پس از کسب محبوبیت با «هامون» در چند فیلم دیگر هم توانایی‌های دیگرش را رو کرد و درخشید. او در «سارا» ساخته دیگری از داریوش مهرجویی برای اولین بار یک نقش منفی را به بهترین شکل اجرا کرد و برای بازی در «یکبار برای همیشه» ساخته سیروس الوند تحسین برانگیز ظاهر شد. هر دو فیلم در یازدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند و شکیبایی برای بازی در «یکبار برای همیشه» نامزد دریافت سیمرغ بلورین هم شد.

«سارا» با نقش آفرینی نیکی کریمی که با فیلم پرتماشاگر «عروس» به شهرت رسید بود در اکران عمومی با موفقیت روبرو شد و بیش از یک میلیون و صد هزار تماشاگر به دیدن فیلم رفتند و رتبه نهم جدول پربیننده ترین‌های سال ۱۳۷۲ به فیلم داریوش مهرجویی رسید. «یکبار برای همیشه» با وجود اینکه فاطمه معتمدآریا را هم در گروه بازیگرانش می‌دید اما نتوانست بیش از ۳۷۰ هزار مخاطب داشته باشد و در رده سی و دوم جدول پرتماشاگرترین‌های همان سال قرار گرفت.

اولین و آخرین حضور خسرو شکیبایی در فیلمی از ساموئل خاچیکیان با استقبال نسبی در اکران عمومی روبرو شد. «بلوف» در سال ۱۳۷۳ به نمایش درآمد و حدود ۷۳۰ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و رتبه نوزدهم جدول پربیننده‌های سال به فیلم خاچیکیان رسید. «پری» (داریوش مهرجویی) و «کیمیا» (احمدرضا درویش) که در جشنواره سیزدهم فیلم فجر درخشیده بودند و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در «کیمیا» به خسرو شکیبایی رسیده بود در اکران عمومی شرایطی کاملا مشابه داشتند. هر دو فیلم حدود ۵۷۰ هزار مخاطب را به سالن سینما کشاندند و رتبه‌های ۲۹ و ۳۰ جدول پرتماشاگرترین‌های سال ۱۳۷۴ را از آن خود کردند. شکیبایی در فیلم «پری» در دو نقش بازی کرد. برادران پری. تنها بازی شکیبایی در دو نقش تنها در فیلم «پری» اتفاق افتاد.

خسرو شکیبایی در فیلم خواهران غریب

اما پربیننده‌ترین فیلم کارنامه خسرو شکیبایی در سال ۱۳۷۵ اکران شد. فیلم «خواهران غریب» ساخته کیومرث پوراحمد که در جشنواره چهاردهم فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای پوراحمد به ارمغان آورد در اکران عمومی موفق شد بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر را جذب کند و به عنوان پربیننده‌ترین فیلم سال ۱۳۷۵ در صدر جدول قرار گرفت.

همان سال شکیبایی فیلم «عاشقانه» ساخته علیرضا داودنژاد را هم روی پرده داشت که با استقبال خیلی خوبی روبرو شد. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر به دیدن فیلم رفتند و رتبه پنجم جدول پربیننده‌ترین‌های سال به این فیلم رسید. خسرو شکیبایی در دو فیلم فوق دو نقش متفاوت را ایفا کرد. در «خواهران غریب» در نقش یک آهنگساز کودک و نوجوان بازی کرد و در «عاشقانه» یک نقش منفی عاشق دلباخته که البته در انت‌ها متحول می‌شود و کوتاه می‌آید را ایفا کرد.

منهای فیلم «روانی» ساخته داریوش فرهنگ که خسرو شکیبایی در کنار دو ستاره آن سال‌ها نیکی کریمی و پرویز پرستویی در آن نقش آفرینی کرده بود که با حدود هشتصد و هفتاد هزار تماشاگر رتبه هفتم جدول پربیننده ترین‌های سال ۱۳۷۶ را به دست آورده بود، دیگر آثار خسرو شکیبایی در دهه هفتاد در اکران عمومی چندان به توفیقی دست نیافتند.

 

دهه ۸۰ | خداحافظی خسرو شکیبایی با کارنامه‌ای متنوع

دهه ۸۰ با استقبال خوب از فیلم «دختری به نام تندر» که خسرو شکیبایی نقش کوتاهی در آن داشت، آغاز شد. فیلم حمیدرضا آشتیانی‌پور با حضور ستارگانی چون پارسا پیروزفر، لادن مستوفی، ماهایا پطروسیان، امیرحسین صدیق، حسن جوهرچی و… حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر را جذب سالن‌های سینما کرد و در جدول پربیننده‌ترین‌های سال ۱۳۸۰ در رده سوم ایستاد.

شروع خوب دهه برای شکیبایی با فیلم «مزاحم» ساخته سیروس الوند ادامه پیدا کرد. شکیبایی در کنار چهره‌هایی چون امین حیایی، میترا حجاز و لعیا زنگنه گروه بازیگری فیلم را تشکیل می‌دادند. «مزاحم» در سال ۱۳۸۱ به نمایش عمومی درآمد و بیش از یک میلیون بیننده به دیدن فیلم رفتند و رتبه ششم جدول پرتماشاگرترین‌های سال به فیلم سیروس الوند رسید. زنده یاد شکیبایی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷ هجده فیلم بر پرده سینماها داشت. بیش از هر زمان دیگری از ۳ دهه فعالیتش.

اما هیچ‌یک از این آثار نتوانستند بیش از ۶۰۰ هزار تماشاگر را روانه سالن‌های سینما کنند. در این میان همه جور فیلم دیده می‌شود. از آثار تحسین برانگیزی چون «کاغذ بی‌خط» ناصر تقوایی، «اثیری» محمدعلی سجادی، «حکم» مسعود کیمیایی، «سالاد فصل» فریدون جیرانی، «اتوبوس شب» تا آثار متوسط و پایین‌تر از متوسطی که شکیبایی دست رد به هیچکدام نزده و در آن‌ها بازی کرده بود.

خسرو شکیبایی ۲۸ تیرماه سال ۱۳۸۷ درگذشت و سینمای ایران خیلی زود یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین بازیگرانش را از دست داد.

خسرو شکیبایی در فیلم اتوبوس شب

فیلم‌های خسرو شکیبایی که رنگ پرده را ندیدند

از میان ۴۷ فیلم سینمایی که خسرو شکیبایی در آن‌ها ایفای نقش کرد چهارتای آن‌ها موفق به اکران عمومی نشدند. «خط قرمز» ساخته مسعود کیمیایی که ۴۰ سال است همچنان توقیف است. و سه فیلم «ستاره ها: جلد سوم – ستاره بود» (فریدون جیرانی، ۱۳۸۴)، «دایناسور» (پرویز شیخ طادی، ۱۳۸۶) و «دوشیزه باران» (محمدعلی سلیمان تاش، ۱۳۸۷) در سینماها به اکران عمومی درنیامدند.

 

کم‌بیننده‌ترین آثار خسرو

البته ۴ فیلم «لژیون» (سیدضیاءالدین دری، ۱۳۷۷) با سه سال تاخیر، «شرقی» (عبدالرضا منجزی، ۱۳۸۷) با پنج سال تاخیر، «حیران» (شالیزه عارف پور) با یک سال تاخیر و «شب» (رسول صدرعاملی، ۱۳۸۶) با ۴ سال تاخیر به روی پرده رفتند و البته مجموع بیننده‌های این ۴ فیلم به ۵۰ هزار تماشاگر هم نرسید!

و البته تعداد فیلم‌هایی که تعداد مخاطب آن‌ها زیر صد هزار نفر بوده هم کم نیستند: «پیشنهاد پنجاه میلیونی» (مهدی صباغزاده، ۱۳۸۳)، «صبحانه‌ای برای دو نفر» (مهدی صباغزاده، ۱۳۸۴)، «رابطه» (پوران درخشنده، ۱۳۶۵)، «درد مشترک» (یاسمین ملک نصر، ۱۳۷۳) و «عروسک فرنگی» (فرهاد صبا، ۱۳۸۴). این پنج فیلم بین ۴۰ تا ۸۰ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما کشاندند.

 

حضور در تلویزیون | خانه سبز و روزی روزگاری برای محبوبیت

خسرو شکیبایی در بیش از ۱۰ سریال تلویزیونی بازی کرد که از این میان نقش آفرینی او در سریال‌های «روزی روزگاری» (امرالله احمدجو، ۱۳۶۸) در نقش مرادبیگ و «خانه سبز» (بیژن بیرنگ و مسعود رسام، ۱۳۷۵) در نقش رضا صباحی بیش از دیگر نقش‌هایش در اذهان مخاطب تلویزیون ماندگار شد. همچنان پس از سال‌ها این دو سریال بیننده‌های پرو پاقرص خود را دارد.

خسرو شکیبایی در سریال روزی روزگاری

شاید کمتر بدانید

  • خسرو شکیبایی در سینمای قبل از انقلاب و در دورانی که در زمینه گویندگی فعالیت می‌کرد در فیلم معروف و پرمخاطب «شعله» (رامش سیپی، ۱۹۷۵) به جای کاراکتر آقامیرزا (پدر بسنتی) صحبت کرد. «شعله» در ابتدای دهه شصت در سینماهای ایران به نمایش درآمد و با استقبال فراوان روبرو شد.
  • شکیبایی در فیلم پلیسی جنایی «سایه به سایه» ساخته علی ژکان که در سال ۱۳۷۶ به نمایش درآمد در نقش ستوان امیر حیدری بازی کرد. نقشی که در همان ده دقیقه ابتدای فیلم کشته می‌شود و این برای مخاطبی که آمده تا هنرنمایی شکیبایی را ببیند یک حال‌گیری اساسی بود. به خصوص که هم در پوسترهای فیلم نام شکیبایی در کنار نام نیکی کریمی آمده بود و هم در عنوان بندی، اول از همه بر پرده نقش می‌بست، از حضور او به عنوان نقش اول حکایت داشت اما در عمل نقش اول را میکائیل شهرستانی بر عهده داشت. جالب‌تر اینکه خسرو شکیبایی برای بازی در همین فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد! از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر هم شد.

 

جدول تعداد مخاطبان آثار اکران شده خسرو شکیبایی به ترتیب سال اکران

نام فیلم نام کارگردان سال ساخت سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
صاعقه ضیاءالدین دری ۱۳۶۳ ۱۳۶۴ ۸۱۲,۷۹۵ ۱۹
رابطه پوران درخشنده ۱۳۶۵ ۱۳۶۶ ۵۷,۳۴۹ ۱۰۰
دزد و نویسنده کاظم معصومی ۱۳۶۵ ۱۳۶۶ ۴۷۶,۷۸۲ ۳۶
شکار مجید جوانمرد ۱۳۶۶ ۱۳۶۷ ۱,۲۵۵,۷۷۸ ۸
ترن امیر قویدل ۱۳۶۶ ۱۳۶۷ ۱,۳۷۸,۵۸۰ ۶
عبور از عبار پوران درخشنده ۱۳۶۸ ۱۳۶۹ ۶۳۷,۸۴۵ ۳۰
هامون داریوش مهرجویی ۱۳۶۸ ۱۳۶۹ ۱,۵۴۷,۸۲۵ ۱۱
جستجو در جزیره مهدی صباغزاده ۱۳۶۹ ۱۳۷۰ ۳۶۰,۷۰۸ ۳۹
ابلیس احمدرضا درویش ۱۳۶۹ ۱۳۷۰ ۶۸۸,۸۷۰ ۱۸
پرواز را به خاطر بسپار حمید رخشانی ۱۳۷۱ ۱۳۷۲ ۱۲۳,۳۷۷ ۶۹
یکبار برای همیشه سیروس الوند ۱۳۷۱ ۱۳۷۲ ۳۷۰,۸۷۹ ۳۲
سارا داریوش مهرجویی ۱۳۷۱ ۱۳۷۲ ۱,۱۸۱,۸۲۸ ۹
بلوف ساموئل خاچیکیان ۱۳۷۲ ۱۳۷۳ ۷۲۹,۹۳۴ ۱۹
درد مشترک یاسمین ملک نصر ۱۳۷۳ ۱۳۷۴ ۶۰,۶۲۶ ۹۶
کیمیا احمدرضا درویش ۱۳۷۳ ۱۳۷۴ ۵۷۶,۲۲۷ ۳۰
پری داریوش مهرجویی ۱۳۷۳ ۱۳۷۴ ۵۷۶,۵۹۵ ۲۹
عاشقانه علیرضا داودنژاد ۱۳۷۴ ۱۳۷۵ ۱,۲۳۲,۶۵۹ ۵
خواهران غریب کیومرث پوراحمد ۱۳۷۴ ۱۳۷۵ ۳,۲۱۹,۴۲۱ ۱
سرزمین خورشید احمدرضا درویش ۱۳۷۵ ۱۳۷۶ ۱۵۳,۳۱۷ ۵۷
سایه به سایه علی ژکان ۱۳۷۵ ۱۳۷۶ ۳۹۲,۷۴۸ ۲۳
بانو داریوش مهرجویی ۱۳۷۰ ۱۳۷۷ ۲۹۸,۰۸۸ ۲۴
زندگی اصغر هاشمی ۱۳۷۶ ۱۳۷۷ ۴۲۷,۲۲۱ ۱۸
روانی داریوش فرهنگ ۱۳۷۶ ۱۳۷۷ ۸۷۱,۶۶۲ ۷
دختردایی گمشده داریوش مهرجویی ۱۳۷۷ ۱۳۷۹ ۵۱,۹۳۱ ۶۵
میکس داریوش مهرجویی ۱۳۷۸ ۱۳۷۹ ۱۳۹,۰۹۰ ۳۲
دختری به نام تندر حمیدرضا آشتیانی پور ۱۳۷۹ ۱۳۸۰ ۱,۲۰۴,۱۷۰ ۳
لژیون ضیاءالدین دری ۱۳۷۷ ۱۳۸۱ ۱۷,۱۵۱ ۶۳
اثیری محمدعلی سجادی ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ ۲۶۸,۶۸۲ ۱۵
کاغذ بی خط ناصر تقوایی ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ ۵۶۱,۱۹۷ ۱۲
مزاحم سیروس الوند ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ ۱,۰۰۴,۷۹۵ ۶
صبحانه ای برای دو نفر مهدی صباغزاده ۱۳۸۲ ۱۳۸۳ ۴۲,۳۶۳ ۳۸
پیشنهاد پنجاه میلیونی مهدی صباغزاده ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۴۱,۵۴۳ ۳۶
ازدواج صورتی منوچهر مصیری ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۲۱۰,۷۶۰ ۲۴
حکم مسعود کیمیایی ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۳۸۹,۰۱۰ ۱۴
سالاد فصل فریدون جیرانی ۱۳۸۳ ۱۳۸۴ ۵۷۴,۳۶۳ ۱۱
عروسک فرنگی فرهاد صبا ۱۳۸۴ ۱۳۸۵ ۷۸,۴۹۶ ۳۲
چه کسی امیر را کشت؟ مهدی کرم پور ۱۳۸۴ ۱۳۸۵ ۱۴۶,۱۲۸ ۲۵
اتوبوس شب کیومرث پوراحمد ۱۳۸۵ ۱۳۸۶ ۱۱۲,۹۱۵ ۲۶
دست های خالی ابوالقاسم طالبی ۱۳۸۵ ۱۳۸۶ ۱۶۷,۹۲۹ ۲۰
رئیس مسعود کیمیایی ۱۳۸۵ ۱۳۸۶ ۴۲۸,۹۶۹ ۹
نسکافه داغ داغ علی قوی تن ۱۳۸۵ ۱۳۸۷ ۱۲۲,۷۵۵ ۲۳
دلشکسته علی رویین تن ۱۳۸۶ ۱۳۸۷ ۲۰۲,۸۲۵ ۲۰
حیران شالیزه عارف پور ۱۳۸۷ ۱۳۸۸ ۴,۴۰۱ ۶۶
شب رسول صدرعاملی ۱۳۸۶ ۱۳۹۰ ۳۲,۶۵۳ ۴۵
شرقی عبدالرضا منجزی ۱۳۸۷ ۱۳۹۲ ۱,۰۲۹ ۸۳

 

ده فیلم پرتماشاگر خسرو شکیبایی

  نام فیلم نام کارگردان سال ساخت سال اکران تعداد تماشاگران رتبه
۱ خواهران غریب کیومرث پوراحمد ۱۳۷۴ ۱۳۷۵ ۳,۲۱۹,۴۲۱ ۱
۲ هامون داریوش مهرجویی ۱۳۶۸ ۱۳۶۹ ۱,۵۴۷,۸۲۵ ۱۱
۳ ترن امیر قویدل ۱۳۶۶ ۱۳۶۷ ۱,۳۷۸,۵۸۰ ۶
۴ شکار مجید جوانمرد ۱۳۶۶ ۱۳۶۷ ۱,۲۵۵,۷۷۸ ۸
۵ عاشقانه علیرضا داودنژاد ۱۳۷۴ ۱۳۷۵ ۱,۲۳۲,۶۵۹ ۵
۶ دختری به نام تندر حمیدرضا آشتیانی پور ۱۳۷۹ ۱۳۸۰ ۱,۲۰۴,۱۷۰ ۳
۷ سارا داریوش مهرجویی ۱۳۷۱ ۱۳۷۲ ۱,۱۸۱,۸۲۸ ۹
۸ مزاحم سیروس الوند ۱۳۸۰ ۱۳۸۱ ۱,۰۰۴,۷۹۵ ۶
۹ روانی داریوش فرهنگ ۱۳۷۶ ۱۳۷۷ ۸۷۱,۶۶۲ ۷
۱۰ صاعقه ضیاءالدین دری ۱۳۶۳ ۱۳۶۴ ۸۱۲,۷۹۵ ۱۹

 

تماشای آنلاین فیلم‌های خسرو شکیبایی

نظر شما چیست؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

fosil